Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-11, 21:23   #16
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Oavsett hur loppen ser ut så tycker jag att det skräller rätt sällan i första v75 loppet. Inte kollat statistik men tycker att det känns som att det oftast är betrodda vinnare. Hade inte Calvados Crane startat i V75 6 så hade min spik hamnat på Harry Haythrow till 7 %. Inte på Saston. Nu är jag feg och dubblar.
Statistik finns säkerligen på det. Hoppas Stekel ser det han gillar och har nog sådana böcker.

Men jag kommer ihåg en V75 jag satt i juli i fjor den börja med en 28 oddsare Utd ca 65.000

Skulle vara roligt att veta vilka lopp statistiskt sett det skräller i mest vid Höga/Låga utdelningar och över huvudtaget

Om det är som man tror kallblod,sto och lärlingslopp

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-11 klockan 21:24.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:36   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Gjorde ett blogginlägg för vårt VM-lag om någon är intresserad :

Äntligen dags för V75 igen! Bosse har laddat hela veckan för att fortsätta sin framfart i VM-tävlingen.

V75-finaler på Solvalla är det som gäller och vi på redaktionen tycker omgången ser svår ut. Jämna lopp, som vanligt på Solvalla. Två av de tre senaste V75 omgångarna på Solvalla har ingen lyckats hitta 7 rätt, men Bosse tänker hitta den imorgon!

Omgångens bästa spik och den gemensamma nämnaren på alla i Bossebets VM-lag system är 6 Joker Stursk i V75-2.
Hästen(och kusken) gjorde det väldigt bra senast den startade på V75 Jägerso. Från spår 11a bara bombade han till ledningen trots en kortare galopp och gick sedan undan på ett väldigt fint sätt. Bosse blev imponerad!!
Hästen är väldigt startsnabb och fått ett bra spår bakom bilen och bombar till ledningen och väl där blir han väldigt svår att slå. Positivt är även att de värsta konkurrenterna har fått bakspår eller hamnat längre ut på vingen!

Bo satte VM-raden förra veckan och bjuder på veckans rad, med analys!!(med reservationer för sena ändringar)

1) 2,6,9
2) 6 Joker Stursk
3) 1,4
4) 8 Disco AE
5) 7 Tournesol
6) 1,5,6,7,8,9,10,11
7) 1,7,9,10

Kommentar:
1: Första loppet är öppet men bosse chansar en aningen och låser på tre streck. Hårt betrodde Covington ås lämnas utanför trots bra prestationer senaste tiden eftersom det är stor risk för dödens igen, och därifrån får han det väldigt svårt att vinna.

2: Läs ovan

3: Ett lopp som maharajah vinner om hanhittat formen, men innan han visat det, känns det tvunget att gardera. Bakom höjer sig framförallt 1 Iceland som lär ta hand om spets och blir svårslagen därifrån. Finns även lite roliga skrällbud i loppet såsom 2,9,7, men dessa får inte plats på VM-systemet.

4: Här spikas Disco AE trots sämsta spåret. Hästen har gjort det väldigt bra senaste tiden och är utan tveka bästa hästen i loppet. Hästen lär köras hårt från start och tål tuffa upplägg, drömscenariot hade varit om han släppts till ledningen, annars bra chans även från dödens. Enda orosmoment är att den gått många tuffa lopp, men hästen har enligt uppgifter tagit loppen på rätt sätt och Bo bankar in spiken.

5: Bo var länge inne på att gardera detta loppet, men efter strykningen av Klio face spikas Tournesol för att ge utrymme åt större gardering i de två avslutande loppen. Hästen var väldigt positiv senast som 2a mot liknande motstånd. Har nu bättre läge o körs mot spets och blir svårslagen där. Värst emot och möjligtvis(?) anledning att dubbla loppet är 14 Global kitten. Är bästa hästen i loppet men tråkigt läge och väldigt svag prestation senast gör att hon chansas bort.

6: Bo köper inte riktigt storfavoriten Saston och ska försöka jobba in skräll!! Visst har hästen gjort det bra, men distansen är kortare nu vilket är ett minusoch kommer få göra allt jobb själv. Visst har den hyffsad chans men som omgångens största favorit så ska Bo få in en skräll! Bakom är det väldigt öppet. Höjer sig gör 1,8 som lär hamna bra på det från start. Kusken på 8an har även uttalat sig att han inte kommer släppa någon ledning, som den förhoppningsvis tar, till favoriten.

