Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-08, 13:51   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4121

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 12 juli Årjäng

Veckans omgång känns somrig. Men lägger ett litet spel ändå, nu när V75 närmar sig slutet. Jag hänger upp systemet på Jepson. Magnus är inte med så det blir en tvekamp mellan Rally-Calle och den andra Djuse-pojken om att bita sig fast i toppen av kuskligan. Hittar inga "säkra" spikar än så länge men chansar nog med 6 Fourwhitesox i avd 2. Hemmahäst i form med Jepson och 10 Petho i avslutningen. Stursk norsk!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-07-08 klockan 15:48.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-08, 17:09   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Tisdags Tankar

V75 1) 6 Hydra lär väl med rätta bli hårt betrodd trots bara ett lopp i kroppen efter lång paus. Magnus J är helt ok som driver men ingen etablerad V75 vinnare.
12 FBI och 13 Tui Southwind är två rutinerade luringar med springspår på tillägg !?

V75 2) Vidöppet Klass 3 försök.
2-3-4-6-9 känns tidiga. Men här kan det vankas omgångens skräll.

V75 3) 6 Ugalli Tja är väl hästen att slå ?

V75 4) Nordisar på 3 volter och dessutom märrar. Hujedamej.
2 LanglandsBallerina. 6 Saga Kiropraktor. 13 Hulte Annika är mina måstestreck.

V75 5) 1 Slivovitch. 2 Beautifuel. 3 Galziers känns tidiga. Mobergs filur 4 Calibra gillar jag skarpt men det är nog för tufft emot.

V75 6) 2 Gio Cash Läge och distans är perfekt. Svårslagen rackare.

V75 7) 4 Laredo Boko Tar väl piken och hästen har toppform. Kan mycket väl hålla undan och ta revanch då det är ett halvvarv kortare den här gången. En låg 12 tid räcker långt i detta gäng.
10 Petho Bakspår och pausat 5-6 veckor är oddshöjande. Men hästen har onekligen spring i benen.
2 Ready Trophy Får en stänkarvarning. Står tufft inne i Silver men hästen var grymt bra på Arvika och vankas det överpace kan duktiga Ina få en perfekt smygresa. Hästen har gjort grymma tider senaste starterna och går med i alla tempon. Omgångens 2% are.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-08, 21:27   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdags Tankar

V75 7) 4 Laredo Boko Tar väl piken och hästen har toppform. Kan mycket väl hålla undan och ta revanch då det är ett halvvarv kortare den här gången. En låg 12 tid räcker långt i detta gäng.

Du har nog rätt där, Efterhandare! Jag plockar in 4 Laredo vid sidan av 10 Petho och spikar istället 1 Flying Fortress i första och 6 Fourwhitesox i andra. Det får bli ett omvänt TV-system med 2 x Jepson i inledningen. Det är ju ingen jätteskräll om det skulle bli så. Å i såna fall är det ju väldigt gôtt att va av med spikarna så tidigt

Och går det åt Slottsskogen så gråter jag inte för det. Det är ju ny omgång om en vecka! Nämligen på Axevalla, en av sommarens höjdpunkter. Tills dess: Heja Jepson!!!
Gammal 2025-07-10, 18:10   #4

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Avd 7.
Kaxig in är inget vidare startsnabb vad jag kan se. 4 Laredo boko, Igen snabbt till ledning. Distansen var nog som sagt inte rätt senast + en tempo höjning efter 1 varv som säkert satte sig i benen.

Silver handlar i regel om positioner så att dubbla med 10 petho känns som ett långskott även om han gjort det bra. Känns väldigt öppet bakom dessa.

Senast redigerad av Nicklas den 2025-07-10 klockan 18:12.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-10, 18:53   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Avd 7.
Kaxig in är inget vidare startsnabb vad jag kan se. 4 Laredo boko, Igen snabbt till ledning. Distansen var nog som sagt inte rätt senast + en tempo höjning efter 1 varv som säkert satte sig i benen.

