Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-02-01, 19:58   #1

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3090
Standard

V75 SOLVALLA 7 FEB

Guldloppet med Stens Rubin UTANFÖR V85 – nu ska det studeras i veckan minsann. Luktar utdelning modell större

EDIT: V85, så klart ...

Senast redigerad av Staketkusken den 2026-02-01 klockan 20:00.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 21:28   #2

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1735
Standard

Mmmm, ser ut att vara ganska svåra lopp. Luktar åt att jag gör en V10 med 8-6 på lunchdubbeln. Satsar eventuellt vinst på V85 för att få till ett slagkraftigt system. Spontana spikar ikväll som kanske ändras under veckan ligger på Cold Blaze, Eminent Kronos och Steady King. Nån annan som har några spikar/drag innan strecklistan kommer?
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:44   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Mmmm, ser ut att vara ganska svåra lopp. Luktar åt att jag gör en V10 med 8-6 på lunchdubbeln. Satsar eventuellt vinst på V85 för att få till ett slagkraftigt system. Spontana spikar ikväll som kanske ändras under veckan ligger på Cold Blaze, Eminent Kronos och Steady King. Nån annan som har några spikar/drag innan strecklistan kommer?
Gott att få in en första, Stall JU ... PU som kusk ... Matti Ruisma ... SoS!;-)
Sedan vet jag inte vart Staro Raili hamnar i streck men bra form där!
Orion ... snackis i helgen .. men bortglömd på lördag? Krafter kvar 3 gånger i rad. Fast spår 8a ...

Senast redigerad av qwerta den 2026-02-01 klockan 23:06.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:53   #4

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20131
Standard

Snabbkollen..

Avd 1. 5 Staro Steven känns som det givna förstastrecket! Snabb ut och helt klart en spik på förhand! Gillar dock inte att Lövgren kör..

Avd 2. 3 Parma di Quattro! Lika given som ovan men extremt öppet bakom!

Avd 3. 5 Cold Blaze blir väl stor favorit?! Glöm inte Kolgjinis 5 och 3!!

Avd 4. ---

Avd 5. 5 King blir väl veckans snackis efter senast.. Brutalt spelvärd om under 5-7%!!

Avd 6. 2 Ackuratess varnade jag för senast, var bara bäst.. Tuffare nu men givet streck!

Avd 7. Toköppet lopp som säkert blir jämnspelat.. Kommer 4 Mago Launcher till ledningen? Dags för superskrällen 2 Kattbo Hunter nu!

Avd 8. 5 Karin B Hyfsat snabb ut och plättlätt efter lucka senast.. 3 Rockflower blir väl skräll snackisen efter senast!? Vidöppet och jag avslutar nog med 15 streck haha.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 22:55   #5

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2549
Standard

Fick känsla för Katmandu Mearas. Tror den kan öppna bättre än väntat och antingen spetsar, slinker ut och tar över spets eller får en allmänt trevlig resa i främre träffen den här gången.

Rya Håleryd spurtade fint senast vilket tyvärr alla såg. Ett till lopp i kroppen och biken på nu. Blir svår att stå emot till slut!

En intressant skräll att se upp med är Mago Launcher. Absolut ingen häst som ska vinna en final normalt sett men det var ett ruskigt formintryck senast och det luktar rygg ledaren (på Gliding Eagle) på nytt. Biken på igen!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-01, 23:26   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18776
Standard

Två bakspårs märrar som kan överraska och går som bäst med skor.
12 Betting Pacer Stålmormor tuffar runt dom.Härdad i tuffa gäng. Elitmärren har beskedligt motstånd.
14 Billie Parker Har formen på topp. Gått bra senaste månaderna.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-02 klockan 08:57.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 01:44   #7

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 546
Standard

VX5 avd 5
Readly Winner solklar
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 11:17   #8

Sharp$: 4513

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidiga spikar:

Avd 5
1 Steady King

Avd 7
Gliding Eagle

Stodivisonen
Spårtrappa, gynnar högre startnummer
12 Satsuma
13 Galadriel
14 Billie Parker

alla tre är ännu så länge singelprocentare
Sen måste jag ha med 6 Global Gaiety
Peter brukar gilla att briljera när han besöker Stocktown!
Det blir nog full sula å sen ligger han som ett streck i sulkyn och gliiider in i mål.

Nu tar jag på mig tänkarmössan och jobbar vidare.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 11:34   #9

Standard

Frågan Är ?

Fixar The Untersteiners återigen en V85 femling ? Jag blir inte förvånad om så blir fallet.
Smart satsning på Vinter Rikstoton av Johan och Peter och vässning av stallet när stor del av värsta konkurrenterna går i ide. Jäklar vad relativt lättförtjänta (konkurrensmässigt) prispengar strömmar in. Nära 3 miljoner inkört i Januari. Mums för hästägarna.
Gammal 2026-02-02, 15:18   #10

KalleKluts avatar

Standard

Berglunds tidiga reflektioner

Daniel Berglund: "Väldigt svår omgång på Solvalla!"
Lätt att glädjas med Petter i lördags, men jag blev riktigt sur ändå och när ska Skarplöth spela ut sina ess?

Daniel Berglund
idag kl. 15:00
Att ingen häst vann i spets när Färjestad körde V75-tävlingar i januari 2024 fick vi höra väldigt mycket under fredagen och lördagen när man konsumerade tipssnacket i ATG:s livekanal, men det utfallet visade sig vara en anomali för i lördags var allt som vanligt igen. I en, sportsligt sett, ganska blek V85-omgång så vanns fem av loppen från ledningen och Färjestad får nog behålla sitt epitet som spetsbana ett tag till.

