Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-16, 23:19   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Admins ändrar i PM!?


Användaren SharkS blev nyligen bannad på grund av en rad olika anledningar och jag vet inte alls hur turerna är kring det och jag bryr mig inte heller, utan det får stå för er inblandade.

Dock så reagerar jag på detta som nu också drabbade mig. Jag har haft en PM (Privata meddelanden) konversation med denna användaren SharkS under det senaste dygnet där vi diskuterat lite olika saker. När han märkte att han snart skulle bli bannad så valde han att skicka två PM till mig där han försökte förmedla sin mailadress till mig så att vi skulle kunna fortsätta vår privata konversation trots att han skulle bli bannad här på sharps.

Nu verkar det dock som att dessa Privata meddelanden inte va så speciellt privata alls eftersom att admins gått in och ändrat i dessa och hans mailadress har blivit ändrad till:

"anonym@**********" samt "[email protected]" i det första PM:et och i det andra så ändrade admins hans mailadress till:

"anonym@********** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

INGET ANNAT!"

Dessa mailadresser är alltså felaktiga för att admin ändrat dem av någon anledning och inte tycker att jag ska kunna få ha kontakt med denna personen i fortsättningen.

Jag bryr mig inte alls om ni stängde av honom eller om det va rätt eller fel men jag tycker att det är rent utsagt pinsamt att någon admin går in och rotar i de privata meddelandena och ändrar det han skriver och försöker se till så att vi inte ska kunna hålla kontakten i fortsättningen.

Bara för att han blir avstängd här så betyder väl inte det att jag inte ska kunna få maila honom i fortsättningen? Eller är det så att om man blir bannad här så ska man automatiskt bli avstängd från all möjlig fortsatt kontakt med någon av alla användare på sharps.se?

Det känns som det varit några situationer där folk här ifrågasatt en admins agerande och troligen så säger ert regelverk att en admin kan göra precis vad den vill, det förstår jag helt klart. Antingen så gör ni det enkelt för er likt tidigare och bara lutar er mot reglerna som visar att ni kan göra vad som helst och säger inget mer men det vore både fegt och tråkigt. Jag och kanske någon annan med mig tycker istället att det vore intressant att höra vem som gjort detta och varför för enligt mig känns det väldigt onödigt och dåligt gjort. Visst banna honom från chatt, sida och allt men nog ska jag väl kunna få veta hans mailadress för det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), AndreasB1897 (+10), eddieh (+5), mape (+1), KP (+3)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-16 klockan 23:21.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 23:27   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Om vi för att skydda oss mot otillbörlig marknadsföring och därmed bannlyser domännamnet att postas i sin helhet på Sharps (för att få spammarna att tröttna) så kommer det även att utebli i PM då även mass-PM kontinuerligt genomförs. Vi har inga befogenheter att varken läsa eller ändra PM utan detta sköts per automatik av den plugin vi har installerad i vBulletin för att stoppa spammare.

Vi beslutade alltså för att plocka bort hans domännamn från att postas på Sharps mellan ditt första och andra PM med honom och då ändrades det såklart bara i det senare.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 00:08   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Okej, så ni ansåg alltså att denna användaren som nyligen blev bannad och aldrig tidigare försökt spamma ut sitt domännamn va nu helt plötsligt en risk för att spamma ut och marknadsföra sitt domännamn trots att han va bannad?

Eller va grundtanken precis den som jag tog upp, när ni stängde av honom så ville ni inte att någon skulle kunna ta reda på var man kan nå honom i fortsättningen och därmed så bannade ni även hans domännamn som han nyligen hade startat en blogg eller vad man nu ska kalla det?

Jag trodde att domännamn plockades bort när detta hade kommit upp som ett fall av spamm eller otillåten marknadsföring, inte att olika domäner plockas bort för att man inte ska kunna nå bannade personer.

Jag har inte skickat något PM till honom under kvällen och vet inte vad du menar med att det skulle vara ändrat i det andra PM:et och inte det första.

