|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4529Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Man får nog lära känna tränarna och bedöma deras trovärdighet. Hans Crebas tycker jag alltid tror att han har vinstchans medan Peter Untersteiner är mer nyanserad om hästarnas form. Vinstchans är väl svårt att sia om, det beror ju så mycket på vilket löpningsförlopp det blir, men hästens formstatus kan väl tränaren meddela om hen vill. Redén, Untersteiner, Törnqvist, Sjöström, lyssnar jag gärna till. Sen får man ju göra en egen bedömning och besluta vilka man ska ha med på sitt system.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Avd 1. Känns vidöppet om inte 7 Sainz Zon spårar! Sågar favoriten på 5-7 streck och tar bara 2,7 från främre volten.. Många omstarter och galopper?! öppnar för 2160m hästarna..
Avd 2. Djuses stall känns iskallt! Skippar favoriten (som har en riktigt bra chans sett till motstånd) och framhäver istället 5 Jane Hall som lär få en fin resa i 2a/3e ytter. Nöjer mig med 2,3,5 Avd 3. HOP torskar inte detta felfri! Lång distans och ledning, sen ska det mycket till.. Avd 4. Förordar massgardering! Här får man chansa hårt för att gå kort.. 4 Manhattan Trot är draget! Tycker att 12 Shenanigans borde vara favorit.. Avd 5. Sparlopp! 5,2 och möjligen 3,8 för egen del. 5 Princess Of Divine är en Propulsion avkomma som fått ett bra läge! Avd 6. Klen silverdivision där man definitivt kan gå kort! Frågan är hur kort? A 8,9 B 3,2,1 Enligt mig MaD:s bästa chans i omgången om han trycker av 8 Xanthis Hilton! Tror på släpp.. Avd 7. En mycket märklig favorit!! (Lär inte sluta som det haha) Frågan är om inte Kolgjinis 5 Don Quijote Face krossar utvändigt ledaren felfri!? 5,3 känns som ett stabilt lås! Avd 8. Spik på 3 Follow Him eller gadda på ordentligt! Det brukar ju ha en förmåga att skrälla i brons.. Med lite flyt så sitter 11 Valnes New Love där! |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Ordningen återställd, idag är vi mer överens. Inget bra omen för dig då jag är på en lång ökenvandring:-)
Avd 1: Spik på Jepson eller väldigt många streck. Skräller ofta i dessa lopp. Bardun tidig bakom. Avd 2: Borde favoriten normalt vinna, sos. Inga bakom som sätter upp tempot. Men är den lite blöt till slut? Avd 3: Bör ju HoP vinna. Men något skaver lite och gillar ju Macahan. Avd 4: Hopplöst svårt. Enig om att Goops är tidig. Men lyfter 7 och 11 som mina första streck och sätter kanske A på dem för bra stuns i lappen. Avd 5: Mycket snack om Princess of Divine. Bra spår men är väl ingen sprinter. Är klart mest inne på Amazone som är en tänkbar spik. Avd 6: Makalu Doc är väl klart bästa hästen och en tänkbar spik. Men lite orolig för att Xanthis Hilton, då blir den svårslagen. Tycker också Vinci Nice är lite obehaglig, brukar hamna fel på såna Unter-hästar. Avd 7: Samma här, svårt bedöma Unter-häst som nog spetsar men är kanske inte är så kaxig till slut. 11 var mitt skrälldrag senast och ör given nu också. Avd 8: Bör väl vara heltäckt på 1,3,6. Om fler streck så är det väl 7 och 11 bakom. Nu ska jag bara lyckas dribbla bort systemkonstruktionen. Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+6) |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Möjliga Open Stretch Vinnare !?
1 Limoncello 1 Deadly Map 1 Ideal Stone Dagens klurigaste lopp är väl Avd 4 och 5. Men där gaddas det väl upp på de flesta system så det är väl bara 1 och 0%are som rensar. Men det finns ju några stycken sådana i dessa avdelningar. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Håller fast vid mina tidiga söndagsspikar.