Annars känns det som att ATG-live mer och mer har blivit en kyrka för de som tillber statistikguden. Visst är relevant statistik i lagom och lättförståelig mängd intressant, men när det haglar procentsatser om allt mellan himmel och jord uppblandat med den nya, ganska luddiga, företeelsen ”prestationstider” så undrar jag hur många proselyter som orkar hänga med i varje predikan?

I en intervju på travnet.se så säger ATG:s vd Hans Lord Skarplöth att det nya V85-spelet ”ligger precis på målet omsättningsmässigt”. Om man bortser från de omgångar där åttarättspotten varit kraftigt dopad av jackpott- eller fonderingspengar så är min bild att V85 inte når upp till vad V75 omsatte i motsvarande omgång för ett år sedan. Förra lördagen var omsättningen 1,6 miljoner lägre än på V75 året före och nu i lördags cirka 1,5 miljoner lägre. Underlaget är inte jättestort än, men jag har svårt att tro att ATG:s mål med spelformsbytet skulle vara minskad omsättning - ens på kort sikt.

Att miljonutdelningarna har ökat, precis som ATG prognostiserade, stämmer däremot – vilket kanske inte är så konstigt när det är ungefär tio gånger svårare att få full pott på V85 jämfört med V75. Skarplöth har tidigare sagt att han har flera ess i rockärmen för att vässa ”lördagsupplevelsen” och det börjar kanske bli dags att spela ut dessa snart?

Solvalla och svensk travsport har i alla fall dragit sitt strå till stacken genom att köra tolv lopp igen på Solvalla kommande lördag. Det kommer framför allt att bli bättre för banbesökarna vilket är den viktigaste gruppen i kampen om att behålla befintliga och samtidigt skaffa nya hästägare.

Efter många år som travspelare är jag härdad och van vid märkliga kuskbeslut och det brukar rinna av mig fort. Det var faktiskt länge sedan jag blev så sur som i lördags när Jonas Andreas Ås tyckte han hade täckning för att svara spets över lång distans med sin Ramiro Bo mot Orion (som var min stora spelidé i omgången). En delvis subjektiv reaktion givetvis, eftersom det var mycket pengar på spel, men även objektivt så kändes det märkligt och slutade inte heller så väl för vare sig Ramiro Bo, som var slagen i sista sväng, eller för Orion som blev fast bakom och sist i mål med mycket krafter kvar.

Annars var det lätt att glädjas med duktige Petter Karlsson som tog en seger som lånekusk och en som både tränare och kusk. De flesta har hört om Petters tuffa fjolår och för sportens framtid är det oerhört viktigt med V85-framgångar även för de som inte driver de allra största stallen.

På lördag har man flyttat fram spelstoppet på V85 till den udda tiden 16.17. Detta på grund av att OS är i gång och TV12 sänder kval i Slopestyle(!) fram till 16.15. Hattigt eller flexibelt? Ängsligt eller klokt?

Passas nästa gång:
Cameron Hills öppnade dåligt i V85-2 och blev sedan fast i tredje par invändigt med gott om krafter kvar i mål. Har en trist resultatrad nu, men formen är bättre än så.

Efter en tuff inledning i V85-6 valde kusken att sitta kvar i rygg med Merlin Mearas när tåget gick 1100 meter från mål. Sedan drogs han bakåt i fältet, men gick bra bakom täten över upploppet. Fyraåringen ser ut som en häst som mår bra av en genomkörare och blir intressant framöver.

Tidiga tankar till V85 Solvalla 7/2:
V85-1:
Som vanligt en öppen V85-inledning. Mycket av förhandssnacket lär handla om huruvida 1 Matti Ruisma kan svara ledningen från innerspåret eller ej. Det brukar vara svårt för orutinerade hästar och både 3 Fabrizio J.H. och 5 Staro Steven är startsnabba.

V85-2:
Mycket jämnt lopp för fyraåriga ston. 2 You To Awesome svarade enkelt ut 3 Parma Di Quattro och vann från ledningen näst senast. Lär laddas för samma sak denna gång. Det är dock tuffare bakom nu och både 5 Facetime Queen och 9 Felicia Hall är rejäla.

V85-3:
Senast såg det ut som att Magnus A Djuse chansat fel när han satt kvar i rygg ledaren med 4 Cold Blaze, men han hade räknat helt rätt på vad de utvändiga hästarna kunde och segern togs i läcker stil när luckan kom. Senast vasse 5 Mister Smartface emot?

V85-4:
Det formstarka Untersteiner-stallet i huvudrollen med 1 Katmandu Mearas och 2 Eminent Kronos från fina startspår. Antar att man vill se duon i spets och rygg ledaren och då kanske det är så enkelt att de gör upp om segern? Är 8 Fahrenheit bortlottad?

V85-5:
1 Steady King kunde inte hålla spets från spår ett näst senast och galopperade i spetskörningen senast. Inget drömspår nu då, men samtidigt ser inte konkurrenterna jättesnabba ut första biten. Jämnt fält bakom och jag gillade 2 Run Champ Run senast.

V85-6:
12 Betting Pacer slog 11 Esperia Font utvändigt senast och har bäst meriter men skulle, på slutet mycket vassa, 8 Glorious Rain släppas till tät blir det nog svårt att komma in i loppet. 7 Staro Raili och 9 Nikki Lane blir farliga med fart på loppet.

V85-7:
5 Gliding Eagle vann lätt i spets i lördags, men här kommer han inte förbi 4 Mago Launcher om Olle Alsén vill köra i tät. 2 Kattbo Hunter och 7 Xanthis J.R. hade båda vinstkrafter kvar senast och 8 Steady Countess fick ett rent preparélopp i onsdags.

