Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-31, 21:00   #1
 
Reg.datum: mar 2018
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 1642

Jonassjolands Expertrekar
Stats: 71 - 79 - 3
ROI: 97.19%
Vinstprocent: 47.33%

Standard

2018-04-01 15:00 Hammarby - Sirius (Allsvenskan)


2018-04-01 15:00AllsvenskanHammarby vs Sirius X2 X2 FT 4 1.950
Bet365
Lördags kvällen är ung och Aston Villa förstörde lite av dagens spel med att enbart spela 0-0 mot Hull borta, detta var verkligen kvällen då 13 rätt var klar, men med den dåliga utdelningen så är det bättre att spara den tills det kommer en miljonutdelning. Aston Villa blev lördagens enda miss så nu hoppas jag på samma fina utdelning under söndagen. Hur ser Hammarby ut? Hur ska de klara sig i år? De börjar mot bottentippade Sirius hur ska de stå sig mot 30 000 grön vita supportrar, jag har en galen idé !

Hammarby
Som vanligt underbar publik, vandringen från söder till Tele2 arena fantastiskt.
Inmarschen med Kentas gamla låt får vilken supporter som helst att få rysningar....... Sen då!

Ny tränare som har ett riktigt Bajen hjärta i Stefan Billborn, så långt allt väl men det behövs också fotbollskunskaper för att kunna driva ett lag framåt i allsvenskan 2018. Hammarby modell 2018 ska driva bollen framåt och vara bollförande! Som jag ser det på deras trupp har de en riktigt bra spelare i Jiloan Hamad. Borges finns också men är lite överreklamerad samt en hårdjobbande Arnar Smarason som ska ligga och stötta i press-spelet.

Detta kommer inte räcka, när skador kommer är truppen tunn och det finns absolut ingen backup när detta händer.

Sportchefen Jesper Jansson gjorde ett genidrag och tog in Joakim Björklund det kan rädda Bajen från att helt misslyckas i år. Jag sticker ut hakan och säger att Joakim blir huvudtränare om inte till sommaruppehållet så direkt efter.

Man har också tagit in spelare som är över 30 som verkligen tror de kan tillföra något, detta är jag mer tveksam till. Truppen ser inte speciellt spännande ut och det man visade upp i Svenska cupen var mediokert och inget bra alls. Dock har man alltid stora förhoppningar på detta Hammarby och det beror mest på den fina publik de har och trycket de skapar, det är nästa lika bra som i de riktiga topplagen om inte bättre.

En plats bland toppfem är målet och att utmana om guldet.
Det är optimistiskt, jag tror att Hammarby kommer ligga runt 11-13 plats när säsongen är över, tyvärr.

Sirius
Är laget som klarar sig kvar med spelare som har blivit ratade av andra klubbar, varit skadade eller är unga och är på väg upp men ingen vågar satsa på dem riktigt i allsvenskan.

Jag skulle vilja påstå att Sirius har två tränarna i Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf som jag rankar som absolut toppfem i Sverige. Skulle inte dessa två herrar stå vid rodret så skulle inte Sirius ligga i allsvenskan och klara sig kvar 2017.

Nu bygger man nytt igen och det är en riktig rejäl makeover man gör inför 2018.

Tyvärr har Elias Andersson skadad sig och det var en viktig kugge i det nya lagbygget. Nu är viktiga kuggar Moses Ogbu, Philip Haglund och Oscar Pehrsson samt mycket duktiga målvakten Joshua Wicks.

Truppen är tunn och man klarar inte för många skador på de spelare som varit i hetluften förut.

Sirius kommer att spela ett 4-2-1-3 spel som gör att när de möter
trebackslinje kan få lite tryck på dem i uppspelsfasen och på så sätt få till erövring högre upp i plan. Att tro att Sirius blir det lag som kommer att föra spelet, så kan man glömma det. Här är målet att vara kvar i allsvenskan ännu en säsong.

Sirius blir ett lag på nedre halvan men de kommer överraska många lag och de kommer med lite tur klara sig kvar.

Runt 10-14 plats är en logisk gissning när man summerar säsongen.

Att tänka på
Hammarbys stjärnförvärv Erkan Zengin och Nikola Djurdjic missar den allsvenska premiären mot Sirius på söndagen, skriver klubben på sin webbplats.
Pappersexercisen har dragit ut på tiden, som Hammarby uttrycker det.
I Djurdjics fall handlar det om att arbetstillståndet ännu inte är klart, medan Zengin inte är spelklar eftersom hans tidigare turkiska klubb Eskisehirspor ännu inte godkänt övergången.

Sirius kan ha viktiga kuggar borta, som Philip Haglund och vi vet sedan tidigare att Elias Andersson inte kommer spela.


Spel

Hammarby-Sirius X2 är ett spel där de flesta tror att Hammarby tar årets första trepoängare. Jag tror att Sirius kommer att klara minst en poäng i denna match. Odds på X2 är just nu hela 1,92 på Bet365

När det gäller Europatipset så är en tvåa ikväll bara streckad till 11% och krysset till 21% här är Hammarby alldeles för stora favoriter.

Spela på Bet365 och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+5)
jonassjoland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-31, 22:15   #2
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jonassjoland Visa inlägg
Ny tränare som har ett riktigt Bajen hjärta i Stefan Billborn, så långt allt väl men det behövs också fotbollskunskaper för att kunna driva ett lag framåt i allsvenskan 2018. Hammarby modell 2018 ska driva bollen framåt och vara bollförande! Som jag ser det på deras trupp har de en riktigt bra spelare i Jiloan Hamad. Borges finns också men är lite överreklamerad samt en hårdjobbande Arnar Smarason som ska ligga och stötta i press-spelet.

