Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-13, 07:52   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Tänker att det kan vara bra att klista in aktuella anmälningar i första posten.
Har sammanställt hur det ser ut nu, så får du gärna fylla på löpande när du ser, Mequei

Juret är inte inlagd då han ej nämnt någon liga.
Folk får gärna dubbelkolla så att jag ej missat någon!

Liga 1
Mequei
Lazlo
Harletun
Steen
Onilsson
Eddieh
Extracheese
MoTM
FatJake
BroderH
MrJocke


Liga 2
Mequei
Lazlo
Harletun
Eddieh
ExtraCheese
JanBanan
FatJake
Steen
Onilsson

Liga 3
Mequei
Lazlo
Harletun
MoTM


Gällande Liga 3 - Vet att vi körde med att man kunde köpa in sig för ett mindre belopp och tävla om en del av prispengarna. Är detta något ni skulle vara intresserade av?
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 18:03   #17
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Harletun Visa inlägg
Tänker att det kan vara bra att klista in aktuella anmälningar i första posten.
Har sammanställt hur det ser ut nu, så får du gärna fylla på löpande när du ser, Mequei

Juret är inte inlagd då han ej nämnt någon liga.
Folk får gärna dubbelkolla så att jag ej missat någon!

Liga 1
Mequei
Lazlo
Harletun
Steen
Onilsson
Eddieh
Extracheese
MoTM
FatJake
BroderH
MrJocke


Liga 2
Mequei
Lazlo
Harletun
Eddieh
ExtraCheese
JanBanan
FatJake
Steen
Onilsson

Liga 3
Mequei
Lazlo
Harletun
MoTM


Gällande Liga 3 - Vet att vi körde med att man kunde köpa in sig för ett mindre belopp och tävla om en del av prispengarna. Är detta något ni skulle vara intresserade av?
Tack för hjälpen Harletun, uppskattas.
Kommer inom kort att öppna en separat tråd för varje liga.

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 19:14   #18
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Liga 2 och 3 blir bra.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-15, 09:29   #19
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 31
Sharp$: 321
Standard

Jag är gärna med i Liga2
mindbender79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 13:05   #20
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej alla!

Tänkte starta upp nya trådar för respektive liga, men jag känner att vi tillsammans måste lösa en del problem vad gäller regler.

Covid 19 kan ställa till det ordentligt, och ska jag fronta som LM så vill jag att vi har pratat igenom detta noga.

Om hela säsongen vid nåt tillfälle skulle ställas in känns som det enklaste dilemmat. Vi bestämmer en vecka som brytpunkt, före det får alla pengarna tillbaka och efter det så betalar vi ut pengar efter den aktuella ställningen.

Men hur gör vi om matcher skjuts upp och byter vecka?
Hur garderar vi oss mot "orättvisan" om någon tappar 5 spelare pga Covid 19?

Vad tycker ni andra?
Går detta att lösa?

Personligen börjar jag undra om det går genomföra, High Stakes med 5K i insats känns lite si så där kanske. Upp till var och en såklart men personligen tvekar jag där.

Kom gärna med synpunkter, förslag och kommentarer om ni tror det går att genomföra en säsong Fantasy

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 16:38   #21
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Brytpunkt tycker jag i så fall är efter sista grundspelsveckan. Tidigare än så känns inte rättvist. Om det bryts i slutspelet så delar alla som är kvar i omgången på hela summan (minus eventuell vinst till grundspelsvinnaren).

Nfl är ju fullt av risker för att spelare ska vara borta vilket år som helst, Covid är dessutom endast 2, max 3 veckor. Problemet är dock uppskjutna matcher när ett lag har smittspridning. Det hjälper ju föga att de får spela ikapp i slutet av säsongen, vi kan ju inte räkna poäng bakåt i tiden flera veckor. Någon kanske vet hur ligan tänker göra om ett lag tvingas ställa in matcher? Schemat är ju tight och det går ju inte att trycka in extra matcher utan vila som i baseball.

