Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-28, 00:57   #136
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Nej egentligen spelar det ingen roll, tycker båda är tillräckligt osäkra att det måste till nån skada innan de får en riktig chans och jag ville hellre ha kvar en RB



....åh du menar idag? Nej nej jag ville inte starta honom egentligen, funderade på det bara, och sen av misstag droppade honom istället...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 01:13   #137
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Såg att du fick tillbaka Cunningham, spelar ingen roll för mig vem du behåller. Men kan ju vara bra att fastställa exakt hur det funkar om sånt här sker för någon annan i framtiden.

Ska det alltid vara tillåtet att ångra ett drag så här? Hur lång tid har man i så fall på sig att meddela att man har gjort något fel för att få draget ångrat?

I min mening borde gjort drag stå, men jag accepterar att man kan ångra så här bara det är tydliga regler kring hur det ska funka.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 09:32   #138
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Knepig fråga, är nog också mest för att "lagt kort ligger".
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 18:51   #139
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Mig spelar det ingen roll i detta fall då det är lotto spelare egentligen. Jag tycker personligen att det är ok om det handlar om nån upp-till-mid-round spelare som är en del av laget och man droppat av misstag, men annars är det fall till fall. Som commish brukade jag ha vaddå(?) en halv timme-timme gräns för att få sin spelare tillbaka
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 10:15   #140
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det var jag som gick in och ändrade så snart jag såg det och det var ju ganska kort efter att han skrev.

Resonerade som så att det var ett ärligt misstag och han sa till innan någon ny info hade kommit angående spelarna i fråga som kunde göra att situationen hade förändrats och han av den anledningen skulle vilja byta. T.e.x skador, droppade spelaren var bra i matchen eller liknande. Nu var det två likvärdigt dåliga spelare och han råkade droppa fel.

När han skrev var det fortfarande så att det handlade om två lottospelare som förmodligen aldrig kommer starta i någons lag på hela säsongen. Då tycke jag man lika gärna kunde vara schysst och genomföra önskan så han fick så som han hade tänkt sig.

Men man kan ju såklart resonera som så att han får stå för sin miss också, oavsett vad som händer om man vill ha det klimatet i ligan.

Jag skrev till Arch att om det var någon ligamedlem som hade någon invändning mot att commish fixade bytet som han bad om så skulle vi byta tillbaka och han får stå för sin miss. Det går fortfarande att ordna men då måste någon säga till idag så fixar vi det och så kör vi på att man aldrig kan ändra en miss utan att man alltid får stå sitt kast om man trycker fel eller tänkte fel.

Personligen tycker jag att man i såna här situationer kan vara lite schysst och det gäller oavsett vem i ligan som gör ett ärligt misstag. Dock så måste det ju vara samma situation för att det ska funka, man kan ju inte komma efter matcherna spelats och komma på att man istället ville ha kvar spelaren som man droppade om han gjorde en monstermatch.

Så vill någon att man alltid oavsett får stå sitt kast så säger ni till idag så byter jag tillbaka spelarna och så kör vi på det. Det blir ju inte mer avancerat än att Arch får rätta till sin miss på FA i veckan och så får han ändå som han tänkt sig.

Problemet kan ju bli i framtiden när någon råkar droppa en superspelare, då är det bara att gratulera den som sitter högt upp på waiverlistan.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 16:30   #141
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Men man kan ju såklart resonera som så att han får stå för sin miss också, oavsett vad som händer om man vill ha det klimatet i ligan.
Tycker inte det blir något speciellt klimat i en liga av att man har klara och tydliga regler. Snarare blir det öppet för kontroverser om man inte har det.

Jag står fast vid att jag skulle vilja se att man får stå sitt kast i liknande situationer. LM skall i min mening inte gå in och peta i onödan. ESPN har ju dessutom gjort så att de allra viktigaste spelarna inte går att droppa. Det är dock problematiskt om lag som är utan realistisk chans på slutspel börjar droppa spelare till höger och vänster för att förstöra för de andra i ligan och i så fall får LM helt enkelt sätta tillbaka spelarna i min mening, men det är en annan sorts fall.

