Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-11-24, 17:42   #151

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det var en överraskning. Sen är det ju ändå så att det är rätt meningslöst att få enbart femmor med en femrättsutdeining på 5-14 kr. Men om jag fick bestämma så skulle allt gå tillbaks till spelarna aktuell omgång .
Japp. När man får 5r som bäst är det ganska meningslöst. Men det blir definitivt inte meningslöst när man lyckas få 6or eller kanske t o m någon 7a.

Trots totalkassa system har jag vid ett par tillfällen lyckats få 15-20% tillbaka på större andelssystem som klarade enbart 6r som bäst.

Det var jag OERHÖRT nöjd med.

I premiäromgången tog 8r-lapparna ca 5% av 5r-potten.

Andelen minskar med minskat antal 8r-rader, och ökar med ökat antal 8r-rader.

Tyvärr går det bara att göra exakta uträkningar när utdelningen är så pass hög att samtliga allarättsrader kommer med på "Vinstlistan".

Men det som går att läsa av är att det effekten är försumbar i förhållande till hur stor effekt många tror att den är.
Gammal 2025-11-26, 18:15   #152

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
ATG är ganska tydliga på att det kommer krävas AB för att ta del av den nya versionen av AIS, skulle förvåna mig om de backar från det.

Vill ni ha ett avancerat, OCH supportat, reduceringsprogram, som inte är Joker, får ni nog hålla tummarna för att BaraTrav börjar drivas av ett AB.

Ser inte att Strappa ifrågasätter någons kunskap. Däremot måste du verkligen brinna för det för att orka driva det vidare. De kaffepengar som går att dra in kompenserar inte mängden tid du måste lägga på support och utveckling.

Jag ber om ursäkt att jag tvivlade på din AB-tolkning.

Beskedet är bedrövligt.

Det enda lilla positiva är att de trots allt utvärderar ansökningsprocessen kontinuerligt.
Gammal 2025-11-26, 19:46   #153

korpos avatar

Sharp$: 5957
Standard

En månad har nu passerat sedan spelbolaget ATG presenterade sin nya lördagsupplevelse där flaggskeppet V75 ersattes av V85.

Nu meddelar man att man gör förändringar i hur upplägget ska se ut.

Från och med den 6 december presenterar man en ny spelkalender.

– Vi vågar inte lova det men 6 december är ambitionen, säger spelproduktschef Nicklas Jonsson under en pressträff som ATG bjöd in till under onsdagen.

Det som presenterades är ett nytt upplägg vad gäller spelformerna V4 och V5 på lördagar. V4 har tidigare avgjorts under de sista fyra loppen av de totalt tio, medan V5 avgjorts mellan lopp fyra och åtta.

”Måste titta på helheten”
När V85 avgörs på Åby den 6 december kommer V4, om allt går enligt planen, istället köras direkt från det första loppet medan V5 inleds först i lopp sex. Det innebär att V5 kommer avgöras på samma sätt som tidigare, innan V75 ersattes av V85.

– Man måste titta på helheten, V4 konkurrerar med V5. Vi vill dra isär dem mycket mer, många spelformer går parallellt. Vi behöver utnyttja de 10 loppen bättre. Det är en känsla internt att vi inte hamnat helt rätt, säger Nicklas Jonsson.

Utöver det väljer ATG också att byta plats på Top 7 från V85-6 till V85-7.

– V4 och V5 är det som vi fått mest inspel kring. Men Top 7 har kommit i kläm eftersom det ligger i det loppet som startar TV4-sändningen och då blir det väldigt tajt med tid från det att sändningen startar.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-26, 19:55   #154

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Rättelse

Även jag måste eventuellt pudla. Jag räknade upp antalet omgångar utan utdelning på fem (och sex) rätt sedan starten och fick det tillvarannan gång, eller 3/6.

Enligt Daniel Berglund är det rätta 4/6:

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Daniel Berglund: "V85 måste kunna stå på egna ben!"
Allt var som vanligt på "Jägers", men Godfather blev en tacksam skräll för ATG och V85 måste kunna stå på egna ben!

Daniel Berglund
igår kl. 15:00
. . .

Med den kommande omgången på lördag har det varit jackpott i fyra av sex V85-omgångar och faran med det är att begreppet jackpott urvattnas och tappar sitt värde som stark speltrigger. I stället kan det komma att kännas tråkigt när det inte är jackpott och spelsuget till dessa omgångar minskar. V85-spelet måste kunna stå på egna ben varje vecka för att bli framgångsrikt på sikt!
. . .
Det fina i kråkskången är att vi nu kan se fram mot 6 månader utan jackpott för att närma oss "Jackpott var 7:e gång på femmorna"

************************************************** ************************************************** ********

Kravet på AB är det för att snedvrida konkuransen till "Joker A/S" fördel?