7 1 3 1-3-4-7-8-9-12-13 7-8 Måste få till lite fräs i systemet, tycker jag mest har betrodda hästar. 2-3-8-9 1-3 1 GL alla. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Så här ser det ut för mig, innan stallbacksintervjuer och värmningar:
Avd 1 7 Sainz Zon är en tänkbar spetsochslut-häst och att Jepson kör förstärker den känslan. Men jag har ju en princip som lyder; ta alltid med 1:an i voltlopp, så 1 Take a Bow får hänga med på kupongen. På pappret chanslös men den principen har låtit mig få in en del skrällar under åren. Avd 2 1 Nephtys Boko var tidigare i veckan en spikidé men jag tycker MAD har lite sämre statistik just på Åby och här riskerar han att sugas bakåt på innerspåret så jag beslöt mig för att ta några till. 3 Ebba Kuce ser jag som värsta hotet, så den ska med. 2 Victoria L.L. verkar vara lite på gång och skulle kunna få ledningen eller krypa ner i rygg och utnyttja open stretch. Jag avslutar med att kryssa för 4 Fearless Flier, som är en skräll, men som förstärks av Jepson i sulkyn. Han är en van Åby-driver. Avd 3 Tre hästar sticker ut och jag tar alla tre: 3 High On Pepper, 4 Karat River och 5 Macahan (är nu nere på 5%!!!) Sen en miljonskräll. 1 Bordeaux S. På pappret chanslös MEN tävlar vanligtvis i Norge, kommer till Sverige och får körspö och svensk toppkusk. Frode Hamre har något lurt i kikaren kanske? En 16-oddsare i guld hade varit smaskens! Avd 4 1 Bellton Memphis tror jag inte på, men jag vill inte åka på en etta i volt. 3 Dats Milian är större chans när Martinsson skickar ner den till Åby och får Jepson i sulkyn. 8 Twelve O´Clock är det mycket surr om. Thorson ska alltid passas när han tar ut en häst på lördagstravet. En 3%-are! Hemmahästen 9 VästerboRoyalFlash är med rätta favorit, men en svag sådan från spår två på tillägg. Ska med, men bör garderas. Då tror jag nästan mer på rackaren 12 Shenanigans som får Goop i sulkyn. Besitter en bra spurtkapacitet om det inte blir för lusigt där framme. Avd 5 Kortlopp med bilstart. Då tar jag så klart 5 Princess of Divine som körs med jänkarvagn denna gång. Jag blev glad när sexan ströks, för då kändes det rimligt att plocka med 8 Kapucine d´inverne på lappen. Det är väl bästa hästen i fältet? 4%? Borde väl ligga på 15% minst? Avd 6 Bara två hästar har mer än 20% och jag ratar bägge. Istället satsar jag på 8 Xanthis Hilton som jag tror går framåt för varje lopp i ny regi. Jag gillar även 1 Limoncello Boko trots knepigt spår. Men han är snabb ut och både kusk och häst är nu på hemmaplan. Avd 7 2 Winsalot var tvåa på kort från spår 12 bakom omöjlige Danville på Kalmar. Här kan han leda från början till slut och Alexandra Wisén är ingen blyg viol. 3 Global Futurity är favorit och ska med men testar kort distans för första gången. Sen har jag ju alltid femman i kort auto så jag får väl ta med galopphästen 5 Don Quijote Face. De få gånger den inte galopperar så vinner den ju lätt! Avd 8 Då var pengarna slut i mitt Brännvin Special-system, så det får bli en spik på 3 Follow Him. Men det är jag inte ledsen för. Lycka till allihop!!! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Det blir nog en V5:a med spik på Follow Him och 1/2 av 9 i första och 10 i fjärde.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Siffran 3 kanske är lösningen i flera av dagens V85 lopp !?
Ganska hårt betrodda hästar i samtliga avdelningar som pendlar mellan 18 och 72%. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
Leverage
Upp två klasser.
En Father Patrick avkomma i sitt livs form, som på väldigt kort tid sprungit på sig en massa pengar. Möter sitt livs tuffaste motstånd från ett spår 6. Normalt hade jag passat, men känslan är att Marcus valack är en kommande undantagshäst? Känns för hårt streckad med ovan matematik, men vågar inte lämna djuret utanför systemet, även om garderingen fördyrar systemet. Någon som har en tanke om Schöns springare, man är aningen ringrostig efter uppehållet? Lite märklig känsla att vara tillbaka i gamet, men nu när äntligen Skarplöth fått sparken så var det givet att börja tippa igen. I valet att avgå själv eller offentligt få sparken, så valde Lorden det första alternativet. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Spik-kungen SAMPE,vad spikar du idag...?
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nedanstående analys och länk till andelarna finns på Facebook-sidan Montins Miljoner.
