Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-29, 14:50   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

v86 premiär 30/11 (solvalla)


Väntat hela dagen på att någon ska starta en tråd men ingen händer så då får man ta saken i egna händer!

v86-1: MT Evita (Örjan upp) eller Quantum Winner till spets eller kan Beatasine hålla upp? Gordonia Dag var GRYM senast. Öppet!
Beatasine från spets borde vara bra chans men MT Evita är väl klart snabbare från start. Vill Örjan köra i ledning?

V86-2 - V86-6 har jag ingen koll på ännu. Blir lopparkivet ikväll.

V86-7: Givet att gardera Kadett CD som inte kunde hålla undan från spets senast. (Ok han fick en lite sur inledning men han var inte bra)
Min tipsetta och möjliga chansspik blir Hard Livin som höll riktigt bra i dödens på Kadett CD. Nu blåser han till spets och leder hela vägen?
Global Money är andrahäst och sen bakom Kadett CD finns ett helt gäng med roliga streck.
Canaka BF, Aisle Stand, Freeman T Porter och Famous Fayline känns alla understreckade.

Hard Livin kör i ledningen, kadetten trycker på i dödens och när upploppet kommer är det 12 hästar i bredd

Spik på Hard Livin eller stor (alla?) gardering.

V86-8: Nettan Palema är bra men jag är tveksam på stallformen hos Åke. Den roliga tipsettan är ju Cruise Speed som var bra senast och kan leda runt om men förmodligen blir den mycket streckad nu efter att Nybrink hade med den i sin krönika.

Låst på två?

*edit*
Hardy kändes riktigt bra senast och borde vara minst lika bra, han har dessutom ett bra läge denna gång! Bra hästar emot men ingen han är sämre än! Med bland dom 3?

-Daniel Reden på sin hemsida om Hard Livin

Senast redigerad av anderna den 2011-11-29 klockan 14:55. Anledning: Extrainfo
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 09:17   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 49
Sharp$: 313
Standard

Mina spikfunderingar just nu: Kite Face, Caddie Gallant (Ecker är ett hett motbud dock, svårt att veta hur formen är) och Cruise Speed.
Crashmash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 11:23   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kan ju presentera mitt system, som jag tyvärr ej hinner kommentera. Men den kanske glädjer någon iaf. Spikarna tror jag bara vinner faktiskt.

1,5,6
1,2,3,4,5,8
1,3,4,6,9,11,12
1,3
3
2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
5,6
10
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 12:58   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Tveksam stallform på Åke köper jag inte alls. Vad har du grundat det på? Att torgil inte var på topp i lördags?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 13:09   #5
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Kanske vi har någon som kan ge oss Berghs och Svanstedts tankar om loppen som SS har.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 13:47   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Tveksam stallform på Åke köper jag inte alls. Vad har du grundat det på? Att torgil inte var på topp i lördags?
Kanske är lite hårt att säga så men ett tag vann han ju med allt...
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 14:11   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 49
Sharp$: 313
Standard

Info från Travronden.

Citat:
Det har väl knappast undgått någon att det är premiär för V86 ikväll och för den som är ute efter miljonerna har Kenneth Haugstad en rysare att bjuda på.
- Vi har slagit dessa hästar förut, så jag känner mig inte slagen på förhand, säger Kenneth.

Hästen det handlar om är amatörtränade Love You More, som närmast kommer från en lite tveksam insats i en Breeders Crown-semifinal.

- Det strulade med löpningen senast, men det var inte heller rätta trycket i henne och det visade sig efteråt att hon hade dåliga blodvärden och en halsinfektion. Med tanke på det får hon godkänt även för den insatsen.

Ikväll är Stochampionatsfyran ute från spår åtta i ett tufft fyraåringslopp för ston där bland annat Nettan Palema och Cruise Speed står för motståndet.

- Jag tycker vi haft en hel del otur på sistone och spår sju (nerstruken ett spår) är så klart inte optimalt, men vi har slagit dessa hästar förut och jag kommer satsa framåt direkt.

Att hästen var sjuk senast gör väl att formen är lite svårbedömd?

- Jo, men jag körde hästen i ett jobb för 14 dagar sedan och då kändes hon väldigt fin. Kretsen kring hästen låter också väldigt nöjda inför dagens start, så jag tror formen ska vara bra.

Blir det några ändringar inför dagens start?

- Ja, vi tänkte köra barfota runt om för andra gången i karriären. Den första gången var ju i Stochampionatet och då satt hästen fast med krafter kvar som fyra.