Silver handlar i regel om positioner så att dubbla med 10 petho känns som ett långskott även om han gjort det bra. Känns väldigt öppet bakom dessa.
1 och 2 är väl hyfsat startsnabba men Laredo sitter nog i spets efter 150 - 200 m och där är det nog hästen att slå. Känns mer och mer som ett spikförslag till 30%. Patho är kanske bättre häst mot häst men läget är oddshöjande men Imperatur är kanske värst emot om Skoglund fixar spår 9.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-10 klockan 19:35.
Gammal 2025-07-11, 22:48   #6

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:
1 och 2 är väl hyfsat startsnabba men Laredo sitter nog i spets efter 150 - 200 m och där är det nog hästen att slå. Känns mer och mer som ett spikförslag till 30%. Patho är kanske bättre häst mot häst men läget är oddshöjande men Imperatur är kanske värst emot om Skoglund fixar spår 9.
Jag är inne på Imperatur am imorgon. Kanske ska låsa med din Laredo som trolig spets häst? Bergh vinner en hel del nu och kusen har sett riktigt fin ut på sistone.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 06:52   #7

Sharp$: 2708
Standard

Lite reflektioner gällande V75 Årjäng:

3 volt lopp varav 2 st 15 hästarlopp och ett 14 hästar lopp bäddar för omstarter.

Lowe sätter upp sin grabb Noa på V75, mot kuskar som Örjan, MED, Goop, Jepson, Bergh och Skoglund. Hur skall det gå?

Kenneth Haugstad måste vara i sitt livs sämsta kuskform?

Det är väl vinn eller försvinn för Ole Johan Östre och hans Ballerina i snurren, med kraftig omstartsrisk? Vuxenblöja på för er som vågar spika, är väl ett stalltips?

Mattias Djuse rankar sig 3:a med Hustle Rain, han är lika grym som småbröderna på att skatta hästars chanser. minns förra veckan Gustav Johanson rankade Monrose Wine (48,55) trea i avd 7, samma häst som kollektivet och experterna rankade sist, kom tvåa en längd efter vinnaren Eloida.
Gustav kan ranka han också!

Bergh körde bort Laredo senast, men 1/24 starter skrämmer ivf mig.

Ombudet spikar Wahlmans Slivovitz Lover på allt, de har en grym träffbild på sina spikar över tid. Själv tror jag de får ta sig en stöddig snaps plommonbrännvin och hoppas att Örjan inte somnar i loppet och hittar ut i tid, då är det nog game over, men kanske lite mycket om och men, hardship som en 11%-are till spik brukar bära.

Tänkte passa Årjäng, men med tre nästa fulla voltlopp, kunde jag inte låta bli att köra ner snoken djupt i programmet. Samtidigt är det inte så många omgångar kvar tills jag loggar ut för gott, så det blir en sedvanlig dikeskörning för mig i eftermiddag.

God tur med spelbesluten allihopa här inne på forumet.

Jajjan
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 09:37   #8

Standard

3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjan mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Har tänkt spika Gio Cash hela veckan men börjar fundera på att feglåsa med Fanucci ?
Hur går Sharps tankarna i Årjängs Stora ?
Visst står 12 F.B.I. på tur för att vinna lopp ? Har dock inte startat med volt i modern tid.
Psst visst var det förhållandevis hög utdelning på 6 rätt igår på Axevalla. 5st hårt betrodda vinnare och en Guldsmeds spik. Tack för den Bosse.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-12 klockan 11:14.
Gammal 2025-07-12, 11:01   #9

Standard

Citat:
3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjajn mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Har tänkt spika Gio Cash hela veckan men börjar fundera på att feglåsa med Fanucci ?
Visst står 12 F.B.I. på tur för att vinna lopp ? Har dock inte startat med volt i modern tid.
Psst visst var det förhållandevis hög utdelning på 6 rätt igår på Axevalla. 5st hårt betrodda vinnare och en Guldsmeds spik. Tack för den Bosse.
Årjängs stora
1,2,3,8,9. Tror på en monsteröppning mellan 1,2,3,4,8, om nu inte Örjan ger
upp loppet redan i starten.

Tycker att man är taskig mot rookien Noa, när experterna rankar upp honom
till nästan första rank i sin V75 debut.

Ser man till hela ekipaget talar mycket emot: kusk och spår, även om hästen kommer med knallform. Har någon kusk någonsin vunnit sitt första lopp på V75?
Risken är stor att kuskartisterna i loppet lurar upp Noa på bergsknallarna runt banan?

Noa är säkert en ”coming man”, men i eftermiddag är han med och lär oavsett häst.

Hoppas jag har fel!

Senast redigerad av Jajjan den 2025-07-12 klockan 11:03.
Gammal 2025-07-12, 11:13   #10

Standard

Lördagskänslan:

Avd 1:
Hade tänkt spika 1 Flying Fortress men vågar inte spela utan 5 Peanut eftersom det skulle gräma mig att åka på en Törnqvist-häst.

Avd2:
Här får det bli en Jepson-spik. 6 Fourwhitesox ska köras barfota och jag tänker att Calle kan pipa till ledningen här och då ser det rimligt ut att hålla undan. Hoppas på en strykning innanför under dagen.