Vad och till vem har Joker betalat för det kan man undra.... Någonting är unket på hästsportens hus, men det flaggade jag för här på forumet vid diskussion om hur V85 pressades fram mot somligas vilja. Även på hästportens hus.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-26 klockan 19:56.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-26, 22:07   #155

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Även jag måste eventuellt pudla. Jag räknade upp antalet omgångar utan utdelning på fem (och sex) rätt sedan starten och fick det tillvarannan gång, eller 3/6.

Enligt Daniel Berglund är det rätta 4/6:

Det fina i kråkskången är att vi nu kan se fram mot 6 månader utan jackpott för att närma oss "Jackpott var 7:e gång på femmorna"

************************************************** ************************************************** ********

Kravet på AB är det för att snedvrida konkuransen till "Joker A/S" fördel?

Vad och till vem har Joker betalat för det kan man undra.... Någonting är unket på hästsportens hus, men det flaggade jag för här på forumet vid diskussion om hur V85 pressades fram mot somligas vilja. Även på hästportens hus.
Nja? Det är väl jackpott TILL som DB avser och inte jackpott FRÅN? Hans 4 av 6 möjliga stämmer däremot för JP-utbetalningar ( som bara sker i ordinarie omgångar. )

Dina 3 av 6 totalt stämmer utmärkt bra om man envisas med att räkna in snedvridna extraomgångarna. ( Om man räknar in dessa blir det nog minst dubbla frekvensen )

2 av 5 är vad som inträffat hittills på de väsentliga ordinarie omgångarna.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-11-26 klockan 22:11.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-26, 22:09   #156

Standard

Det svar jag fick från ATG var
"Hej Anders

Stämmer, det är ett krav att vara ett AB för att få tillgång till vår speldata. Orsaken är att vi har bedömt att det är ett grundkriterium för att säkerställa att datan hanteras med rätt syfte. Vi vill helt enkelt inte släppa iväg datan till vem som helst. Hoppas för förståelse för detta. Tack!

Mvh Johan "

Den bedömningen måste vara gjord av någon som slagit i huvudet hårt.

Om man jämför med Svenska Spel så har de två krav på api-access: 1) Personnummer. 2) Email-adress.
Gammal 2025-11-27, 12:35   #157

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1023
Standard

lol. Skönt att höra att det enda som krävs för att vara en hyvens person är ett AB. Finansinspektionen, Bolagsverket, Skatteverket, et al kan nu slappna av och antagligen sluta göra kontroller av företag.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-27, 12:45   #158

Standard

Som jämförelse kräver Svenska Spel inget annat än personnummer+email för att få api-access.

Vad är det de tror ska hända? Att det ska leda till, hemska tanke, mer spel?

All info som går att ta hem via "AIS" går även att hämta helt anonymt via skrapning på atg.se om man vill göra något "fuffens". Vad det fuffenset nu ska vara?

Enda anledningen till att man vill ha avtal med ATG är för att det ska vara officiellt supportat så att ens egna lilla skara av kunder också ska kunna få support.
Gammal 2025-11-29, 18:57   #159

Standard

2 av 5 blev 2 av 6.
Gammal 2025-11-29, 19:29   #160

Standard

Försökte lägga in en bild men det ick inte. Lägger en länk istället.

Kanske behövs inte AB för vissa funktioner? Jag lyckades hitta detta användbara i vänstermenyn på ATG.se

https://imgur.com/a/XJDqwlg

Senast redigerad av Skog den 2025-11-29 klockan 19:35.
Gammal 2025-11-29, 19:42   #161

Standard

Citat:
Försökte lägga in en bild men det ick inte. Lägger en länk istället.

Kanske behövs inte AB för vissa funktioner? Jag lyckades hitta detta användbara i vänstermenyn på ATG.se

https://imgur.com/a/XJDqwlg
Extraomgångarna.....som genererat nästan 100% 5r-JP på V75 går inte att räkna in. Och de kollar på eventuell uppstyrning av vettigare vinstgruppstruktiur för dem.

2 av 6 ordinarie omgångar. Dvs de som räknas.
Gammal 2025-11-29, 19:48   #162

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Extraomgångarna.....som genererat nästan 100% 5r-JP på V75 går inte att räkna in. Och de kollar på eventuell uppstyrning av vettigare vinstgruppstruktiur för dem.

2 av 6 ordinarie omgångar. Dvs de som räknas.
Alternativt kan man räkna den första Lördagen i månaden OM det snöar i Reykavik. Då ser man att det alltid blir miljonutdelning på 8 rätt!

Funktionen som inte krävde AB var alltså resultatkalendern. I den ser man vad V85 har givit i utdelning.