Dagens V85-omgång hämtas från Åby. Ett par stora favoriter blandas med några riktigt svåra lopp. V85-är ett svårt spel, så utdelningen blir troligen bra även om favoriterna infriar favoritskapet. V85-1 Omgången inleds med ett lurigt stolopp, där jag chansar att gå kort med bara tre hästar. Jag tror att förhandsfavoriterna 3 Halina S.H. och 7 Sainz Zon hittar till ledningen respektive rygg ledaren, vilket är två gynnsamma positioner på Åby där det finns open strech att tillgå på upploppet. Jag plockar även med skrällen 10 Metaire som har två raka segrar och kommer till start med toppform. Jag streckar: 3 – 7 - 10 V85-2 Här är 1 Nepthys Boko ganska stor favorit och kan mycket väl vinna loppet. Jag vill dock gardera med 2 Vicotoria L.L. och 3 Ebba Kuce. Denna trio är samtliga startsnabba och kommer att få bra positioner. Jag streckar: 1 – 3 - 2 V85-3 Dagens största favorit blir 3 High on Pepper som möter endast fem hästar. Näst senast fick han stryk av 4 Karat River, men den här gången tror jag rollerna blir omvända. Detta då jag tror att 3 High on Pepper har bättre form nu än senast, samt att han troligen kommer hitta till ledningen. Sen blir det spel mot ett mål tror jag. Jag spikar 3 High on Pepper V85-4 Den fjärde avdelningen är den mest svårlösta och det känns som nästan vilken häst som helst kan vinna. Jag streckar åtta hästar och hoppas att det räcker, samt att det kan skrälla till. Jag håller 3 Dats Milian som tipsetta, och varnar för skrällen 11 Stratocruiser. Jag streckar: 3 – 9 – 12 - 11 – 1 – 8 – 10 - 13 V85-5 Ytterligare ett lurigt stolopp som blev ännu svårare sedan favoriten 6 I’m Still Standing blivit struken. Därmed håller jag 3 Beauty Evo som tipsetta, men det är ingen bra spik. Jag streckar sex hästar och varnar främst för 8 Kapucine d’Inverne som har kapacitet att skrälla. Hon är också nerstruken ett spår, vilket är gynnsamt. Jag streckar: 3 – 2 – 8 – 4 – 11 - 5 V85-6 I den sjätte avdelningen hittar jag omgångens andra singelstreck. 8 Xanthis Hilton var mycket bra senast och inte stort slagen av guldhästen Karat River. Nu möter 8 Xanthis Hilton bara hästar från Silverdivisionen vilket är en klar fördel. Startspåret är inte det bästa, han är startsnabb. Dessutom är det bara åtta motståndare vilket talar för att positionen ändå blir ok. 8 Xanthis Hilton är en rolig spik som höjer V85-värdet. Jag spikar: 8 Xanthis Hilton V85-7 Här är ytterligare ett lurigt lopp där det finns många tänkbara vinnare. Det finns frågetecken för flera av favoriterna tycker jag, vilket öppnar upp loppet. 1 Deadly Map har inte startat på nio månader. 3 Global Futurity har svag segerstatistik i större lopp, samt att 5 Don Quijote Face har lätt för att galoppera. Alla i den trion kan säkert vinna, men det finns som sagt tveksamheter att ta hänsyn till. Loppet roligaste skräll är 2 Winsalot som har hysterisk form och kan få en fin resa här på innerspår och lucka på open strech. Jag streckar: 5 – 3 – 2 – 1 – 10 - 9 V85-8 3 Follow Him tror jag är en blivande topphäst. Nu har han ett lopp i kroppen efter vila. I comebacken var han mycket bra, och är säkert ännu bättre idag. 3 Follow Him blir stor favorit, men jag tvekar inte att spika ändå. V85 är svårt, och prickar man bara åtta rätt blir det bra betalt trots ett par favoritvinnare. Jag spikar: 3 Follow Him |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Klappat & Klarrt!
V85 Inlämnat: 2026-02-14, 14:17 Åby Lördag 2026-02-14 Start: 16:10 Kostnad: 288,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7 (3, 11) 2: 1, 2, 3, 4 (5, 9) 3: 1, 3, 4, 5 (2, 6) 4: 1, 3, 8, 9, 12 (13, 7) 5: 5, 8 (3, 2) 6: 1, 8 (3, 9) 7: 2, 3, 5 (1, 10) 8: 3 Follow Him (6, 1) 2x4x4x5x2x2x3x1 = 1920 rader 1920 x 0.3 x 0,50 kr = 288,00 kr. Totalt: 288,00 kr Rättningskod: VWP VTS GGC |
|
|
|
|
|
#44 |
|
V85
3,8,10,11 3 3,4 1,3 11 3,8 2,5,7,10,11 3,6 |
|
|
|