Är man så slarvig att man råkar droppa någon spelare i misstag så får man skylla sig själv. Inte särskilt svårt att tänka igenom sina drag innan man utför dem.

Med det sagt så bryr jag mig inte hur det görs i det här första fallet eftersom det skedde innan den här diskussionen, men i alla fall framöver tycker jag att samma klara regler borde gälla.

Citat:
Mig spelar det ingen roll i detta fall då det är lotto spelare egentligen. Jag tycker personligen att det är ok om det handlar om nån upp-till-mid-round spelare som är en del av laget och man droppat av misstag, men annars är det fall till fall. Som commish brukade jag ha vaddå(?) en halv timme-timme gräns för att få sin spelare tillbaka
Hur ofta skedde liknande situationer för dig som LM? För mig känns det rätt ovanligt att sånt här skulle hända i en seriös liga.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 17:15   #142
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Tycker inte det blir något speciellt klimat i en liga av att man har klara och tydliga regler. Snarare blir det öppet för kontroverser om man inte har det.

Jag står fast vid att jag skulle vilja se att man får stå sitt kast i liknande situationer. LM skall i min mening inte gå in och peta i onödan. ESPN har ju dessutom gjort så att de allra viktigaste spelarna inte går att droppa. Det är dock problematiskt om lag som är utan realistisk chans på slutspel börjar droppa spelare till höger och vänster för att förstöra för de andra i ligan och i så fall får LM helt enkelt sätta tillbaka spelarna i min mening, men det är en annan sorts fall.

Är man så slarvig att man råkar droppa någon spelare i misstag så får man skylla sig själv. Inte särskilt svårt att tänka igenom sina drag innan man utför dem.

Med det sagt så bryr jag mig inte hur det görs i det här första fallet eftersom det skedde innan den här diskussionen, men i alla fall framöver tycker jag att samma klara regler borde gälla.

Hur ofta skedde liknande situationer för dig som LM? För mig känns det rätt ovanligt att sånt här skulle hända i en seriös liga.

Det blir ju såklart olika klimat beroende på hur man agerar när situationer uppstår. Dvs. vilka regler man vill ha.

Antingen så kan man ha ett litet generösare kompisaktigt klimat där man kan rätta till små ärliga misstag om någon ber om det såvida det inte är några konstiga önskemål. Kanske händer någon enstaka gång per säsong om ens alls.

Eller så bestämmer man sig för att man ska ha stenhårda regler och köra på det. Gör man fel så får man skylla sig själv och det går inte att rätta till något som man råkat missa utan då får man bli drabbad av det oavsett vad det kan innebära.

Nu har jag iaf ändrat tillbaka så som det var från början och som om att jag aldrig gick in och pillade. Arch får stå sitt kast när han droppade fel spelare så kör vi på det. Vill Arch ha Cunningham istället för Dorsett så får han fixa det på egen hand om han får möjlighet via FA/W eftersom han nu gjorde fel förra veckan.

Han sa till direkt om att det hade blivit ett ärligt misstag och jag tänkte bara vara schysst eftersom jag ansåg att det inte var något som påverkade oss andra i ligan om han fick som han tänkte sig. Jag är också ganska säker att han hade gjort detsamma för mig om det var ombytta roller.

Dock så visste jag såklart att det kunde "slå tillbaka" om folk i ligan skulle kunna tycka att det var fel att jag hjälpte honom. Vilket jag också sa till Arch, att om någon har synpunkter på att det här var fel agerat så ändrar vi tillbaka. Nu när så blev fallet så är det bäst att ändra tillbaka och så är det som ingenting har hänt utan han får stå sitt kast nu när han droppade fel spelare.


Jag håller med till 100% att det är fördelaktigt att ha klara regler i vad man än gör, för då är det bara att följa det så kan man aldrig ha några synpunkter på hur en LM agerar.