Detta kommer inte räcka, när skador kommer är truppen tunn och det finns absolut ingen backup när detta händer.
Nu är jag Bajare och evig pessimist då vi alltid lyckas förstöra det på något sätt, oavsett vem som tränar eller spelar men det här håller jag inte riktigt med om.

Billborn är visserligen rätt otestad som huvudtränare men fotboll kan han, bara kolla på vilka spelare han hjälpt till att ta fram när han jobbade som ungdomstränare. Tycker även att det finns en hel del kvalitéer framåt som ska hålla i Allsvenskan trots sin ålder och det här är nog den bredaste truppen vi haft sen vi gick upp i Allsvenskan igen. Nu säger iofs inte det så mycket men ändå. Hoppas du har fel kring en misslyckad säsong men förmodligen blir det en till ångestfylld säsong med skador och ingenting som fungerar.. Det jag är inställd på som vanligt iaf

Kring spelet i sig känns det vettigt då jag tror på ett X. Kan inte komma på senast jag såg en hemmapremiär vi vann. Men vi får se imorgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 08:21   #3
 
Reg.datum: mar 2018
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 1642

Jonassjolands Expertrekar
Stats: 71 - 79 - 3
ROI: 97.19%
Vinstprocent: 47.33%

Standard

Jag hoppas också att jag har fel för Bajen ska vara i allsvenskan och det för den fantastiska publiken ( du) och stämningen. Sen är ni värda att få vara topplag men det kan man inte bli med en trupp när man tar in spelare som uttalar sig
" jag vill inte komma till Hammarby när jag är 34-35 och slut" killen är ju 33.
Sen måste man inse att det är 2018 det går inte att tro att man kan spela brasse fotboll i allsvenskan 2018 om man inte kanske är Östersund.
tränare i allsvenskan
Billborn är en fantastisk tränare observera att jag tycker det, men det är ungdomstränare inte tränare för ett allsvenska lag som vill slåss i toppen ( tyvärr ) han ska vara kvar i Bajen och lyfta ungdomar inte träna A laget.

Jag tror mycket på Jesper som sportchef och kan han få jobba i två -tre år i lugn och ro så kan det finnas ett hopp i framtiden för topp fem placeringar. Jag hoppas också på Hammarby men som rekare måste jag tänka logiskt. Håller tummarna med dig i eftermiddag.
jonassjoland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 19:07   #4
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jonassjoland Visa inlägg
Jag hoppas också att jag har fel för Bajen ska vara i allsvenskan och det för den fantastiska publiken ( du) och stämningen. Sen är ni värda att få vara topplag men det kan man inte bli med en trupp när man tar in spelare som uttalar sig
" jag vill inte komma till Hammarby när jag är 34-35 och slut" killen är ju 33.
Sen måste man inse att det är 2018 det går inte att tro att man kan spela brasse fotboll i allsvenskan 2018 om man inte kanske är Östersund.
tränare i allsvenskan
Billborn är en fantastisk tränare observera att jag tycker det, men det är ungdomstränare inte tränare för ett allsvenska lag som vill slåss i toppen ( tyvärr ) han ska vara kvar i Bajen och lyfta ungdomar inte träna A laget.

Jag tror mycket på Jesper som sportchef och kan han få jobba i två -tre år i lugn och ro så kan det finnas ett hopp i framtiden för topp fem placeringar. Jag hoppas också på Hammarby men som rekare måste jag tänka logiskt. Håller tummarna med dig i eftermiddag.
Hoppas inte du känner att jag sågade allting för jag håller med i mycket kring oss. Nackdelen med Bajen är att lugn och ro tyvärr inte existerar utan så fort vi förlorar 3-4 matcher ska någon sparkas (bra långsiktigt tänk..). Hoppas dock som dig att Jesper och Billborn för den delen får chansen på riktigt.

Sen får vi ge Zengin att han ville inte komma hem när han är 34-35 o är slut utan han kommer hem vid 33 och kan leverera en säsong

Ditt logiska tänk är det inget fel på. Jag var inne på X:et innan och nu i efterhand hade det varit rättvist. Vi var inte bra innan 3-1 och det fungerar inte att förlita sig på straffar.
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 23:30   #5
 
Reg.datum: mar 2018
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 1642

Jonassjolands Expertrekar
Stats: 71 - 79 - 3
ROI: 97.19%
Vinstprocent: 47.33%

Standard

Det blev en efterlängtad vinst i seriepremiären, och det är inte alls något ont menat i att jag tror det blir bottenstrid, det är som du själv säger dåligt tålamod vilket behövs i en storklubb som Hammarby. Som vanligt fantastisk stämning och nu blev det seger så då är det väl SM-guldet klart :-) Två straffar är mer än ett lag kan få på en hel säsong.

Tycker inte första är en straff utan är utanför men det är en bedömningssak och det är alltid domarna som dömer, han har händerna ute men som jag ser det tar den ovanför armbågen som då inte är straff. Händerna var förvisso i korvkiosken och hämtade en korv med bröd så det kan lika bra vara rätt dömt Jag helgarderade på Europatipset och det var ju bra, och jag glädjes givetvis med er seger nu blir det lite svårare mot Göteborg borta i nästas omgång eller inte, IFK såg inte bra ut.

Jesper är bra och får han bara få styra så kommer det se bra ut i framtiden men han måste få chansen, han håller klass med Daniel Andersson men det är lite skillnad på pengarna i klubbarna.

Jag tycker inte du sågar utan det är sunt att man har olika tankar annars skulle det vara konstigt.

Som jag skrev jag vill absolut att Hammarby ska spela i allsvenskan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+5)
jonassjoland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td