7: Stoeliten avslutar och Bo tycker 4a hästar höjer sig. Statestiken är även väldigt tydlig i dessa lopp. Det har inte skrällt en enda gång i dessa lopp, utan varit 1-4 mest spelade varje gång(förutom 2 5e rank), dock väldigt jämnt fördelat i vinster mellan dessa 4a och svårt att skilja de åt. Är 7 Olivia lavec på topp och slipper dödens tror Bo hon vinner, 1 Annicka har även en bra vinst chans om spets nås(tänkbart lås)

Lycka till!!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:37   #18
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Är han som sist så visst blir Jasper svår men jag har fastnat för Up Date Hoss som första häst. Andra vinner väl Jokern busenkelt om han bibehåller form men men... 13% på Yellow Eden känns intressant. Tycker badkaret säger 1an i spets 4an i dödens. Speedseger för 3 eller 9.
Unghästar kan ha snabba formförändringar så en 3 åring som lampa i 4e känns sisådär även om han har kapacitet att springa i cirklar runt det här.
7an kan vara ett spikförslag i 5e men det känns som att någon kommer att bli framdragen i tåget bakifrån.
Saston är jättebra och bör kanske vinna men mitt hjärta klappar för Harry. Calvados kör så länge det går. Kanske kanske Saston kan få svårt att hålla undan för smygkörd Harry från innern.
Sista är öppet. 9 eller 10 kan få loppet men håller på Annica.
Men som oftast när man satsar på skrällar en finalomgång så blir det favoritparad. Alla förutsättningar finns för det tyvärr
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 22:02   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Min lilla variant:
1: 9-10 (tror dom får loppet)
2: 7 Tion Medon Sisu (finns många streckvärda här då Jokern är långt ifrån klar men ngnstans måste man ta ställning)
3: 1-2-3-4-7-9
4: 2-8 (Lyckes Per får stå åt sidan på lilla)
5: 7-14 (med kraftig fördel 7 just nu. Tänkbar spik)
6: 5-8
7: 1-2-3-7-9-10 (här åkte det med några till...)
288 kr
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 02:12   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Oavsett hur loppen ser ut så tycker jag att det skräller rätt sällan i första v75 loppet. Inte kollat statistik men tycker att det känns som att det oftast är betrodda vinnare. Hade inte Calvados Crane startat i V75 6 så hade min spik hamnat på Harry Haythrow till 7 %. Inte på Saston. Nu är jag feg och dubblar.

Statistiknördarna har kommenterat det många gånger tidigare

Citat:
Faktiskt verkar det som att loppet kommer att hålla en SVAG favorit. Det säger något om omgångens svårighetsgrad; ATG vill ju gärna ha loppet med den säkraste spiken som V75-1. Men det saknas tydligen sådana den här veckan. Det är rätt typiskt för finalomgångar, det är B-hästarna (rank 2-4) som har tydligt förhöjda chanser.
http://www.travsidan.nu/trav/analys.html
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:00   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Med den info Åke lämnar om GLENN PALEMA i Spelarservice exklusiva betalintervjuer så är det loppet ju "klart".
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:17   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Med den info Åke lämnar om GLENN PALEMA i Spelarservice exklusiva betalintervjuer så är det loppet ju "klart".
Vad säger han mer exakt?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:24   #23
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Omgångens bästa chans
- Barfota runt om ffg
- Känns mycket uppåt i träningen
- Siktar på spets och slut
- Mogen en räjäl rekordsänkning, ska kunna gå under 1,14 om så behövs

Låter ungefär som det brukar göra när det låter stenklart från Åke, och visst händer det att han har fel, men inte ofta.

Dessutom pratar ju Tarzan nu om att loppets stora favorit inte ska gå barfota runt om i idag, och det var ju just på barfota runt om det blev som en ny häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+2), Stekel (+3)
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:42   #24
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Omgångens bästa chans
- Barfota runt om ffg
- Känns mycket uppåt i träningen
- Siktar på spets och slut
- Mogen en räjäl rekordsänkning, ska kunna gå under 1,14 om så behövs

Låter ungefär som det brukar göra när det låter stenklart från Åke, och visst händer det att han har fel, men inte ofta.

