Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-07, 15:56   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V 75 Valla 12/11


Hej alla. Jag kan bara inte hålla mig,måndag = startlista för mig.
Förra veckans första blick var klockren, men höll man sig till det,NEJ
Jag har varit inne på det innan, att lämna in första tankarna innan
man lyssnat på experterna.(då menar jag inte våra experter på sharps)

Nu över till denna omg,Som jag tycker ser ut att bli svår pga att det är många hästar som startar tätt tycker jag.Jag har fått för mig att hästar också behöver
vila. Vissa mer än andra men över lag borde inte en vecka vara tillräckligt,menmen det är ju mina tankar. så jag tror att mina spik blir nog
någon med lite vila iaf ca 14 dar.
Ok första blicken!!

1:NickNock såg ju vass ut sist även Q.Forty five men många med chans
Jasper täta starter på en 10 åring men ruggit snabb ut sist ska normalt klara distansen. MaxWell Mayday kan få loppet denna gång och står på tur kan tyckas
Conington Ås fick ett tufft lopp utv ledarn sist men kämpa in 3e platsen

2:Jokern såg smällfin ut. Passas bör dock Quicksilver som är kuskförstärkt denna gång och Zeb De Castella fick till synes ett snällt lopp sist. Velten kan man väl inte räkna bort?Likaså T M S med Goop.

3:Jag säger bara SANITY....Viken häst!! Möter på papper de bästa men formen
och huvud gör den till min tipsetta. Yellow Eden jättefin sist. Torvald och Iceland
på rätt distans. Och Maharajah han ska ju inte ha formen nu,,,, men snart.

4:Här får jag svårt eftersom man har fav hästar som Agobra och mr pellegrino
men många skrällbud som Lyckes Per och Berg´s Across the bridge annars tycker jag att det är vidöppet

5:Här blir nog ett 2 lås på Klio Face som trivs med Erik och Globen Kitten som jag gillar .

6:Omg bästa spik tycker jag att Saston är. Fram och baklänges.

7:Har inte synat detta så noga men Dileva Käll smygläge min tipsetta



Som sagt Första blicken
Lycka Till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3), bokis29 (+5)

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-08 klockan 22:26.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 17:43   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Efter 7an på VM tipset i helgen var dEt med ovanligt stort intresse startlistorna granskades

Tycker omgången ser svår ut. Många öppna lopp och som du säger är det en del hästar som saknar vila. Med samma argument som du har med saston kommer jag spika Joker Stursk, stenklar från spets! Värsta konkurrenterna har även fått dåliga spår.

Avd1: väldigt öppet. Zapados hojt spetsar i släpper till jasperlane kanske? Har dock en känsla att det inte kommer bli så enkelt. Kommer använda många VM streck.

Avd2: JOKERN!

Avd3: lås bästa hästen o spets är min spontana plan. Iceland(antar rätt mössa i en guld final) samt Marre som jag inte våga lämna utanför ännu

Avd4: spik Disco ae. Hoppas att täta starter inte är ett problem och lär bli en chansspik. Mest rutinerad och gått mkt bra mot bättre motstånd. Tror han är klassen bättre än övriga. Lär väl bli dödens men tror han löser det! Bakom är det löjligt öppet och streckkrävande.

Avd5: Spontan tanke är att det skräller. Kilo Face intressant och första häst, men inte att lita på.

Avd6: inte helt säker på saston. Kortare distans och tappar i start. Varnar för 1 och 8 främst.

Avd7: kan bli lås bästa hästen i spets. Inte analyserat så mycket, men håller inte Annicka upp? Sen Olivia lavec jagar jag varje gång. Dödens igår, tog ner ledaren men precis nerspurtad av smygkörd. Rädd för att det är lite kort vila, men vågar nog inte plocka bort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), Stekel (+3)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 18:34   #3
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Efter 7an på VM tipset i helgen var dEt med ovanligt stort intresse startlistorna granskades

Tycker omgången ser svår ut. Många öppna lopp och som du säger är det en del hästar som saknar vila. Med samma argument som du har med saston kommer jag spika Joker Stursk, stenklar från spets! Värsta konkurrenterna har även fått dåliga spår.

Avd1: väldigt öppet. Zapados hojt spetsar i släpper till jasperlane kanske? Har dock en känsla att det inte kommer bli så enkelt. Kommer använda många VM streck.

Avd2: JOKERN!

Avd3: lås bästa hästen o spets är min spontana plan. Iceland(antar rätt mössa i en guld final) samt Marre som jag inte våga lämna utanför ännu

Avd4: spik Disco ae. Hoppas att täta starter inte är ett problem och lär bli en chansspik. Mest rutinerad och gått mkt bra mot bättre motstånd. Tror han är klassen bättre än övriga. Lär väl bli dödens men tror han löser det! Bakom är det löjligt öppet och streckkrävande.

Avd5: Spontan tanke är att det skräller. Kilo Face intressant och första häst, men inte att lita på.

Avd6: inte helt säker på saston. Kortare distans och tappar i start. Varnar för 1 och 8 främst.

