Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   Rekat och klart får storhetsvansinne och bevisar varför vi är mycket bättre. [ Rekatochklart.se ] (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/)

Lemasive 2010-05-09 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av makatech (Inlägg 38552)
Ok, men hur som helst. Verkar som om spelbolagen har dessa knäppa dealar med alla som lägger ut banners för spelbolag? Jag var ej medvetet om hur dealarna med banners var/är formulerade. men holms är väl knappast sämre än någon annan i så fall? Finns ju MASSVIS med sajter som lägger ut banners för spelbolag.

Tycker nog det är spelbolagen själva som bör stå i skamvrån.

Det här med Unibet tycker jag nog är en bagatell men visst är det lite falsk överdriven marknadsföring.

Angående Aftonbladet så är jag inte heller något fan men det är ändå den största tidingen på nätet i Sverige. Aftonbladet har själv massvis med banners för spelbolag så då har de självklart inga problem med Holms.

Enligt er konspirationsteori så gissar jag att Aftonbladet också lägger medvetet ut idiotiska rekar för att tjäna mera med pengar från spelbolagen.

Stötestenen här är ifall Holms verkligen medvetet konsekvent lägger ut dåliga/riskabla rekar för att medvetet försöka lura av folk mera pengar eller inte.

Själv tycker jag/tror jag att ni överdriver. Holms rekar är ändå bara en liten, liten del av alla rekar som läggs ut på RoK. Vem som helst kan registrera sig för att lägga ut en rek som hamnar på dess första sida.

Vad du inte verkar förstå är att han är ett äckel, det betyder inte att han är det enda i världen.

Barney Gumble 2010-05-09 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av makatech (Inlägg 38552)
Angående Aftonbladet så är jag inte heller något fan men det är ändå den största tidingen på nätet i Sverige. Aftonbladet har själv massvis med banners för spelbolag så då har de självklart inga problem med Holms.

Aftonbladet ligger nog på ett lite annat plan, där är det inga affliatelänkar utan reklamlänkar. Dom ger inte ut annonsplats halvt gratis...

makatech 2010-05-09 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 38554)
Vad du inte verkar förstå är att han är ett äckel, det betyder inte att han är det enda i världen.

Känns lite som att man inte är särskilt välkommen här om man inte rättar in sig i ledet för korståget mot Holms.

smalke 2010-05-09 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av makatech (Inlägg 38584)
Känns lite som att man inte är särskilt välkommen här om man inte rättar in sig i ledet för korståget mot Holms.

hur kan du tolka det så? Det är ju inte direkt som att lemasive är otrevlig mot dig. Folk har ju förklarat flera gånger för dig varför Holms inte är populär här på sharps... du verkar inte hålla med.. det är helt ok alla har rätt till sin åsikt...men du verkar lixom inte acceptera att dom flesta inte delar din åsikt... man undrar lite vad du är ute efter? du tycker Holms är helt okej, andra gör det inte.... svårare en så är det inte!

makatech 2010-05-09 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av smalke (Inlägg 38585)
hur kan du tolka det så? Det är ju inte direkt som att lemasive är otrevlig mot dig. Folk har ju förklarat flera gånger för dig varför Holms inte är populär här på sharps... du verkar inte hålla med.. det är helt ok alla har rätt till sin åsikt...men du verkar lixom inte acceptera att dom flesta inte delar din åsikt... man undrar lite vad du är ute efter? du tycker Holms är helt okej, andra gör det inte.... svårare en så är det inte!

Vad jag är ute efter.

Har väl tyckt att RoK var en kul sajt (Klotterplanket samt rekarna). Men blev nyfiken på att ta reda på orsaken till den enorma agression som verkar finnas mot Holms. På RoKs klotterplank är det inte direkt ovanligt att det kommer inlägg som spyr ut galla över RoK/Holms samtidigt som man hyllar sharps.se.

Ni har utförligt besvarat min undringar. Jag kommer nog hänga hir också men nu orkar jag inte diskutera holms längre. ;-)

Qirren 2010-05-11 07:32

Citat:

Ursprungligen postat av makatech (Inlägg 38593)
Vad jag är ute efter.

