Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-12, 20:53   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Tycker även att diverse "forumpoliser" som många gånger klagar på folk som tackar i diverse trådar också skall bannas. Även andra off topics avses. Det är moderatorernas gebit att banna och sätta ribban - inte gemene Sharpsmedlems...

Detta då även deras "inlägg" då stör och bryter mot gängse regler... Tyvärr är det så att det används olika standards för olika medlemmar - vissa har tydligen mer "cred" än andra och kan därmed bryta reglerna mer än andra...

Det märks väldigt väl när någon med mindre "cred" kommer med invändningar och får ett svar från diverse medlemmar med högre "cred" - de med högre "cred" får då hundratals med "Sharps" i "belöning" medan den med mindre "tystas"! Ingen nämnd, ingen glömd - även om jag har ett otalt exempel på detta. Kommer ej heller, om någon kräver detta, att "outa" någon, då även detta är moderatorernas bord...

Icke okey, med olika nivåer, enligt mig!

Sharps är, utan tvivel, den bästa bettingsajten - låt den så förbli!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abatho (+2)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 21:05   #17
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag har inte tid att läsa igenom hela diskussionen just nu men jag var den andra som blev bannad. Vad jag gjorde? Citerade fondells tack med texten "Rebell!". Detta blev jag alltså bannad för i 3 dagar. Fruktansvärt skitnödigt och jag blev redigt irriterad då jag bokför allt mitt spelande och nu fick hålla på och föra in i ett separat sheet i flera dagar och sedan föra tillbaka allt igen manuellt.

Sorry RobinD, men du framstår verkligen som en besserwisser + maktmissbrukare ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25), AndreasB1897 (+5), BlackCobra (+5), donpen (+5)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 23:00   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det ni glömmer i sammanhanget är att om mitt beslut ogillats av KP, mars eller Boone så hade de hävt mitt beslut. Jag konsulterade KP direkt efter utförd ban och fick medhåll. Hade KP själv utfört detta folkstormen blivit mindre och ni hade inte på samma sätt vågat uttrycka era åsikter.

Nu vet jag att flertalet av er redan har era uppfattningar om mig, men hur ni än vrider och vänder på detta, ni bröt mot reglerna. Jag bestraffade det och ni lär er förmodligen till nästa gång. Med andra ord, syftet är uppfyllt. Denna diskussion ger inte mig något, jag har motiverat mitt beslut och varit ödmjuk inför det faktum att det var hårt utdömt.

Utvecklingen går som alltid när det handlar om mig mot att framställa mig som den elake, och det är ok, det kan jag ta. Så om inget nytt framkommer ser jag nu mitt deltagande som färdigt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 23:23   #19
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det ni glömmer i sammanhanget är att om mitt beslut ogillats av KP, mars eller Boone så hade de hävt mitt beslut. Jag konsulterade KP direkt efter utförd ban och fick medhåll. Hade KP själv utfört detta folkstormen blivit mindre och ni hade inte på samma sätt vågat uttrycka era åsikter.

Nu vet jag att flertalet av er redan har era uppfattningar om mig, men hur ni än vrider och vänder på detta, ni bröt mot reglerna. Jag bestraffade det och ni lär er förmodligen till nästa gång. Med andra ord, syftet är uppfyllt. Denna diskussion ger inte mig något, jag har motiverat mitt beslut och varit ödmjuk inför det faktum att det var hårt utdömt.

Utvecklingen går som alltid när det handlar om mig mot att framställa mig som den elake, och det är ok, det kan jag ta. Så om inget nytt framkommer ser jag nu mitt deltagande som färdigt.
Men herregud RobinD, tro vad du vill men hade KP utfärdat denna bestraffningen så lovar jag dig att i alla fall jag hade sagt exakt samma sak. Allvarligt talat, sluta tycka synd om dig själv hela tiden, det är ingen häxjakt mot dig här inne som du försöker få det att se ut som.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 23:30   #20
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det ni glömmer i sammanhanget är att om mitt beslut ogillats av KP, mars eller Boone så hade de hävt mitt beslut. Jag konsulterade KP direkt efter utförd ban och fick medhåll. Hade KP själv utfört detta folkstormen blivit mindre och ni hade inte på samma sätt vågat uttrycka era åsikter.
Det kommer aldrig vara lika lätt att häva någons beslut när denne har makt som att inte göra samma sak själv.
Att du konsulterade KP borde ju ha varit en väckarklocka att du kanske gjorde fel eller frågar du alltid någon annan om beslut du tar?
Kanske finns en anledning att det var du och inte KP som utförde de här avstängningarna? Bara en spontan tanke...

