Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-05, 17:48   #16
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Nja, tveksamt. Om du inte polare med leverantören kanske. Alltså detta ska ju säljas, dvs staten ska ha sitt och skulle man bara göra, låt oss säga, 50 kr per tröja och 50 pers köper så blir det "småpotatis".

En sån här affärsidé skulle ju rikta sig ENBART mot Er, Sharps stammisar, och det är mig veterligen ingen jättestor skara.
Vi kontakta en liten reklambyrå, på en mindre ort.
Gjorde en deal, dom fixa tröjor inkl tryck.
Inga som helst tveksamheter skulle jag vilja säga, då jag själv var med och gjorde upp affären.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:49   #17
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Visa inlägg
Jag skulle kunna tänka mig en tröja med ett stort tryck på Wagner som står med armarna i kors, annars får det nog vara
Spoiler:
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+10), eddieh (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:19   #18
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Vi kontakta en liten reklambyrå, på en mindre ort.
Gjorde en deal, dom fixa tröjor inkl tryck.
Inga som helst tveksamheter skulle jag vilja säga, då jag själv var med och gjorde upp affären.
Så inom klubben sålde ni tröjorna till varandra? Med 25% moms och hela köret? Det är en sak att köpa och sen dela ut/sälja till en liten skara och en annan att sälja i vinstsyfte. Potentiellt skulle dock t.ex kriga kunna trycka upp 20 såna här tröjor (betalning innan) och sälja till alla som en liten hobby och sen donera överskottet till Sharps, då borde man väl kunna kringgå skatten på något sätt.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:33   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Så inom klubben sålde ni tröjorna till varandra? Med 25% moms och hela köret? Det är en sak att köpa och sen dela ut/sälja till en liten skara och en annan att sälja i vinstsyfte. Potentiellt skulle dock t.ex kriga kunna trycka upp 20 såna här tröjor (betalning innan) och sälja till alla som en liten hobby och sen donera överskottet till Sharps, då borde man väl kunna kringgå skatten på något sätt.
http://ownlabel.se/sweatshirts-c76/s...erad-p267.html

Kan du köpa hoodies styckvis för 399 ink moms från andra googleträffen så gissar jag på att om du kontaktar ett tryckeri eller ett profilproduktsföretag så kan du med all säkerhet beställa 20-100st till en rimlig kostnad och ändå ha ett påslag på 100 spänn om man nu vill det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:38   #20
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Är garanterar inget större problem hitta en bra billig leverantör för detta.
Lägger någon 1-2 dagar så är det löst.

Med tanke på vad många av oss härinne omsätter på spel så är väl inte en 5hunka nåt att snacka om
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:49   #21
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Som sagt - leverantör går att hitta, ja. Men ska man öppna en Sharps-shop med merch av olika slag tillkommer extra kostnader (bla 25% moms som jag skrev tidigare). Sen, som jag också skrev, kan ju någon ta på sig att fixa ihop allt det här pro bono och sedan sälja till alla som är intresserade. Litar man på personen ifråga så för man över pengar till hans konto och sen skickar man iväg tröjorna en och en (50-60 kr i porto tillkommer bara där). Sen kanske det blir ett plus på 1-4000 som får gå oavkortat till Sharps. Det funkar, men hur många hoppar på det tåget?

Jag vet att jag låter negativ och tråkig, men jag är realist. Har själv i flera år drömt om att öppna en webshop, men det är så extremt svårt att hitta en vinstdrivande lösning.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:00   #22
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Som sagt - leverantör går att hitta, ja. Men ska man öppna en Sharps-shop med merch av olika slag tillkommer extra kostnader (bla 25% moms som jag skrev tidigare). Sen, som jag också skrev, kan ju någon ta på sig att fixa ihop allt det här pro bono och sedan sälja till alla som är intresserade. Litar man på personen ifråga så för man över pengar till hans konto och sen skickar man iväg tröjorna en och en (50-60 kr i porto tillkommer bara där). Sen kanske det blir ett plus på 1-4000 som får gå oavkortat till Sharps. Det funkar, men hur många hoppar på det tåget?