V85-8:
Svårt och man ska nog försöka få råd med många streck. 10 Direction Face har varit mycket bra i ny regi och var stark vid segern senast. 15 Rya Håleryd spurtade vasst och står 20 meter bättre till mot 13 Galadriel. 3 Rockflower känns het med bra spår.

Spaningen:
Det känns rimligt att en ojämn gulddivision med nio hästar har placerats utanför V85, men varför en bra silverfinal hamnade på V4 har jag svårare att förstå poängen med? Jag tror att att de mer kända silverhästarna hade varit mer speldrivande än tolv för ”den stora massan” ganska okända ston i V85-2.
Gammal 2026-02-02, 19:47   #11
Gus

Guss avatar

Sharp$: 1349
Standard

Untersteinerklanen kontra Djuseklanen.
Vem åker från Valla segrande på lördag kväll ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-02, 20:07   #12

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Untersteinerklanen kontra Djuseklanen.
Vem åker från Valla segrande på lördag kväll ?
Jag håller MaDMeD som klar favorit!
Gissar på 4-5 favoriter och 2-3 för Untersteiner (på strecken)
Gissningsvis 2-3 vinnare för Djuses och 1-2 för Untersteiners vilket skulle betyda "dålig utdelning" så vi får hoppas på annat utfall..
Gammal 2026-02-03, 10:26   #13

Standard

V85 Final Surr Tisdag

Flera öppna och kluriga lopp kan bädda för storutdelning igen trots Final omgång.

V85 1) 1 Matti Ruisma blir med rätta hårt betrodd. Visat grym talang. Men Klass 3 är Klass 3 !
7 Handfullofdollar kommer med fyra raka och två senaste i tufft motstånd. Värst emot.
Staro hästarna 2 Tindra och 5 Steven misspryder inte en garderings kupong.

V85 2) Lurigt Stolopp.
5 Facetime Queen är väl på pappret bästa hästen. Dessutom rätt gener och Djuse Pojken är nog med på stregen.
12 R.K.Pocahontas är väl rejält bortlottad? Hade varit intressant med bättre läge.
Men det känns änna som ett garderingslopp.

V85 3) Fyrårings lopp igen !
4 Cold Blaze Sebastian K filuren har aldrig förlorat men nu är det väl lite tuffare motstånd ? Kanske bara vinner ? Men ingen dunderspik i min värld.
8 Email Address Rutinerad filur för sin ålder och verkar trivas bra i Hajom. Se upp.
12 The Great One är väl rejält bortlottad ? Hade varit intressant med bättre läge.
Garderingslopp här oxå ?

V85 4) 1 Katmandu Mearas Välstammade Snogarps hästen duger gott i klassen. Smack.

V85 5) 8 Luois Vietton Urstark rackare med formen på topp. Chansspik ? Smackelismack.

V85 6) 12 Betting Pacer Hm ännu en bakspårs tolva !!
Det luktar överpace ända till Varberg. Och rutinerade Betting kan få loppet i halsen. Märren är härdad i betydligt värre motstånd och har bra vinterform.
Men visst finns det gott om motbud.

V86 7) Högklassig Klass 1 final.
2 Kattbo Hunter Surras det mycket om. Jag har dålig koll på hästen men kommer ju med fina meriter. Kanske bara vinner ?
5 Gliding Eagle Gjorde en grym prestation senast och satte nytt rekord mitt i vintern. Kan vinna igen om inte loppet sitter i benen.
8 Steady Contess Ångloket fick aldrig chansen senast som ganska hårt betrodd.
Revanch ?

V85 8) 15 hästars Stolopp. Vidöppet är bara förnamnet.
6 Global Gaiety och 14 Billie Parker är mina måstestreck. Men här känns det som att alla kan vinna. Dock lite fördel för tuffare bakspårs hästarna.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-03 klockan 14:12.
Gammal 2026-02-04, 11:08   #14
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1579
Standard

Kanske en chansspik på Nikki Lane - till 5-7 % kan det vara läge, där många andra garderar.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-04, 19:03   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Kanske en chansspik på Nikki Lane - till 5-7 % kan det vara läge, där många andra garderar.
Kör på om du tror på den! Också lite inne på att den när som helst sitter men spika? Nej det vågar jag inte. Men givet streck för mej. Bör väl hamna runt 5%.

Jag har börjat trenda från Cold Blaze till Mister Smartface efter senaste uppvisningen. Men den såg inge rolig ut senast den gästade Valla och dessutom tycker jag Kolginis kusar brukar vara ojämna. Så jag kanske står kvar vid min söndagsspik. Tidigaste tanken brukar ju va bäst.
Gammal 2026-02-05, 09:42   #16

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Fick känsla för Katmandu Mearas. Tror den kan öppna bättre än väntat och antingen spetsar, slinker ut och tar över spets eller får en allmänt trevlig resa i främre träffen den här gången.

Rya Håleryd spurtade fint senast vilket tyvärr alla såg. Ett till lopp i kroppen och biken på nu. Blir svår att stå emot till slut!