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Nu vet jag att flertalet av er redan har era uppfattningar om mig, men hur ni än vrider och vänder på detta, ni bröt mot reglerna. Jag bestraffade det och ni lär er förmodligen till nästa gång. Med andra ord, syftet är uppfyllt. Denna diskussion ger inte mig något, jag har motiverat mitt beslut och varit ödmjuk inför det faktum att det var hårt utdömt.
Någon reflektion varför flera av "oss" redan har dessa uppfattningar som du talar om? Är det flera av oss som har helt fel eller kan det finnas en liten tillstymmelse till chans att det kanske är du som har fel ganska ofta?

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Utvecklingen går som alltid när det handlar om mig mot att framställa mig som den elake, och det är ok, det kan jag ta. Så om inget nytt framkommer ser jag nu mitt deltagande som färdigt.
Du skrev, jag citerar "Men det är kanske dags att tona ned offermentaliteten en aning" nyss till mig. Vem står för offermentaliteten här egentligen?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-10-12 klockan 23:32.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 23:31   #21
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det ni glömmer i sammanhanget är att om mitt beslut ogillats av KP, mars eller Boone så hade de hävt mitt beslut. Jag konsulterade KP direkt efter utförd ban och fick medhåll. Hade KP själv utfört detta folkstormen blivit mindre och ni hade inte på samma sätt vågat uttrycka era åsikter.

Nu vet jag att flertalet av er redan har era uppfattningar om mig, men hur ni än vrider och vänder på detta, ni bröt mot reglerna. Jag bestraffade det och ni lär er förmodligen till nästa gång. Med andra ord, syftet är uppfyllt. Denna diskussion ger inte mig något, jag har motiverat mitt beslut och varit ödmjuk inför det faktum att det var hårt utdömt.

Utvecklingen går som alltid när det handlar om mig mot att framställa mig som den elake, och det är ok, det kan jag ta. Så om inget nytt framkommer ser jag nu mitt deltagande som färdigt.
Vad spelar de för roll i sammanhanget? Ska du lägga över skulden på dem för att du skulle statuera ett exempel? Det är klart att inte de har någonting emot att du stänger av någon som gjort lite fel utan det är väl upp till dig att agera som moderator och de lär väl stå bakom det du gör. Sen kanske de hade kunnat agera annorlunda i samma situation men det här får nog du stå för.

Varför skulle vi inte kunna ha den här diskussionen om det va KP som hade stängt av dem? Är han någon sorts tyrann som ingen vågar ifrågasätta eller vad menar du? Vad kan han göra mot folk som har åsikter som inte du kan? Har fått uppfattningen om att det inte är några problem att ha en diskussion med KP vare sig gällande det ena eller det andra och jag tror inte han skulle stänga av folk bara för de säger vad de tycker.

Jag har absolut ingen negativ uppfattning angående dig sedan tidigare men om andra har det så får det stå för dem men jag tycker helt klart det blev fel här.

Återigen säger du, ni gjorde fel jag har rätt att straffa er och gjorde det. Ja men visst, det är bara att gratulera men frågan om syftet med att få ett bättre forum verkligen blev uppfyllt? Har det varit klockrent sen fondell och Galeocerdo cuvier blev avstängda eller märker vi ingen större skillnad?

Att du nu tycker synd om dig själv och tycker att folk är hårda kanske kan bero på att det finns någonting som ligger bakom allt detta och det är just därför det blir en sån diskussion. Nästa gång kanske det är enklare för dig att skicka en varning och säga några trevliga ord i ett PM till syndarna som skojade, vilket borde ta minst lika kort tid som att stänga av dem, istället för att stänga av dem och så kan du kasta ut forumets verkliga bovar på en veckas avstängning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5), BlackCobra (+10), fondell (+100), fondell (+100), fondell (+100), fondell (+100), Gimli (+10)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-10-12 klockan 23:33.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 05:46   #22
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vi har ett regelverk som ska följas och som jag förmodar att ni redan läst.

I regelverket finns följande att läsa:

Den som bryter mot reglerna riskerar en varning, i vissa fall bannlysning.
En varning plockas bort efter 12 månader.

En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Avstängd från forumet i 24 månader.


Användarna i fråga fick en varning och skulle egentligen vara avstängda enligt regelverket i 1 vecka. Dock halverade RobinD avstängningen och lät den vara i tre dagar.

Vi har trivselregler som ska följas. Att håna, göra narr eller skriva inlägg med glimten i ögat och speciellt efter en uppmaning från en moderator att låta bli liknande inlägg så får man helt enkelt stå sitt kasst. Detta gäller oavsett om det är någon som varit medlem från 2010 eller 2012.