I det första PM:et kom två felaktiga mailadresser: "anonym@**********" & "[email protected]"

I det andra PM:et kom en felaktig mailadress: "anonym@**********"

Ändras domän namnet till ****** ibland och sen till sharps.se någon annan gång eller hur fungerar det?

Hur som helst så tycker jag fortfarande det är väldigt onödigt, förtjänade han en avstängning så banna honom men ser ingen anledning till att banna hans domännamn så att medlemmar här på sharps inte ska kunna ta reda på var man kan nå honom i fortsättningen efter avstängningen. Tycker inte heller att det riktigt faller in under regeln "skydda oss mot otillbörlig marknadsföring" som du talar om då jag inte direkt anser att han fört någon otillbörlig marknadsföring, men sure ni kan säkert vrida och vända på det så att det kan styrka ert agerande.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 01:20   #4
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

När man får sin signatur redigerad för att den anses vara reklam och användaren därefter lägger till samma eller liknande signatur en gång till har vi som policy att vi blockerar domänen. Så skedde i detta fall.

I detta läget var SharkS alltså fortfarande en vanlig användare, bara att han inte kunde försöka fixa mer gratis marknadsföring till sin sida.

Senare under kvällen började han komma in med indirekta hot och andra trakasserier på chatten och blev därför permanent bannad från både forum och chatt för upprepade regelbrott på kort tid. Du kan läsa om det i hans numera låsta speldagbok.

Att du fick fel adresser beror nog snarare på att han varit lite väl upphetsad när han skrev och Sharks blev Sharps (om vi nu ens hade haft möjligheten att läsa eller ändra PM tror du vi sitter och redigerar om Sharks till Sharps?)

Vore lite dumt att låta en användare härja fritt nu när jag enligt honom blivit polisanmäld dessutom?

Spoiler:
[22:42:20] [htsolna] [22:34] <SharkS> kan du ta printscreen i chatten vore du kung när det skrivs om mig 22.01 och 22.04
[22:42:42] [htsolna] [22:34] <htsolna> orkar inte [22:35] <SharkS> vore sjyst som fan [22:35] <SharkS> ha egna printscreen redan [22:35] <SharkS> men kanske behöver fler en rättegång
[23:29:35] [htsolna] [23:09] <SharkS> ja, boone är annäld som sagt, kommer inte ha med honom att göra
[23:29:47] [htsolna] [23:29] <htsolna> vad har du anmält han för? [23:29] <SharkS> för [23:29] <SharkS> tal [23:29] <SharkS> kränkning
[23:30:09] [htsolna] [23:29] <SharkS> solklart brott
[23:33:35] [htsolna] [23:33] <SharkS> inte jag heller men en anmälan är gjord och när polis/åklaare lägger ner det drive jag det själv

Verkar vara en trevlig användare inte sant?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), AbbeAce (+1), Lazlo (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 06:26   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hans domännamn till hans hemsida är bannad samtidigt som han blivit avstängd. Detta då signatur/inlägg m.m. började innehålla "BESÖK MIN SIDA xxxxx STARTAR I DEC"
Dvs försöker han skriva ut sin hemsida så ändrar forumet det till *******. Denna ändring görs i rubriker, inlägg och PM.
Varför han skrev att hans mailadress är anonym@sharps .se har jag ingen aning om det får du fråga honom om. Men han kanske skrev fel då han verkar inte kunna urskilja domänerna direkt själv (se quote längre ned). Den maskerade adressen är iaf > sharKs . se dvs hans mailadress är då anonym@sharks . se
Varför den sattes var för att inte riskera att han under natten skapar ytterligare konton och spammar runt den för att värva medlemmar härifrån.
Han har redan direkt samt indirekt uttryckt dödshot mot sitens admin samt en annan medlem i chatten där han skulle "skära halsen" etc. Det var även av den anledningen som bannen i chatten sattes. Han har redan en agenda till sitt agerande och det är att han tänker starta sin egen sida samt värva medlemmar härifrån.

