Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-02-01, 19:58   #1

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3089
Standard

V75 SOLVALLA 7 FEB

Guldloppet med Stens Rubin UTANFÖR V85 – nu ska det studeras i veckan minsann. Luktar utdelning modell större

EDIT: V85, så klart ...

Senast redigerad av Staketkusken den 2026-02-01 klockan 20:00.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 21:28   #2

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1726
Standard

Mmmm, ser ut att vara ganska svåra lopp. Luktar åt att jag gör en V10 med 8-6 på lunchdubbeln. Satsar eventuellt vinst på V85 för att få till ett slagkraftigt system. Spontana spikar ikväll som kanske ändras under veckan ligger på Cold Blaze, Eminent Kronos och Steady King. Nån annan som har några spikar/drag innan strecklistan kommer?
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:44   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Mmmm, ser ut att vara ganska svåra lopp. Luktar åt att jag gör en V10 med 8-6 på lunchdubbeln. Satsar eventuellt vinst på V85 för att få till ett slagkraftigt system. Spontana spikar ikväll som kanske ändras under veckan ligger på Cold Blaze, Eminent Kronos och Steady King. Nån annan som har några spikar/drag innan strecklistan kommer?
Gott att få in en första, Stall JU ... PU som kusk ... Matti Ruisma ... SoS!;-)
Sedan vet jag inte vart Staro Raili hamnar i streck men bra form där!
Orion ... snackis i helgen .. men bortglömd på lördag? Krafter kvar 3 gånger i rad. Fast spår 8a ...

Senast redigerad av qwerta den 2026-02-01 klockan 23:06.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:53   #4

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19982
Standard

Snabbkollen..

Avd 1. 5 Staro Steven känns som det givna förstastrecket! Snabb ut och helt klart en spik på förhand! Gillar dock inte att Lövgren kör..

Avd 2. 3 Parma di Quattro! Lika given som ovan men extremt öppet bakom!

Avd 3. 5 Cold Blaze blir väl stor favorit?! Glöm inte Kolgjinis 5 och 3!!

Avd 4. ---

Avd 5. 5 King blir väl veckans snackis efter senast.. Brutalt spelvärd om under 5-7%!!

Avd 6. 2 Ackuratess varnade jag för senast, var bara bäst.. Tuffare nu men givet streck!

Avd 7. Toköppet lopp som säkert blir jämnspelat.. Kommer 4 Mago Launcher till ledningen? Dags för superskrällen 2 Kattbo Hunter nu!

Avd 8. 5 Karin B Hyfsat snabb ut och plättlätt efter lucka senast.. 3 Rockflower blir väl skräll snackisen efter senast!? Vidöppet och jag avslutar nog med 15 streck haha.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:55   #5

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2549
Standard

Fick känsla för Katmandu Mearas. Tror den kan öppna bättre än väntat och antingen spetsar, slinker ut och tar över spets eller får en allmänt trevlig resa i främre träffen den här gången.

Rya Håleryd spurtade fint senast vilket tyvärr alla såg. Ett till lopp i kroppen och biken på nu. Blir svår att stå emot till slut!

En intressant skräll att se upp med är Mago Launcher. Absolut ingen häst som ska vinna en final normalt sett men det var ett ruskigt formintryck senast och det luktar rygg ledaren (på Gliding Eagle) på nytt. Biken på igen!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 23:26   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18755
Standard

Två bakspårs märrar som kan överraska och går som bäst med skor.
12 Betting Pacer Stålmormor tuffar runt dom.Härdad i tuffa gäng. Elitmärren har beskedligt motstånd.
14 Billie Parker Har formen på topp. Gått bra senaste månaderna.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-02 klockan 08:57.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 01:44   #7

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 544
Standard

VX5 avd 5
Readly Winner solklar
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 11:17   #8

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4509

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidiga spikar:

Avd 5
1 Steady King

Avd 7
Gliding Eagle

Stodivisonen
Spårtrappa, gynnar högre startnummer
12 Satsuma
13 Galadriel
14 Billie Parker

alla tre är ännu så länge singelprocentare
Sen måste jag ha med 6 Global Gaiety
Peter brukar gilla att briljera när han besöker Stocktown!
Det blir nog full sula å sen ligger han som ett streck i sulkyn och gliiider in i mål.

Nu tar jag på mig tänkarmössan och jobbar vidare.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 11:34   #9

Standard

Frågan Är ?

Fixar The Untersteiners återigen en V85 femling ? Jag blir inte förvånad om så blir fallet.
Smart satsning på Vinter Rikstoton av Johan och Peter och vässning av stallet när stor del av värsta konkurrenterna går i ide. Jäklar vad relativt lättförtjänta (konkurrensmässigt) prispengar strömmar in. Nära 3 miljoner inkört i Januari. Mums för hästägarna.
Gammal 2026-02-02, 15:18   #10

KalleKluts avatar

Standard

Berglunds tidiga reflektioner

Daniel Berglund: "Väldigt svår omgång på Solvalla!"
Lätt att glädjas med Petter i lördags, men jag blev riktigt sur ändå och när ska Skarplöth spela ut sina ess?