Sedan är det flera här som skriver likt det Lazlo skrev "kasta ut forumets verkliga bovar". Istället för att sitta med all information själva om "bovarna" så kan ni välja att rapportera de inlägg eller användare som ni anser bryter mot reglerna. Vi har ingen möjlighet att läsa alla inlägg i alla delforum utan förlitar oss mycket på vad ni rapporterar om vi missat det själva.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 09:53   #23
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Då kan ni börja morgonen med att banna en del personer i dagens "Sportspelet"-tråd. Redan 2-3 personer som skrivit "TACK"
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 10:22   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Då kan ni börja morgonen med att banna en del personer i dagens "Sportspelet"-tråd. Redan 2-3 personer som skrivit "TACK"
Det är fortfarande inget regelbrott att skriva "Tack".
Citat:
Visa uppskattning över materialet ni tar del utav genom att dela ut Sharp$ och/eller tacka i tråden.
Står i den klistrade tråden som finns i SP. https://www.sharps.se/forums/service-...service-plays/
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 10:25   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Detta blev jag alltså bannad för i 3 dagar. Fruktansvärt skitnödigt och jag blev redigt irriterad då jag bokför allt mitt spelande och nu fick hålla på och föra in i ett separat sheet i flera dagar och sedan föra tillbaka allt igen manuellt.

Detta är ändrat nu. Det ska gå att komma åt sitt spreadsheet även som avstängd användare.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 13:04   #26
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Detta är ändrat nu. Det ska gå att komma åt sitt spreadsheet även som avstängd användare.
Tack, såg också det problemet. Men då jag sitter med spreadsheetet på spreedsheet.se så var det inget problem för mig.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 13:28   #27
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vi har ett regelverk som ska följas och som jag förmodar att ni redan läst.

I regelverket finns följande att läsa:

Den som bryter mot reglerna riskerar en varning, i vissa fall bannlysning.
En varning plockas bort efter 12 månader.

En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Avstängd från forumet i 24 månader.


Användarna i fråga fick en varning och skulle egentligen vara avstängda enligt regelverket i 1 vecka. Dock halverade RobinD avstängningen och lät den vara i tre dagar.

Vi har trivselregler som ska följas. Att håna, göra narr eller skriva inlägg med glimten i ögat och speciellt efter en uppmaning från en moderator att låta bli liknande inlägg så får man helt enkelt stå sitt kasst. Detta gäller oavsett om det är någon som varit medlem från 2010 eller 2012.

Sedan är det flera här som skriver likt det Lazlo skrev "kasta ut forumets verkliga bovar". Istället för att sitta med all information själva om "bovarna" så kan ni välja att rapportera de inlägg eller användare som ni anser bryter mot reglerna. Vi har ingen möjlighet att läsa alla inlägg i alla delforum utan förlitar oss mycket på vad ni rapporterar om vi missat det själva.
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Tackposter är inte förbjudna, och det här är heller inget ställa att diskutera ämnet. Dessutom skapar ni alla exakt samma problem genom att fortsätta mata inlägg! Vi alla uppskattar om man undviker tackposter, men tills ett förbud upprättas så får det fortsätta. Oavsett förbud så är det INTE er plats att påvisa detta, utan moderatorernas, vill ni fortsäta denna debatt så starta en tråd i avdelningen för Feedback & Frågor. Slutsnackat! /mod
Så här skrev Robin och det enda som kan som lite smått indikerar att om någon skriver något mer i tråden så stängs de av direkt är sista ordet "Slutsnackat!". När en moderator skriver så ska man alltså förstå att ett ord till så åker man ut? Grabbarna som blev avstängda skrev "Tack" vilket han påvisar att det faktiskt inte är förbjudet och ändå blev de avstängda. Om det verkligen va så att det va 100% slutskrivet i den tråden så borde den låsts direkt alternativt ha klart tydliggjorts att skriver någon mer ett endaste ord här så blir den avstängd omgående. Man kan inte skriva, "ni får skriva tack" och sen när någon gör det så stängs den av ändå.

Att avstängningen kortades ner till 3 dagar istället för 1 vecka tyder ju bara på att det hela va fel från början och att någon varning inte borde ha delats ut. För om det finns klara grunder för en avstängning så finns det väl ingen anledning till att halvera den.