Appropå funktioner så hörde jag ett rykte på byn. Den lokala spelbutikens reklam skrek ut: VI HAR EXTRAINFORMATION från ATG i andelarna. Blev tvungen att fråga vad det var för info men det var "hemligt" bara lagkaptener som har tillgång till det ?!

Nu räcker det ATG. AB för att ta del av digital startlista och "hemlig information" till lagkaptener. Som jag sagt från början, ATG är inte intresserade av svenssospelare som sitter hemma och kollar lopparkiv osv. Berits Bolag på ICA och Harry Boy ska öka omsättningen. Det är hela tanken med V85.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-29 klockan 19:58.
Gammal 2025-11-29, 19:58   #163

Standard

Citat:
Alternativt kan man räkna den första Lördagen i månaden OM det snöar i Reykavik. Då ser man att det alltid blir miljonutdelning på 8 rätt!

Funktionen som inte krävde AB var alltså resultatkalendern. I den ser man vad V85 har givit i utdelning.
Och den ljuger såklart inte.

Men det är de ordinarie omgångarna som gäller. Extraomgångarna kommer de att behöva börja särbehandla med helt annan utb-struktur.

De borde aldrig varit med ens från början. När de väl gjorde om, borde de gjort om och renodlat spelet i den här formen som lördagsspelet.

Extraomgångarna ger runt 70-90% låg-utd-JP.

Om du envisas med att räkna in dem blir det naturligtvis högre andel än 1 av 7.

Men det är inte vad jag påstått ska hålla sig runt 1 av 7.

Jaja. Jag är nöjd med utfallet iaf.

Hade blivit under 400 kr på 6r och runt 33 kr på 5r om man kört V75 och dessutom plockat bort loppet med den högst spelade vinnaren. Om man hade plockat bort något annat lopp än V85-1 så hade det blivit ännu mindre.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-29, 20:03   #164

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och den ljuger såklart inte.

Men det är de ordinarie omgångarna som gäller. Extraomgångarna kommer de att behöva börja särbehandla med helt annan utb-struktur.

De borde aldrig varit med ens från början. När de väl gjorde om, borde de gjort om och renodlat spelet i den här formen som lördagsspelet.

Extraomgångarna ger runt 70-90% låg-utd-JP.

Om du envisas med att räkna in dem blir det naturligtvis högre andel än 1 av 7.

Men det är inte vad jag påstått ska hålla sig runt 1 av 7.

Jaja. Jag är nöjd med utfallet iaf.

Hade blivit under 400 kr på 6r och runt 33 kr på 5r om man kört V75 och dessutom plockat bort loppet med den högst spelade vinnaren. Om man hade plockat bort något annat lopp än V85-1 så hade det blivit ännu mindre.
Jag satt och redigerade mitt inlägg när du skrev ditt svar, sorry. Men där kan du läsa mellan raderna varför jag tycker V85 är sämre än V75.

Som jag sagt tidogare,förändringar på V75 hade varit att föredra som "expriment". Ändrade fördelningar av vinstpotterna på 7,6 och 5 rätt samt förändiringar av hur mycket som konfiskeras vid J-p. (Flytta upp pengar i vinstgrupperna vid J-p) mm

Du kanske vet vad det var för hemlig info som gick ut från ATG, och vad tanken är med att bara delge "lagkaptener" denna info? Det som mycket annat lunktar lite unket.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-29 klockan 20:05.
Gammal 2025-11-29, 20:15   #165

Standard

Citat:
Jag satt och redigerade mitt inlägg när du skrev ditt svar, sorry. Men där kan du läsa mellan raderna varför jag tycker V85 är sämre än V75.

Som jag sagt tidogare,förändringar på V75 hade varit att föredra som "expriment". Ändrade fördelningar av vinstpotterna på 7,6 och 5 rätt samt förändiringar av hur mycket som konfiskeras vid J-p. (Flytta upp pengar i vinstgrupperna vid J-p) mm

Du kanske vet vad det var för hemlig info som gick ut från ATG, och vad tanken är med att bara delge "lagkaptener" denna info? Det som mycket annat lunktar lite unket.
De ville "bjuda" lagkapternerna på något.

Att det inte alls var något exklustivt utan bara lite besvärligare för den som inte redan hade ett andelslag tänkte man inte på.

Är ju bara att skapa ett dummy-Tillsammans-lag och vips kan man se videon.

NicklasJJJ blev rätt sur när det inte uppskattades.

För mig:

1) Det var ju inte ens något exklusivt.
2) Finns 145 saker de kan göra för att förbättra för lagkaptenerna. Men det ligger inte inom ATGs "vision och policy" för Tillsammans.....ja du hör själv...

Ämnesverktyg

td