Avd 3:
Ursprungligen hade jag två hästar här men stannade till slut på ytterligare en Jepson-spik. 7 Västerbo MASH har läge för ledningen och tränaren låter väldigt uppåt.

Avd 4:
En skräll får gärna vinna kallblodsloppet ty här streckar jag ALLA HÄSTARNA.

Avd 5:
Italienaren är svår att räkna på men jag tänker att 6 Daytona Cash borde vara i bra skick då han kommer med fem raka vinster. Jag är dock tveksam till kusken och garderar med 3 Glaziers Wonderboy som har dunderform och en kusk som jag känner mig tryggare med. Trevlig streckprocent dessutom!

Avd 6:
Då kommer det här loppet där man ska välja mellan Gio och Don eller feglåsa. Jag väljer 8 Don Fanucci Zet som väl är bästa hästen och istället för feglås tar jag med 5 First One Diamond (vinnarspåret) och 6 Beartime som kommer från vinst med Jepson. Det är kul att ha lite skrällar oxå!

Avd 7:
Avslutningsvis kommer mitt feglås. 4 Laredo Boko och 10 Petho.

Så ser det ut så här på lördag förmiddag.
Gammal 2025-07-12, 11:51   #11

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:
3 voltstart lopp med flera volter på dagens V75 är respekt som Jajjan mycket riktigt påpekar. Dessa utmaningar är lite blunda och peka. Svårt att på förhand gissa vilka hästar som straffar ut sig vid ev omstarter.
Håller med om FBI. Jag har just nu lås med den och norsken. Men kanhända jag streckar på ordentligt. Mina tankar om ÅSP är att Örjan tar hem degen. Castor lär göra allt för att hålla ledning. Tror Fanuccin tas lugnt i starten, Örjan räknar kallt med 05 första 5. Spikar Fanuccin , beautiful James och sen funderar jag på imperator och gladiator.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 12:55   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Väldigt bra feeling idag för omgången och vädret på plats ser ut att bli kanon!

Flingor Fortress klar förståelse i början, trolig utgång.

Väldigt ojämnt spelat mellan Lindbergs båda i andra. Omotiverat ojämnt streckad, här kan det bli körning!

Ugalli storfavorit köper jag inte alls men vinner han så vinner han. Fet garnering Lindbergs andrahäst med flera ska inte vara 1%.

Langelandsballerina är ett spikbud men stannar kanske på utgång. Toköppet bakom, bara några få chanslösa i loppet.

James är lite svår att lita på och gillar inte riktigt spår 2 på en väldigt stor favorit. Kort distans ökar skrällrisken och jag har också hittat Calibra som är kvick ut och gjort Väldigt bra kortlopp där framme.

Kan bli hängslen och livrem med både Gio och Don i guld. Första tanken var att spika Örjan men mer och mer känns emot efterhand, ska jag spika någon nu skulle det nog bli Gio ändå.

Laredo stack ut så snart jag såg startlistan och var det bar med strecken, håller kvar vid den och spikar! Väldigt många som är inne på samma linje verkar det som ändå är han bara knapp favorit. Ganska klar spetsfavorit med form och relativt låg risk för tempo samtidigt som motbuden har bakspår. Man får inte mycket bättre förutsättningar på en knapp favorit.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 13:29   #13

Standard

Eftersom jag är i "zonen" som nån här uttryckte det så slänger jag bort
en slant på en "tialott" som uppvärmning.

V4
Inlämnat: 2025-07-12, 13:25
Årjäng

Avd
1: 5 Readly J.R. (10, 1)
2: 4 Cloverfield (7, 6)
3: 12 Earnest (8, 9)
4: 2 Sjöli Fryd (4, 9)

1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 5 x 2,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: XVW ZTR FKG

man vet ju aldrig...
Gammal 2025-07-12, 14:43   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

V4
Inlämnat: 2025-07-12, 14:42
Årjäng
Lördag 2025-07-12
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Readly J.R. (10, 1)
2: 3, 4, 6, 7, 8, 12 (10, 5)
3: 12 Earnest (8, 9)
4: 1, 2, 4, 6, 9 (7, 11)

1x6x1x5 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 14:46   #15

Shooters avatar

Standard

Har valt mellan 5 och 12 i första, så jag hoppas att spiken står på benen.
Gammal 2025-07-12, 14:52   #16

