|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#271 | |
|
Citat:
2 av 11 ordinarie omgångar har gett hög-utd-JP. Klart högre än ATGs tänkta frekvens. Med V75 inträffade det 18 av 731 omgångar att ingen klarade alla rätt räknat från 2011-05-01. Ungefär 1 på 40. Sedan svajar såna här sällsynta saker på enskilda år. Kan vara 0 eller 4 utan att det är något konstigt. ATG räknar med att det ska bli ungefär 1 på 10 sett över längre tid med V85. Dvs ungefär 4 ggr vanligare. Beroende på om lördagarnas svårighetsgrad blir lättare eller svårare kan det här nog även bli upp till 6 ggr mer vanligt. Med tanke på hur svajigt utfallen landat genom åren för både låg- och hög-JP så är det ganska rejält naivt att försöka läsa av något "säkert" efter så här få omgångar. Men visst är det över förväntat åt båda hållen om man vi ska envisas med att titta på en så här kort serie.
|
|
|
|
#272 |
|
Just nu har vi inget annat att gå på än det som skett under 2 månader. det är för litet underlag för slutsatser
Men jag tvekar eftersom det det är klart högre än estimaten både på 8 och 5 rättsjackpot, behövs 2 månader helt UTAN jackpot för att komma till den frekvens ATG estimerat Kan bara konstatera att bland de som jag pratat med är det i princip INGEN som uppskattar det "nya lördagsnöjet", Det är min känsla också, det här inget för normalspelarna Att höra de som jobbar heltid med trav. eller gör system för 3-4 000 o uppåt gillar V85 det är knappast hoppingivande för den breda massan travspelare en helt egen kategori spelare som Kan analysera travlopp på betald arbetstid Har tillgång till travfakta som numera kostar 1000 kr / månad i budget versionen Kan snacka V85 med andra experter hela veckan Spelar system som är 5 - 10 gånger större än vanliga spelare De har kanske spetlvärde / Travtjänsten också Jag började spela V65 som 14 åring i omgång 1 med Rodetto / HOS som vinnare så jag lär väl inte lägga av nu efter + 2 500 lördagar, Men nöjd med ATG är jag inte, lååångt ifrån, frågan är vad jag skall byta till. PS Morsan var postkassör så det var liksom inga problem att få in lilla system för 20 - 25 kr , iblandvar jag dock tvungen lämna in på Torsdagen, 2 dygn innan 1a start !! |
|
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Citat:
Trots min avoga inställning till V85 har jag kört 5 av omgångarna. Efter 4 rätt på ~400 rader i går tog jag beslutet att bara spela V85 när jag hittar ett par roliga hästar. Kommer bara kolla programmen när jag har tid och lust vilket kommer bli 4-5 gånger / år skulle jag tro. Jag misstänker ATG överlever utan mig men som Bosse skrev i systemtråden "vill inte ATG ha oss som kunder får vi väl avstå från spel". Med 8 lopp blir det är alldeles för ojämna omgångar, omöjligt eller för lätt. Då lockar V86 med lägre radkostnad mer känner jag. Känns skönt att tagit beslutet, därmed lämnar jag V85-träsket och tackar för mig! |
||
|
|
|
|
|
|