En intressant skräll att se upp med är Mago Launcher. Absolut ingen häst som ska vinna en final normalt sett men det var ett ruskigt formintryck senast och det luktar rygg ledaren (på Gliding Eagle) på nytt. Biken på igen!
Gliding Eagle tar inte en längd på Mago Launcher, speciellt inte sida vid sida. Däremot höll Mago Launcher på att ta en längd på Gliding senast dom möttes. Räkna med att Olle kör i spets. Jag låser på Mago Launcher samt Katzenjammer som verkar stenhård och kan definitivt vinna från dödens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-06, 11:23   #17

Standard

Jag släpper nog min spikidé Gliding Eagle och singlar 6 Katzenjammer istället. Har sett om hans senaste lopp och det känns som en stenhård häst, som Jarmop påpekar, som satte nosen först efter större delen av loppet i dödens. Det känns roligare med en 13%-are. Spikar är ju ändå alltid chansartade. Sen kanske det är värt att plocka in Kolgjinis hästar i avd 3. Det är väl inte roligt att vara omringad av Dante och Adrian. Kan bli ett lurkört lopp.
Gammal 2026-02-06, 14:07   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag släpper nog min spikidé Gliding Eagle och singlar 6 Katzenjammer istället. Har sett om hans senaste lopp och det känns som en stenhård häst, som Jarmop påpekar, som satte nosen först efter större delen av loppet i dödens. Det känns roligare med en 13%-are. Spikar är ju ändå alltid chansartade. Sen kanske det är värt att plocka in Kolgjinis hästar i avd 3. Det är väl inte roligt att vara omringad av Dante och Adrian. Kan bli ett lurkört lopp.
Jadu Bosse f-n vet ?
Gliding Eagle gjorde en grym prestation senast. Såg stekhet ut i ledningen
men bara ökade på upploppet. Är han lika bra imorgon är det spik.
Katzenjammer är stark som brännvin men risk för tappstart och fasen vet om han rundar det här gänget i spåren.
Kolgjini hästarna har form och är väl förhållandevis travsäkra men ovana långresa.
När vann Kolgjinis på Valla senast ? Ok tävlar inte så ofta på Nationalarenan.
Trivs väl bäst hemma på pappa Luddes revir.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-06 klockan 14:10.
Gammal 2026-02-06, 16:46   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jadu Bosse f-n vet ?
Gliding Eagle gjorde en grym prestation senast. Såg stekhet ut i ledningen
men bara ökade på upploppet. Är han lika bra imorgon är det spik.
Katzenjammer är stark som brännvin men risk för tappstart och fasen vet om han rundar det här gänget i spåren.
Kolgjini hästarna har form och är väl förhållandevis travsäkra men ovana långresa.
När vann Kolgjinis på Valla senast ? Ok tävlar inte så ofta på Nationalarenan.
Trivs väl bäst hemma på pappa Luddes revir.
SMARTFACE övade ju på att resa senast då den vann på Åby. Den vill jag i alla fall ha med, plus Cold Blaze. I avslutningen känns 6-6 som en spelvärd dubbel.
Goopen hade Katzenjammer som förstastreck i sitt tips och Ulf Ohlsson säger att det är hans bästa chans. Katzen var ju före Gliding Eagle när de möttes i november och även då hade Gliding Eagle spår innanför. Peter U tyckte att ALLA stallets hästar kunde vara värda ett streck, så som du säger Efterhandaren, f-n vet Men en kul omgång blev det. Jag börjar med en V4a:

V4
Inlämnat: 2026-02-06, 16:44
Solvalla
Lördag 2026-02-07

Avd
1: 2, 7, 8 (9, 6)
2: 6 Icy Conditions (1, 4)
3: 4 Dats Tore (8, 2)
4: 6 Stens Rubin (4, 8)

3x1x1x1 = 3 rader
3 x 1 x 2,00 kr = 6,00 kr.

Totalt: 6,00 kr
Rättningskod: LCC GMK BLM

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-02-06 klockan 16:55.
Gammal 2026-02-06, 17:43   #20

Standard

Citat:
Goopen hade Katzenjammer som förstastreck i sitt tips och Ulf Ohlsson säger att det är hans bästa chans. Katzen var ju före Gliding Eagle när de möttes i november och även då hade Gliding Eagle spår innanför.
Tja f-n vet.
Senast Katzen och Gliding möttes var väl 17/12 och då var mycket riktigt Katzen tvåa och Gliding trea. Men vem gick snabbast över upploppet ?
Handsken är kastad. Jag tror att en frisk och kry Gliding är före Katzen i morgondagens spännande Klass 1 final. När två strider vinner en tredje
Typ 2 Kattbo Hunter.
Gammal 2026-02-06, 17:54   #21

Standard

Okej, jag köper ditt snack. Jag tar 2-5-6 i avd 7. Då får jag dra ner insatsen till 50%. Men det kan det ju vara värt om prillan trillar in! Du har absolut rätt om när de möttes senast. Din demens har minskat och min har ökat

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-02-06 klockan 18:02.
Gammal 2026-02-06, 18:54   #22

Standard

Citat:
Okej, jag köper ditt snack. Jag tar 2-5-6 i avd 7. Då får jag dra ner insatsen till 50%. Men det kan det ju vara värt om prillan trillar in! Du har absolut rätt om när de möttes senast. Din demens har minskat och min har ökat
Jadu Bosse egna tankar är alltid bäst. Att ”köpa” mina tankar kanske kostar mer än de smakar. Jag har som du vet haft fel förr. Hösten 1988
Ha en go fredagskväll / Loke.
Gammal 2026-02-06, 19:39   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jadu Bosse egna tankar är alltid bäst. Att ”köpa” mina tankar kanske kostar mer än de smakar. Jag har som du vet haft fel förr. Hösten 1988
Ha en go fredagskväll / Loke.
Jo, men jag behåller ju min egna tanke och lägger bara till dina tankar som en slags tilläggsförsäkring. Jag kan bjuda på ännu en tanke; 7 Digital Last i avd 2. Nyförvärv hos Katja Melkko som vann i debuten och som har en snygg rad. Absolut ingen spik men om man har några stycken kan den vara intressant som 4%-are. "Hon gjorde en fin debut senast för oss. Segern kom med krafter kvar. Vi hoppas att hon går framåt med detta lopp i kroppen. Hon kan öppna väldigt bra och därmed är hon inte helt borta från svåra utgångsläget. Med lite flyt under vägen skall hon kunna ta en fin placering, Inga ändringar är aktuella." säger Katja. (läses med vacker finlandssvensk dialekt). Ha en go kväll själver!!!
Efterhandaren (+5)
Gammal 2026-02-06, 19:40   #24

