Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-04, 13:16   #196
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Hur går godkännandet av trader till? Jag har märkt att vissa går igenom väldigt snabbt medan andra dröjer längre tid.
Det varierar kraftigt beroende på en mängd olika anledningar. Ingen av anledningarna har något att göra med vilka personer som tradar. Förutom om jag själv är med i traden, då skulle jag vänta en stund för att se om någon ville opponera sig.

Försöker ha som grundtanke att traden ska gå igenom innan spelarna har sin match den veckan och det har jag lyckats hålla hela tiden. Tycker det är onödigt att ni t.e.x ska behöva vänta typ 4 dagar på att traden ska gå igenom om ni är överens om den på lördagen och samtliga spelare har match söndag. Då försöker jag vara snabb med att få igenom den.

Sen kan det bli som nu att en trade som accepteras på tisdag inte går igenom förrän onsdag eller kanske till och med torsdag men det lär väl knappast vara någonting som spelar någon roll eftersom det är off dagar för alla lagen. Så då är det inte så viktigt att traden går igenom snabbt, traden kommer ju gå igenom innan eventuella matcher vilket är det viktiga.

Jag tror inte det ens går att t.e.x under fredagen trada en spelare som spelade match på torsdagen för en spelare som har match på söndag. Hur som helst så skulle jag aldrig godkänna en sådan trade som ger fördel till något av laget rent schemamässigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+2)

Senast redigerad av Lazlo den 2015-11-04 klockan 13:27.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 14:09   #197
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Okej då är jag med.

Ja det spelade ju egentligen ingen större roll hur länge det skulle ta för den här traden. Hade kanske varit lite trist om någon av spelarna skadat sig under review-perioden.

Men det kan ju ändå bli lite problem om man har en så här lite godtycklig review period. Om en trade accepteras på söndagmorgon t.ex. kan det ju vara tufft att dels hinna ge folk chansen att klaga på den och sen om den genomförs för knappt inpå att matcherna startar så kanske inte ägarna hinner flytta in sina nya spelare från bänken.

Sen kan det även vara en fördel om mitt i veckan trades genomförs snabbt, särskilt om det är "2 för 1" deals eller någon annan sorts trade där det är ett ojämnt antal spelare involverade. Då vill ju laget som ger upp fler spelare än de får tillbaka få igenom traden så fort som möjligt så att de kan fylla på med nya gubbar från FA eller waivern så fort som möjligt innan någon annan hinner lägga vantarna på ens prospect.

Kanske man skulle kunna fundera på att ha trader genomföras direkt, men sen så kan LM i efterhand gå in och reversa traden om den skulle anses vara fusk på något vis. Men hur ofta sker "fusk" trades i en moneyleague? Känns väl inte som att det ens sker en varannan säsong i en liga likt denna?

Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 14:32   #198
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.
Alltså va?
Jag antar att ditt syfte är för att redan körda lag inte ska dumpa sina bästa spelare till play off contenders men det här är helt orimligt om ni frågar mig. Jag ligger dåligt till men vill ju fortfarande göra mitt bästa för att förbättra mitt record och t.ex. lyckas ta mig från 12:e till 10:e plats, det hade kanske betytt lika mycket för mig som för någon annan att gå till slutspel eftersom det är min första säsong. Och detta kan såklart involvera att byta spelare. Folk har ju fortfarande chansen att lägga in ett veto om de tycker bytet är orimligt. För någon som ville ha klara regler kring hur olika saker och ting skulle skötas innan säsongen skulle börja tycker jag det är märkligt att föreslå nåt sånt här så långt in på säsongen och jag röstar starkt emot detta förslag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 14:43   #199
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Okej då är jag med.

Ja det spelade ju egentligen ingen större roll hur länge det skulle ta för den här traden. Hade kanske varit lite trist om någon av spelarna skadat sig under review-perioden.

Men det kan ju ändå bli lite problem om man har en så här lite godtycklig review period. Om en trade accepteras på söndagmorgon t.ex. kan det ju vara tufft att dels hinna ge folk chansen att klaga på den och sen om den genomförs för knappt inpå att matcherna startar så kanske inte ägarna hinner flytta in sina nya spelare från bänken.

Sen kan det även vara en fördel om mitt i veckan trades genomförs snabbt, särskilt om det är "2 för 1" deals eller någon annan sorts trade där det är ett ojämnt antal spelare involverade. Då vill ju laget som ger upp fler spelare än de får tillbaka få igenom traden så fort som möjligt så att de kan fylla på med nya gubbar från FA eller waivern så fort som möjligt innan någon annan hinner lägga vantarna på ens prospect.

Kanske man skulle kunna fundera på att ha trader genomföras direkt, men sen så kan LM i efterhand gå in och reversa traden om den skulle anses vara fusk på något vis. Men hur ofta sker "fusk" trades i en moneyleague? Känns väl inte som att det ens sker en varannan säsong i en liga likt denna?

Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.

Ja, alltså som vi varit inne på tidigare någon gång så finns det ju väldigt många olika situationer som kan uppstå som vi inte har några klara regler eller direktiv för hur vi ska hantera.

Dom flesta som är med i en fantasyliga orkar inte diskutera små regler för alla otaliga situationer som kan uppstå utan det får man hantera om och när det händer.

Skulle någon spelare skada sig på träning under review-perioden så är det väl kanske mest rättvist att traden inte går igenom eftersom det var inte på dom nya villkoren som traden godkändes.

Nu vet ju alla om att trader kommer godkännas innan match. Så då vet man om att man måste vara redo att ställa in sitt lag när traden går igenom. T.e.x om en trade accepteras under lördagen, då vet man om att den kommer gå igenom innan söndagens matcher.

