Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 12:49   #421

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 101
Standard

Av de tre stora lotterierna var det bara på Svenska Spels Lördagsdragning spelarna lyckades hitta 0 fel. På Eurojackpott och ATG's lotterier var 1 fel det bästa resultatet. På Eurojackpott var 0-felspotten 1,1 MILJARD. Nu är den 1,3 MILJARDER.

ATG gör vad de kan för att stoppa blödningen. Det senaste draget är en utveckling av Harry där du kan välja mellan två förslag. Exakt vad spelarna önskat sig, speciellt Berit och Gunvor. -Lotto sa Bull, javisst är det ett fantastiskt lördagsnöje sa Bill!

När ska ATG vakna? Blir det när hästägarna konkursat och spelarkoren består av lottospelande lallare och ICA-Linköping?

Ett par förslag som kan flyttas med när V75 återinförs:
1. LYSSNA på spelarna - Låt spelarnas vilja bestämma utvecklingen i större utsträckning.

2. Ta bort de tramsiga "robotspel reglerna" - Låt spelarna välja vilka rader de vill betala för.

3. Sammarbeta med de som lägger tid på era produkter oavsett om det är Gustav Larsson som privatperson eller Joker A/S. Se vad som hänt med HPT, förmodligen kommer inga nya roliga produkter heller att dyka upp med dagens bestämmelser.

4. Hur svårt skall det vara köra bolag via "Tillsammans" men lämna in de rader via fil som bolaget vill spela?

Eller så kan ATG fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att V85 blivit en succé, det ska bara sätta sig först.....
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:25   #422

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3546
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Av de tre stora lotterierna var det bara på Svenska Spels Lördagsdragning spelarna lyckades hitta 0 fel. På Eurojackpott och ATG's lotterier var 1 fel det bästa resultatet. På Eurojackpott var 0-felspotten 1,1 MILJARD. Nu är den 1,3 MILJARDER.

ATG gör vad de kan för att stoppa blödningen. Det senaste draget är en utveckling av Harry där du kan välja mellan två förslag. Exakt vad spelarna önskat sig, speciellt Berit och Gunvor. -Lotto sa Bull, javisst är det ett fantastiskt lördagsnöje sa Bill!

När ska ATG vakna? Blir det när hästägarna konkursat och spelarkoren består av lottospelande lallare och ICA-Linköping?

Ett par förslag som kan flyttas med när V75 återinförs:
1. LYSSNA på spelarna - Låt spelarnas vilja bestämma utvecklingen i större utsträckning.

2. Ta bort de tramsiga "robotspel reglerna" - Låt spelarna välja vilka rader de vill betala för.

3. Sammarbeta med de som lägger tid på era produkter oavsett om det är Gustav Larsson som privatperson eller Joker A/S. Se vad som hänt med HPT, förmodligen kommer inga nya roliga produkter heller att dyka upp med dagens bestämmelser.

4. Hur svårt skall det vara köra bolag via "Tillsammans" men lämna in de rader via fil som bolaget vill spela?

Eller så kan ATG fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att V85 blivit en succé, det ska bara sätta sig först.....
2. Agree.

4. Det går väl redan? Jag filspelar varje vecka i mitt Tillsammans-lag. Det som inte går är att fil-spela andelsspel som körs via atg.se ( shared bets ).
Gammal idag, 14:48   #423

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
2. Agree.

4. Det går väl redan? Jag filspelar varje vecka i mitt Tillsammans-lag. Det som inte går är att fil-spela andelsspel som körs via atg.se ( shared bets ).
Ja du har rätt. Det går förstoss att sätta upp en lapp på ICA där man söker deltagare också. Antalet workarounds är oändliga, bara din fantasi sätter gränser.....

Poängen var -lyssna på vad spelarna önskar. Sätter man ihop en fokusgrupp bestående av män vars främsta merit var att de var klassens ordningsmän i byaskolans gymnasium så speglas förmodligen inte spelarnas önskemål vid förändringar. De flesta spelarna i 5-70 års åldern (sic!) har liksom lämnat gymnasietiden bakom sig, lyckats med andra bedrifter i livet och skaffat sig erfaranheter.

Hur många spelare tror du har efterfrågat de "fantastiska" nyheterna på Harry Boy? Eller ens önskade V85? Är det möjligen så att ATG struntar fullständigt i vad deras kunder vill och kör sitt eget race? Jag kanske har fel i det men jag misstänker att det var väldigt få som hade Harry-förändringen på sin önskelista över förbättringar.

Ja, ja men med den stadigt sjunkande omsättningen kommer V85 försvinna inom en snar framtid. Inte ens 3 Harry-förslag att välja bland kommer hjälpa. Konkurrensen från andra lotterier med högre återbetalning är för stor.
Gammal idag, 15:07   #424

Standard

Jag hänger inte med alls här så du får förklara tydligt för en okunnig.

Vad är det för workaround du talar om?

På Tillsammans behövs ingen workaround. Filspel fungerar direkt och utan krångel.