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6148
Standard

Motsvarande dag förra året, 10 spetssegrar, ledning varvet kvar

PRECIOUS STEEL Peter Untersteiner S 250208-1 2140 6 a 1 16,5 S 31
STENS RUBIN Peter Untersteiner S 250208-2 2140 11 a 1 11,9 S 64
TACTICAL LADY Jorma Kontio S 250208-3 2140 2 a 1 13,9 S 18
OGDEN BOKO Magnus A Djuse S 250208-4 2140 2 a 1 13,6 S 20
DECISION MAKER Magnus A Djuse S 250208-5 2140 6 a 1 12,7 S 13
LE ROI MEARAS Peter Untersteiner S 250208-6 2140 2 a 1 14,9 S 59
MAKALU DOC Ulf Ohlsson S 250208-7 2140 2 a 1 13,8 S 66
KAFFEÅCHAMPAGNE Carl Johan Jepson S 250208-8 2140 10 a 1 13,7 S 34
NEPHTYS BOKO Magnus A Djuse S 250208-10 2140 4 a 1 13,5 S 49
BOSCHA DIABLO Peter Untersteiner S 250208-11 2140 4 a 1 11,8 S 29

Förlorade gjorde
NASHA Joakim Lövgren S 250208-9 2140 6 a 5 13,5 S 38
MISO SISU Mika Forss S 250208-12 2140 3 a 6 14,7 S 58
criba (+10)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-06, 20:27   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Fredag och mina tankar:

Avd1: Hoppas överleva på 1-5. Spår extra viktigt i finaler.

Avd2: Facetime Queen till över 50% köper jag inte för 5 öre. En bland fler i riktigt svårt lopp. 2-3-5-6-8-11 just nu.

Avd3: Kan inte bestämma mej mellan 4 och 5. Blir nog bägge.

Avd4: Spikar tidig spikide Eminent från spets

Avd5: Spikar tidig spikide Steady King.

Avd6: 4-7-9-11-12. Står över favoriten från detta spår. Förstår faktiskt inte hur den kan vara favorit från spår 8.

Avd7: Mago Launcher streckas från spets. Går som många av OAs hästar bäst från spets. Måste fundera vidare här.

Avd8: 6-10-11-13-14-15 . Spik eller A-häst på Direction face som jag gillar.

Lite halvtråkigt att Berglund spikar mina ideer menmen...Han har en förmåga att dra upp strecktrender ordentligt.
Gammal 2026-02-06, 21:54   #26

Standard

Fredags Tankar
Frågan är om veckans favorit parad fortsätter ? Tja det är ju trots allt finaler !

Fegspikar
5 FaceTime Queen. 4 Cold Blaze. 5 Gliding Eagle.

Feglåsen
1 Katmandu Mearas och 2 Eminent Kronos.
8 Glorius Rain och 12 Betting Pacer.

Stänkarna
2 Staro Tindra 7%. 5 Staro Steven 4%. 7 Louis Vuitton 3%. 14 Billie Parker 2%.
Gammal igår, 09:14   #27

Standard

Morgonens Trendnissar
Över +/- 3%.

2 Eminent Kronos +3,65% Vågar jag spika ?
5 Gliding Eagle -4.12% !! Vågar jag spika ?

Lördagens Stänkare : 11 Budets Hildur 5%. Gjort grymma lopp sista tiden och Sedström har vunnit med hästen förut. Stabil märr som känns änna bortglömd.
Gammal igår, 10:31   #28

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6001

Standard

V85 Färjestad 2026-02-06
Nedanstående analys och länk till andelsspel finns att läsa på Facebook-sidan: Montins Miljoner.

V85-finaler kryddat med två lopp inom Margaretas Tidiga Unghästserie bjuder Solvalla på denna lördag. Riktigt fin sport, och flera svårlösta lopp. Förhoppningsvis får vi se fina sportsliga prestationer och hög utdelning!

V85-1
Favoriten 7 Handfullofdollar har gjort det bra på slutet och vann så sent som förra helgen. Han har nu ett chansartat utgångsläge med spår långt ut på vingen, så det kommer att krävas en riktigt bra insats igen för att det ska bli vinst. Jag tror mest på 10 Romulus Tooma som ser ut att vara en stigande stjärna. Han har vunnit fyra av sina fem starter i karriären. Det har även 1 Matti Ruisama gjort, men han håller troligen inte ledningen vilket gör chansen oviss. Jag tar även med skrällarna 5 Staro Steven som kan leda loppet länge, samt 9 Blyger S.R.P. som verkar bli veckans snackis bland spelsajterna.
Jag streckar: 10 – 7 – 1 – 5 - 9

V85-2
Här möts relativt orutinerade ston vilket gör loppet svårbedömt. Favorit är 5 Facetime Queen som har bra chans att vinna loppet. Men just eftersom det är ston i början av sin karriär så väljer jag att gardera för att fånga upp en värdehöjande skräll. Jag varnar främst för 7 Digital Last som startat, och vunnit, en gång för duktiga Katja Melkio.
Jag streckar: 5 – 7 – 2 – 3 – 4 - 10

V85-3
Här är hingstarnas motsvarighet till stonas upplaga i det förra loppet. Dagens största favorit återfinns här; 4 Cold Blaze. Han är obesegrad efter fem framträdanden och detta kan mycket väl vara Mattias Djuses nästa affischhäst. Men av samma anledning som i stoupplagan, med orutinerade hästar så väljer jag att gardera. Stall Kolgjini har med 3 Gomari och 5 Mister Smartface, och de kommer inte ge något gratis till favoriten. Intressant info från en intervju jag läste är att stallet håller dessa som jämbördiga, men 3 Gomari är betydligt mindre streckad.
Jag streckar: 4 – 5 – 3

V85-4
Att spika en häst från Stall Johan Untersteiner har varit framgångsrikt i vinter och jag väljer att göra så i detta lopp. 2 Eminent Kronos har ett bra läge och mycket talar för att det blir ledningen hela vägen.
Jag spikar 2 Eminent Kronos.