Shooters avatar

Standard

Det var inget dåligt sto Goop har i den.
Gammal 2025-07-12, 15:13   #17

Standard

Går Ugalli felfritt idag ? 5 G i senaste 9 starterna ! 54% are i fara ? Eller ?
Vinner väl om felfri ? Ganska många frågetecken som dyker upp så här 1 timma innan före start. Bronshästarna kanske kommer tuffande till slut men det är onekligen vidöppet bakom storfavoriten. Andrahandsvalen står i 12% !
Gammal 2025-07-12, 15:15   #18

Shooters avatar

Standard

Citat:
Går Ugalli felfritt idag ? 5 G i senaste 9 starterna ! 54% are i fara ? Eller ?
Vinner väl om felfri ? Ganska många frågetecken som dyker upp så här 1 timma innan före start. Bronshästarna kanske kommer tuffande till slut men det är onekligen vidöppet bakom storfavoriten. Andrahandsvalen står i 12% !
Nu har han vunnit två raka. Jag har ingen känsla för Ugalli. Mitt drag i loppet är Bowler Day.
Gammal 2025-07-12, 15:25   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu har han vunnit två raka. Jag har ingen känsla för Ugalli. Mitt drag i loppet är Bowler Day.
Inget fel på kusken det är hästen jag är osäker på Bowler ? Mycket surr om den men jag är tveksam.
Gammal 2025-07-12, 15:28   #20

Shooters avatar

Standard

Citat:
Inget fel på kusken det är hästen jag är osäker på Bowler ? Mycket surr om den men jag är tveksam.
Det är mycket pga. tränare/kusk som jag är inne på den. Bra häst och brorsorna startar rätt sparsamt på V75, men brukar många gånger ha att åka med när de gör det.
Gammal 2025-07-12, 15:31   #21

Stekels avatar

Standard

Rina CK i fjärde är något som gick igen på bantipsrn att den var väl bortglömd. Håller med om det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2025-07-12, 15:36   #22

Standard

Jag fick en skrällfeeling och dubblar mitt system med 13 Oracle Vixi i avd 3. En 2%-are visserligen, men springspår, Örjan och Melander rycker skorna för första gången på väldigt länge.
Gammal 2025-07-12, 15:37   #23
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Rina CK i fjärde är något som gick igen på bantipsrn att den var väl bortglömd. Håller med om det!
Fick 27ggr på plats hos SVS före stoppet. Kombade med 9 Cashman JR i femte och 3 Kaxig In i sista (samtliga T3) till sköna 148,5ggr.

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 15:37   #24

Nicklass avatar

Standard

Blir dagens dubbel för mig.

Århäng stora är riktigt klurigt lopp.

4 Decition maker är riktgit bortglömd. Den var ju grym på 2600 näst senast. Satt fast gången innan (hade säkert vunnit). Får ett bra spår. Sedan är det frågan hur mycket han kommer ladda, troligtvis max.

8 Don är ju helt klart bästa hästen. Det handlar mer om hur många kurvor han får i tredje spår som avgör om han vinner. Han är ju startsnabb så frågan är inte om han kommer köra för det från början.

1, Castor de star borde hålla upp ledning. Nu går snacket att spår 1 är dåligt. Ingen aning. Hästen är bra. Sprang grym tid sist.

2, gio cash. Vet ifan men känns som han får utvändig resa. Kan ju såklart vinna. Men tror inte han slår don isåfall.

Blir nog 4 hästar.
Gammal 2025-07-12, 15:37   #25

Shooters avatar

Standard

Fem kvar!

RAKET
Inlämnat: 2025-07-12, 15:00
Årjäng
Lördag 2025-07-12
Start: 15:31
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
3: Vinnare 12 Earnest
5: Plats 9 Million River
8: Plats 11 Tekno Tana
9: Vinnare 2 Beautiful James
10: Vinnare 8 Don Fanucci Zet
11: Plats 10 Petho

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: JSV PHR TCB
Gammal 2025-07-12, 15:39   #26

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

*** 8 andelar ***

V75
Inlämnat: 2025-07-12, 15:36
SistaStallskriket andelsspel
Årjäng
Lördag 2025-07-12
Start: 16:20
Kostnad: 1 584,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14 (2, 15)
2: 2, 3, 5, 6, 11, 12 (9, 4)
3: 7 Västerbo M.A.S.H. (6, 1)
4: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (12, 3)
5: 2, 6 (1, 9)
6: 2, 8, 9 (1, 4)
7: 4 Laredo Boko (10, 3)

8x6x1x11x2x3x1 = 3168 rader.
3168 x 1 x 0,50 kr = 1 584,00 kr.
Totalt: 1 584,00 kr.
Rättningskod: NRR JWZ HLG
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 15:39   #27
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fick 27ggr på plats hos SVS före stoppet. Kombade med 9 Cashman JR i femte och 3 Kaxig In i sista (samtliga T3) till sköna 148,5ggr.