Dessutom pratar ju Tarzan nu om att loppets stora favorit inte ska gå barfota runt om i idag, och det var ju just på barfota runt om det blev som en ny häst.
Vad har du läst att disco ska gå med skor? Inte hört några sådana indikationer... Intressant på Glen såklart, tycker dock inte den är stenklar trots att åke är klar, tycker snarare det kan öppna upp för någon annan om Disco kommer fram i dödens o trycker...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:47   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Visst var man inne på att fälla marre, men detta är bara pinsamt. Han handlas just nu till 42%. Nej jag väljer att spika nu istället. 42% på Maharaja och 2 lopp i kroppen?? Jag tror inte mina ögon
Iceland har inte startfelat på länge. Det är dags att han gör det bakom vingen nu och speciellt från det trånga spår 1
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:58   #26
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Nej han får nog allt visa liiiiiiiiiiiiite mera innan jag spikar,men u-häst får han iaf bli.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:13   #27
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Nej han får nog allt visa liiiiiiiiiiiiite mera innan jag spikar,men u-häst får han iaf bli.
Problemet är att den dagen han gör det så finner man inte honom till 42%, utan då står han i 70-80%. Av den anledningen ser jag stort spikvärde nu.

Jens som jag förövrigt lyssnar väldigt mycket på, skriver följande:

Citat:
Statistik finns på sidan 19. Där kan man finna något intressant, som talar kraftigt till favoritens fördel. Titta vilka spår han haft i de tre senaste starterna, då han förlorat: 2 och 7. Det är de absolut sämsta man kan ha, indextalen visar 0.4 och 0.6. I princip halveras den ”neutrala förhandschansen” om man lottas till något av dessa spår. Men nu har han spår 4 – index 1.7. Det rör sig om en otroligt kraftig spårförbättring, och inte ens en världsstjärna som Maharajah är okänslig för startspår. Sådant kan mycket väl komma att visa sig loppavgörande.
I specialjämförelsen längre ned på samma sida ser vi, att 4:e-spåret också är optimalt då det gäller att infria favoritskap.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:30   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är också lite inne på att försöka singla Marre igen, han är ju bra lågstreckad idag och i brist på andra bra favoriter så. Kommer spika Saston utan prut, sen var jag inne på att chansspika Annica, men Marre måste ju vara ett bättre val ändå.

Både Jokern och Disco känns mer sårbara än vad spelarna tror, luktar svar lång väg och från dödens får man vara bra för att vinna V75-finaler! Båda fick dessutom jäkligt hårda lopp senast och även om de gjorde det väldigt bra så är det en faktor som ofta underskattas.

Helmålar silver och skrälloppet (femte). Normalt sett onödigt att måla silver, en sån som Marshal Hackstable t ex ser jag inte hur han ska kunna vinna en silverfinal från bakspår. Men i övrigt finns det några bortglömda, Zapdos Håjt t ex som gått från klarhet till klarhet (1,5,2,d,2 i sina silverstarter), har mycket gratis på sin startsnabbhet och bra läge idag.

Ajlexes Daylight är tokigt lågstreckad i andra på 2%! 3,2,g,2 i sina V75-starter och jag blev lite småimponerad av sättet han höll in i mål mot Ed You senast.

Spetsfavoriten Brasse Kebell är också bra låg på 4%, räcker egentligen med det faktum att han är just spetsfavorit för att han ska vara mer betrodd...


Vem fan är Bosse förresten?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:32   #29
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Lämnat in ett system på 720 rader.Får bli ett fegare med spik på Marre och Saston oxå.
1. 2,6,9
2. 6,7,9,12
3. 2,3,7,9
4. 8
5. 7,12,13,14,15
6. 1
7. 1,9,10
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:35   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vem fan är Bosse förresten?
hehe, min och mina polares bettingsida som är på gång, halvt på skämt halvt på allvar.

Blev lite ändringar i VM-systemet, brukar inte vara bra med ändringar från orginaltankarna men såhär blev det, jobba ett bra resultat idag och jag måste ligga i topp =)

1) 2,9
2) 6
3) 1,4
4) 2,6,8
5) 7
6) 1,5,6,7,8,9,10,11
7) 1,7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ezteves (+10)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td