V85-5
Här väljer jag samma recept som i den förra avdelningen. Spik på en Untersteiner-häst. Denna gång är det 1 Steady King som får förtroendet. I skrivande stund är han streckad på 40%, vilket troligen varit högre om han haft ett annat spår än ett. Många tror att han inte håller ledningen, men det tror jag att han gör. Då lär det bli spel mot ett mål. Håller han inte ledningen är hästen så pass bra att han kan vinna bakifrån också.
Jag spikar: 1 Steady King

V85-6
Avdelning sex är ett stolopp med spårtrappa. 12 Betting Pacer har tjänat överlägset mest pengar och är van betydligt hårdare motstånd. Hon bör han bra chans att vinna detta. Hon kan dock få hårt motstånd av 8 Glourius Rain om Rikard N Skoglund hittar en bra position från sitt svåra utgångsläge. Jag tar även med 2 Ackuratess och 4 Urbina Southwind, båda med bra form. Med dessa fyra ston känns loppet heltäckt!
Jag streckar 12 – 8 – 4 - 2

V85-7
På V85 brukar det krävas tre spikar om inte systemet ska bli för dyrt. Jag vill gärna att någon av dessa tre spikar inte ska vara favorit, för att få till en högre utdelning. Mitt val av ”chansspik” i denna omgång faller på 2 Kattbo Hunter. Han har gjort flera bra lopp i rad, i lite skymundan. Nu har han ett bra utgångsläge och får Carl Johan Jepson i vagnen, som vunnit med 2 Kattbo Hunter förut. Bakom honom tycker jag att loppet är öppet, så jag tar ställning i detta lopp.
Jag spikar 2 Kattbo Hunter

V85-8
Avslutningen är även den ett stolopp med spårtrappa. Loppet ser nästan olösligt ut och det finns alla chanser i världen att det kan skrälla här. Favorit är 15 Rya Håleryd som är en tuff märr, men det är svårt att runda samtliga på V85. Jag streckar sju hästar och hoppas att jag prickat in en skräll bland dessa.
Jag streckar: 15 – 6 – 10 – 11 – 3 – 12 - 13
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 11:31   #29

KalleKluts avatar

Standard

Utgångsplåten..

V85
Inlämnat: 2026-02-07, 11:30
Solvalla
Lördag 2026-02-07
Start: 16:17
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5 (7, 10)
2: 3 Parma di Quattro (5, 2)
3: 4 Cold Blaze (5, 3)
4: 2 Eminent Kronos (1, 8)
5: 1, 2, 5 (9, 11)
6: 2 Ackuratess (8, 12)
7: 2, 4 (5, 6)
8: 10, 15 (6, 5)

2x1x1x1x3x1x2x2 = 24 rader
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.

Totalt: 12,00 kr
Rättningskod: RVX QKK HHB
Gammal igår, 11:59   #30

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7351
Standard

För en gångs skull är vi inte alls överens. Lovar gott för dig:-)

1: 7 Handsfullofdollars - inne på att den bara är bäst och gillar att spika i första
2: 5 FaceTime Queen - hoppas den sitter i spets. En eller alla
3: 4,5,11
4: 1,4
5: 1 Steady King - spets och slut?
6: 12 - 7,9,11
7: 4 - alla
8: 10,11,12,13,14,15

En av två A i avd 6/7

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Utgångsplåten..

V85
Inlämnat: 2026-02-07, 11:30
Solvalla
Lördag 2026-02-07
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5 (7, 10)
2: 3 Parma di Quattro (5, 2)
5: 1, 2, 5 (9, 11)
7: 2, 4 (5, 6)
8: 10, 15 (6, 5)

2x1x1x1x3x1x2x2 = 24 rader
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.

Totalt: 12,00 kr
Rättningskod: RVX QKK HHB
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:06   #31

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1729
Standard

Avd 5
Var 5 Kings senaste lopp en engångsförtelse? Han Fick 80meter tillägg och flög in över mål
Bonbon (+50)
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:19   #32

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5322
Standard

Ett litet chanssystem, får se vad vår spelläggare hittar på sen. Jag är nog lite bättre på enloppsspel men gör ett försök.

Mister Smartface tycker min kompis med bra travöga är den bättre av de två favoriterna.
King känns helt bortglömd, hoppade senast från start och tappade säkert 30-40m. Låg sist 700 kvar och hängde med i 3-spår. Hoppas han sitter bättre till denna gång även om det är tuffare emot. Det är kusken emot!
Katzenjammer Blev valet till slut mot favoriten. Kattbo H har jag följt sen jag fick insidertips på E i november. Intrycket är att han oftast får för långt fram i dessa sällskap....nu vinner han väl när jag jinxar
Ken's Queen fick jag från en kompis. Hans scenario är spets, släpp till PU och lucka på upploppet. Hoppas han har rätt.

1: 1, 2, 4, 5, 7, 10 (9, 12)
2: 2, 4, 5 (9, 8)
3: 5 Mister Smartface (4, 3)
4: 1, 2, 4, 5, 8 (7, 12)
5: 5 King (1, 9)
6: 2, 4, 7 (8, 12)
7: 6 Katzenjammer (5, 2)
8: 4 Ken's Queen (15, 10)

6x3x1x5x1x3x1x1 = 270 rader
270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr.