La visst en femtiolapp på fyrlingen med Nobby stiles i tredje med. 453ggr degen.

Jaja, sitter ju troligtvis aldrig men underspelade är de alla 4…

Gammal 2025-07-12, 15:42   #28

Stekels avatar

Standard

Citat:
Blir dagens dubbel för mig.

Århäng stora är riktigt klurigt lopp.

4 Decition maker är riktgit bortglömd. Den var ju grym på 2600 näst senast. Satt fast gången innan (hade säkert vunnit). Får ett bra spår. Sedan är det frågan hur mycket han kommer ladda, troligtvis max.

8 Don är ju helt klart bästa hästen. Det handlar mer om hur många kurvor han får i tredje spår som avgör om han vinner. Han är ju startsnabb så frågan är inte om han kommer köra för det från början.

1, Castor de star borde hålla upp ledning. Nu går snacket att spår 1 är dåligt. Ingen aning. Hästen är bra. Sprang grym tid sist.

2, gio cash. Vet ifan men känns som han får utvändig resa. Kan ju såklart vinna. Men tror inte han slår don isåfall.

Blir nog 4 hästar.
Jävligt mycket i guld hänger ju på hur Mats resonerar. Känns ändå som att han kommer nöja sig (han heter ändå Mats och inte Mgnus) men vågar kanske inte spika Gio på bara den känslan. 5% chans spets och slut för Castor allt inräknat.

Gammal 2025-07-12, 15:56   #29

Standard

Laredo ser mäktig ut i tidig värmning ! Det kanske bara är att spika ? Tar över piken efter ett tag och där är det väl hästen att slå. Toppform är bara förnamnet.
Gammal 2025-07-12, 16:06   #30

Shooters avatar

Standard

Jag ska ha in 1-2 C-hästar och minst 1 U (Konstapel Sisu, Bowler Day, Tekno Tana och Petho. Spikar är Million River, Beautiful James samt Don Fanucci Zet.
Gammal 2025-07-12, 16:07   #31

Standard

5 Diamant Vendil Radar upp 13 tider på full distans. 2% aren åker med som femtestreck. 1-2-3-5-6 i Klass 1 sprintern.
Gammal 2025-07-12, 16:09   #32

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3239
Standard

V75

1
6
6
1,9,11
2,6
2,8
3,4,9,10,11,12
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:14   #33

Standard

Hoppas nån har flyt idag!!!
Trevlig lördag!

V75
Inlämnat: 2025-07-12, 16:13
Årjäng

Avd
1: 1, 5 (9, 6)
2: 6 Fourwhitesox (3, 12)
3: 7, 13 (6, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (2, 11)
5: 3, 6 (2, 1)
6: 5, 6, 8 (2, 1)
7: 4, 10 (3, 9)

2x1x2x14x2x3x2 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Rättningskod: TNH VGW TMG
Gammal 2025-07-12, 16:14   #34

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jävligt mycket i guld hänger ju på hur Mats resonerar. Känns ändå som att han kommer nöja sig (han heter ändå Mats och inte Mgnus) men vågar kanske inte spika Gio på bara den känslan. 5% chans spets och slut för Castor allt inräknat.
Westholm ville se den i spets iallafall. Beror väl på hur mycket det kommer kosta antar jag.
Gammal 2025-07-12, 16:15   #35
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2963
Standard

Lycka till!

Avd
1: 1, 2, 6, 7, 9, 10 (12, 14)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 8)
3: 6 Ugalli (1, 7)
4: 2 LanglandsBallerina (11, 1)
5: 1, 2, 6, 9 (3, 5)
6: 2, 8 (1, 3)
7: 10 Petho (4, 3)

6x9x1x1x4x2x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: NPW WKW ZWC
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:17   #36

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4151
Standard

Avd
1: 9 Million River (7, 1)
2: 6 Fourwhitesox (3, 12)
3: 6, 13, 14 (13, 14)
4: 2, 9, 11, 13, 14, 15 (6, 10)
5: 1, 2, 3, 5, 9, 11 (6, 8)
6: 2, 3, 8 (3, 8)
7: 4, 9, 10 (4, 9)

1x1x3x6x6x3x3 = 972 rader.
972 x 1 x 0,50 kr = 486,00 kr.
Totalt: 486,00 kr.
Rättningskod: XXX VVP GHD

Lycka till!
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:19   #37

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7295
Standard

Den sitter som förstarank hos mig och fick 25 ggr på SvS

Dagens rad blev såhär, våndades över om jag skulle välja spik på Tekno Tana eller DFZ. Gick på Sjödéns gamla sanning att andrahandaren ofta vinner bland kallbloden. Men jag brukar väl ha rätt i ungefär 10% av kallblodsloppen och borde nog alltid helgardera.