Problemet är att vi kommer väl aldrig ha ett regelverk där det står exakt hur vi ska agera i varje möjlig situation som kan uppstå i denna ligan eftersom det vi håller på med är ett roligt spel tillsammans kompisar och ingen orkar diskutera fram superklara regler.

Därför får man väl försöka agera lite utifrån vad det är för situation som kan uppstå men enklast är ju om LM inte lägger sig i mer än nödvändigt så behöver det inte finnas risk att bli några sura miner.

Personligen skulle jag i dom flesta situationerna försöka vara så schysst som möjligt men jag kanske inte passar som LM av den anledningen. Det kanske är bättre att vara stenhård och när Arch ber om att rätta till den lilla missen han gjorde så ger man honom kalla handen och säger att det kan du fan glömma.

Nu har vi iaf kommit fram till att vi kör den hårda linjen framöver och det är absolut inte några konstigheter med det. Vi spelar ändå om pengar i en seriös liga och då får man se till att sköta sina kort ordentligt annars får man stå sitt kast om man gör någon miss.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:04   #143
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Nu har vi iaf kommit fram till att vi kör den hårda linjen framöver och det är absolut inte några konstigheter med det. Vi spelar ändå om pengar i en seriös liga och då får man se till att sköta sina kort ordentligt annars får man stå sitt kast om man gör någon miss.
Väl talat.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:23   #144
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Hur ofta skedde liknande situationer för dig som LM? För mig känns det rätt ovanligt att sånt här skulle hända i en seriös liga.

Jag skulle vilja säga minst en gång per år och liga, ung 50% av tiden


Det här är från min seriösa keeper baseball liga som är just nu i sin 4-5:e säsong (orkar inte kolla). Det här var innan det ens började.



Spoiler:
The Big Puma (Catcher in the Ryu)
Mar 28 8:31 pm
Was trying to drop Kang, not Betts.

On data at work on my tablet, somehow it registered me tapping Betts instead of Kang.

Eric, can you correct this for me?

Thanks.

Reply
NoPepperGames (NoPepperGames)
Mar 29 4:19 pm
Hmmmm....let's see....who has the #1 waiver claim? Oh look, it's ME! I'm sorry Anthony, but I can't help you.

J/k. I fixed you up
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 08:37   #145
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, rätt bra trade för Matte Ice.
Citat:
Trade Accepted
DRMC traded Russell Wilson, Sea to MATT
DRMC traded Jeremy Hill, Cin to MATT
DRMC traded Heath Miller, Pit to MATT
MATT traded Jimmy Graham, Sea to DRMC
MATT traded Broncos D/ST, Den to DRMC
MATT traded Torrey Smith, SF to DRMC
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 10:16   #146
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

På tal om trades. Någon av ägarna till CJ.Anderson, Chris Ivory eller Jamal Charles som är sugna på att byta till sig sina handcuffs?
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 10:20   #147
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

och på tal om andra trejds och skadade QBs, så är Manning tillgänglig för en legit WR2-high end WR3...har ett erbjudande på bordet redan, så det är bra att skynda sig
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 10:27   #148
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
och på tal om andra trejds och skadade QBs, så är Manning tillgänglig för en legit WR2-high end WR3...har ett erbjudande på bordet redan, så det är bra att skynda sig
Vilken Peyton är det du shoppar? Den med Cable eller Direct-TV?

https://www.youtube.com/watch?v=wyYc1Z9j948
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+5)

Senast redigerad av eddieh den 2015-09-30 klockan 10:28.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 10:58   #149
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Hehe, rätt bra trade för Matte Ice.
Jag är rätt nöjd med den jag också (Doctor Mc Stuffins).
Sett till mitt lag och tendenserna just nu så tar jag gärna risken.
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 11:31   #150
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som vill bli av med en skaplig RB mot en hygglig WR? Har ju ställt frågan till Arch men inte fått något svar....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td