Alla borde ha märkt att i stort sett alla traderna går igenom innan review perioden är slut så man kan inte räkna med att traden kommer gå igenom på det datumet som står när man godkänner traden.

Det har väl varit extremt få "2 för 1" trader eller liknande så här långt och den senaste som var i förra veckan godkändes ganska omgående. Håller med om att det är önskvärt att såna trader går igenom snabbt så att man kan fylla på med gubbar från FA men tyvärr så är det ibland inte möjligt för mig att godkänna traderna snabbt.

Jag gör allt så bra och rättvist som jag bara kan och det tror jag dom flesta kan hålla med om och om det ändå skulle uppstå något sorts problem så får man helt enkelt försöka hantera det då.

Alla har betalat insatsen och har därmed rätten att sköta sitt lag hur dom vill så länge som ligan är igång. Hutlösa trader kommer aldrig accepteras och börjar något lag mot förmodan spåra ur så får man hantera det då. Annars så kommer allt rulla på som vanligt hela vägen.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 14:55   #200
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Alltså va?
Jag antar att ditt syfte är för att redan körda lag inte ska dumpa sina bästa spelare till play off contenders men det här är helt orimligt om ni frågar mig. Jag ligger dåligt till men vill ju fortfarande göra mitt bästa för att förbättra mitt record och t.ex. lyckas ta mig från 12:e till 10:e plats, det hade kanske betytt lika mycket för mig som för någon annan att gå till slutspel eftersom det är min första säsong. Och detta kan såklart involvera att byta spelare. Folk har ju fortfarande chansen att lägga in ett veto om de tycker bytet är orimligt. För någon som ville ha klara regler kring hur olika saker och ting skulle skötas innan säsongen skulle börja tycker jag det är märkligt att föreslå nåt sånt här så långt in på säsongen och jag röstar starkt emot detta förslag.
Ifjol var det så att även lagen som missade slutspel hade matchups hela vägen. Det var ett typ B-slutspel för dom lagen.

Så alla lagen hade hela tiden en matchup varje vecka enda tills finalen var färdigspelat. Man spelade då om positioner i slutställningen för ligan. Så allt är inte slut om man missar slutspel utan det finns fortfarande lite ära att spela för.

Jag utgår ifrån att det är precis likadant i år, utan att faktiskt veta helt säkert att det är så.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 16:45   #201
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, ja jag tänkte nog inte igenom vad jag skrev där. Givetvis skall inte regler ändras under pågående säsong. Men nu har jag fått klart vad det är för regler som gäller denna säsong.

Får försöka komma ihåg det till inför nästa så kan det diskuteras då om det spelas och jag får vara med igen trots all min kritik.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 14:19   #202
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vågat att tradea till sig Forte i det här läget till fullt pris. Utgående kontrakt och allvarlig (?) skada. Men vad vet jag..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 14:32   #203
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Han ville ha West mer än annat, men jag kunde inte släppa honom utan nån RB i return (jävla BYEs). Forte är bonus och nog ett high-reward spel för ett lag som är 7-1 just nu. Skulle nog gjort samma trejd om jag var i hans sits.
Det var faktiskt bra jobbat med tanke på hur det såg ut för mig...tvingas starta Pierre Thomas annars... herregud vilken usel säsong...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 15:13   #204
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Skulle också gärna tagit traden om jag var i GILLs sits. Han är ju i stort sett redan klar för slutspel (jinx) och kommer ha Lynch, Forte och West som RB's sen när slutspelet drar igång. Det är nog bäst RB uppsättning av alla lag som han kommer tampas med i slutspelet. Det kan vara viktigt då mer eller mindre alla har problem med RB's.

Cooks och Watson hade ändå aldrig startat i hans lag så han gav bort Ivory för West och kan få rejäl upside med Forte sen i slutspelet.

Sen att han mer eller mindre ger bort den här veckans matchup genom att ta traden just nu är ju en annan femma.

Arch har inte råd att vänta på att Forte blir frisk och han behövde hjälp omgående för att inte falla för långt efter och vara borta från slutspelet så traden makes sense för Arch också tycker jag.

Men det är klart man hellre hade varit i GILLs sits och kunna utnyttja sitt stabila record för att tradea för framtiden. Då får man ju se till att skaffa sig ett bra record också och inte vara så jävla dåliga som oss andra som måste slita med näbbar och klor för att inte hamna för långt efter.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 17:49   #205
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 45
Sharp$: 493
Standard

Jag tänkte faktiskt precis som ni säger. Jag kanske förlorar grundserien pga denna trade men det är ju ändå slutspelet som gäller och med west som flex istället för cooks eller moncrief är ett stort plus. (när/om forte kommer tillbaka). saints offense var grymt sist så det var såklart trist att bli av med watson och cooks men de har varit för ojämna helt enkelt. Att jag ger upp denna matchup var för att jag tyckte redan innan att Norrland hade mycket bättre lag med inga bye på startspelarna och bra matchups så att mina chanser redan var riktigt låga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
fatjake7 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 19:24   #206
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 05:04   #207
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ta bort det här och nästa inlägg plx.

Senast redigerad av jaroiten den 2015-11-10 klockan 05:19.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 05:19   #208
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

nvm
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 17:19   #209
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad är de mest hjärndöda tradeförslagen ni har fått?

Jag fick precis ett förslag om att byta min OBJ mot Rivers.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 17:29   #210
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Känns som vi kommit lite för långt in i spelet för att kolla spelare vs spelare.

Att få nr 2 rankade QB som tradeförslag när man sitter på Mariota är kanske inte något man ska skratta åt och dra upp i ett forum 1min efter förslaget.

Lycka till!
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td