Daniel Berglund
idag kl. 15:00
Att ingen häst vann i spets när Färjestad körde V75-tävlingar i januari 2024 fick vi höra väldigt mycket under fredagen och lördagen när man konsumerade tipssnacket i ATG:s livekanal, men det utfallet visade sig vara en anomali för i lördags var allt som vanligt igen. I en, sportsligt sett, ganska blek V85-omgång så vanns fem av loppen från ledningen och Färjestad får nog behålla sitt epitet som spetsbana ett tag till.

Annars känns det som att ATG-live mer och mer har blivit en kyrka för de som tillber statistikguden. Visst är relevant statistik i lagom och lättförståelig mängd intressant, men när det haglar procentsatser om allt mellan himmel och jord uppblandat med den nya, ganska luddiga, företeelsen ”prestationstider” så undrar jag hur många proselyter som orkar hänga med i varje predikan?

I en intervju på travnet.se så säger ATG:s vd Hans Lord Skarplöth att det nya V85-spelet ”ligger precis på målet omsättningsmässigt”. Om man bortser från de omgångar där åttarättspotten varit kraftigt dopad av jackpott- eller fonderingspengar så är min bild att V85 inte når upp till vad V75 omsatte i motsvarande omgång för ett år sedan. Förra lördagen var omsättningen 1,6 miljoner lägre än på V75 året före och nu i lördags cirka 1,5 miljoner lägre. Underlaget är inte jättestort än, men jag har svårt att tro att ATG:s mål med spelformsbytet skulle vara minskad omsättning - ens på kort sikt.

Att miljonutdelningarna har ökat, precis som ATG prognostiserade, stämmer däremot – vilket kanske inte är så konstigt när det är ungefär tio gånger svårare att få full pott på V85 jämfört med V75. Skarplöth har tidigare sagt att han har flera ess i rockärmen för att vässa ”lördagsupplevelsen” och det börjar kanske bli dags att spela ut dessa snart?

Solvalla och svensk travsport har i alla fall dragit sitt strå till stacken genom att köra tolv lopp igen på Solvalla kommande lördag. Det kommer framför allt att bli bättre för banbesökarna vilket är den viktigaste gruppen i kampen om att behålla befintliga och samtidigt skaffa nya hästägare.

Efter många år som travspelare är jag härdad och van vid märkliga kuskbeslut och det brukar rinna av mig fort. Det var faktiskt länge sedan jag blev så sur som i lördags när Jonas Andreas Ås tyckte han hade täckning för att svara spets över lång distans med sin Ramiro Bo mot Orion (som var min stora spelidé i omgången). En delvis subjektiv reaktion givetvis, eftersom det var mycket pengar på spel, men även objektivt så kändes det märkligt och slutade inte heller så väl för vare sig Ramiro Bo, som var slagen i sista sväng, eller för Orion som blev fast bakom och sist i mål med mycket krafter kvar.

Annars var det lätt att glädjas med duktige Petter Karlsson som tog en seger som lånekusk och en som både tränare och kusk. De flesta har hört om Petters tuffa fjolår och för sportens framtid är det oerhört viktigt med V85-framgångar även för de som inte driver de allra största stallen.

På lördag har man flyttat fram spelstoppet på V85 till den udda tiden 16.17. Detta på grund av att OS är i gång och TV12 sänder kval i Slopestyle(!) fram till 16.15. Hattigt eller flexibelt? Ängsligt eller klokt?

Passas nästa gång:
Cameron Hills öppnade dåligt i V85-2 och blev sedan fast i tredje par invändigt med gott om krafter kvar i mål. Har en trist resultatrad nu, men formen är bättre än så.

Efter en tuff inledning i V85-6 valde kusken att sitta kvar i rygg med Merlin Mearas när tåget gick 1100 meter från mål. Sedan drogs han bakåt i fältet, men gick bra bakom täten över upploppet. Fyraåringen ser ut som en häst som mår bra av en genomkörare och blir intressant framöver.

Tidiga tankar till V85 Solvalla 7/2:
V85-1:
Som vanligt en öppen V85-inledning. Mycket av förhandssnacket lär handla om huruvida 1 Matti Ruisma kan svara ledningen från innerspåret eller ej. Det brukar vara svårt för orutinerade hästar och både 3 Fabrizio J.H. och 5 Staro Steven är startsnabba.

V85-2:
Mycket jämnt lopp för fyraåriga ston. 2 You To Awesome svarade enkelt ut 3 Parma Di Quattro och vann från ledningen näst senast. Lär laddas för samma sak denna gång. Det är dock tuffare bakom nu och både 5 Facetime Queen och 9 Felicia Hall är rejäla.

V85-3:
Senast såg det ut som att Magnus A Djuse chansat fel när han satt kvar i rygg ledaren med 4 Cold Blaze, men han hade räknat helt rätt på vad de utvändiga hästarna kunde och segern togs i läcker stil när luckan kom. Senast vasse 5 Mister Smartface emot?