Citat:
[22:11] <SharkS> kanske tappar sharks en av de mest lästa inom en månad
[22:12] <SharkS> ifall ajg får min kamrat till att skapa en grym sajt
edit:
Ett litet mer förtydligande till varför denna förebyggande åtgärd görs. Vi skötes sidan på vår fritid vid sidan om våra jobb/studier/privatliv. Vi kan och vill inte sitta och moderera 24/7 bara för att någon enstaka användare utav 10000 väljer att stå vid sidan om och kasta grus både när vi är här och när vi inte är här. Av den anledningen sätter vi denna form utav blockering just för att undvika en massa extraarbete samt annat som eventuellt kan skada sidan. Better safe than sorry som man säger.

I det här fallet råkar just användarens mailadress vara sin egen websideadress. Hade han haft en gmail/hotmail eller annat hade den inte spärrats. Just nu är det endast domännamnet som blockerats på forumet och oturligt nog för honom så råkade det även vara hans mailadress. Spärren kommer att ligga permanent tillsammans med användarens olika användarnamn och kommer således inte heller att hävas men den har fortfarande inget med er PM konversation att göra eller huruvida någon admin ändrar i PM. Blockeringen sätts på all innehåll på sidan som tidigare förklarat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5), Lazlo (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 06:31   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Om vi för att skydda oss mot otillbörlig marknadsföring och därmed bannlyser domännamnet att postas i sin helhet på Sharps (för att få spammarna att tröttna) så kommer det även att utebli i PM då även mass-PM kontinuerligt genomförs. Vi har inga befogenheter att varken läsa eller ändra PM utan detta sköts per automatik av den plugin vi har installerad i vBulletin för att stoppa spammare.

Vi beslutade alltså för att plocka bort hans domännamn från att postas på Sharps mellan ditt första och andra PM med honom och då ändrades det såklart bara i det senare.
Nej detta stämmer inte. När spärren sätts så ändras även alla tidigare inlägg/rubriker/pm på forumet som innehåller det ordet. Dvs både framtida men även historiska ändras på samma gång.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 09:03   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Har personligen inget emot användaren SharpsS. Kommer definitivt att sakna bla hans skidskytteanalyser på forumet.

Men, hot av alla dessa slag oavsett vem de riktas mot måste stävjas med omedelbar avstägning och banning. Detta är den enda vägen. Kommer sluta som ROK annars, där dödshot utdelas dagligen och duktiga skribenter skräms bort. Dettta leder ju till att sajten inte tillför något såsom i fallet ROK. Låt inte Sharps hamna där oxå!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-17, 10:20   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Alright, återigen så har jag ingen uppfattning om avstängningen eftersom jag inte vet vad som har hänt och jag kan därför inte uttala mig om det. Det kan vara hur rätt eller fel som helst, jag har ingen aning men antar såklart att ni gjort en rättvis och korrekt bedömning så det säger jag inget om.

Det enda jag kort reflekterade över va att när han i sin dagbok försökte hänga ut de personer i chatten som enligt honom betett sig dåligt mot honom så blev det han själv som såg ut som den stora boven i dramat.

Nu har ni talat om lite av vad som hände och avstängningen känns ju klart förtjänad.

Ni säger emot varandra angående domännamnet och när det togs bort men det spelar ingen större roll. Ni har förklarat hur det ligger till, ni ansåg att det va en fara att denna personen på något sätt skulle komma tillbaka och spamma alternativt försöka värva medlemmar härifrån till sin sida och då tog ni bort domännamnet och det är inte mer med det.

Det hela gjorde således att mailadressen i hans PM också försvann även om det kanske inte va grundtanken.

Tack för svaren och tack för mailen, ska se vad personen i fråga har att säga även om jag mer om mer har svårt att tro att det kan vara något vettigt om man är så instabil som det verkar ge sken av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3), smak (+2), Boone (+3)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-12-17 klockan 10:25.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td