Avd7: kan bli lås bästa hästen i spets. Inte analyserat så mycket, men håller inte Annicka upp? Sen Olivia lavec jagar jag varje gång. Dödens igår, tog ner ledaren men precis nerspurtad av smygkörd. Rädd för att det är lite kort vila, men vågar nog inte plocka bort.
Håller med om att Disco Ae e bästa häst men spår och täta starter tåls att tänka på, men bra analys. Tack och Grattis till 7an

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-07 klockan 18:36.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 18:49   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Håller med om att Disco Ae e bästa häst men spår och täta starter tåls att tänka på, men bra analys. Tack och Grattis till 7an
Väl medveten om detta, är väl lite av en chansspik, men tror den vinner om den funkar som innan. Kan tex titta för 3-4 starter sen på romme när han trycker sig till spets från spår 8 på 10,5 första 500 och går sen undan bra mot en häst som cao dai (som visserligen inte var på topp). Väldigt bra som 3a från dödens senast i breeders crown. Melander kör återigen själv och verkar inte vara rädd för att köra offensivt med hästen. Men såklart finns det chans att den är lite tagen sen i helgen, men den chansen tar jag nog iaf på mitt VM system =)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-10, 12:01   #5
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

V75-1
Silverfinalen känns som ett vettigt sparlopp. Covington Ås borde kunna ta hem det här från guldläge med en trött Jasper Lane på insidan. Jasper Lane imponerade dock stort senast och ska nog med ändå. Annars är Update Hoss och Maxwell Mayday goda motbud. Har ett litet drag i I Saw You som är startsnabb och har mognat en del på sistone.

V75-2
Frågan här är vem som vill svara ut Takter på insidan? Möjligtvis Åke, men frågan är om han hinner dit? Mitt tips är att Joker Stursk får överta tidigt och därifrån blir han svårslagen. Spik.

V75-3
Maharajah har fortsatt frågetecken på formen. Han blir dock bättre och bättre. Kortare distans nu, vilket gör att han kanske orkar hålla undan hela vägen in i mål? En som däremot har toppform är Sanity, som kanske kan få överta ledningen om inte Iceland hinner dit först. Inga startraketer i klass med Alvena Pelé på utsidan den här gången. Iceland har ju faktiskt visat att han kan vinna det mesta bara han får gå i ledningen.

V75-4
Glenn Palema har jag jagat ett tag nu. Nu har fått ett bra läge och lär laddas från start. Med stigande form och barfota runt om blir han min tipsetta här. Det finns dock ett helt gäng jämnstreckade hästar som blir goda motbud. Stor gardering här. Det finns många högkapabla hästar under 15%. Vad sägs om att Agobra Peter Pan som lättas bak, eller Across The Bridge?

V75-5
Klassisk helgardering av den gamla skolan. Hoppas på att få betalt.

V75-6
Saston! Lite missgynnad av distansen men Örjan bör sätta press tidigt och rinna undan, eller? Jag spikar hur som helst.

V75-7
Stoelitloppet känns hyfsat täckt på Dileva Käll, Vanessa Du Ling, Annicka och Olivia Lavec

Preliminärt system

Kod:
V75-1: 2, 3, 5(U), 6, 9
V75-2: 6 Joker Stursk
V75-3: 1, 4, 7
V75-4: 2(U), 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12
V75-5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14(U), 15
V75-6: 5 Saston
V75-7: 1, 5, 7, 9

Minst 1 utgångshäst.
2496 rader / 1248 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3)
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-10, 22:14   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Expekt släppte sina odds tidigare idag, hittade ett guldkorn direkt, Joker Stursk Vinnare till 3ggr. Hann lira innan det sänktes till 2.55, som jag dock fortfarande tycker är spelbart!

Förvånad åt andra hållet blev jag över oddset på Disco AE, 2.75 som snabbt sänktes till 2,35. Tror den har bra chans men trist odds, kunde aldrig tänka mig att de skulle ha lägre odds på Disco än på Jokern...

I övrigt notera jag 1,65 på Saston som alldeles för lågt.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 08:57   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Här kommer mina tankar om helgens omgång lite kortfattat. Rolig omgång både sportsligt och spelmässigt. Jag är fräck i mina tips (inget tagit ur luften dock) och räknar med hög utdelning.

V75-1:
Ett mycket jämnt lopp och jag tänker strecka klabbet. Gillar många hästar här och tycker inte att det finns ngn chanslös här.

V75-2:
Här kommer omgångens idé. Förra gången Jokern startade trodde jag stenhårt på den och den räddade min dag den gången. Men då var den lite bortglömd samt mötte i princip bara Velten (som jag tyckte var lite väl upphaussad efter sina vinster). Nu är det tuffare emot och jag tycker det luktar strul lång väg om den körs mot spets. Både Zeb, Brasse och Borga är vrålsnabba från start och jag tror inte dom skänker bort ngn ledning. Isf krävs det en väldigt snabb öppning och det blir mjölksyra till slut för Jokern. Däremot kan ju Jokern ha lite flyt och slinka ner i andra ytter och då har den ju bra chans. Men mitt tips bygger på stenhårt tempo och strul för Jokern. Jag kpmmer lite småfräckt spika 7 Tion Medon Sisu som såg underbart läcker ut senast. Backas ner från start här och har det gått fort ger jag den bra chans att blåsa ner gänget sista 500. Tion har körts i spets tre ggr på slutet utan att glänsa helt (men två av dessa över lång distans), förutom senast då. Men hästen är bättre i ryggar och ska dessutom testas barfota runt om. Chansspik på löpningsscenario samt att hästen är väl så bra som Jokern.