Bra punkt om att vi användare ska hjälpa till och försöka hålla ordning och det tycker jag att vi ska försöka göra då det som du säger inte är lätt för er att se allt. Dock så påvisar ju Robin i inlägget att vi vanliga medlemmar ska ge fan i att försöka styra upp i forumet, det är minsann moderatorernas jobb och vi ska inte blanda oss i det? Han skrev inget om att inlägg med hån, narr eller av skämt karaktär skulle undvikas utan det enda han poängterade va att man får skriva tack men vi ska absolut inte försöka hjälpa er moderatorer med att tala om för folk vad som bör/får göras eller inte utan det är ert (hans) privilegium att få göra i kraft av moderators titeln.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5), Arnie (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 14:12   #28
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Tack!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
11433 (+10)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 16:23   #29
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Så här skrev Robin och det enda som kan som lite smått indikerar att om någon skriver något mer i tråden så stängs de av direkt är sista ordet "Slutsnackat!". När en moderator skriver så ska man alltså förstå att ett ord till så åker man ut? Grabbarna som blev avstängda skrev "Tack" vilket han påvisar att det faktiskt inte är förbjudet och ändå blev de avstängda. Om det verkligen va så att det va 100% slutskrivet i den tråden så borde den låsts direkt alternativt ha klart tydliggjorts att skriver någon mer ett endaste ord här så blir den avstängd omgående. Man kan inte skriva, "ni får skriva tack" och sen när någon gör det så stängs den av ändå.

Att avstängningen kortades ner till 3 dagar istället för 1 vecka tyder ju bara på att det hela va fel från början och att någon varning inte borde ha delats ut. För om det finns klara grunder för en avstängning så finns det väl ingen anledning till att halvera den.

Bra punkt om att vi användare ska hjälpa till och försöka hålla ordning och det tycker jag att vi ska försöka göra då det som du säger inte är lätt för er att se allt. Dock så påvisar ju Robin i inlägget att vi vanliga medlemmar ska ge fan i att försöka styra upp i forumet, det är minsann moderatorernas jobb och vi ska inte blanda oss i det? Han skrev inget om att inlägg med hån, narr eller av skämt karaktär skulle undvikas utan det enda han poängterade va att man får skriva tack men vi ska absolut inte försöka hjälpa er moderatorer med att tala om för folk vad som bör/får göras eller inte utan det är ert (hans) privilegium att få göra i kraft av moderators titeln.
Likt inlägget över detta från BlackCobra är just sådana inlägg som helt enkelt gjordes just för att sabotera mer och knappast leda till något konstruktivt, tvärtom det leder bara till merjobb. Det är användare som skriver i denna tråd som samtidigt sitter och klagar på trollen på forumet när de beter sig precis likadant själv.

Det är även ni användare som gör forumet till vad det är. Beter ni er på sandlådenivå så kommer det leda till att ni har en sandlåda att leka i till slut.

Dessa två användare som blev kort avstängda var väl medvetna om vad de gjorde och valde att göra det ändå, de försökte helt enkelt försvåra samt sabotera en moderators arbete och syfte med att styra upp en tråd.
Det är INTE OK att efter en allmän tillsägelse fortsätta med det alla kollektivt blev tillsagda att sluta göra, även om det är med glimten i ögat.


Hjälpa en moderator gör man inte genom att skriva öppet på forumet, tvärtom. Vi har rapporteringsknappar för detta.

Citat:
0.01 Rapportera inlägg som ni anser bryter mot någon regel.
Citera inte inlägget eller kommentera. Detta leder bara till merarbete för forumets moderatorer som dessutom eventuellt inte får kännedom om händelsen och kan agera. För att rapportera ett inlägg trycker ni på "Rapportera" som finns till vänster om inlägget. Moderatorn i forumet får då en notis och kan snabbare agera.
Rubbet står klart och tydligt i regelverket som alla godkänt när de blev medlemmar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+100)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 16:47   #30
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Likt inlägget över detta från BlackCobra är just sådana inlägg som helt enkelt gjordes just för att sabotera mer och knappast leda till något konstruktivt, tvärtom det leder bara till merjobb. Det är användare som skriver i denna tråd som samtidigt sitter och klagar på trollen på forumet när de beter sig precis likadant själv.
Får man inte skriva "tack" för samtliga svar i tråden?

Jag gillar egentligen inte fenomenet själv men om det nyligen bestämts att det är helt okej så tycker jag att även jag ska få använda mig av denna (meningslösa när det finns sharps för detta ändamål) kommentar, utan att bli anklagad för att sabotera, speciellt av en moderator. Det finns inget i det inlägget som antyder att det är en sarkastisk eller har för avsikt att sabotera kommentar.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td