Jag vet att jag låter negativ och tråkig, men jag är realist. Har själv i flera år drömt om att öppna en webshop, men det är så extremt svårt att hitta en vinstdrivande lösning.
Bra synpunkter även om du i mina ögon är lite väl skeptisk.
However, Jag tycker man helt enkelt bör ta in sponsorer på produkterna.
Vi lever i en värld där man ibland får hora lite.
Med lite sponsorer kan ju dessutom vinsten per "kit" för Sharps bli riktigt bra.
Vi som medlemmar gynnas ju oxå av detta då priserna kan subventioneras., och lite horeri kan man ju ta.

Jag skulle helt klart ha på mig tex en Sharps tröja ibland. Som tex idag på gymmet. Hade jag en kaffemugg skulle jag dricka ur den dagligen.
Dricker fortfarande kaffe ur min gamla pokermugg från ladbrokes.

2-3 sponsorer tycker jag är helt ok, Tex Pinnacle, O Learys,
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:03   #23
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Bra synpunkter även om du i mina ögon är lite väl skeptisk.
However, Jag tycker man helt enkelt bör ta in sponsorer på produkterna.
Vi lever i en värld där man ibland får hora lite.
Med lite sponsorer kan ju dessutom vinsten per "kit" för Sharps bli riktigt bra.
Vi som medlemmar gynnas ju oxå av detta då priserna kan subventioneras., och lite horeri kan man ju ta.

Jag skulle helt klart ha på mig tex en Sharps tröja ibland. Som tex idag på gymmet. Hade jag en kaffemugg skulle jag dricka ur den dagligen.
Dricker fortfarande kaffe ur min gamla pokermugg från ladbrokes.

2-3 sponsorer tycker jag är helt ok, Tex Pinnacle, O Learys,
Är ju bara dunka på och prata med de tänkbara sponsorerna. Klart jävligt många tycker vi är intressanta. Idrottsresor, spelbolag, Klädföretag, Sportvarahus, Öltillverkar, Osv osv

Dessoutom kan man ju locka dom med lite mailutskick och annan kul i nyhetsbrevet där Sharps informerar
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:07   #24
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Jag fortsätter vara skeptisk nu.. Du måste nog dra på ett jävla säljsnack om du ska sälja in dig hos dem. Alltså detta är en tröja eller mugg som ska produceras i ett extremt litet antal, varför vill dem vara med och sponsra det? Vad vinner dem på det? Vissa företag vill inte associeras med spel och dem som vill det vill nog hellre ha en stor banner på förstasidan, hellre än att synas på ett par hoodies.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:17   #25
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Jag fortsätter vara skeptisk nu.. Du måste nog dra på ett jävla säljsnack om du ska sälja in dig hos dem. Alltså detta är en tröja eller mugg som ska produceras i ett extremt litet antal, varför vill dem vara med och sponsra det? Vad vinner dem på det? Vissa företag vill inte associeras med spel och dem som vill det vill nog hellre ha en stor banner på förstasidan, hellre än att synas på ett par hoodies.
Du kan ju inte mena allvar. Vadå litet antal?
Tanken är ju inte som du säger att trycka upp 20 tröjor.
Nej, givetvis ska detta göras i större skala.

När man sammanstrålar med intressaenterna får man ju sälja in konceptet.
10.000 aktiva medlemmar som älskar sport, spel, mat, kläder osv.
Dessutom ät många av oss relativt kapitalstarka vilket inte direkt är något minus. Det är ju inte jättesummor vi pratar om utan kanske 20-30k per annonsör. Givevis får man ju baka in lite andra schyssta dealar.

Dealar som för den delen skulle kunna ge oss medlemmar ett mervärde.
Tex 10% rabatt på Olearys. Rabatt på idrottsresor osv.

Win win där.