1: 1,9,14 - alla
2: 6 Fourwhitesocks
3: 7,14
4: 11 Tekno Tana
5: 1,5,6 - 2,3,9,11
6: 8 - 2,3,9
7: 9 Imperatur Am

En av tre A behöver vinna i avd 1,5,6

Lycka till allihop!

Citat:
5 Diamant Vendil Radar upp 13 tider på full distans. 2% aren åker med som femtestreck. 1-2-3-5-6 i Klass 1 sprintern.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:23   #38

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7295
Standard

Japp, det var väl en föraning om hur dagen blir. Min förstarank tillika ett stöddigt platsspel. Då åker Tui Southwind in som reserv.

Och efter den i ranken såklart Hydra, det slår aldrig fel..

Senast redigerad av tvablaa den 2025-07-12 klockan 16:27.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:29   #39

Shooters avatar

Standard

Så kom en spetsvinnare. Jag trodde min spik skulle ta ner den, men icke.
Gammal 2025-07-12, 16:31   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Japp, det var väl en föraning om hur dagen blir. Min förstarank tillika ett stöddigt platsspel. Då åker Tui Southwind in som reserv.

Och efter den i ranken såklart Hydra, det slår aldrig fel..

Hade 1,6,7,9 på lappen.
Jäklar att loppets drag Beauty Evo inte hann fram, kom bängligt på det i starten
annars hade Andreas vunnit plättlätt.
Gammal 2025-07-12, 16:34   #41

Nicklass avatar

Standard

Tror fan springspårshästarna vunnit 75% av dessa v75 lopp.

Björn är ju grym på start så 6 Ugalli borde kunna göra en repris. 14 Mysterious lucifer om den får träff kan nog sitta bra på de.
Gammal 2025-07-12, 16:36   #42

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Vad tror ni?
Blir det våldsam utdelning idag?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:45   #43

Stekels avatar

Standard

Citat:
Westholm ville se den i spets iallafall. Beror väl på hur mycket det kommer kosta antar jag.
Det är ju det som är grejen, minst 4 i varje lopp vill ha spets men vad vågar och kan man. Det är mycket nyckeln i sporten att taxera.

Gammal 2025-07-12, 16:48   #44

Shooters avatar

Standard

Sur inledning på V75. Två spetsvinnare nu.
Gammal 2025-07-12, 16:52   #45

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag fick en skrällfeeling och dubblar mitt system med 13 Oracle Vixi i avd 3. En 2%-are visserligen, men springspår, Örjan och Melander rycker skorna för första gången på väldigt länge.
Jag har för mig att det är en utpräglad front-runner.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 16:56   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Årjängs stora
1,2,3,8,9. Tror på en monsteröppning mellan 1,2,3,4,8, om nu inte Örjan ger
upp loppet redan i starten.

Tycker att man är taskig mot rookien Noa, när experterna rankar upp honom
till nästan första rank i sin V75 debut.

Ser man till hela ekipaget talar mycket emot: kusk och spår, även om hästen kommer med knallform. Har någon kusk någonsin vunnit sitt första lopp på V75?
Risken är stor att kuskartisterna i loppet lurar upp Noa på bergsknallarna runt banan?

Noa är säkert en ”coming man”, men i eftermiddag är han med och lär oavsett häst.

Hoppas jag har fel!
Att 18-åriga Noa skulle vinna i sin första start på V75 var en utopi, trots en av löpets bästa hästar.
Det är grymt orättvist av experterna att snacka upp honom som en tänkbar vinnare.

Kenneth Haugstad hamnade som väntat i stort sett sist från spår 7, blir otroligt
spännande med annan kusk som nykastrerad.
Var riktigt bra trots kusk och spårhandikapp.
Gammal 2025-07-12, 17:03   #47

Shooters avatar

Standard

Jag tycker inte att Noa gjorde något fel, utan körde ett väldigt bra lopp.
Gammal 2025-07-12, 17:16   #48

Shooters avatar

Standard

Där dog V75.
Gammal 2025-07-12, 17:19   #49

Standard

Sexig inledning på V75. Spetshästarna levererar trots banans statistik ha,ha ! Kan det det vankas en fjärde Sexa ?
Inte omöjligt men knappast spets och slut.
Gammal 2025-07-12, 17:24   #50

Standard

Citat:
Där dog V75.
Tja omgången såg väl ganska favorit betonad ut på förhand, många betrodda med bra lägen. Men ännu kan det smälla när man minst anar. Finns gott om 0% are i återstående lopp.
Gammal 2025-07-12, 17:28   #51

Standard

Citat:
Jag tycker inte att Noa gjorde något fel, utan körde ett väldigt bra lopp.
En maxplacering, ingen skugga över den 18-åriga talangen, vad jag reagerar på är den felaktiga skattningen av hans chanser om att vinna loppet från vissa experter.
Det krävs åratal av rutin innan en talang blir en faktor i V75 konkurrens.

