Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-02-07, 22:31   #316

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 49
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För de flesta var förra helgen lönehelg.

V85 mötte en stor Stryktips-JP idag. Förr om åren gjorde det ingen större skillnad på ATGs omsättning. Men det kan ha inverkat idag.

En annan detalj är att det var problem med insättning för de som använder Swedbank från 15.30 och framåt.
Och vad blir förklaringen idag?

Herrarnas OS-Rodel började 17:00. Förr om åren brukade det inte göra någon större skillnad. Men det kan ha påverkat idag.

En annan detalj är det kallt i hela Sverige. Många valde förmodligen att se vädret på TV från 15.30 och framåt.

Älskar dessa Bagdad-Bob wannabes.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-07, 23:19   #317

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Och vad blir förklaringen idag?

Herrarnas OS-Rodel började 17:00. Förr om åren brukade det inte göra någon större skillnad. Men det kan ha påverkat idag.

En annan detalj är det kallt i hela Sverige. Många valde förmodligen att se vädret på TV från 15.30 och framåt.

Älskar dessa Bagdad-Bob wannabes.
Ingen. Möjligen att vinterfinal-omgångar brukade ge kass utdelning på V75. Eller att "folket" inte fick spela på guld+silver.

Men i stora drag så var det en riktigt kall och oroande omgång rent omsättningsmässigt.

Hittar bara 2 små ljuspunkter idag

1) Plussade på v85 trots att jag sprack på en spik. Hände oerhört sällan på V75-tiden.

2) Utdelning i alla vinstgrupper, igen.
Gammal 2026-02-07, 23:37   #318

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6152
Standard

Trenden på Lördagens V5 fortsätter, eller snarare förstärks

Både omsättning o antalet kuponger upp 31 %, jmfrt med samma dag förra året

OK det är bara + 660 000 kr 10 000 kuponger

Antar att det är "kärntruppen" som sett möjlighet spela ett klassiskt travspel som V5 inte ett lottospel med 8 travlopp, Garanterat 1 000 nya V5-spelare, troligen dett dubbla 330 kr / spelare.

Spelare som uppskattar att
5 lopp är rimligt volym läsa in
alla vinstpengar betalas ut, jackpot okänt begrepp
1 spik funkar, har du 2 grattis, du är nästan hemma
Tröstpriset vinna 3 * 23 kr är skit samma för en travspelare, och vinna 860 000 är näst intil omöjligt för en vanlig spelare, men om så kan man göra det på V5 också, vid 2 rätta rader

Viss oro anars i ledningen, kanske dags att redan nu spela ut "essen i rockärmen" man sa ju att man hade mer att komma med för att lyfta lördagsupplevelsen, Just nu pyspunka.

Positivt dock med 4 omgångar utan jackpot, fast ATG kanske önskar det så det har något att marknadsföra / locka med
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 09:14   #319

Standard

Citat:
Ingen. Möjligen att vinterfinal-omgångar brukade ge kass utdelning på V75. Eller att "folket" inte fick spela på guld+silver.

Men i stora drag så var det en riktigt kall och oroande omgång rent omsättningsmässigt.

Hittar bara 2 små ljuspunkter idag

1) Plussade på v85 trots att jag sprack på en spik. Hände oerhört sällan på V75-tiden.

2) Utdelning i alla vinstgrupper, igen.
Nu skall vi se om jag förstått rätt. V85 omsättningen fortsätter att falla och hamnade under V75 motsvarande omgång pga "vinterfinal-omgångar brukade ge kass utdelning på V75".

Fortsätt gärna med dessa Bagdad-Bob uttalanden. Det är underhållande!

Kanske faller omsättningen pga att folk inte tycker att hästlotto är intressant. Enda chansen att vara i närheten av alla rätt är att spela andelsspel. Antingen i bolag med andra eller med sig själv. Drömmen om hög vinst stannar därmed vid en dröm och spel med bättre återbetalning lockar mer.

V75 - snart gör det comeback!
Gammal igår, 11:09   #320

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6152
Standard

Efter pandemin så försvann massor av besökare från Solvalla, vanebesökare som var där om inte varje gång så minst en gång i månaden

Några har jag knappt sett allls, andra enstaka besök, kanske ibland på V75

Om ATG tappar V75 / V85 spelare hur skall de få tillbaka dom ?

