Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-06, 10:31   #196
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Vi hade det ju uppe för diskussion i draftrummet igår, var ingen som höjde rösten då. Nu känns det lite sent...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 11:51   #197
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vad fan, ska vi ändra reglerna nu? Det känns väl lite sent, klart att de som fick bäst lag inte vill ha reverse order på waiverordningen.
Självklart inte, det är ju ett beslut innan draft och det kan vi inte ändra nu. Men man kan ju ändå ha en åsikt om det. Jag gillar inte systemet men har helt ärligt inte lagt fokus på det annars hade jag absolut påpekat det innan draft. Det är ju mitt fel.

Så nu är det inget vi ska ändra, det vore ju fel.

Men det är något att tänka på inför nästa säsong.

Äntligen dags för w1. Lycka till alla.

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 12:21   #198
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Smått komiskt hur det varit nästan helt tyst angående waiversförändringar när Jaroiten och Juret försökt få lite respons i frågan tidigare. Nu direkt dagen efter drafterna när det är för sent så kommer folk igång och vill ändra...

Vi kan inte ändra något nu utan det får vara som det är men som ni säger så kan vi ju ändra det till nästa säsong om det är så.

Precis som Jaroiten var inne på igår så har det hela nog mindre betydelse. Med 14 lag per liga och 16 spelare per lag så har vi nästan claimat varenda spelare av värde så waiversupplägget bör inte ha en enorm inverkan på ligorna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), MonstersOfTheMidway (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 12:39   #199
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Smått komiskt hur det varit nästan helt tyst angående waiversförändringar när Jaroiten och Juret försökt få lite respons i frågan tidigare. Nu direkt dagen efter drafterna när det är för sent så kommer folk igång och vill ändra...

Vi kan inte ändra något nu utan det får vara som det är men som ni säger så kan vi ju ändra det till nästa säsong om det är så.

Precis som Jaroiten var inne på igår så har det hela nog mindre betydelse. Med 14 lag per liga och 16 spelare per lag så har vi nästan claimat varenda spelare av värde så waiversupplägget bör inte ha en enorm inverkan på ligorna.
Jag tror inte det har så mkt med waiver platsen att göra utan mer att folk vaknade för sent och insåg hur dåligt nuvarande regelsystem är.

Waiver position har ju inte ändrats sedan innan draft, eller har jag fel? Jag har samma waiver som innan draft.

Så jag tror nog att de som inte gillar regeln gör det för att den är kass, inte för att "sno" åt sig en bättre position osv.

Men, det är ju historia som sagt.

I en 14 liga är waiver totalt barskrapad, jag blir förvånad om ngn hittar en waiver som slår in sig på top 15 osv. Det är skralt!

Jag letar och letar men det krävs en stor skada för att ngn waiver ska bli bra.

Va stort detta med waiver helt plötsligt blev.

=) =)

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 12:55   #200
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Jag tror inte det har så mkt med waiver platsen att göra utan mer att folk vaknade för sent och insåg hur dåligt nuvarande regelsystem är.

Waiver position har ju inte ändrats sedan innan draft, eller har jag fel? Jag har samma waiver som innan draft.

Så jag tror nog att de som inte gillar regeln gör det för att den är kass, inte för att "sno" åt sig en bättre position osv.

Men, det är ju historia som sagt.

I en 14 liga är waiver totalt barskrapad, jag blir förvånad om ngn hittar en waiver som slår in sig på top 15 osv. Det är skralt!

Jag letar och letar men det krävs en stor skada för att ngn waiver ska bli bra.

Va stort detta med waiver helt plötsligt blev.

=) =)

/J
Jag tror inte heller att det har att göra med waiverplatsen men problematiken kvarstår ju, att folk inte sa något när det här var aktuellt. Nu är det för sent och vi kan förkasta waiverupplägget hur mycket vi vill, det måste ligga kvar som det är ändå.

Jaroiten har ju lagt upp hela sin taktik med att förlora första 3 veckorna för att sedan gotta sig på waivers och han skulle ju bli mäkta besviken om vi ändrade något nu efter draften.

Vi är väl iaf överens om att waiverupplägget inte kommer ha så stor inverkan på ligan så vi behöver inte lägga så mycket fokus på det.

90% var nöjda med nuvarande upplägg innan draft och då får det stå kvar nu efter draften även om folk vaknat till liv och ändrat åsikt nu när det är för sent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 13:04   #201
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Tycker inte det är så dumt med det nuvarande systemet. Om det ändå gör sådan liten skillnad i 14-lagsliga kan man väl ge den fördelen till lagen som ligger i botten?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+2)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 13:38   #202
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Jag tror inte heller att det har att göra med waiverplatsen men problematiken kvarstår ju, att folk inte sa något när det här var aktuellt. Nu är det för sent och vi kan förkasta waiverupplägget hur mycket vi vill, det måste ligga kvar som det är ändå.

Jaroiten har ju lagt upp hela sin taktik med att förlora första 3 veckorna för att sedan gotta sig på waivers och han skulle ju bli mäkta besviken om vi ändrade något nu efter draften.

Vi är väl iaf överens om att waiverupplägget inte kommer ha så stor inverkan på ligan så vi behöver inte lägga så mycket fokus på det.

90% var nöjda med nuvarande upplägg innan draft och då får det stå kvar nu efter draften även om folk vaknat till liv och ändrat åsikt nu när det är för sent.
Bah, min taktik mot Jaroiten blev synad!! Jag erkänner mig besegrad.

Helt rätt, nu lägger vi detta bakom oss och fokuserar på TNF och en repris på SB. Ska bli skoj att se Benjamin in action igen och om Den äntligen kommer använda CJ som han ska användas!

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-06, 18:51   #203
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 00:28   #204
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc
Brukar inte spela på sånt men tror bet365 har rätt stort utbud, kolla Nordicbet också.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 09:49   #205
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc
Jag lirar mycket props, då bolagen oftast tar spelarens "snitt" och lägger linan därefter. När man hänger med i fantasy-tugget vet man oftast vilka spelare som har gynnsamma matchups. Nordicbet, Betsafe, Betsson har alltid samma odds och linor. De brukar var sämre på att sätta linor än Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mequei (+10), Emeffeff (+3)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-07, 14:47   #206
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Unibet och Ladbrokes brukar också ha ett ganska stort utbud av props.

Tycker props är ganska svåra att spela på då det är små marginaler som avgör. Generellt tycker jag det är enklare att spela under än över. Jag har fått för mig att det är lättare att förutse vilka som ska misslyckas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 10:48   #207
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jaha, det ska bli en sån säsong. Sitter med Gano som PK och möter Broncos defense...Som grädde på moset så missar Siemian en vidöppen passning i endzone till min TE Green också.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 11:42   #208
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Haha redan i första matchen ställdes man framför ett val.
Benjamin eller Crowell?
Benjamin som är på snap count mot ett Broncos-försvar.
Crowell mot Eagles halvtaskiga rundefense.

Valet föll på Crowell och som det ser ut nu så var man fel ute redan på första matchningen! (tror iof Crowell stöter in en TD, men vi får se!)
Älskar att Fantasy är igång!
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 19:23   #209
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån fler som inte kommer in på espn?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 19:25   #210
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jepp, går inte att komma åt
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td