Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-18, 16:41   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Inlägg som ej bryter mot regler tas bort utan att användaren meddelas?


Är det vanligt att flera inlägg raderas som inte bryter emot några regler utan att man som vanlig användare får veta detta från den ansvarige moderatorn?

Var Lindvallen som spydde galla på mig utan anledning och jag ifrågasatte vad han höll på med (så du som moderator känner igen om det var du som modererade)
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 17:10   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det var inte jag som modererade, men det händer att inlägg försvinner utan att ni blir varse om det på annat sätt än att ni saknar det.

Sedan kan man ju som användare redigera bort sina inlägg till viss del. De försvinner inte helt, men kan ju skrivas om helt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 17:26   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Tack för snabbt svar. Var dock ett par av mina inlägg som försvann med så har inte med bortredigerande att göra.

Synd att man inte kan få mer information om en sådan här sak av en sida man varit medlem i nästan 1,5 år och gjort 850 inlägg på
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 18:31   #4
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Tack för snabbt svar. Var dock ett par av mina inlägg som försvann med så har inte med bortredigerande att göra.

Synd att man inte kan få mer information om en sådan här sak av en sida man varit medlem i nästan 1,5 år och gjort 850 inlägg på
Håller med om att man borde ha rätt att bli meddelad om ens inlägg tas bort eller redigeras. Dock köper jag inte ditt argument om att du som äldre medlem har rätt i större utsträckning till en förklaring än någon annan.
__________________
Rygga aldrig då jag är totalt usel.

OBS: EJ IRONSIKT!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 19:13   #5
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Håller med om att man borde ha rätt att bli meddelad om ens inlägg tas bort eller redigeras. Dock köper jag inte ditt argument om att du som äldre medlem har rätt i större utsträckning till en förklaring än någon annan.
Håller med dig om kritiken. Blev något fel i tankeverksamheten när jag skrev det där. Menade det inte på det sättet som det lät nu när jag läste det. Syftade mer på att jag inte var någon noob som inte vet hur och vad man kan skriva på ett forum som detta. Därigenom påverkar antalet inlägg och medlem sen ett tag.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-19, 20:18   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Är det vanligt att flera inlägg raderas som inte bryter emot några regler utan att man som vanlig användare får veta detta från den ansvarige moderatorn?

Var Lindvallen som spydde galla på mig utan anledning och jag ifrågasatte vad han höll på med (så du som moderator känner igen om det var du som modererade)
Det var jag som raderade inläggen som rapporterades.
I det här fallet så bröt både dina, resterande som postade sina system och Lindvallens inlägg mot reglerna. Dessa var offtopic och berörde inte trådskaparens frågeställning. Istället för att kommentera/spy galla öppet så borde du ha tagit det i PM med användaren för att inte få tråden att spåra ut/gå in på annat.
Så som svar på din fråga, inlägg som inte bryter mot några regler raderas inte och har ingen anledning att raderas.
Inlägg som bryter mot regler raderas och de brukar även offentliggöras i tråden. I det här fallet rapporterade både du och Lindvallen varandras inlägg och därmed var ni båda medvetna om regelbrotten, av den anledningen gjordes ingen offentlig notifiering då det endast var ni två som var drivande i det hela.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-19, 21:42   #7
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Jag ifrågasatte hans sätt att skriva till mig då det var rejält oförskämt skrivet och utan anledning. Tycker inte att jag gjorde något fel i att skriva att de skrev i fel tråd och blev även tackad av en av dem då det var ett ärligt misstag.

Jag rapporterade inlägget för hur han skrev och inte för att det var off topic då han fortsatte på diskussionen som kom upp. Tycker du (som fortfarande kan läsa hans sista inlägg som togs bort) att det var fullt okej av honom att skriva så?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-20, 05:53   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag ifrågasatte hans sätt att skriva till mig då det var rejält oförskämt skrivet och utan anledning. Tycker inte att jag gjorde något fel i att skriva att de skrev i fel tråd och blev även tackad av en av dem då det var ett ärligt misstag.

Jag rapporterade inlägget för hur han skrev och inte för att det var off topic då han fortsatte på diskussionen som kom upp. Tycker du (som fortfarande kan läsa hans sista inlägg som togs bort) att det var fullt okej av honom att skriva så?
Ditt första inlägg var ett påpekande till de som skrev sina system i tråden. Inget fel med det alls. Ditt andra inlägg som var ett svar till honom var däremot helt offtopic och bidrog till att tråden var på väg att spåra ur.
Korrekt hantering utav dig hade varit att rapportera hans inlägg och besvara den via PM till honom istället för att skriva det öppet. Eftersom ditt svar var riktad till honom endast och inte till övriga forumläsare.
Jag förstår att du vill försvara dig men då får du även infinna dig vid att ditt inlägg plockas bort pga OT.
Ingen av er gjorde något rätt (förutom ditt påpekande att de skrev i fel tråd) och därför försvann båda era "spy-galla-på-varanndra"-inlägg tillsammans med systemen som lades upp.

Dessutom skrev han;
Citat:
BlackCobra, du behöver inte bry dig. Du är inte med i bolaget längre. Så du är inne i fel tråd.
samt
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
istället för vara allmänt dryg/leka duktig eller vad du försökte göra med ditt inlägg.
Det var ju precis det som du gjorde. Jag valde att rapportera.
Förresten hur mår du idag?
Ser inga märkvärdiga regelbrott eller grova personangrepp förutom OT.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td