V75-3:
4 Maharajah trodde jag stenhårt på senast och det var ju inget bra tips. Väntar mig mer av Marre. Över den här distansen utan bevisad toppform garderar jag. 1 Iceland blir svårslagen om den håller upp spets. 9 Torvald Palema kan få loppet i rygg på Iceland. Bättre distans nu och då kommer speeden bita ännu bättre. Se upp! 7 Sanity glänst och åker med. 3 Yellow Eden given. Kanske tar spetsen från Iceland. Då är det den som ska slås. Sistastrecket faller på bortglömda 2 Spring Erom som gick bra efter galopp senast och formen är rejält uppåt. Given.

V75-4:
8 Disco A.E. bästa hästen utan prut. Men hur ska man resonera med upplägget? Hade ett tufft lopp förra lördagen och man vet inte hur den tagit det. Hur som helst är ju spår 8 alltid vanskligt och är lite sugen på att gardera. Fast den möter ju ett ganska ljummet motstånd så det behöver inte vara det minsta fel att spika. Men jag hittar två bra motbud. 2 Glenn Palema är en bra häst som ska testas barfota nu. Åke tror att det ska göra en hel del. Kanske blir den även lite rappare från start med barfotabalans och klarar den av att hålla upp spets lär den knappast släppa till Disco när den kommer ångandes. Däremot övriga hästar har jag en feeling av att dom gärna släpper till Disco. Skulle det köras lite för tufft måste ju ständigt underskattade 9 Lyckes Per räknas. Tunga avslutningar varje gång och given i mitt trehästarslås.

V75-5:
Ett rent tvåhästarslopp i mina ögon. Bästa på start är 7 Tournesol som körs mot och till spets tidigt gissar jag. Därifrån spöar den alla förutom 14 Global Kitten som har toppchans utan strul (barfota nu igen!). Lite strulrisk finns med spår sju på tillägg men samtidigt är den startsnabb så det känns som större chans att den kan utnyttja spåret än att spåret stjälper G K. Veckans tråkigaste men starkaste lås.

V75-6:
5 Saston svårslagen igen. Men över den här distansen mot några riktigt vassa motståndare och som otroligt stor favorit är det tjänstefel att inte försöka fälla. Bjuder på tre bra motbud. 7 Francais du Gull som mött stenhårda hästar hela tiden är första motbudet. Startsnabb och kan fixa en bra position direkt. 8 Calvados Crane totalt bortglömd. Har faktiskt den som spetsfavorit trots spåret. Klarar att gå tufft över 2140 m också. Var ju fantastisk senast!!! Idiotskrällen är 12 O.U. Glide som är en väldigt bra häst men spåret kräver ju att det blir lite konstigt kört. Men 1% är ju rubbat.

V75-7:
Halvsvårt. Men jag tror det räcker med fyra streck. 9 Dileva Käll, 7 Olivia Lavec, 10 Merger Blue Chip och så draget 3 Opaline D´atout. Opalen såg väldigt förbättrad ut senast och stallet håller henne högt. Pass upp!

Systemet så här på fredag morgon:
1: ALLA
2: 7 Tion Medon Sisu
3: 1-2-3-4-7-9
4: 2-8-9
5: 7-14
6: 5-7-8-12
7: 3-7-9-10
2880 kr. För mycket för att köra själv men med ett bolag så går det. Annars kan man ju köra en utgång eller dylikt.

Hoppas det kan hjälpa någon i jakten på miljonerna. Lycka till alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1), AbbeAce (+1), Stekel (+3)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 09:19   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag gillar dina tankar Copiad och håller med i det stora hela.
Har själv ett preliminärt system som ser ut som följande

ALLA
1,6,7,8,9
1,2,3,4,7,9
6
1,2,3,4,5,6,7,14
5
1,5,7,9,10
Dock är den för dyr så jag måste banta ned den lite, förmodligen är det några hästar i avd 5 som ryker.

Med 2 hästar strukna väljer jag att helmåla avd1 istället för att gå på 7st.

I avd2 vill jag varna för Quicksilver, förra starten var den bara preparekörd utav Djuse inför detta lopp. Loppet innan var det Örjan som vann knappt med den. Hästen är mycket stark och ska passas. 5% är ett skämt!

Avd 3
Åke sa förra gången att Torvald har någon enstaka start kvar att göra i karriären. Förmodligen blir detta hans sista. Kan vi räkna med en extra vässad och där Åke tänker klämma ut det lilla extra just för att vinna sin sista start i karriären?
Annars tycker jag Spring Erom och Yellow eden ska med här. En felfri spring erom ska räknas samtidigt som Maharajah kan ha en dålig dag med. 6% och Erik upp.
Samtidigt känns Iceland överstreckad, men man vågar inte ta bort den nu.

Avd 4
Här bestämde jag mig sedan måndags att ta rygg på Sören Englunds vinnarspel som vi alla vet har riktigt fin träffprocent. Passande nog hamnade den på en av hästarna jag ringat in som potentiella vinnare. Sagt och gjort tar vi rygg på den. Spiken är Agobra Peter Pan
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8
Där mötte hästen nettles, och från bakspår på kortdistans stod hästen i 4x pengarna. Den vann med 1,5längd. Får hoppas att det inte blir något skrik från spelarservice/tt osv på den.

Jens skriver följande ang avd 5

Citat:
”I försöken kördes omväxlande sto/låg och sto/hög, och i finalen möttes hästarna. Hästarna från den höga klassen fick då starta med 20 m tillägg. Det visade sig att stofinalerna blev skrällbenägna och att hästarna på startvolten i regel vann.”
Så står att läsa direkt i inledningen av stoloppskapitlet på sidan 110. Att vi citerar det här, beror förstås på att ”Diamanstoets final”, som det här loppet heter, har en hel del likheter med gamla tiders stofinaler.

Tidigare i år har det körts fyra sådana här finaler, och vinnarna har rankats 1, 1, 3, 5. Alla har stått på startvolten. På sidan 133 finns en specialjämförelse, men för den här nya typen av finallopp är underlaget ännu alltför litet. Men vi vågar gissa på en favorit-eller-skrällprofil, där hästarna på startvolten dominerar kraftigt bland segrarna. Det är inte lätt att ta tillägg i lopp där alla är formtoppade.
Med det så håller jag 2,7 högre än resten. Får se hur långt ned jag kan banta här.

Avd6
Saston, spår 5, ruggigt fin senast. Bara spika egentligen och försöka jobba in skrällarna i övriga lopp. Spik

Avd 7
Citat:
De här loppen har en väldigt speciell resultatprofil. Två har körts hittills i år, med vinnare rankade 3 och 4. Tabellen finns på sidan 143, och visar att ALLA vinnare, någonsin, varit rankade 1-5. Och 5:e-rankade blott vid två tillfällen… Samtidigt är det relativt jämna chanser mellan de som rankas 1-4. Det här är urtypen för ett s k ”sparlopp”. Man spikar kanske inte gärna, men man helgarderar sannerligen inte heller. Skrällgarderingar gör sig bättre i andra lopp (denna gång V75-1 och V75-4).
Bara spela rank 1-5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3), AbbeAce (+3), donkyklonk (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 17:36   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Såklart mitt chansspik är struken..Klio Face. Det rör om i systemet. Gillar KPs spik Agobra
som jag gillar skarpt och spikade sist,men nu när mr Pelegrino visar form på ett mycket bra sätt sist. Jag har jätte svårt att ta ställning men blir nog tvungen .

Inne på att Fylla första som ni andra men på VM tipset spikas nog Jasper igen.

I andra vill jag gardera 1.4.6.7.9.12

3e blir chans 3.7.9. Marre får visa form först, Iceland kommer kanske med får se

Som sagt här får jag ta ställning 4 eller 6 men går nog efter mitt hjärta (6)

5e då,,,där hade jag tänkt spika Klio menmen får bli några streck tror mest på 12.7.14 men
slänger in 1.6 också

Sen vidhåller jag att Saston Är bästa spik i omg tror han vinner med 1 1/2 längd minst,,så har man stuckit ut hakan också,,han startar bättre nu det avgör..

Sista låser jag på 9.10 .Dileva Käll tror jag får loppet men har en kännsla av att Åke har Merger Blue chip iordning till detta men det är bara en känsla. vill gärna höra vad Åke säger.


Jag ska slipa lite till men något åt detta håll

Lycka Till
.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 19:16   #10
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är vi klara på att första är ett rent ormbo och alla behövs eller får Åke och Covington Ås loppet ?
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 19:24   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Är vi klara på att första är ett rent ormbo och alla behövs eller får Åke och Covington Ås loppet ?
När jag väljer att helmåla ett lopp vinner alltid rank 1-2 :/ Så ja det är nog det troligaste
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 19:46   #12
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
När jag väljer att helmåla ett lopp vinner alltid rank 1-2 :/ Så ja det är nog det troligaste
Täcka i första känns inte bra men om det inte går att lösa på något annat
sätt so may be it, kanske kan man komma ner på fyra till sex startande, vi för se hur diskusionen går, alla tankar är värdefulla.
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 20:47   #13
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 1178
Standard

Jag spikar Saston och Jasper Lane!
dangersudden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 20:54   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Oavsett hur loppen ser ut så tycker jag att det skräller rätt sällan i första v75 loppet. Inte kollat statistik men tycker att det känns som att det oftast är betrodda vinnare. Hade inte Calvados Crane startat i V75 6 så hade min spik hamnat på Harry Haythrow till 7 %. Inte på Saston. Nu är jag feg och dubblar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:04   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

ja det år ju tankar tills man lämnar in. Bokis
men jag har ingen feeling för convington ås eller disco ae

Ska själv spika Jasper på mitt VM tips

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-11 klockan 21:09.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:23   #16
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Oavsett hur loppen ser ut så tycker jag att det skräller rätt sällan i första v75 loppet. Inte kollat statistik men tycker att det känns som att det oftast är betrodda vinnare. Hade inte Calvados Crane startat i V75 6 så hade min spik hamnat på Harry Haythrow till 7 %. Inte på Saston. Nu är jag feg och dubblar.
Statistik finns säkerligen på det. Hoppas Stekel ser det han gillar och har nog sådana böcker.

Men jag kommer ihåg en V75 jag satt i juli i fjor den börja med en 28 oddsare Utd ca 65.000

Skulle vara roligt att veta vilka lopp statistiskt sett det skräller i mest vid Höga/Låga utdelningar och över huvudtaget

Om det är som man tror kallblod,sto och lärlingslopp

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-11 klockan 21:24.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:36   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Gjorde ett blogginlägg för vårt VM-lag om någon är intresserad :

Äntligen dags för V75 igen! Bosse har laddat hela veckan för att fortsätta sin framfart i VM-tävlingen.

V75-finaler på Solvalla är det som gäller och vi på redaktionen tycker omgången ser svår ut. Jämna lopp, som vanligt på Solvalla. Två av de tre senaste V75 omgångarna på Solvalla har ingen lyckats hitta 7 rätt, men Bosse tänker hitta den imorgon!

Omgångens bästa spik och den gemensamma nämnaren på alla i Bossebets VM-lag system är 6 Joker Stursk i V75-2.
Hästen(och kusken) gjorde det väldigt bra senast den startade på V75 Jägerso. Från spår 11a bara bombade han till ledningen trots en kortare galopp och gick sedan undan på ett väldigt fint sätt. Bosse blev imponerad!!
Hästen är väldigt startsnabb och fått ett bra spår bakom bilen och bombar till ledningen och väl där blir han väldigt svår att slå. Positivt är även att de värsta konkurrenterna har fått bakspår eller hamnat längre ut på vingen!

Bo satte VM-raden förra veckan och bjuder på veckans rad, med analys!!(med reservationer för sena ändringar)

1) 2,6,9
2) 6 Joker Stursk
3) 1,4
4) 8 Disco AE
5) 7 Tournesol
6) 1,5,6,7,8,9,10,11
7) 1,7,9,10

Kommentar:
1: Första loppet är öppet men bosse chansar en aningen och låser på tre streck. Hårt betrodde Covington ås lämnas utanför trots bra prestationer senaste tiden eftersom det är stor risk för dödens igen, och därifrån får han det väldigt svårt att vinna.

2: Läs ovan

3: Ett lopp som maharajah vinner om hanhittat formen, men innan han visat det, känns det tvunget att gardera. Bakom höjer sig framförallt 1 Iceland som lär ta hand om spets och blir svårslagen därifrån. Finns även lite roliga skrällbud i loppet såsom 2,9,7, men dessa får inte plats på VM-systemet.

4: Här spikas Disco AE trots sämsta spåret. Hästen har gjort det väldigt bra senaste tiden och är utan tveka bästa hästen i loppet. Hästen lär köras hårt från start och tål tuffa upplägg, drömscenariot hade varit om han släppts till ledningen, annars bra chans även från dödens. Enda orosmoment är att den gått många tuffa lopp, men hästen har enligt uppgifter tagit loppen på rätt sätt och Bo bankar in spiken.

5: Bo var länge inne på att gardera detta loppet, men efter strykningen av Klio face spikas Tournesol för att ge utrymme åt större gardering i de två avslutande loppen. Hästen var väldigt positiv senast som 2a mot liknande motstånd. Har nu bättre läge o körs mot spets och blir svårslagen där. Värst emot och möjligtvis(?) anledning att dubbla loppet är 14 Global kitten. Är bästa hästen i loppet men tråkigt läge och väldigt svag prestation senast gör att hon chansas bort.

6: Bo köper inte riktigt storfavoriten Saston och ska försöka jobba in skräll!! Visst har hästen gjort det bra, men distansen är kortare nu vilket är ett minusoch kommer få göra allt jobb själv. Visst har den hyffsad chans men som omgångens största favorit så ska Bo få in en skräll! Bakom är det väldigt öppet. Höjer sig gör 1,8 som lär hamna bra på det från start. Kusken på 8an har även uttalat sig att han inte kommer släppa någon ledning, som den förhoppningsvis tar, till favoriten.

7: Stoeliten avslutar och Bo tycker 4a hästar höjer sig. Statestiken är även väldigt tydlig i dessa lopp. Det har inte skrällt en enda gång i dessa lopp, utan varit 1-4 mest spelade varje gång(förutom 2 5e rank), dock väldigt jämnt fördelat i vinster mellan dessa 4a och svårt att skilja de åt. Är 7 Olivia lavec på topp och slipper dödens tror Bo hon vinner, 1 Annicka har även en bra vinst chans om spets nås(tänkbart lås)

Lycka till!!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 21:37   #18
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Är han som sist så visst blir Jasper svår men jag har fastnat för Up Date Hoss som första häst. Andra vinner väl Jokern busenkelt om han bibehåller form men men... 13% på Yellow Eden känns intressant. Tycker badkaret säger 1an i spets 4an i dödens. Speedseger för 3 eller 9.
Unghästar kan ha snabba formförändringar så en 3 åring som lampa i 4e känns sisådär även om han har kapacitet att springa i cirklar runt det här.
7an kan vara ett spikförslag i 5e men det känns som att någon kommer att bli framdragen i tåget bakifrån.
Saston är jättebra och bör kanske vinna men mitt hjärta klappar för Harry. Calvados kör så länge det går. Kanske kanske Saston kan få svårt att hålla undan för smygkörd Harry från innern.
Sista är öppet. 9 eller 10 kan få loppet men håller på Annica.
Men som oftast när man satsar på skrällar en finalomgång så blir det favoritparad. Alla förutsättningar finns för det tyvärr
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 22:02   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Min lilla variant:
1: 9-10 (tror dom får loppet)
2: 7 Tion Medon Sisu (finns många streckvärda här då Jokern är långt ifrån klar men ngnstans måste man ta ställning)
3: 1-2-3-4-7-9
4: 2-8 (Lyckes Per får stå åt sidan på lilla)
5: 7-14 (med kraftig fördel 7 just nu. Tänkbar spik)
6: 5-8
7: 1-2-3-7-9-10 (här åkte det med några till...)
288 kr
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 02:12   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Oavsett hur loppen ser ut så tycker jag att det skräller rätt sällan i första v75 loppet. Inte kollat statistik men tycker att det känns som att det oftast är betrodda vinnare. Hade inte Calvados Crane startat i V75 6 så hade min spik hamnat på Harry Haythrow till 7 %. Inte på Saston. Nu är jag feg och dubblar.

Statistiknördarna har kommenterat det många gånger tidigare

Citat:
Faktiskt verkar det som att loppet kommer att hålla en SVAG favorit. Det säger något om omgångens svårighetsgrad; ATG vill ju gärna ha loppet med den säkraste spiken som V75-1. Men det saknas tydligen sådana den här veckan. Det är rätt typiskt för finalomgångar, det är B-hästarna (rank 2-4) som har tydligt förhöjda chanser.
http://www.travsidan.nu/trav/analys.html
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:00   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Med den info Åke lämnar om GLENN PALEMA i Spelarservice exklusiva betalintervjuer så är det loppet ju "klart".
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:17   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Med den info Åke lämnar om GLENN PALEMA i Spelarservice exklusiva betalintervjuer så är det loppet ju "klart".
Vad säger han mer exakt?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:24   #23
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Omgångens bästa chans
- Barfota runt om ffg
- Känns mycket uppåt i träningen
- Siktar på spets och slut
- Mogen en räjäl rekordsänkning, ska kunna gå under 1,14 om så behövs

Låter ungefär som det brukar göra när det låter stenklart från Åke, och visst händer det att han har fel, men inte ofta.

Dessutom pratar ju Tarzan nu om att loppets stora favorit inte ska gå barfota runt om i idag, och det var ju just på barfota runt om det blev som en ny häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+2), Stekel (+3)
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:42   #24
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Omgångens bästa chans
- Barfota runt om ffg
- Känns mycket uppåt i träningen
- Siktar på spets och slut
- Mogen en räjäl rekordsänkning, ska kunna gå under 1,14 om så behövs

Låter ungefär som det brukar göra när det låter stenklart från Åke, och visst händer det att han har fel, men inte ofta.

Dessutom pratar ju Tarzan nu om att loppets stora favorit inte ska gå barfota runt om i idag, och det var ju just på barfota runt om det blev som en ny häst.
Vad har du läst att disco ska gå med skor? Inte hört några sådana indikationer... Intressant på Glen såklart, tycker dock inte den är stenklar trots att åke är klar, tycker snarare det kan öppna upp för någon annan om Disco kommer fram i dödens o trycker...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:47   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Visst var man inne på att fälla marre, men detta är bara pinsamt. Han handlas just nu till 42%. Nej jag väljer att spika nu istället. 42% på Maharaja och 2 lopp i kroppen?? Jag tror inte mina ögon
Iceland har inte startfelat på länge. Det är dags att han gör det bakom vingen nu och speciellt från det trånga spår 1
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 09:58   #26
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Nej han får nog allt visa liiiiiiiiiiiiite mera innan jag spikar,men u-häst får han iaf bli.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:13   #27
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Nej han får nog allt visa liiiiiiiiiiiiite mera innan jag spikar,men u-häst får han iaf bli.
Problemet är att den dagen han gör det så finner man inte honom till 42%, utan då står han i 70-80%. Av den anledningen ser jag stort spikvärde nu.

Jens som jag förövrigt lyssnar väldigt mycket på, skriver följande:

Citat:
Statistik finns på sidan 19. Där kan man finna något intressant, som talar kraftigt till favoritens fördel. Titta vilka spår han haft i de tre senaste starterna, då han förlorat: 2 och 7. Det är de absolut sämsta man kan ha, indextalen visar 0.4 och 0.6. I princip halveras den ”neutrala förhandschansen” om man lottas till något av dessa spår. Men nu har han spår 4 – index 1.7. Det rör sig om en otroligt kraftig spårförbättring, och inte ens en världsstjärna som Maharajah är okänslig för startspår. Sådant kan mycket väl komma att visa sig loppavgörande.
I specialjämförelsen längre ned på samma sida ser vi, att 4:e-spåret också är optimalt då det gäller att infria favoritskap.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:30   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är också lite inne på att försöka singla Marre igen, han är ju bra lågstreckad idag och i brist på andra bra favoriter så. Kommer spika Saston utan prut, sen var jag inne på att chansspika Annica, men Marre måste ju vara ett bättre val ändå.

Både Jokern och Disco känns mer sårbara än vad spelarna tror, luktar svar lång väg och från dödens får man vara bra för att vinna V75-finaler! Båda fick dessutom jäkligt hårda lopp senast och även om de gjorde det väldigt bra så är det en faktor som ofta underskattas.

Helmålar silver och skrälloppet (femte). Normalt sett onödigt att måla silver, en sån som Marshal Hackstable t ex ser jag inte hur han ska kunna vinna en silverfinal från bakspår. Men i övrigt finns det några bortglömda, Zapdos Håjt t ex som gått från klarhet till klarhet (1,5,2,d,2 i sina silverstarter), har mycket gratis på sin startsnabbhet och bra läge idag.

Ajlexes Daylight är tokigt lågstreckad i andra på 2%! 3,2,g,2 i sina V75-starter och jag blev lite småimponerad av sättet han höll in i mål mot Ed You senast.

Spetsfavoriten Brasse Kebell är också bra låg på 4%, räcker egentligen med det faktum att han är just spetsfavorit för att han ska vara mer betrodd...


Vem fan är Bosse förresten?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:32   #29
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Lämnat in ett system på 720 rader.Får bli ett fegare med spik på Marre och Saston oxå.
1. 2,6,9
2. 6,7,9,12
3. 2,3,7,9
4. 8
5. 7,12,13,14,15
6. 1
7. 1,9,10
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:35   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vem fan är Bosse förresten?
hehe, min och mina polares bettingsida som är på gång, halvt på skämt halvt på allvar.

Blev lite ändringar i VM-systemet, brukar inte vara bra med ändringar från orginaltankarna men såhär blev det, jobba ett bra resultat idag och jag måste ligga i topp =)

1) 2,9
2) 6
3) 1,4
4) 2,6,8
5) 7
6) 1,5,6,7,8,9,10,11
7) 1,7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ezteves (+10)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:58   #31
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

V75-1) Öppet lopp, där det nog blir lite körning från start. 2,3,4 och 6 är startsnabba och åtminstone de tre första vill nog till ledningen. Tycker att samtliga startande räknas, förutom Q Forty Five.

V75-2) Går Joker Stursk felfritt så bör han komma till spets och då är det nog över. Motbuden vid gardering är Tion Medon Sisu, som var väldigt fin senast, Quicksilver, Ed You och Velten Ovambo.

V75-3) Iceland går barfota igen, och även om Tarzan säger att han inte bestämt huvudlag ännu så skulle det förvåna mig mycket om han inte sätter på helstängt och laddar för att köra i spets - första häst i loppet. En Maharajah i form vinner såklart, och han går framåt för varje lopp, men såg inte ut som mer än vilken häst som helst senast. Yellow Eden, Sanity och Torvald Palema ska med. Skrällar är Timetosaygoodbye och Reven D'Amour. Spring Erom är jag tveksam till formen på och tror inte han behövs.

V75-4) Glenn Palmema går barfota för första gången och för mig är det en spik. Disco A.E. är en jättefin häst, men en treåring (visserligen snart fyra år) mot äldre och från ett åttonde bakom vingen ...

V75-5) Tournesol körs till ledningen och har toppchans. Motbuden vid gardering är M.T. Evita, Global Kitten och Calypso Sund. Övriga tror jag inte räcker.

V75-6) Saston övertygar gång efter annan och det är toppchans till ny vinst. Spikbud. Bakom rensar det rätt bra och hästar som Calvados Crane, Pitch Command, Opal Hall och New Line går inte av för hackor.

V75-7) Olivia Lavec är mitt första streck. Annicka, Opaline D'Atout, DiLeva Käll och Merger Blue Chip så bör man klara sig. Vanessa Du Ling behöver nog loppet; annars mycket tidig.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:59   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Någon som har info om Åkes två i sista?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:04   #33
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Opaline D'Atout: - Hon gjorde ett riktigt bra lopp senast och från ett fint läge är hon en av dem som kan vara långt framme.

Merger Blue Chip: - Hon var riktigt bra senast vid segern i Norge men har fått ett dåligt läge. Klaffar det bara på vägen är hon en av dem som ska räknas tidigt.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:10   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Opaline D'Atout: - Hon gjorde ett riktigt bra lopp senast och från ett fint läge är hon en av dem som kan vara långt framme.

Merger Blue Chip: - Hon var riktigt bra senast vid segern i Norge men har fått ett dåligt läge. Klaffar det bara på vägen är hon en av dem som ska räknas tidigt.
Vem kommer det där ifrån, eller var det dina egna kommentarer?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:16   #35
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 1178
Standard

SNOKEN

1. 2,9,10,6,3,7,5
2. 6
3. 1,2,9,3,7 (ingen Maharajah)
4. 8
5.7,2,14,12,15
6. 7,5,8,9,10,1
7. 1,3,9,10
dangersudden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:27   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vem kommer det där ifrån, eller var det dina egna kommentarer?
Självklart så är det inte mina kommentarer, utan Åkes. De kommer från intervju på Travnet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:32   #37
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Opaline D'Atout: - Hon gjorde ett riktigt bra lopp senast och från ett fint läge är hon en av dem som kan vara långt framme.

Merger Blue Chip: - Hon var riktigt bra senast vid segern i Norge men har fått ett dåligt läge. Klaffar det bara på vägen är hon en av dem som ska räknas tidigt.

Inga av dem orden använder han i betalintervjun på Spelarservice iaf.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:32   #38
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5007
Standard

Nån som kan lägga ut spelarservice tips ?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:37   #39
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Vad har du läst att disco ska gå med skor? Inte hört några sådana indikationer... Intressant på Glen såklart, tycker dock inte den är stenklar trots att åke är klar, tycker snarare det kan öppna upp för någon annan om Disco kommer fram i dödens o trycker...
Då man INTE KAN LITA ETT SKIT PÅ TARZAN,så kanske det inte spelar så stor roll att det (ännu) inte är anmält bfro på DISCO.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:38   #40
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Inga av dem orden använder han i betalintervjun på Spelarservice iaf.
Vore ju bra konstigt om han skulle använda exakt samma ord i varje intervju.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:41   #41
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

tipsen ligger på "service plays" men tippa kan ju en APA göra men att göra seriösa stora system på v75 utan att ha koll på vad sveriges största o överlägset bästa tränare säger om sina hästar är iaf inte i min bok seriöst.....
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:45   #42
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Vore ju bra konstigt om han skulle använda exakt samma ord i varje intervju.
LOL.

Du kanske inte har förstått att han står på Spelarservice lönelista?
Vill du ha korrekt info angående Åkes hästar finns det bara på Spelarservice någon enstaka gång kan Guiden ha fått några ord från stallSvanstedt.

"i varje intervju" på hur många ställen hittar du intervjuer från Åke Svanstedt???

Senast redigerad av zerberus den 2011-11-12 klockan 11:47.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:47   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
LOL.

Du kanske inte har förstått att han står på Spelarservice lönelista?
Vill du ha korrekt info angående Åkes hästar finns det bara på Spelarservice någon enstaka gång kan Guiden ha fått några ord från stallSvanstedt.
Snälla du, jag har lirat trav i över 30 år, så nog sjutton vet jag det. Jag läste dem redan från start när de var gratis, men har inte betalt för det idag. Ibland får jag den infon från andra som betalt, och det händer rätt ofta att han säger samma saker även till andra media.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:49   #44
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Vad är "andra" media???Då spelarservice är ensam mediapartner till Å.S

Senast redigerad av zerberus den 2011-11-12 klockan 11:50.
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:50   #45
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Vad är "annan" media???
Om du inte har fattat att det finns olika media, tja, då lägger jag inte mer energi på att svara på dina meningslösa frågor. Så jag avslutar diskussionen med dig härmed. Lycka till!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:54   #46
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 148
Sharp$: 1045
Standard

Ja men det vore kul om du kunde namge ETT annat mediaforum han uttalar sig till förutom SPELARSERVICE??
Sluta gråt,men lycka till
zerberus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 11:54   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 945
Standard

Vad säger åke till SS då?
Yurinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:03   #48
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zerberus Visa inlägg
Ja men det vore kul om du kunde namge ETT annat mediaforum han uttalar sig till förutom SPELARSERVICE??
Sluta gråt,men lycka till
Vore du läskunnig, så hade du vetat vilket media jag citerade Åkes kommentarer till.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:10   #49
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yurinho Visa inlägg
Vad säger åke till SS då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+1), criba (+10), Yurinho (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:11   #50
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Realistiska smällkarmameller sett till procenten.
Zapdos hojt 7% - Gör det bra hela tiden på v75 på alla distanser, har slagit sanity. Bra spår igen.
timetosaygoodbye 2% - stark spurtare, Kommer bli gynnad av tempot.
qc glide 3% - förnedrade viola silas 3 starter sedan, fortsatt form.
victoria sisu 3% - har mött och slagit alla förut, bra spår, tränaren varnar.
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:12   #51
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Vore du läskunnig, så hade du vetat vilket media jag citerade Åkes kommentarer till.
Fast det är väl inte Åke själv personligen som uttalar sig i andra media? Utan det är antingen ägare eller andra i hans stall.
edit: eller ja, travnet express brukar man se också ibland.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:37   #52
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 945
Standard

Grymt KP men tänkte snarare på kusarna i sista avdelningen
Yurinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:39   #53
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tänkte mest på att de där kommentarerna var så skilda från de som postas av SS (se Glenn Palema över här), brukar som regel vara lite mer djuplodande kommentarer.

Självklart kan samma tränare ge olika svar till olika medier, det gör ju alla mer eller mindre.

Önskar att travmedia kunde sluta intervjua Åke Lindblom också, onödigt mediabrus som aldrig har gett något vettigt...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:55   #54
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1101
Standard

1,2,3,5,6,9
4,6,7,9,12
1,3,4,7
2
7,12,13,14
5
1

480 rader..
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 13:09   #55
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Vm-tipset:
Solvalla 52 2011-11-12 V75
Avd Ordinarie Reserver
1 2 4 5 9 10 12
2 1 6 7 12
3 2 4 7 9
4 2
5 7
6 5 8
7 10
192 rader * 1 * 0,50 kr = 96,00 kr
Lycka till sharps users
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 13:22   #56
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Sänder de inte V75 idag!?
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 13:27   #57
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

1,2,3,4,5,6,9,10
1,4,6,7,9,12
4
2,4,6
1,3,5,6,7,11,14
5
1,5,7,9,10

inte ensam på den
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 13:31   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1,(2),3,4,5,6,9
2,4,5,6,7
1,3,(4),7,9
(2),6,8
1,3,5,(7),9,12,14,15
5
1,3,7,9,10

Minst två parenteser, inte ensam på denna.

Doh, tur man fegade den här gången och inte körde V7 då iallafall!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-11-12 klockan 13:33.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 13:41   #59
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

Storlek: 1905 rader, 6 kuponger.
Insats: 952,50 kr + avg. 38 kr = 991 kr.
Inom ramen: 11520 rader.
Utvalda: 1905 rader.


Ranking
Avd 1 A:- B:2-4-5 C:1-3-6-7-9-10-12 D:-
Avd 2 A:- B:1-6-12 C:- D:-
Avd 3 A:- B:- C:- D:4
Avd 4 A:2 B:5-6-8-12 C:4-9-10 D:-
Avd 5 A:12 B:1-5-14 C:7-15 D:-
Avd 6 A:- B:- C:- D:5
Avd 7 A:- B:2-7-9 C:1-5-8-10-11 D:-

Antal A-D vinnare
A: 1-2
B: 1-2
C: 2-3
D: 2
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 14:24   #60
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sprack i första på v7, som vanligt. Ganska skönt att sätta Sanity till 10 gånger pengarna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 18:27   #61
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Besviken men spiken på Harry H var hårfin. Lämnade in en liten spik harry oxå. Kände att jag var chanslös.Behövde hjälpSkäms o box men på den fick jag 5 rätt. Bomma spikarna Joker Stursk o Harry H. Inte helt nöjd.Hårfint från stora pengar. Nära skjuter ingen hare. Harry boy var bättre än mig
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td