Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-21, 12:42   #31
 
Oliiiveer13s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 41
Sharp$: 951
Standard

FAn sorry, kan inte vara med,
Pengarna och tiden blir de stora problemet,
Hade gärna gett de ett försök men saker hindarr tyvärr, hoppas ni löser de på ngt vänster
__________________
Vinnare hittar lösningar
Oliiiveer13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 13:06   #32
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Då är vi tyvärr bara 7 kvar efter att det nu är 3 som hoppat av. Vi behöver således minst 1 till för att det ska funka antar jag.

Så det är bara ni börjar jaga. Jag jobbar själv för fullt för att hitta nån intresserad men ju fler vi är som försöker desto större chans är det ju att vi hittar någon, så hjälp gärna till!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-21, 22:52   #33
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Har lyckats hitta en 8:e deltagare som är väldigt intresserad av att vara med.

Dock har han en begränsad studentkassa så han kan inte satsa 1000 kr, han är med utan att spela om vinstpotten. Vinner han så går pengarna till 2:an istället.

Jag har förklarat att det är viktigt att han har intresse för att sköta laget hela säsongen och om han är tveksam så är det bättre att han inte är med alls eftersom ett avhopp mitt i säsongen förstör för ligan. Han säger att han är sugen att vara med hela säsongen och vill köra för fullt så det låter ju bra.

Hittar vi någon annan 8:e som vill vara med och betalar så får den här personen kliva åt sidan så vi kan bli 8 betalande i ligan och det har han full förståelse för.

Hellre 7 betalande och 1 icke betalande så att ligan blir av än att vi inte får någon liga alls bara för vi är 7 betalande eller vad tycker ni andra?


Jag har för övrigt skickat ut inbjudan till ligan till samtliga utom Arch men det är bara 1 som gått med så ni får väl se till att leta reda på mailen och joina ligan.

Utgår ifrån att Arch langar över sin mail så snart han har juckat sönder det där sista hålet i schweizerosten som kallar "gäster från Schweiz"


Sen behöver vi bestämma lite rostersize också. Jag hade ju standardlineups när vi var tänkt att vara 10 lag.

Nu när vi är 8 lag så frigörs ju 20 spelare till. Jag la därför till 1 slot på G/F och sedan 1 slot på F/C så då täcks iaf 16 av dessa spelarna.

Funkar det eller ska vi ha på något annat vis? Finns ju oändliga kombinationer att välja på hur rosters ska se ut.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 12:47   #34
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Jag kan tänka mig att vara med, om vi når 10? Har dock en annan fantasy-draft söndagkväll. Vilken tid är er draft?

Senast redigerad av ReadyBetGo den 2015-10-22 klockan 13:05.
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 13:23   #35
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Jag kan tänka mig att vara med, om vi når 10? Har dock en annan fantasy-draft söndagkväll. Vilken tid är er draft?
10 lär vi aldrig nå. Du vill inte vara den 8:e betalande då så vi får en full betalande liga? Då får han som är med utan att betala kliva åt sidan bara.

Vi har egentligen inte bestämt någon tid men jag satte kl 21 i ligan. Det går säkert att ändra dock.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 13:56   #36
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Jag skulle kunna tänka mig att betala, men beror helt på hur mycket. Är även jag student, så kan inga stora summor.

Behöver också lite info om ligan: 8-cat? Snake? Innan jag binder mig
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 14:16   #37
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Jag skulle kunna tänka mig att betala, men beror helt på hur mycket. Är även jag student, så kan inga stora summor.

Behöver också lite info om ligan: 8-cat? Snake? Innan jag binder mig
Vi har alltid kört på 9-cat Auction
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 21:06   #38
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Vi har alltid kört på 9-cat Auction
Låter kul är det ESPN? Hur fördelas prispengar? Ser gärna att vi blir 10 för bra rosterstorlek..

Intensiv rekrytering? Måste väl finnas någon

Senast redigerad av ReadyBetGo den 2015-10-22 klockan 21:29.
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 22:11   #39
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Låter kul är det ESPN? Hur fördelas prispengar? Ser gärna att vi blir 10 för bra rosterstorlek..

Intensiv rekrytering? Måste väl finnas någon
Yes vi kör på ESPN.

Prispengarna fördelas typ 30% till seriesegraren och 70% till vinnaren av slutspelet. Inget spikat än men något sånt brukar vi ha. Ibland kan vi köra att tvåan får tillbaka insatsen också.

Ja vi håller på med intensiv rekrytering men tyvärr så är det lite kärvt. Vi önskar också att vi vore fler men det verkar inte finnas så många intresserade. Lyckas du hitta en till så vore det ju perfekt för då blir vi 10.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 23:48   #40
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Yes vi kör på ESPN.

Prispengarna fördelas typ 30% till seriesegraren och 70% till vinnaren av slutspelet. Inget spikat än men något sånt brukar vi ha. Ibland kan vi köra att tvåan får tillbaka insatsen också.