Totalt: 135,00 kr
Rättningskod: WRS FTL ZQJ
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:21   #33

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
För en gångs skull är vi inte alls överens. Lovar gott för dig:-)

1: 7 Handsfullofdollars - inne på att den bara är bäst och gillar att spika i första
2: 5 FaceTime Queen - hoppas den sitter i spets. En eller alla
3: 4,5,11
4: 1,4
5: 1 Steady King - spets och slut?
6: 12 - 7,9,11
7: 4 - alla
8: 10,11,12,13,14,15

En av två A i avd 6/7
Tyvärr inte helt olika ändå på den större lappen

1,5,7
2,3,4,5,7,9
4 (5)
2 Eminent Kronos
1,2,5,8,9,11
2,7,8,12
2,4,6,9
3,10,14,15

Den enda spiken jag inte viker ifrån är E.K så där skiljer vi oss åt hehe.
Velar mellan Cold Blaze, Mago Launcher och Direction Face som spik nr 2/3
Gammal igår, 12:29   #34

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Avd 5. 5 King blir väl veckans snackis efter senast.. Brutalt spelvärd om under 5-7%!!

Avd 6. 2 Ackuratess varnade jag för senast, var bara bäst.. Tuffare nu men givet streck!

Avd 7. Toköppet lopp som säkert blir jämnspelat.. Kommer 4 Mago Launcher till ledningen? Dags för superskrällen 2 Kattbo Hunter
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Avd 5
Var 5 Kings senaste lopp en engångsförtelse? Han Fick 80meter tillägg och flög in över mål
Det förvånar mig dock att Kattbo Hunter drar så mycket streck i tuffare konkurrens.. Mago Launcher däremot är borttappad av kollektivet. Kan bli tufft att hålla undan men ändå!
Gammal igår, 12:30   #35

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39767
Standard

Idag slänger jag in ett litet V85-system då det är Solvalla-finaler och jackpott.

Avd
1: 7 Handfullofdollar (1, 10)
2: 2, 5, 7 (9, 3)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (1, 7)
5: 2 Run Champ Run (1, 9)
6: 12 Betting Pacer (8, 4)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 1)
8: 1, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 3)

1x3x6x1x1x1x7x8 = 1008 rader
1008 x 0.3 x 0,50 kr = 151,20 kr.
Baltasar (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 13:35   #36

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2386
Standard

Hela föra veckan har genererat låga utdelningar på trav med nya jackpott omgångar.
Idag har vi Solvalla-finaler med formstall Djuse , Untersteiner och Nurmos på Solvalla.
Alla tre ovannämnda startar från bra utgångslägen, Magnus sitter på flera bra chanser .
Svår omgång blir en lätt omgång med Jackpott 5 och 6 rätt. Hoppas att jag har fel .
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 13:43   #37

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Ett litet chanssystem, får se vad vår spelläggare hittar på sen. Jag är nog lite bättre på enloppsspel men gör ett försök.

Mister Smartface tycker min kompis med bra travöga är den bättre av de två favoriterna.
King känns helt bortglömd, hoppade senast från start och tappade säkert 30-40m. Låg sist 700 kvar och hängde med i 3-spår. Hoppas han sitter bättre till denna gång även om det är tuffare emot. Det är kusken emot!
Katzenjammer Blev valet till slut mot favoriten. Kattbo H har jag följt sen jag fick insidertips på E i november. Intrycket är att han oftast får för långt fram i dessa sällskap....nu vinner han väl när jag jinxar
Ken's Queen fick jag från en kompis. Hans scenario är spets, släpp till PU och lucka på upploppet. Hoppas han har rätt.

Ken’s Queen lät helt klart intressant. Fyra bakom Direction Face senast, från spår 12 medan DF hade spår 5.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 14:24   #38

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Hela föra veckan har genererat låga utdelningar på trav med nya jackpott omgångar.
Idag har vi Solvalla-finaler med formstall Djuse , Untersteiner och Nurmos på Solvalla.
Alla tre ovannämnda startar från bra utgångslägen, Magnus sitter på flera bra chanser .
Svår omgång blir en lätt omgång med Jackpott 5 och 6 rätt. Hoppas att jag har fel .
Precis. Bra hästar, stall, kuskar från bra utgångsläge. Ser ut som dålig utdelning.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 14:33   #39

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2949
Standard

Men vad håller dom på med på ATG live?
Jag brukar alltid lyssna på då dom har genomgång av V85 14:00.
Vad hände med den genomgången idag?

Man är ju alltid van vid att dom förstör sändningen med annan sport.
Till slut brukar dom ju traggla igenom V85- loppen och åsikter bollas mellan två tyckare.
Nu pratar dom istället om V4.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 14:36   #40

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2026-02-07, 14:33
Solvalla
Lördag 2026-02-07
Start: 14:35
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 9 (8, 4)
2: 2, 4, 6 (7, 1)
3: 2, 8 (4, 5)
4: 6 Stens Rubin (4, 8)

6x3x2x1 = 36 rader
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Gammal igår, 14:59   #41

Standard

En av de bästa kuskarna vi har, Örjan Kihlström, kör 5 hästar idag. Den av dessa fem som är mest betrodd är streckad på 4%. Nog borde han vinna ett lopp bara på sin rutin? I så fall är det en dunderskräll!!! Passupp!
Gammal igår, 15:08   #42

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6092
Standard

V85
Inlämnat: 2026-02-07, 15:07
SistaStallskriket andelsspel
Solvalla
Lördag 2026-02-07
Kostnad: 1 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 7, 9, 10 (4, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (12, 5)
3: 4, 5 (3, 11)
5: 1, 2, 7, 9 (4, 5)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 10)
8: 10 Direction Face (15, 14)

5x10x2x1x4x1x7x1 = 2800 rader.
2800 x 1 x 0,50 kr = 1 400,00 kr.
Totalt: 1 400,00 kr
Rättningskod: TZZ WTJ DWB
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:36   #43

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2024
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Men vad håller dom på med på ATG live?
Jag brukar alltid lyssna på då dom har genomgång av V85 14:00.
Vad hände med den genomgången idag?