Har väl tyckt att RoK var en kul sajt (Klotterplanket samt rekarna). Men blev nyfiken på att ta reda på orsaken till den enorma agression som verkar finnas mot Holms. På RoKs klotterplank är det inte direkt ovanligt att det kommer inlägg som spyr ut galla över RoK/Holms samtidigt som man hyllar sharps.se.

Ni har utförligt besvarat min undringar. Jag kommer nog hänga hir också men nu orkar jag inte diskutera holms längre. ;-)

Det är bra, livet är för kort för att hänga upp sig på idioter. Vi gör något roligt istället. Välkommen hit!

KP 2010-05-11 09:08

makatech tråden startades innan RoK designades om. NU kan alla regga konto och lägga ut rekar, tidigare var det bara han som lade ut sina rekar samtidigt som han skrev "Klicka här under för att se matchen live" Kunden var helt ovetandes om att han tryckte på en reflänk och därmed bidrog till holms intäkter på en väldigt dålig rek.

Klotterplanket samt folkets rekar har inget med honom att göra. Det är därför folk söker sig dit fortfarande. Men att han nu har tagit steget längre och automatiskt skriver om varenda bolagsnamn på klotterplank till en reflänk är lågt. Testa att skriv en mening med unibet/bet365 etc själv så märker du. Detta gjordes endast för att han ska referera till fler kunder till spelbolaget. För varje kund han tar in så tjänar han även på det. Därmed har RoK gått ifrån (som den var när den startades) en blogg där man verkligen var emot bolagen.
Det är bara pinsamt att läsa honom säga "rånar bolagen" när det är han och bolagen som
står på samma sida egentligen men försöker ge ett sken utav annat.
Det är det som stör folket som faktiskt vet hur det ligger till. Dock spelar det ingen roll, har man öppnat ett konto via hans sida och sedan vänt ryggen så är man fortfarande kopplad till honom i all framtid ;)

Du är inte utmålad till att försvara honom, här är alla välkomna i vilket fall som helst då vi har ett gemensamt intresse, nämligen spel & dobbel.

Lemasive 2010-05-11 09:44

Och snygga brudar

snooze 2010-05-11 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 38991)
Och snygga brudar

+1:evilgrin39:

SweetSweep 2010-05-13 18:16

Läste pappersversionen av Aftonbladet idag och "Dagens bästa spel".
Aftonbladets "expert" hade Holms (som driver spelsajten rekatochklart.se) "bombsäkra"
som dagens avslag och Holms (som driver spelsajten rekatochklart.se) avslag var för honom dagens säkra. :D

Grezea 2010-05-13 18:35

Holms bombsäkra var bajen till 1.40 typ :lol:

Forshem 2010-05-13 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 39469)
Holms bombsäkra var bajen till 1.40 typ :lol:

Fattar mej inte riktigt på folk som sitter o lirar på odds från 1.20-1.40 hela tiden o kallar dom bombsäkra utfyllningsmatcher..

Portugisen 2010-05-14 08:29

Att de sedan förlorar med 0-1 gör knappast det roliga tråkigare :)

SweetSweep 2010-05-14 11:12

Borde han inte ha försökt att få in nåt spel för att dra trafik till "spelsajten rekatochklart.se"?

RobinD 2010-05-14 12:26

Han får in spel, även om du anstränger dig för att missa matcher i de större serierna som är jämna så träffar du ju ibland. När Holms dessutom rekar favs så träffar han väl 45-50% men till så dåliga odds att det ändå blir förlust!

Portugisen 2010-05-14 12:42

Fan vad mycket svenne-rasism det är i hans blogg. Är det alltid så? Vem bryr sig om SD eller Lars Vilks? Det är väl spel vi (inte) vill läsa om?

Stampe 2010-05-14 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 39560)
Fan vad mycket svenne-rasism det är i hans blogg. Är det alltid så? Vem bryr sig om SD eller Lars Vilks? Det är väl spel vi (inte) vill läsa om?