Jag sågar på intet sätt den unge talangen, men förväntar mig realistiska skattningar av travexpertisen.

Det luktar Jackpot-omgång lång väg.
Jackpot Hasse tvår sina händer med de långa fingrarna.

Nästa vecka kommer fantastiska travdagar på Axevalla,
ser enormt framemot nästa helg.
Kommer att plöja loppen från hängmattan och inte en enda sten skall vara ovänd inför inlämningen på lördag.
Kul som tusan, kommer det att bli.

Allt gott till dig Shooter.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-07-12 klockan 17:30.
Gammal 2025-07-12, 17:34   #52

Standard

Kan man annat än älska Jepson?
Gammal 2025-07-12, 17:36   #53

Shooters avatar

Standard

Citat:
En maxplacering, ingen skugga över den 18-åriga talangen, vad jag reagerar på är den felaktiga skattningen av hans chanser om att vinna loppet från vissa experter.
Det krävs åratal av rutin innan en talang blir en faktor i V75 konkurrens.

Jag sågar på intet sätt den unge talangen, men förväntar mig realistiska skattningar av travexpertisen.

Det luktar Jackpot-omgång lång väg.
Jackpot Hasse tvår sina händer med de långa fingrarna.

Nästa vecka kommer fantastiska travdagar på Axevalla,
ser enormt framemot nästa helg.
Kommer att plöja loppen från hängmattan och inte en enda sten skall vara ovänd inför inlämningen på lördag.
Kul som tusan, kommer det att bli.

Allt gott till dig Shooter.

Jajjan
Tack detsamma!
Gammal 2025-07-12, 17:37   #54
Administrator

Standard

Citat:

Första hemma. Jobba nu!

Gammal 2025-07-12, 17:39   #55

Standard

F-n oxå. Trodde Björn skulle sätta klorna i vinnaren med mitt streck Hulte Annika.
Men hon pallade inte för tussrycket. Då var det roliga slut. Jepson är farlig att glömma.
Gammal 2025-07-12, 17:40   #56

Standard

Citat:
Kan man annat än älska Jepson?
Östre bjöd på vinnardraget när han flaggade för att Ragnhild WM var det ekipage han fruktade mest. Östre har grym koll.
Gammal 2025-07-12, 17:43   #57

Standard

Citat:
Första hemma. Jobba nu!

Snyggt Gotland. Då är det bara resten kvar
Gammal 2025-07-12, 17:49   #58

Standard

1,2,3,5,6,9
1,2,3,8,9
3,4,8,9,10,12

Måste ut med hundarna efter avd 5.
Kollar de två sista avdelningarna i morgon.

Går in tungt på lliren till V75 Axevalla lördag, hör jag något spännande skall jag försöka hinna med att lägga ut det här på forumet.

God tur med liren.
Jajjan
Gammal 2025-07-12, 17:49   #59
Administrator

Standard

Citat:
Snyggt Gotland. Då är det bara resten kvar
Jo, som vanligt ryker man nog på någon av de betrodda på trippeln när man satt en 27-oddsare… men men, vi kämpar!

Gammal 2025-07-12, 17:55   #60
Administrator

Standard

Citat:
Jo, som vanligt ryker man nog på någon av de betrodda på trippeln när man satt en 27-oddsare… men men, vi kämpar!

Se där, dubbla galopper på Cashman JR och vips var dagen förstörd.

Nya tag!

Gammal 2025-07-12, 17:56   #61

Shooters avatar

Standard

Där åkte jag på Raketen också. Dödens istället för spets blev avgörande.
Gammal 2025-07-12, 17:58   #62

Shooters avatar

Standard

DD: 8-9
Gammal 2025-07-12, 18:00   #63

Standard

Där kom fjärde sexan ! Den där Haapakangas sköter sitt jobb åt sina krävande Dencos filurer. Bara vinster som räknas i det hårdsatsande stallet.
Gammal 2025-07-12, 18:16   #64

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

Plats HUSTLE RAIN
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 18:25   #65

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Plats HUSTLE RAIN
Blev skit
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 18:26   #66

Shooters avatar

Standard

Det går inte att slå ledarhästarna.
Gammal 2025-07-12, 18:26   #67

Nicklass avatar

Standard

Kändes som många var väldigt sena upp till bilen. Castor han ju knappt fram till vingen kändes de som, klart han inte tar ledningen då.
Gammal 2025-07-12, 18:30   #68

Standard

Tisdags Spiken var bara bäst. 08,6 är starka papper. Grym duell i tvåhästars loppet.
Gammal 2025-07-12, 18:32   #69

Shooters avatar

Standard

Citat:
Fem kvar!

