|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#376 | |
|
Citat:
Sen måste jag nog tyvärr skada ditt ego. Väldigt få i spelvärlden drabbas om du avstår spel. Vad tänker man om det juvenila "hotet" angående kontoavslut? Räcker "jaha" som svar, eller vill du höra "nej vad tråkigt, då får vi hoppas att ATG fortsätter med megasuccén V85"? Självklart är tanken att införa V75 "helt och hållet". Idén med parallella spel är att kunna avsluta V85 "snyggt". Ge spelarna "makten" att välja viket inte varit ATG's paradgren. När mer än 70% av spelarkoren väljer V75 kan ATG lägga ner V85 med motiveringen att spelarna inte visar intresse. Pudla utan att tappa spelare eller förtroende. En klen tröst och snuttefilt kan vara att V85 då flyttas och ersätter det dalande spelet V86. Med två nivåer av radpris, 25 och 50 öre. Detta är alltså ett frö som diskuteras internt av en grupp och ej officelt, det muttras om att V85 är en återvändsgränd. Den officiella hållningen är att försöka stoppa kaskadblödningen med plåster, dvs förändra j-p regler mm på V85. Senast redigerad av Skog den idag klockan 07:15. |
||
|
|
|
|
|
#377 |
|
Kan inte fatta att ATG inte höjde radpriset på V75, inga skrämmande 50% höjningar
60 Öre raden , eller 1st till 55 öre o sedan om ett år 5 öre till Ja de kunde höjt redan för flera år sedan, ja redan när totoluckorna försvann Mycket av det man köper, mat, kläder eller utelunch har stigit i vart fall 25% sedan 2020, men radpriset på V75 är samma som 1994 Om man köpt en harry boy för 148 kr i 20 års tid, är man nog beredd att betala 180 för samma system nu, Även om några slutar spela ger det ändå högre omsättning, tror inte 10% spelarna hoppar av, OK några kanske köper en mindre Harry, men tror väldigt få slutar. Skrota sveriges starkaste varumärke inom spelområdet, V75, känndes redan det AVSKRÄCKANDE, samma katatrof som när sparbankerna övergav sin ek för en oljeflck som varumärke Senast redigerad av incitatus den idag klockan 07:25. |
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Citat:
V85 konkurrerar närmast med Lotto. Ett spel där radpriset höjts i omgångar med ökande omsättning genom åren. Problemet med V75 var de startande hästarna, antal och klass som styrs av propositioner. Det blev bättre de sista åren men underlaget räcker inte till för 8 avdelningar. Det har vid flera tillfällen varit 4-6 startande i avdelningar på V85. |
||
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Citat:
För om jag har så fel att "blandspelstokeriet" blir verklighet så är det 100% givet för mig att krypa ner under den sten jag kom ifrån. Har inget med något ego att göra. Snarast tvärtom. Om jag har så fel måste jag naturligtvis avlägsna mig. Handlar absolut inte om något hot eller ego. Mer ett konstaterande att jag inte kan begripa vilka som skulle lockas av en splittrad "största spelform". Om man kommer till beslutet att pudla V85 på något sätt så skrotar man det ju helt och hållert. Vad gäller dubbla radpris på onsdagar så finns ju redan valet att spela med 50 öre/rad. Det lägsta tillgängliga radpriset är RADPRISET. Sedan har ju alla sedan evigheter kunnat spela med multipler av det. Enda undantaget till att lägsta tillgängliga radpris är RADPRISET är när det är behäftat med begränsningar. ( Som t ex max antal rader per person. Dvs som Sänkt radpris på V85 ).
|
|
|
|
#380 | |
|
Citat:
Det är möjligt att jag missförstod denna mening: "Noll chans att jag skulle spela vare sig V75 eller V85 på en V75/V85-tävlingsdag." Där mitt svar var: "Sen måste jag nog tyvärr skada ditt ego. Väldigt få i spelvärlden drabbas om du avstår spel." Det juvinila hotet om avslutande av konto framställdes i denna fras. Även den kanske jag tolkade fel? "Om det går så långt att den missfostervarianten blir verklighet så kommer jag att avsluta sharps-kontot omedelbums." Om det nu är så att du menade någonting annat än det du skrev kanske du skulle tjäna på att låta någon läsa dina inlägg innan du postar dessa. Det gäller förövrigt även på andra forum, exempelvis X. Eller är det så att Du vill ändra innebörden i efterhand som du brukar göra? Intressant att Henrik Ingvarsson (Travstugan) i sin Onsdagsblogg tar upp förändringenstankarna. Det verkar alltså vara fler som hört hur diskussioner förs hos ATG. https://travstugan.se/riordans-oskyl...-till-solvalla Som jag sa finns flera uppslag till hur V75 skall återuppstå. V75 på Onsdagar var en av de första idéerna. Även om den inte förkastats så innebär V75 på Lördagar och V85 Onsdagar ett hetare spår. Förövrigt var dagens omsättning på V85 ytterligare en besvikelse för ATG. Eller som det uttryckts internt:"Hade omsättingen varit en V75-omgång skulle vi varit besvikna. Nu har vi sänkt förväntningarana och blir inte besvikna när det saknas 15 miljoner i omsättning. Och då har vi ändå insett att V85 inte kommer ge omsättningshöjning". Senast redigerad av Skog den idag klockan 19:26. |
||
|
|
|
|
|
#381 | |
|
Citat:
Det var inget heller något "juvenilt hot" om att avstå i meningen att man inte kommer att införa det bara för att jag inte tänker spela på det. Endast min ståndpunkt i sammanhanget att jag inte begriper vem som ska lockas av splittrat "största lördagsspel". Löftet om att avsluta sharpskontot om det blir verklighet står fast. Men det är ju för er skull och inte min. Edit: För att ni ska slippa mig och det var absolut inte menat som något hot. Om det uppfattades som ett juvenilt hot så var det iaf absolut inte menat så.
Altoc (+85) Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 19:34. |
||
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Citat:
Jesus giv mig styrka, I den händelse du skulle lida av bristande läsförstelse alternativt låtsas missförstå och hävda att du menade någonting annat än det du just skrivit som du brukar gjorde jag enl följande: Jag delade alltså upp dina påståenden i 2 stycken och gav mina svar separerat, direkt kopplade till dina påståenden. När det gäller "splittrat lördagsspel" måste jag nog tyvärr säga att du helt enkelt får be någon i din närhet läsa inlägget och förklara ordens innebörd. Det kanske räcker med meningen som inleds "Självklart är tanken att införa V75 ... " och avslutas med "...spelarkoren väljer V75 kan ATG lägga ner V85 med motiveringen att spelarna inte visar intresse. Pudla utan att tappa spelare eller förtroende.". Nu räcker det Strappa, du visar upp den sida som gör att du har svårt med kontakter på bl a X. Senast redigerad av Skog den idag klockan 20:01. |
||
|
|
|
|
|
|