Man är ju alltid van vid att dom förstör sändningen med annan sport.
Till slut brukar dom ju traggla igenom V85- loppen och åsikter bollas mellan två tyckare.
Nu pratar dom istället om V4.
Det kommer. Nu är ju V4 en separat pryl utan överlappning igen med liten paus innan V85.

För min del var det inget problem med bara 10 lopp. Men vilka spel som ligger var under dagen.....är inte mitt förstahandsval.
Gammal igår, 15:41   #44

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3391
Standard

V85

1,2,4,7,9,10
2,4,5,9
4
2,4
1,2,9
12
2,3,5,6
10
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:41   #45

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2043
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Idag slänger jag in ett litet V85-system då det är Solvalla-finaler och jackpott.

Avd
2: 2, 5, 7 (9, 3)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (1, 7)
5: 2 Run Champ Run (1, 9)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 1)
8: 1, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 3)

1x3x6x1x1x1x7x8 = 1008 rader
1008 x 0.3 x 0,50 kr = 151,20 kr.
Är det jackpott? Det har jag missat i.s.f.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:47   #46

Standard

Värmningsvinnare
7 Handfullofdollar. Bara spåret emot. Femte raka ?
2 You To Awsome. Om favoriten mot förmodan har en dålig dag.
8 Email Address. Om favoriten mot förmodan har en dålig dag.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 16:17.
Gammal igår, 16:08   #47
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3118
Standard

Lycka till!

2: 2, 3, 4, 5, 8, 9 (7, 10)
5: 1, 2 (9, 11)
6: 8, 9, 12 (4, 2)
7: 2, 6 (5, 4)
8: 10, 11, 14, 15 (6, 5)

1x6x1x1x2x3x2x4 = 288 rader
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.

Totalt: 144,00 kr
Rättningskod: SRV SVM GNC
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:13   #48

KalleKluts avatar

Standard

Må lyckan vara med er!

V85
Inlämnat: 2026-02-07, 16:12
Solvalla
Lördag 2026-02-07
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 7 (9, 4)
2: 2, 3, 4, 5 (7, 9)
3: 4, 11 (5, 2)
5: 1, 5, 7, 9, 11 (2, 8)
7: 2, 4, 9 (6, 5)
8: 3, 4, 10, 14, 15 (13, 11)

3x4x2x1x5x1x3x5 = 1800 rader
1800 x 0.3 x 0,50 kr = 270,00 kr.

Totalt: 270,00 kr
Rättningskod: GJB FFD PBG
Gammal igår, 16:17   #49

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1729
Standard

Jag spikar 1 Katmandu mearas. Har känslan av att Rikard "fumlar" fram en lucka i slutet.

Även 4 Mago launcher. Borde ta ledningen tämligen enkelt. Sedan är det frågan om den är tillräckligt bra att hålla hela vägen men vi chansar på de.

Whos in charge och felicia hall känns som givna "skrällar".
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:22   #50

Reg.datum: maj 2024
Sharp$: 599
Standard

fan, borta direkt på 6 streck
DRoopy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:25   #51

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Snabbkollen..

Avd 1. 5 Staro Steven känns som det givna förstastrecket! Snabb ut och helt klart en spik på förhand! Gillar dock inte att Lövgren kör..
Skulle ha vågat
Farjkarlen (+100), Efterhandaren (+5)
Gammal igår, 16:25   #52

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4173
Standard

Snyggt Lövgren!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:31   #53

Standard

Märkligt lopp. Som Lövgren påpekar är det sällsynt att en 5% are får sitta ifred i en STL final ! Men som sagt Staro hästarna missprydde inte en garderingskupong . Etta och tvåa.
Gammal igår, 16:36   #54

Shooters avatar

Standard

Djuse borde ha gått fram tidigare, istället för att tveka och sluta som fyra i andraspår. Hade det räckt? Vet ej, men jag tror inte femman vunnit om den fått lite tryck.
Gammal igår, 16:42   #55

Standard

Citat:
Skulle ha vågat
Draget i loppet helt klart. Nöjd med mitt lås. Var också inne på chansspik.
Gammal igår, 16:43   #56

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4173
Standard

Hur f-n orkade MAD:s häst?! Men spiken satt1
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:43   #57

Shooters avatar

Standard

Fin spurt av 7 från jumboposition.
Gammal igår, 16:48   #58

Standard

Grym iskall kuskprestation bakom flegmatiska men urstarka Face Time Bourbon märren.
Gammal igår, 16:50   #59

KalleKluts avatar

Standard

Liiite sur att inte Parma di Quattro kunde hålla undan. Hade varit mumma med två femprocentare på kort gaddning.. Jaja, man får vara glad att man lever!
Gammal igår, 16:55   #60

Standard

En femma till ? Adrian har nog ställt iordning.

Som sagt

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 17:18.
Gammal igår, 17:37   #61

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7351
Standard

Undrar hur ägarna till Katmandu Mearas inte körs för seger i en V75-final
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 17:45   #62

Standard

11 Fetisov. Smack.
Gammal igår, 17:50   #63

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg