|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85 8/11 Bergsåker
Inleder med ett skräplopp över 2140m V med två tillägg. 40-625.000
15 Crowe Motion blir nog ganska stor favorit men många att runda. 3 På Toppen är min förhandsvinnare.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jackpot 50 mille = YEEEHHHHSSS
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mina Måndags Drag
5 Zaxton 9 Ellen Ripley 4 Light In |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Veckans DD (tillika spikar på V85):
6 X.O. Kemp - härdad söderöver 9 Soulmate Pellini - från stall Maria T |
|
|
|
|
|
#5 |
|
2st 15 hästars voltstartlopp med 3 volter vardera känns väl onödigt svårt att hantera för spelarkåren ? Det räcker mer än väl med 8 lopp och kluriga Bergsåker banan i november.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
![]() Det får bli ett stort system med maximal insatsreducering denna vecka. Det kan ju ge en bra vinst ändå. Speciellt med mina avslutande stolliga spikar. Men vi är ju i Wäjerland nu, så varför inte? |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
![]() Hm jag grämer mig fortfarande att min flyktiga tanke att helgardera Nordisloppet och rygga din spik Jikken i lördags inte slog rot. Då hade miljonerna ramlat in. Men det är ju jäkligt lätt att vara efterklok med facit i hand. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tisdags Surr
Gräsänkling ett par dagar i höstrusket och då blir travfåtöljen en väl utnyttjad möbel. Bergsåker är inte mina favoritbana. Det sitter kvar gamla minnen när det allt som ofta under vinterhalvåret kördes tävlingar på en bottenlös leråker. Det brukar oxå vara hemmahästarna som dominerar när det saknas motstånd från Syd och Väst Sveriges trav Mecka. Ok finns väl några lycksökare från Solvalla ![]() V85 1) Helt omöjligt lopp i min värld. Blunda och peka eller helgardera och utnyttja 30%aren. 7 Ebbot Rice Såna här lopp passar väl rutinerade Örjan och hästen har spring i benen och gynnas av kuskbyte. 9 Overload’em Robert Dundrar på och kan nog skrälla med lite flyt. 15 Crowe Motion kanske lunkar runt dom trots 40m handicap. V85 2) 5 Zaxton Chansspik utan bedövning. Lågklassig November Silverdivision bortsett från 2 och 4. V85 3) Helgardering. Ska inte åka på en 1% are. V85 4) 3-4-8-9-12 Klass 3 är Klass 3. V85 5) 9 Ellen Ripley Chansspik utan bedövning. Eller 30% system och helgardering. V85 6) 2 Shogun R.R. Urstark är bara förnamnet. 2640 kanske är i kortaste laget. V85 7) 4 Light In och 12 Domino Trot är Tisdags låset. V85 8) 9 Soulmate Pellini Bara att rygga Guldsmeden. Tja som ni märker är jag dåligt påläst, dessutom många okända hästar för en Västkust filur. Och V85 är definitivt inte min likör men jag kan inte låta bli att smutta lite ![]() ![]() Travsurr är mitt tidsfördriv i Novembermörkret. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-04 klockan 14:00. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Dessutom trevlig och ödmjuk i sina Media framträdande. Det vimlar av duktiga Svenska tränare lite i skuggan av de av Media hårdbevakade. Typ Redén, Nurmos och Goop. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-04 klockan 16:55. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Torsdag förmiddag, dags att bygga ihop grundstommen till veckans system.
Avd 1 Svårt att bena ut med 3 volter. Jag bestämde mig tidigt i veckan för att utse detta till veckans skrällopp. Jag tar ALLIHOPA HÄSTARNA. Avd 2 2 Kingen Mearas har äntligen fått framspår. Kan leda detta hela vägen. 3 Cool Trix är norrländskt guld som får Ohlsson i sulkyn. Hög segerprocent! Sen får jag väl gardera anrättningen med favoriten 4 Ready Star för säkerhets skull. Magnus A upp är intressant och hästen är snabbfotad på kort. Avd 3 Spik på 11 Ulvsåsen. Känns ju som en hygglig chans och åtta lopp kräver några spikar. Avd 4 3 Gordon Kronos är visserligen en skakig spik men jag hoppas på att Örjan i sulkyn och första barfota bak ska räcka till seger. Avd 5 15 ston på tre volter. Ja, ni hör själva. Det får bli allihopa hästarna även här. Avd 6 2 Shogun R.R. ser bra ut. Den ska med. 3 Monsieur Chocolat gillar jag och Ulf Ohlsson har vunnit med den förut. Avd 7 Det blir väldigt Wäjerstenaktigt denna vecka märker jag men jag spikar 6 X.O. Kemp och känner mig ganska trygg med det. Avd 8 Mera Wäjern. Spik på 9 Soulmate Pellini. Grundjobbad i Maria Törnqvists formstall och vann direkt när den kom upp i den friska norrlandsluften. Ja, fyra spikar är inte lätt att få in men jag försöker. Det är ju utdelning på sju, sex och fem rätt oxå.
|
|
|
|
|
|
#15 |
Hubbes tidiga tankar
Johan Sjöstrand: "Vasst drag emot storfavoriten"
Härdad i tuffa gäng, men det är ingen typ som rundar ett fält på beställning . Johan Sjöstrand idag kl. 15:00 V85-1 Överspelad: 15 Crowe Motion sticker ut i ett rätt så svagt lopp, men hur är det egentligen med hans inställning den sista biten? Fyraåringen gick sig rejält trött i ledningen senast och gången innan kunde han inte hänga med trots ett fint lopp i rygg ledaren. Som sagt, motståndet är inte det tuffaste, men för mig känns det inte som en typ som rundar ett fält på beställning och som favorit är han sårbar. Tomas Pettersson är en vass startkusk och skulle han få 3 På Toppen till ledningen tror jag inte han blir helt enkel att plocka ner. På Toppen har speciell stil, men styrkan ser ut att finnas där och intrycksmässigt gör han sig bäst när han får tugga på i ett jämnt tempo. Även 1 Galleon ser ut att kunna en hel del. Intrycket vid segern näst senast var läckert och även han är ett givet streck bakom en svag favorit. V85-2 Tipsettan: Här har jag lagt mycket tid på att försöka klura ut spetsstriden, men trots det känner jag mig långt ifrån säker kring vem som sitter i ledningen. 4 Ready Star är effektiv den första biten och lyckas Magnus A Djuse ta sig förbi alla blir han normalt sett svårslagen, men jag är tveksam. Känslan är att det finns mer att ta av när det gäller startsnabbheten på 2 Kingen Mearas. Han öppnade bland annat riktigt bra i ett försök till Sprintermästaren och här lär Wäjersten bara ha ett mål i sikte, att hålla ut favoriten. Jag håller det som det knappa huvudscenariot. Invändigt finns även 1 Kinky Boots som öppnar klart vettigt och blir dessutom kuskförstärkt med Rikard N Skoglund. Oavsett är jag mest inne på Kingen Mearas den här gången. Han har haft iskalla lägen på slutet och spurtat bra i skymundan. Nu har femåringen äntligen fått ett fint läge och hur är det egentligen med formen på favoriten 4 Ready Star? Visserligen var han ute över opassande distans senast, men insatsen var ändå väl svag för att han ska få godkänt. Det luktar lite formtapp och efter ett par snälla lopp tror jag Kingen Mearas är redo för en toppinsats. Tipsetta! V85-3 Spiken: 11 Ulvsåsen lär bli klar favorit i den här finalen av DubbelCupen och det köper jag rakt av. Ulvsåsen lekte hem en SM-titel från ledningen och har följt upp det med två enkla segrar. Senast klev Ulvsåsen iväg snabbt från spår två ur volten och vann sedan hur enkelt som helst på fina 1.22,2 1640 meter volt. Just att han är så kvick i fotarbetet tror jag blir avgörande i det här loppet. Utan häst på utsidan tror jag Ulf Ohlsson kommer få iväg nioåringen snabbt och har jag läst loppet rätt har han väldigt goda möjligheter att vara först fram av hästarna på tillägg. Då lär han bli släppt till ledningen och då ska det här vara toppchans. Till lördagens start åker även Finn Tack-vagnen på likt vid SM-segern då Ulvsåsen såg smällfin ut. Spik! V85-4 Prisvärd: Jag inbillar mig att 12 Funny Guy är en riktigt bra häst för den lägsta klassen. Fyraåringen startade tävlingskarriären på ett mycket fint vis. Robert Dunders häst inledde med tre raka segrar varav alla togs den tunga vägen. En häst med fin inställning till sitt jobb som framförallt imponerade på mig vid segern i oktober förra året. Satt då utvändigt om kapabla Leverage, men gled bara undan till väldigt säker seger. I år har det däremot varit upp och ner prestationsmässigt. Vid segern näst senast kunde han kosta på sig en kort markförlust, men var ändå bara bäst trots en resa utvändigt om ledaren. Senast var Funny Guy däremot inte på topp för dagen. Orkesmässigt såg det fortsatt bra ut, men hästen hängde alldeles för mycket på en töm och var aldrig körbar över upploppet . Ett besök hos veterinären borde gjort susen och Robert Dunder låter väldigt nöjd med hur Funny Guy känns i jobben. Han lättas dessutom i balansen och blir kuskförstärkt av Carl Johan Jepson. Given! V85-5 Prisvärd: 9 Ellen Ripley övertygade vid tre raka segrar i somras. Speciellt imponerad blev jag 1/8 när hon vann trots en tuff resa. Då styrdes stoet fram utvändigt om ledaren dryga 1300 meter från mål, men var ändå bara bäst på fina 1.12,3 full distans. Nu har hon inte varit som bäst på slutet, men det ska sägas att Ellen Ripley tävlade med skor näst senast vilket är ett klart minus, och den senaste fadäsen lägger jag ingen större vikt vid. Det såg inte slutkört ut i det läget och felfri hade hon nog varit trea bakom Graces Bird och Monalisa B.R. Nu blir det barfota runt om vilket är optimalt och Finn Tack-vagnen sitter på. Ellen Ripley är dessutom kvick i voltstart och här här Oskar J Andersson söka sig framåt. Viss spetschans finns i ett andraskede, men huvudscenariot är att hon får göra jobbet utvändigt. Det har hon dock visat sig tåla och jag är inte övertygad om att favoriten 14 Iceland Falls kommer tycka det är kul att gå ute i spåren under slutvarvet. V85-6 Draget: Prestationer efter galopp ska inte övervärderas, men här måste man kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. Att hänga med i klungan är en sak, men att gå för fullt över mål och passera konkurrenter är en annan sak. Jag flaggade hur som helst 12 Freeloader direkt efter han gick i mål i sin senast. Han tappade visserligen inte jättemycket på sin startgalopp, men tappade däremot position på hästar med betydligt mer pengar på sig. Trots det avslutade Freeloader oerhört starkt och jag hade vassa 1.10,7/1000 meter på femåringen när han hastigt närmade sig Jalapeno K den sista biten. Läget är vad det är, men 2640 meter och Bergsåkers långa upplopp ökar i varje fall chansen till att komma in i matchen. Efter intrycket senast kan jag inte spela utan Freeloader som är given att ranka upp. V85-7 Prisvärd : Här ser Daniel Redén ut att bli storfavorit bakom 2 Blue Boy Face som han fått fin stil på. Det är en häst som jag följt noga under karriären då jag är uppfödare till hans mamma Yuppie Gal. Blue Boy Face har alltid visat väldigt hög kapacitet, men haft problem att hålla ihop stilen och det ser Redén ut att ha fått bukt på. Blue Boy Face har sett strålande ut vid två raka segrar i sin nya regi och jag köper att han blir favorit, men det är ingen häst du kastar iväg från start då han har en tendens att takta till vid tempoväxlingar och jag har en häst som jag inte kan spela utan. 9 Steady Roc har undantaget från näst senast levererat topprestationer på löpande band. Steady Roc spårade runt om på vassa 1.11,3 över full distans längst upp i raden och vid andraplatsen 13/9 höll fuxen strålande utvändigt om segerstaplaren Fine Manners. Han var som sagt inte som bäst näst senast, men studsade tillbaka med en fin avslutning senast som uppanmäld bakom Gulddivisionshästar. Här skiljer det alldeles för mycket i spelprocent och Steady Roc är ett hett motbud till den klara favoriten. V85-8 Tipsettan: Jag gillar både utvecklingskurvan och förutsättningarna för 1 Urgent Beat i avslutningen. Fyraåringen avslutade bra ute i spåren näst senast bakom Sundancekid. Sundancekid som följde upp den insatsen med att toppspurta som tvåa bakom Fangio i lördags. Senast drog man av skorna för första gången på Urgent Beat och det föll väl ut. Motståndet var inte det värsta, men Urgent Beat klev runt fältet hur enkelt som helst och vann avstannandes. Det blir återigen barfota och nu sätter man även på en amerikansk sulky. Den har fyraåringen bara tävlat i en gång tidigare och då galopperade han från bakspår. Effekten är med andra ord osynad och här har Flocki d’Aurcy-sonen en spännande uppgift framför sig. Han kan nämligen lägga iväg rejält från start. 10/5 höll Urgent Beat enkelt ut snabba Flight Sequence sida vid sida och innerspåret på Bergsåker är som bekant väldigt fördelaktigt. Spetschansen är god och då är jag inne på att Urgent Beat blir svår att rå på. Det har alltid varit bra snack kring 9 Soulmate Pellini och han vann visserligen senast i debuten för Wäjersten, men jag tycker fortsatt inte att han lever upp till det högt ställda förväntningarna. 10 Don E.Star såg däremot bättre ut än någonsin vid segern senast. Vid minsta klaff fäller han de flesta. Måstemallen V85-1: 1,3,15 V85-2: 2,4 V85-3: 11 V85-4: 3,4,7,8,12 V85-5: 1,6,9,14 V85-6: 2,3,12 V85-7: 2,9 V85-8: 1 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+20), oinkk (+10), Grovport (+2), ricBLo636 (+10), basiak (+10), Henkezan (+10), asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|