Han propagerar mer om moderaterna än vad han skriver om spel..

toloiten 2010-05-15 11:18

Det rycktas även om på en annan spelsida att RoK.s påläggskalv akim lägger ut rekar på lag han inte tror på för att få upp oddset på motståndarlaget. Detta gäller de lägre fotbollserierna i sverige. Förra veckan la han bland annat två rekar (förluster för båda lagen 0-6 och 0-7). Vet inte hur mycket sanning det ligger i detta men det är intressant att följa....

RobinD 2010-05-15 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av toloiten (Inlägg 39698)
Det rycktas även om på en annan spelsida att RoK.s påläggskalv akim lägger ut rekar på lag han inte tror på för att få upp oddset på motståndarlaget. Detta gäller de lägre fotbollserierna i sverige. Förra veckan la han bland annat två rekar (förluster för båda lagen 0-6 och 0-7). Vet inte hur mycket sanning det ligger i detta men det är intressant att följa....

Låter som skitsnack i mina öron, men man vet ju aldrig. Akim rekar ju oftast stora underdogs, ibland smäller det till och blir tokfel.

airbus 2010-05-15 12:21

Han har å andra sidan satt en jävla massa matcher som gett vinst.. framförallt basketen åt han ju fullkomligt upp.

han har ju bra statistik på spelen han satt med höga ROI och odds.

toloiten 2010-05-15 12:48

mm basketen är han kung på....Han la dock inte så många rekar på basket som "bloggare" hos holms.

Barney Gumble 2010-05-15 12:52

Citat:

Om det är någon man inte ska hugga på på R&K så är det Akim. Killen vet visserligen inte vad ROI är för något och han är nog ingen höjdare på fotboll.

Men, det finns garanterat ingen i Sverige som är bättre än honom att hitta bra spel i svenska basketligan, han satte i princip allt under säsongen och det var inga lågoddsare, jag hade en ROI på nästan 200% på dom spelen jag ryggade, det säger det mesta....

toloiten 2010-05-15 13:00

håller med angående basketen (läs mitt inlägg ovan)

Barney Gumble 2010-05-15 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av toloiten (Inlägg 39725)
håller med angående basketen (läs mitt inlägg ovan)

Oj missade det, nej han la inte så många spel som bloggare det gjorde han inte.

Balotelli 2010-05-15 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 39728)
Oj missade det, nej han la inte så många spel som bloggare det gjorde han inte.

Anledningen till att det inte blev så många basketspel var väl att säsongen började lida mot sitt slut när han började blogga på rok. Har för mig att han ansåg att det inte fanns så mycket spelvärde att hämta i finalserien. Eller har jag fel?

Barney Gumble 2010-05-15 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Balotelli (Inlägg 39743)
Anledningen till att det inte blev så många basketspel var väl att säsongen började lida mot sitt slut när han började blogga på rok. Har för mig att han ansåg att det inte fanns så mycket spelvärde att hämta i finalserien. Eller har jag fel?

Du har rätt.

Men hans basketspel fanns ju att hitta på sidan före bloggen också.

Balotelli 2010-05-15 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 39745)
Du har rätt.

Men hans basketspel fanns ju att hitta på sidan före bloggen också.

Jaha okej :) visste jag inte. Enda anledningen till att jag besöker rok ibland är hans blogg, då jag tycker han är vass. Men sånna saker som att han inte vet vad roi är gör mig lite fundersam :evilgrin39:

HG 2010-05-20 11:02

Jag vet inte om det här har att göra med storhetsvansinne, men är det någon som ryggar Holms rek idag? Sverige-Danmark till 1.20?

...jag vet inte vad er bank har för räntesats, men jag tvivlar på att den ligger kring 20 %. Min gör det i alla fall inte. Skönt att vi då kan vända oss till Nordicbet som betalar 1,20 på ett avancemang för Tre Kronor.

Är rekommendationen att gå all-in med hela rullen alltså?

RobinD 2010-05-20 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av HG (Inlägg 40658)
Jag vet inte om det här har att göra med storhetsvansinne, men är det någon som ryggar Holms rek idag? Sverige-Danmark till 1.20?

...jag vet inte vad er bank har för räntesats, men jag tvivlar på att den ligger kring 20 %. Min gör det i alla fall inte. Skönt att vi då kan vända oss till Nordicbet som betalar 1,20 på ett avancemang för Tre Kronor.