Kenneth kör även Björkås Nisse (V86-4) åt samma tränare. Hästen startar från innerspår på tillägg i ett lopp som körs över grunddistansen 2.140 meter.

- Björkås Nisse är en riktig kämpe som visat fin form på sistone, men han vinner inte så ofta och det är pengar som gäller i första hand idag. Hästen är ganska allround, men jag kommer smyga in i det längsta och för att segra lär det krävas väldigt mycket klaff.
Crashmash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 14:12   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser omöjligt ut, blir nog första och sista gången jag är med på spelformen om det inte blir nån dubbel-jacke framöver. Tog hela 5 minuter på mig för att svänga ihop det här ganska usla systemet.

1,6
3
4
1,9,11,14,15
Alla
4,5,7,10,11
5,6
3

Angående Åkes stallform så minns jag inte sist man kunde spekulera i att han hade problem i stallet som gjorde att man kunde spekulera i riktigt dålig stallform, karln verkar ha ordnat ett alldeles utomordentligt system för att hålla smittohärdar stången. Till skillnad från Nurmos t ex.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 16:35   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Ideer!

Beastine är en tuff märr som spurtade vasst senast i ett tufft lopp. Spåret kan fälla henne!? Mt Evita får ryggen (örjan tar spets intailt men släpper till favoriten!?) får hon luckan kan hon mycket väl kliva förbi allt sista biten. Svårt lopp avd1.


i avd2. Var jag länge inne på Calvados Crane som kan få smyga länge med örjan och kanske kan det gå? Jasmine B är bra och henne gillar jag. Jeppas Hugo var duktig senast när han vann trots tillägg. Fint läge idag!


i avd3. bör man Passa Conrads Linsan som det låter uppåt på. Spets ut och slut!? Passa Dileva käll som känns som hästen i fältet.


i avd4. xman kemp har ju hittat stilen på allvar. Jorma kan säkert lura bort sina motståndare från innerspår. Spets och slut!


i avd5. Tror jag som Widman att Ecker är en bra spik trots avsaknaden av lopp i sex veckor. Motbud: Love the wark och därefter 2-6-5


i avd6. tror jag på 2-4-5-6-7-10-13-14

avd7. Jackpott brodde är ju totalbortglömd! Låser med fenomenale Global Money som är forkstark för dagen.


avd8. Står mellan 3 och 8 samt 10 men jag tog ställning till Cruse speed som bör ta spets eller sitter där efter 300 metrar. Går troligen en 13 tid där och blir svårslagen. Står lite på tur för seger nu.


God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 18:07   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

1) Spik 1
2) 1,2,3,4,5,6,7,8,9
3) Spik 4
4) Spik 3
5) 3,5,11
6) 2,4,5,7,10,13,14
7) 1,5,6
8) Spik 10.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 18:31   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Ni får ursäkta att jag kommer krypande efter första avdelningen, men känner att jag ändå i sedvanlig ordning vill dela med mig av min slutliga rad:

1, 3, 6
4, 5, 7, 8, 9
3, 4, 6, 7, 9
3, 9
3
4, 7, 13
1, 4, 5, 6, 12
3, 8, 9, 10

Med krav på en av Million Dollar Lux/Target Hoss/Hard Livin'
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 21:03   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Ingen jätteskräll med jackpot direkt. Är lite inne på att det kan floppa med V86, skrämma iväg alla småspelare(värdet) som tycker det blir för svårt och kvar blir alla storspelare som har råd med dyra system.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 22:07   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Ingen jätteskräll med jackpot direkt. Är lite inne på att det kan floppa med V86, skrämma iväg alla småspelare(värdet) som tycker det blir för svårt och kvar blir alla storspelare som har råd med dyra system.
Ja och med småspelarna försvinner värdet och därmed även storspelarna. Om jackpotten löser ut nästa vecka räknar jag med en omsättning under 20 millar om två veckor och att den stannar där, tror tom den kommer bli lägre än V64-oms innan 10-veckorsperioden är slut.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 15:24   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Det var ju bra att man inte slängde bort onödiga pengar. Det blev lottorad som väntat. Jag tror nästan att det kan bli en jackpotomgång till. Dubbeljackpot. Sen blir det massor av reklam,Champagne och vifta med flaggor i reklam TV. 3 dje gången blir det total klassblandning i loppen.
Harry Boy och Micke Nybrink dominerar. Alla vinner pengar som lämnar in = spelet är inkört.. Det håller dock inte i längden. Småspelarna listar rätt snabbt ut att det här var ju chanslöst. Borde inte bli mycket till omsättning om någon månad eller 2 .
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td