Det kostar betydligt mer att få helt nya kunder än behålla gamla kunder eller få trogna kunder komma tillbaka

De flesta har väl fått "sockrade erbjudanden" när man bytt mobiloperatör, avslutat ett abonemang på en tidning en streaming tjänst,,,,,,,,,, med mera

ATG måste agera nu, annars hamnar man som i pokern, en massa pokerproffs o halvpross som spelar mot varandra, vi vanliga hobbyspelare tycker inte ens det är det minsta roligt spela poker, att man inte vinner kan man leva med, men hundralapparna man betalat för att sätta sig vid bordet hade 10 altertiva möjligheter, alla betydligt attraktivare.

Att spela V85 för några hundra å åka på spiken i 3, samt skrällen i 5e och hoppas på 4 ggr 48kr + 22 * 15kr inför de 3 sista ger ganska lite ståpäls, Lördagsupplevelse knappast
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 21:37   #321

Standard

Citat:
Nu skall vi se om jag förstått rätt. V85 omsättningen fortsätter att falla och hamnade under V75 motsvarande omgång pga "vinterfinal-omgångar brukade ge kass utdelning på V75".

Fortsätt gärna med dessa Bagdad-Bob uttalanden. Det är underhållande!

Kanske faller omsättningen pga att folk inte tycker att hästlotto är intressant. Enda chansen att vara i närheten av alla rätt är att spela andelsspel. Antingen i bolag med andra eller med sig själv. Drömmen om hög vinst stannar därmed vid en dröm och spel med bättre återbetalning lockar mer.

V75 - snart gör det comeback!
Du kan få underhålla mig med att förklara vad som blir väsentligt bättre med V75?

För mig är det busenkelt. Exakt noll risk att jag fortsätter med varje-vecka-spel om det mot förmodan skulle bli återgång till V75.

Med det sagt är V85 som det ser ut nu inte alls någon optimal produkt. ATG har helt misslyckats med att göra om så att det känns som något verkligt nytt.

Men trots att flertal detaljer inte är på plats föredrar jag V85 framför V75. T o m för extra-omgångar.
Gammal idag, 06:02   #322

Standard

Citat:
Du kan få underhålla mig med att förklara vad som blir väsentligt bättre med V75?

För mig är det busenkelt. Exakt noll risk att jag fortsätter med varje-vecka-spel om det mot förmodan skulle bli återgång till V75.

Med det sagt är V85 som det ser ut nu inte alls någon optimal produkt. ATG har helt misslyckats med att göra om så att det känns som något verkligt nytt.

Men trots att flertal detaljer inte är på plats föredrar jag V85 framför V75. T o m för extra-omgångar.
Du vill ha fler skäl än de som anges i det inlägg du själv valt att citera/svara på?

Trots att du fick sitta med i en fokusgrupp verkar det inte bli en hit. Det måste kännas hårt att se hur hästlotto tagits mot av spelarna, att se hur det inte hjälpte att bara slänga på en avdelning på V75 och tro att spelarna skulle återkomma. Det fungerade ju på Remys tid.

Några omgångar till så läggs V85 ner. V75 välkomnas tillbaka!
Gammal idag, 07:48   #323

Standard

Citat:
Du vill ha fler skäl än de som anges i det inlägg du själv valt att citera/svara på?

Trots att du fick sitta med i en fokusgrupp verkar det inte bli en hit. Det måste kännas hårt att se hur hästlotto tagits mot av spelarna, att se hur det inte hjälpte att bara slänga på en avdelning på V75 och tro att spelarna skulle återkomma. Det fungerade ju på Remys tid.

Några omgångar till så läggs V85 ner. V75 välkomnas tillbaka!
2 av 10-15 påpekanden togs i beaktande. Det finns väldigt mycket som absolut inte är optimalt med V85 som det ser ut nu.

V75 hade jag avvecklat till 95% och om det kommer tillbaka avslutas varje-vecka-spelet omedelbart.

Jag har inget som helst problem om det mot förmodan blir en återgång till V75. Jag är ju bara en liten och obetydlig skvätt i omsättningsbyttan ändå.

Framtiden får utvisa. Men att en V75-återkomst skulle bli succé håller jag för högst osannolikt. Så osannolikt att du helt slipper mig i travspelsdebattsammang om inte utvecklingen fortsätter i samma riktning ändå.

Ovidkommande detalj: På de senaste 9 ordinarie V85-omgångarna har det blivit EN låg-utd-JP.

td