Ja vi håller på med intensiv rekrytering men tyvärr så är det lite kärvt. Vi önskar också att vi vore fler men det verkar inte finnas så många intresserade. Lyckas du hitta en till så vore det ju perfekt för då blir vi 10.
Om man inte känner att man kan lägga ut 1000? Jag kan typ lägga ut 1/4 av 1000. Självklart är jag aktiv året igenom.
Är det möjligt att lösa det på ett smidigt sätt? Kommer säkert kunna fixa en till så vi blir 10.

Senast redigerad av ReadyBetGo den 2015-10-23 klockan 00:03.
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 00:09   #41
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Om man inte känner att man kan lägga ut 1000? Jag kan typ lägga ut 1/4 av 1000, är det möjligt att lösa det på ett smidigt sätt? Kommer nog kunna fixa en till så vi blir 10.
Ja det skulle väl gå att lösa på något vis. Hittar vi en till så vi blir 10 så får vi försöka lösa det hela så det funkar.

Det viktiga är ju att alla som deltar känner att dom kommer vara med och köra fullt hela säsongen, oavsett om det går dåligt. Annars så förstör det ju för ligan och alla andra deltagare om något lag blir inaktivt mitt under säsongen.

Det är ju lite det som är ett av syftena med att ha en insats. Då är det inte lika lätt att bara skita i det när det går lite dåligt och folk tappar suget eftersom man fortfarande har satsat pengar och kan nå vinstpotten om man kämpar på och hänger i hela vägen.

Så om någon random person blir med utan att betala så vet vi ju tyvärr av erfarenhet att det är stor risk att denna kommer lägga ner efter 3 veckor om det går lite dåligt i början och det vill vi ju verkligen undvika.

Så ska man vara med utan att betala fulla insatsen så är det viktigt att man förstår att man måste köra hela säsongen oavsett hur det går. Annars är det lika bra att man joinar någon random liga på ESPN.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 10:41   #42
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ja det skulle väl gå att lösa på något vis. Hittar vi en till så vi blir 10 så får vi försöka lösa det hela så det funkar.

Det viktiga är ju att alla som deltar känner att dom kommer vara med och köra fullt hela säsongen, oavsett om det går dåligt. Annars så förstör det ju för ligan och alla andra deltagare om något lag blir inaktivt mitt under säsongen.

Det är ju lite det som är ett av syftena med att ha en insats. Då är det inte lika lätt att bara skita i det när det går lite dåligt och folk tappar suget eftersom man fortfarande har satsat pengar och kan nå vinstpotten om man kämpar på och hänger i hela vägen.

Så om någon random person blir med utan att betala så vet vi ju tyvärr av erfarenhet att det är stor risk att denna kommer lägga ner efter 3 veckor om det går lite dåligt i början och det vill vi ju verkligen undvika.

Så ska man vara med utan att betala fulla insatsen så är det viktigt att man förstår att man måste köra hela säsongen oavsett hur det går. Annars är det lika bra att man joinar någon random liga på ESPN.
Jo men varför ha en sådan stor insats isåfall? 250 kr skulle ju få aktiva året igenom utan tvekan. Betydligt färre som har möjlighet att slänga in 1000 kr.
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 11:32   #43
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Mig spelar det ingen roll om vi sänker insatsen. Huvudsaken är att ligan blir av.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 12:56   #44
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Jo men varför ha en sådan stor insats isåfall? 250 kr skulle ju få aktiva året igenom utan tvekan. Betydligt färre som har möjlighet att slänga in 1000 kr.
Vi har ökat insatsen genom åren, från 0kr i början till 500kr och nu 1000kr, eftersom det är roligare att kunna vinna lite större summor tycker iaf jag och tydligen många andra med mig. Sen är det betydligt troligare att man skiter i att köra hela säsongen om man bara har 250kr satsat kontra 1000kr.

Men du kan ju vara med för 250kr och så vinner du bara 250kr av våra insatser om du går och vinner. Resten av våra insatser tillfaller den som kommer närmast efter dig isf så det är inte svårare än så.

Så det löser vi utan problem, bara vi får ihop 10 deltagare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 14:28   #45
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Vi har ökat insatsen genom åren, från 0kr i början till 500kr och nu 1000kr, eftersom det är roligare att kunna vinna lite större summor tycker iaf jag och tydligen många andra med mig. Sen är det betydligt troligare att man skiter i att köra hela säsongen om man bara har 250kr satsat kontra 1000kr.

Men du kan ju vara med för 250kr och så vinner du bara 250kr av våra insatser om du går och vinner. Resten av våra insatser tillfaller den som kommer närmast efter dig isf så det är inte svårare än så.

Så det löser vi utan problem, bara vi får ihop 10 deltagare.
Okej topp. Sitter och kikar till en 10:e nu, om jag finner 3 så vi blir 12. Vore det okej? Jag kommer uttrycka mig som att man får sätta in pengar om man vill och skulle man lyckas vinna får man det man satsade från deltagarna (som du uttryckt). Dessutom känner jag snubbarna så vet att de är seriösa, och kan se till att de är med säsongen igenom. Först satsar vi mot 10 dock.

Återkommer. Funkar det att köra draften 21.30 eller blir det för sent? Hur sköts utbetalningar?

Senast redigerad av ReadyBetGo den 2015-10-23 klockan 14:30.
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td