Är det något annat "Tillsammans" som du avser? Kanske det som numera benämns Butiksandelar? Eller något helt annat?

1) Tillsammans, som finns på https://www.atg.se/tillsammans/start

2) Eller butikernas andelsspel som numera kallas Butiksandelar och finns under https://www.atg.se/andelar

Är det 1) eller 2) eller något helt annat?
Gammal idag, 15:24   #425

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag hänger inte med alls här så du får förklara tydligt för en okunnig.

Vad är det för workaround du talar om?

På Tillsammans behövs ingen workaround. Filspel fungerar direkt och utan krångel.

Är det något annat "Tillsammans" som du avser? Kanske det som numera benämns Butiksandelar? Eller något helt annat?

1) Tillsammans, som finns på https://www.atg.se/tillsammans/start

2) Eller butikernas andelsspel som numera kallas Butiksandelar och finns under https://www.atg.se/andelar

Är det 1) eller 2) eller något helt annat?
Nej du är nog inte okunnig. Kanske har du en personlighet med tillhörande framtoning som gör att du oftare än andra tenderar att hamna i "konflikt". Jag noterar att du i dessa fall ofta faller tillbaka på den kvinnliga argumentationstaktiken "nu förstår jag inte...."

Övriga delar i mitt senaste inlägg vållade inga bekymmer att förstå?

1. Poängen var -lyssna på vad spelarna önskar. Sätter man ihop en fokusgrupp bestående av män vars främsta merit var att de var klassens ordningsmän i byaskolans gymnasium så speglas förmodligen inte spelarnas önskemål vid förändringar. De flesta spelarna i 5-70 års åldern (sic!) har liksom lämnat gymnasietiden bakom sig, lyckats med andra bedrifter i livet och skaffat sig erfaranheter.

2. Hur många spelare tror du har efterfrågat de "fantastiska" nyheterna på Harry Boy? Eller ens önskade V85? Är det möjligen så att ATG struntar fullständigt i vad deras kunder vill och kör sitt eget race? Jag kanske har fel i det men jag misstänker att det var väldigt få som hade Harry-förändringen på sin önskelista över förbättringar.

3. Ja, ja men med den stadigt sjunkande omsättningen kommer V85 försvinna inom en snar framtid. Inte ens 3 Harry-förslag att välja bland kommer hjälpa. Konkurrensen från andra lotterier med högre återbetalning är för stor.

Säg till om det är någon av dessa punkter som håller dig sömnlös om natten så kanske jag kan bringa lite klarhet.
Gammal idag, 15:55   #426

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Nej du är nog inte okunnig. Kanske har du en personlighet med tillhörande framtoning som gör att du oftare än andra tenderar att hamna i "konflikt". Jag noterar att du i dessa fall ofta faller tillbaka på den kvinnliga argumentationstaktiken "nu förstår jag inte...."

Övriga delar i mitt senaste inlägg vållade inga bekymmer att förstå?

1. Poängen var -lyssna på vad spelarna önskar. Sätter man ihop en fokusgrupp bestående av män vars främsta merit var att de var klassens ordningsmän i byaskolans gymnasium så speglas förmodligen inte spelarnas önskemål vid förändringar. De flesta spelarna i 5-70 års åldern (sic!) har liksom lämnat gymnasietiden bakom sig, lyckats med andra bedrifter i livet och skaffat sig erfaranheter.

2. Hur många spelare tror du har efterfrågat de "fantastiska" nyheterna på Harry Boy? Eller ens önskade V85? Är det möjligen så att ATG struntar fullständigt i vad deras kunder vill och kör sitt eget race? Jag kanske har fel i det men jag misstänker att det var väldigt få som hade Harry-förändringen på sin önskelista över förbättringar.

3. Ja, ja men med den stadigt sjunkande omsättningen kommer V85 försvinna inom en snar framtid. Inte ens 3 Harry-förslag att välja bland kommer hjälpa. Konkurrensen från andra lotterier med högre återbetalning är för stor.

Säg till om det är någon av dessa punkter som håller dig sömnlös om natten så kanske jag kan bringa lite klarhet.

Absolut inte. Det enda jag grubblar över är vad du avser vara en Workaround med filspel på Tillsammans. Inget annat. Det är t o m så att jag avstod att kommentera 1) + 3) i ditt "första"-inlägg just för att jag inte är intresserad av att diskutera de punkterna. Jag begriper dina frågor, men är inte intresserad av dem.

Kvar blir fil-spelspunkten på Tillsammans.

"4. Hur svårt skall det vara köra bolag via "Tillsammans" men lämna in de rader via fil som bolaget vill spela?"

Vilket Tillsammans menar du saknar filspelsmöjlighet? Svara gärna med en länk så behövs det inget mer.

Eller så hoppar du över förtydligande och då får jag såklart acceptera att du inte vill förklara vad du menar med "Tillsammans" och försöka somna ikväll ändå.

td