Allvarligt, kan man inte sälja in denna deal så är man ju helt oduglig.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:31   #26
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Nu börjar du ju spåra. Vad fan, ska man börja med att göra saker i en större skala så tar du det till en helt nivå. Du ska då alltså skaffa en webbshop (kan göras hyfsat billigt idag från klar plattform), regga ett handelsbolag, snacka med sponsorer, designa tröjor och allt annat i shopen, knyta en bra leverantörskontakt och fixa en eller flera bra dealar. Den här listan kan säkert göras mycket längre och detta ska alltså skötas på din (antar att du tar dig an det här?) fritid. Du får inte ut några pengar för det och du har dessutom inget direkt underlag för att du kommer lyckas sälja mer än 20 artiklar.

Alltså i grund och botten är din affärsidé inte så bra och det är enormt svårt att gå med vinst, vilket är hela syftet.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:34   #27
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Förlåt mig, fan vad jag mässar på. Men jag älskar att prata ideer, och affärsmöjligheter.

En annan sak som jag tänkt mkt på.

Holms hade mkt tur när han startade ROK. Tajmingen var perfekt.
Jag menar anledningen till att han drar in pengar idag är ju att många kunder skapade sina konton via hans sajt. När han började hade ju inte alla konton överallt. Vilket ju gjorde hans dealar på sikt oerhört lukrativa.

Här tror jag Sharps har ett fundamentalt problem. Sharp har ju inte alls särskilt mkt intäkter av det slaget, då Sharps tajming var lite sen.

En möjlighet att råda bot på detta är följande enligt mig.

Till och börja kan vi konstatera att Sharps kundregister är klart intressa´nt även om bolagen givetvis hellre tar ROK kunder.
Men vi ska nog komma ihåg att de flesta även här på Sharps är förlorande spelare.

Det jag tycker kan vara intressant är att hitta samarbet med stora bolag som inte hunnit etablera sig i Sverige men vill. Bolaget kan då via Sharps erbjudas en stor massa av kunder.

Sharps ordnar då en enastende startuppbonus för detta bolag som bara Sharps har. Här har vi mervärde för oss medlemmar.
Vidare så jobbar Sharps löpande med Bolaget med tex återkommande reloadbonusar, rakeback osv. oxå här mervärde för oss medlemmar.

Via detta bolag kommer Sharps in i ett första läge och kan förhandla till sig mkt lönsamma villkor mot bolaget.

Det är ju precis så Holms lagt upp det då han nu bombar med WilleHill.

Grejen är att verkligen skapa värden till oss medlemmar.
Värden åt Sharps.se
Värden åt spelbolaget
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:36   #28
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Nu börjar du ju spåra. Vad fan, ska man börja med att göra saker i en större skala så tar du det till en helt nivå. Du ska då alltså skaffa en webbshop (kan göras hyfsat billigt idag från klar plattform), regga ett handelsbolag, snacka med sponsorer, designa tröjor och allt annat i shopen, knyta en bra leverantörskontakt och fixa en eller flera bra dealar. Den här listan kan säkert göras mycket längre och detta ska alltså skötas på din (antar att du tar dig an det här?) fritid. Du får inte ut några pengar för det och du har dessutom inget direkt underlag för att du kommer lyckas sälja mer än 20 artiklar.

Alltså i grund och botten är din affärsidé inte så bra och det är enormt svårt att gå med vinst, vilket är hela syftet.
Detta är inte på något sätt min affärside!!!!
Jag kommer inte tjäna en jävla krona på detta.
Detta är förslag riktade mot Sharps ledning
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 19:48   #29
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Tänkte det ja.. Alltså för att få det att bli lönsamt krävs så oooooooootroligt mycket. Att slänga ner flera hundratals timmar för att ta ett sånt här projekt till ytan för typ 1000 kr extra i månaden är inte värt, det håller nog alla med om.

Det är bra att du kommer med nytänkande dock.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 22:12   #30
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

No offence men jag skulle aldrig i hela mitt liv betala för en hoodie med sharps.se logga och nån sponsor. och då menar jag verkligen aldrig. Kanske om sharps gav mig pengar men det är fan tveksamt iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+5)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td