RAKET
Inlämnat: 2025-07-12, 15:00
Årjäng
Lördag 2025-07-12
Start: 15:31
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
3: Vinnare 12 Earnest
5: Plats 9 Million River
8: Plats 11 Tekno Tana
9: Vinnare 2 Beautiful James
10: Vinnare 8 Don Fanucci Zet
11: Plats 10 Petho

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: JSV PHR TCB
Lite taskigt att åka på Beautiful James och Don Fanucci när de gör såna lopp från dödens. Det är så man hoppas att Petho missar plats.

Senast redigerad av Shooter den 2025-07-12 klockan 18:34.
Gammal 2025-07-12, 18:48   #70

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Lite typiskt av Örjan, att om han bränner i ett lopp så tar han igen det i ett annat lopp med någon medelmåttig häst som fått en bra resa.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 18:54   #71

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Slutet gott - allting gott!

TVILLING
Inlämnat: 2025-07-12, 18:05
Årjäng Lopp 11
Lördag 2025-07-12
Start: 18:44
Kostnad: 46,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
9, 10
Utgångshästar
12 Hankypanky Pinkman

2 x 23,00 kr = 46,00 kr.
Totalt: 46,00 kr.
Rättningskod: GWQ XHN XJH
---------------------------------
Rätt kombination Odds
10/12 25,86
Summa: 594,00 kr
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-12, 18:56   #72

Standard

Den där Örjan. Patenterad styrning.
Gammal 2025-07-12, 19:05   #73

Stekels avatar

Standard

Ingen:Goop har en stor favorit på V75 på Årjäng!

Jag: Kass favoriter, det mesta talar för att det är det mest överspelad ökat på länge!

Hästen: Hejdååååååååååå!!! ������

Gammal 2025-07-12, 19:27   #74

Nicklass avatar

Standard

Gick ju inte direkt bra för Laredo boko. Han sprang ju sin låga 12 tid utvändigt som han brukar. Tveksamt om han hade vunnit i ledning ändå. Tror det blev lite för täta starter. Måste fan tänka på allt.
Gammal 2025-07-12, 19:36   #75

Stekels avatar

Standard

Citat:
Gick ju inte direkt bra för Laredo boko. Han sprang ju sin låga 12 tid utvändigt som han brukar. Tveksamt om han hade vunnit i ledning ändå. Tror det blev lite för täta starter. Måste fan tänka på allt.

Vecka-vecka för Bergh år ändå normalt sett ett plus men ibland slår det fel såklart. Längesen man bettet på Bergh men idag var både form och förutsättningar i zenit. Man hatgillar den gubben lite, älskar skallen men kanske att han är lite oskön också. Fina linjer man känner igen sig på nåt vis

Gammal 2025-07-12, 19:48   #76

Standard

Citat:
Det går inte att slå ledarhästarna.
Jodå Örjan han kan
Gammal 2025-07-12, 20:29   #77

Standard

Både Örjan och Wäjersten åkte på böter och avstängning för drivning i Sprinterloppet.
Det var en tuff slutstrid med ett Svenskt Rekord som belöning.
Gammal 2025-07-13, 16:25   #78

Standard

Det går snabbt att åka in och ut or zonen
Men nu såg jag att GS75 på fredag ser väldigt V75-aktigt och intressant ut.
Nån gång ska va den första att prova på detta spel och varför inte när Törnqvist åker upp till Axevalla Hed med fem hästar. Min farmor bodde i Skånings Åsaka så i de här trakterna har jag cyklat runt mycket i min ungdom. Doften av forntid ligger tung här mitt emellan Skara Domkyrka och Varnhems kloster. Jag har inte sett några startlistor till lördag och söndag ännu men fredagens tävlingar ser ruggigt spännande ut. Börtas Ankare i sista är en självklar spik om den håller sig kring nuvarande procent. Hemmaplan och Mimmi vet nog vad hon gör när hon låter skorna vara på. Axevallas lååånga upplopp ger fördel för det bakre ledet.
Svara

td