Om matcher ställs in så kommer det ju alltid vara ute några dagar i förväg, antagligen inte efter roster lock. Skulle det mot förmodan hända så kanske man kan låsa upp en position om det finns en match minst kvar i omgången? Jag är för större bänk än tidigare eller IR-plats(er) ifall ett lag eller flera spelare tvingas ställa in 2-3 matcher.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 17:01   #22
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Det är klart denna säsong kommer bli väldigt annorlunda. Dock tror jag inte alls att matcher ställs in eller flyttas. Tv avtalet styr väldigt mkt och att flytta matcher innebär enorma problem för alla involverade!

Spelarna testas konstant och upptäcks ngn smitta så isoleras laget och personen. Det ska oerhört mkt till om laget blir smittat!

Hitintills har mindre än 1% haft viruset och det är extremt lågt bland spelarna. Dessutom får lagen sätta smittade på en speciell lista som inte påverkar deras max antal spelare. Så lagen kommer alltid ha en full roster med reserver och backups.

Att köra Fantasy ska absolut inte vara några problem. Dock gör pandemin att man måste tänka annorlunda detta året och kanske ha en bredare trupp och inte gå all in på ett par stjärnor. För i år har vi förutom skador även viruset att tampas mot, spelare kommer vara borta av både skador och viruset!

Skulle något fruktansvärt hända så tror jag nog alla här kommer hjälpas åt att lösa de problem som uppstår. Som jag ser det är ju worst case att vi får avbryta säsongen och återbetala insatsen. Någon förkortad eller uppskjuten säsong tror jag inte på. Antingen kommer de köra fullt ut eller så ställs hela säsongen in vilket är högst osannolikt!

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 05:40   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Att ha en "brytpunkt" när vårat slutspel börjar låter sunt, avbryts säsongen efter det så betalas pengar ut efter den då gällande ställningen. Jag kan förtydliga dessa regler i trådarna för respektive liga senare ikväll.

Vad gäller ev flyttade matcher, vi kanske bara kör på och hoppas på det bästa?
Om matcher flyttas/spelare insjuknar i Covid så får vi sätta det på oturskontot, shit happens. Jag ser nog ingen annan lösning.

Vad gör vi om säsongen avbryts och skjuts upp på obestämd tid? Ska vi sätta en maxgräns på hur länge vi kan vänta?

Men hur gör vi med extra platser i Rostern? Kanske är läge för det, MEN det urvattnar då såklart Free Agent. Beror såklart lite på hur många lag det blir i ligorna. Kom gärna med förslag.

Börjar bli hög tid att sparka i gång trådarna för respektive liga och spika alla förutsättningar. Jag kommer att försöka skriva ihop trådarna för respektive liga ikväll med vilka regler som gäller, sen får var och en bestämma om det blir ett bra upplägg Kom gärna med synpunkter och idéer snarast möjligt.

Quack
__________________
Forza Löven

Senast redigerad av mequei den 2020-08-18 klockan 11:11.
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 19:27   #24
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Gokväll!

Reviderad anmälan!

Jag anmäler mig även till Sharp 2.

Avstår Sharp 1. Hinner inte med alla i år och väljer då Auction som vuxit rejält hos mig!

Så Sharp 2 och 3.

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 19:39   #25
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Reviderad anmälan här också.
Avstår Liga 3, enbart Liga 1 och 2 för mig.
Kommer inte hinna med 3 ligor och då avstår jag High Stakes pga osäkerheten som Covid 19 ändå för med sig.

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 21:27   #26
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Okej, vi verkar ju inte få ihop det till liga 3. I så fall kan jag hoppa på liga 1 istället.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 23:11   #27
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Äh, va fan. Vi kör Sharp 1 också då Sharp 3 ser avlägset ut!
/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 09:24   #28
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är gärna med i Sharps 2 och 3. Om inte 3 blir av skulle jag gärna vara med i 1 och 2.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 11:39   #29
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag är gärna med i Sharps 2 och 3. Om inte 3 blir av skulle jag gärna vara med i 1 och 2.
12 lag klara i både liga 1 och 2.
Jag sätter upp dig i båda ligorna, om inte majoriteten är emot 14 lag så är det lugnt förutsatt att vi hittar ett lag till (och det löser vi 99% säkerhet)

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td