Är rekommendationen att gå all-in med hela rullen alltså?

Vad tror du själv? Ryggar du ett sånt kisspel?

Han är en idiot som vanligt, om rekommendationen är all in är väl svårt att svara på men det låter ju så.

Gb 2010-05-20 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 40661)
Vad tror du själv? Ryggar du ett sånt kisspel?

Han är en idiot som vanligt, om rekommendationen är all in är väl svårt att svara på men det låter ju så.

Brukar väl stå att man ska ringa Finax också:D

RobinD 2010-05-20 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 40688)
Brukar väl stå att man ska ringa Finax också:D

Ja eller SMS-lån och skit!:)

Bluetramp 2010-05-21 01:55

Citat:

Kan bara inflika att det är tyvärr sant. Han fick upp oddset och lirade på favoriterna (6-0 & 7-1). Riktig kalianka figur AKIM !

iCash 2010-05-21 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bluetramp (Inlägg 40889)
Kan bara inflika att det är tyvärr sant.

Information/källa som kan bekräfta detta? Ganska grov förseelse om fallet skulle vara så!

Pacman 2010-05-21 21:53

Skulle det vara så att Akim sålt sin själ till djävulen så vore det väldigt trist :omfg:

SweetSweep 2010-05-21 23:27

Telefonväkteri med Lars Ohly - Gomorron Sverige | SVT Play
8.40 in i klippet
:gun_bandana:"Tobias Holm" Örebro

Ska man inte få äta frukosten framför TV:n utan inblandning av Holms...?:rant:

eddieh 2010-05-21 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av SweetSweep (Inlägg 41025)
Telefonväkteri med Lars Ohly - Gomorron Sverige | SVT Play
8.40 in i klippet
:gun_bandana:"Tobias Holm" Örebro

Ska man inte få äta frukosten framför TV:n utan inblandning av Holms...?:rant:

Gillar när :holms: säger;
"Jag vet inte,jag är ingen raketforskare"

:popcorn:

linusjkpg 2010-05-24 19:54

Jag fick nåt jävla ryck och tog rygg på akims rek till idag, 3-0 i halvtid till luleå haha, och han rekade motståndarna.

Sista gången jag rygga honom efter det som skrivs här också, jävla fitta är vad han verkar vara

RobinD 2010-05-24 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av linusjkpg (Inlägg 41465)
Jag fick nåt jävla ryck och tog rygg på akims rek till idag, 3-0 i halvtid till luleå haha, och han rekade motståndarna.

Sista gången jag rygga honom efter det som skrivs här också, jävla fitta är vad han verkar vara

Alltid ens eget fel om man ryggar ett spel. ALDRIG den som rekar. Du är själv ansvarig för dina spel, glöm inte det.

Innan det presenteras bevis som visar att Akim är skyldig till det han anklagas för så ska vi nog inte dra några större växlar heller.

htsolna08 2010-05-24 20:01

MrX- 2010-05-24 19:50:56
Börjar snart misstänka att han medvetet lägger ut motsatsen, för att höja sitt eget spelodds.. Iaf enligt hans senaste resultatrad.. Skrämmande:)

Uche Uchechukwu- 2010-05-24 19:55:16Akim verkar ju väldigt sugen på att göra pengar på vanliga småspelare. Kanske har han börjat jobba för Nordicbet och räddar på så vis hela deras dag med en \"superrek\" :)

Han verkar inte så populär där längre ;)

linusjkpg 2010-05-24 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 41467)
Alltid ens eget fel om man ryggar ett spel. ALDRIG den som rekar. Du är själv ansvarig för dina spel, glöm inte det.

Innan det presenteras bevis som visar att Akim är skyldig till det han anklagas för så ska vi nog inte dra några större växlar heller.

Ja jag har väl inte skyllt på någon annan för att jag ryggade spelet heller? Hur som helst var det inga störra summor så jag kan ta den förlusten och sluta följa hans spel då verkar lite väl suspekt med tanke på hans spel på senaste tid och diverse rykten