V85-4:
Det formstarka Untersteiner-stallet i huvudrollen med 1 Katmandu Mearas och 2 Eminent Kronos från fina startspår. Antar att man vill se duon i spets och rygg ledaren och då kanske det är så enkelt att de gör upp om segern? Är 8 Fahrenheit bortlottad?

V85-5:
1 Steady King kunde inte hålla spets från spår ett näst senast och galopperade i spetskörningen senast. Inget drömspår nu då, men samtidigt ser inte konkurrenterna jättesnabba ut första biten. Jämnt fält bakom och jag gillade 2 Run Champ Run senast.

V85-6:
12 Betting Pacer slog 11 Esperia Font utvändigt senast och har bäst meriter men skulle, på slutet mycket vassa, 8 Glorious Rain släppas till tät blir det nog svårt att komma in i loppet. 7 Staro Raili och 9 Nikki Lane blir farliga med fart på loppet.

V85-7:
5 Gliding Eagle vann lätt i spets i lördags, men här kommer han inte förbi 4 Mago Launcher om Olle Alsén vill köra i tät. 2 Kattbo Hunter och 7 Xanthis J.R. hade båda vinstkrafter kvar senast och 8 Steady Countess fick ett rent preparélopp i onsdags.

V85-8:
Svårt och man ska nog försöka få råd med många streck. 10 Direction Face har varit mycket bra i ny regi och var stark vid segern senast. 15 Rya Håleryd spurtade vasst och står 20 meter bättre till mot 13 Galadriel. 3 Rockflower känns het med bra spår.

Spaningen:
Det känns rimligt att en ojämn gulddivision med nio hästar har placerats utanför V85, men varför en bra silverfinal hamnade på V4 har jag svårare att förstå poängen med? Jag tror att att de mer kända silverhästarna hade varit mer speldrivande än tolv för ”den stora massan” ganska okända ston i V85-2.
Gammal 2026-02-02, 19:47   #11
Gus

Guss avatar

Sharp$: 1347
Standard

Untersteinerklanen kontra Djuseklanen.
Vem åker från Valla segrande på lördag kväll ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 20:07   #12

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Untersteinerklanen kontra Djuseklanen.
Vem åker från Valla segrande på lördag kväll ?
Jag håller MaDMeD som klar favorit!
Gissar på 4-5 favoriter och 2-3 för Untersteiner (på strecken)
Gissningsvis 2-3 vinnare för Djuses och 1-2 för Untersteiners vilket skulle betyda "dålig utdelning" så vi får hoppas på annat utfall..
Gammal igår, 10:26   #13

Standard

V85 Final Surr Tisdag

Flera öppna och kluriga lopp kan bädda för storutdelning igen trots Final omgång.

V85 1) 1 Matti Ruisma blir med rätta hårt betrodd. Visat grym talang. Men Klass 3 är Klass 3 !
7 Handfullofdollar kommer med fyra raka och två senaste i tufft motstånd. Värst emot.
Staro hästarna 2 Tindra och 5 Steven misspryder inte en garderings kupong.

V85 2) Lurigt Stolopp.
5 Facetime Queen är väl på pappret bästa hästen. Dessutom rätt gener och Djuse Pojken är nog med på stregen.
12 R.K.Pocahontas är väl rejält bortlottad? Hade varit intressant med bättre läge.
Men det känns änna som ett garderingslopp.

V85 3) Fyrårings lopp igen !
4 Cold Blaze Sebastian K filuren har aldrig förlorat men nu är det väl lite tuffare motstånd ? Kanske bara vinner ? Men ingen dunderspik i min värld.
8 Email Address Rutinerad filur för sin ålder och verkar trivas bra i Hajom. Se upp.
12 The Great One är väl rejält bortlottad ? Hade varit intressant med bättre läge.
Garderingslopp här oxå ?

V85 4) 1 Katmandu Mearas Välstammade Snogarps hästen duger gott i klassen. Smack.

V85 5) 8 Luois Vietton Urstark rackare med formen på topp. Chansspik ? Smackelismack.

V85 6) 12 Betting Pacer Hm ännu en bakspårs tolva !!
Det luktar överpace ända till Varberg. Och rutinerade Betting kan få loppet i halsen. Märren är härdad i betydligt värre motstånd och har bra vinterform.
Men visst finns det gott om motbud.

V86 7) Högklassig Klass 1 final.
2 Kattbo Hunter Surras det mycket om. Jag har dålig koll på hästen men kommer ju med fina meriter. Kanske bara vinner ?
5 Gliding Eagle Gjorde en grym prestation senast och satte nytt rekord mitt i vintern. Kan vinna igen om inte loppet sitter i benen.
8 Steady Contess Ångloket fick aldrig chansen senast som ganska hårt betrodd.
Revanch ?

V85 8) 15 hästars Stolopp. Vidöppet är bara förnamnet.
6 Global Gaiety och 14 Billie Parker är mina måstestreck. Men här känns det som att alla kan vinna. Dock lite fördel för tuffare bakspårs hästarna.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 14:12.
Svara

td