Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-05, 16:21   #1
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

SharpsShopen. Nu är det väl dags!


Först vill jag säga att jag tycker Sharps.se är en fantastisk sajt.

Men som bla KP nämt i tråden Sharps vinstdrivande så brottas Sharps med en svag likviditet vilkte givetvis saknar ner sajtens utvecklingen.

Detta är ju inget som jag egentligen har något med att göra men min hjärna är skapad på det sättet att jag kan lixsom inte hålla mig.

Om vi tar SharpsShopen som ett ex, har ju varit pg länge men inget händer.

Detta skulle heklt klart kunna vara ett sätt för Sharps att på ett snabbt och enkelt sätt dra in lite kulor.

Jag ser framför mig att många lojala medlemmar lätt skulle köpa merchandise saker om dessa fanns tillgängliga.

T-shirts, Hoods, Kaffemuggar o lite annat är ju väldigt enkelt att skaffa.

En variant för att minimera inköpskostnadera för dessa kan ju att ta in lite reklam på tröjorna. Detta bör enkelt kunna lösas genom några telefonsamtal

Kan sharps skaffa prylarna mer eller mindre gratis så kan det ju ramla in en fin peng till verksamheten. Samt en ökad exponering av varumärket.

För egen del skulle jag lätt kunna lägga 1000 kr på detta.

Idag är ju tekniken så snabb och smidig att det går att ta beställningar efter order så ekonomisk bör ju risken bli obefintlig.

Vi här på Sharps är ju helt klart en intressant målgrupp, inte bara för spelbolagen. Sportreseföretag, Gym, Restauranger, typ olearys, osv.

Borde ju inte alls vara svårt hitta bolag som får vara med med reklam på Sharps merchandises.

Postade själv ett förslag till flashback för många år där jag erbjöd mig att sköta deras merchandisedel, men fick tyvärr ett nej till svar.

Så kära vänner! Låt oss spåna lite...

Ideer på Merchandises?

Skulle ni kunna tänka er att köpa? Och hur mkt skulle ni lägga?

Om någon har bra grafiska skills skulle ju denna kunna lägga upp ett förslag , på mugg, shirt och nåt annat.

Slogan!
Tycker jag är kul och det är ju något sharps bör ha.

Själv är jag mkt för ironi.

Här kommer några från mig.

Sharps.se
När bara värdet räknas!

Sharps.se
Vi kliver blytungt!

Sharps.se
Hos oss är ALLA limiterade!

Sharps.se
Grönt är skönt!

Sharps.se


Sharps.se
Inga blytunga. Herren ser dig!

Sharps.se
Jag döpte min förstfödde till ROI

Sharps.se
100% Mandelmassa

Sharps.se
Inget bullshit. Bara kvalite

Sharps.se
Vi äter "PUBLIC" till frukost!


Någon som har någon bra?

Vad står Sharps egentligen för?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trouler (+5), Maijadona (+20), lordagspippi (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:30   #2
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

I vilket sammanhang skulle man ha på sig en Sharps.se-tröja med reklam på?
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:32   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kommentar angående dina slogans (ska försöka hinna med ett mera detaljerat svar senare):

Diggar alla förutom denna "Sharps.se Vi kliver blytungt!". Låter och ser konstigt ut men i övrigt så är de alla mkt bra med glimten i ögat.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:35   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
I vilket sammanhang skulle man ha på sig en Sharps.se-tröja med reklam på?
I många sammanhang. Om det sedan slinker med lite reklam på tröjan är väl inget som stör tycker jag iallafall. Det skall givetvis se väldigt snyygt ut.
Tröjan ska ju vara jävligt cool. även de andra prylarna såklart.
Jag har en design snubbe som lätt skulle kunna fixa så att reklamen inte stör.

Lite får man väl ta om det kan bli en kommande intäkskälla för Sharps.

Tycker jag iallafall.

Senast redigerad av kriga den 2013-02-05 klockan 16:36.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:46   #5
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
I många sammanhang. Om det sedan slinker med lite reklam på tröjan är väl inget som stör tycker jag iallafall. Det skall givetvis se väldigt snyygt ut.
Tröjan ska ju vara jävligt cool. även de andra prylarna såklart.
Jag har en design snubbe som lätt skulle kunna fixa så att reklamen inte stör.

Lite får man väl ta om det kan bli en kommande intäkskälla för Sharps.

Tycker jag iallafall.
Nämn ett sammanhang då. När man är hemma och skiter i vad man har på sig kan jag acceptera, men inte när man är ute. Alltså "Sharps.se - När..." är ju bara reklam. Det säger till personen som ser på dig och din tröja att gå in på Sharps.se. Vill man att det ska vara syftet och inte bryr sig om hur man ser ut och vad man har på sig - visst, då funkar det ju. Sen skulle man ju absolut kunna stödköpa en tröja eller en mugg för att man gillar Sharps och vill att det ska utvecklas, men jag tvivlar starkt på att det kommer funka speciellt bra. Då skulle jag hellre köpa speltips av något slag, kanske Stryk- och Europatips-förslag likt Sporttjänstens.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:49   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

En clean stilren grå hoodie med en stor sharps logga på bröstet eller ryggen och en liten "Bet365" logga på armen hade jag absolut kunnat glida runt i!

"Bet365" går ju att byta ut mot vilket företag somhelst.
Själv är jag inte så mycket för alla dom "konstiga" slogansen men borde ju gå att ha lite olika varianter.
Sen vill jag gärna ha ganska bra kvalitet på hoodien så att det inte bara känns som något billigt skräp.

Om jag hade fått som jag ville så hade jag absolut köpt en eller två av dessa !
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:49   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Nämn ett sammanhang då. När man är hemma och skiter i vad man har på sig kan jag acceptera, men inte när man är ute. Alltså "Sharps.se - När..." är ju bara reklam. Det säger till personen som ser på dig och din tröja att gå in på Sharps.se. Vill man att det ska vara syftet och inte bryr sig om hur man ser ut och vad man har på sig - visst, då funkar det ju. Sen skulle man ju absolut kunna stödköpa en tröja eller en mugg för att man gillar Sharps och vill att det ska utvecklas, men jag tvivlar starkt på att det kommer funka speciellt bra. Då skulle jag hellre köpa speltips av något slag, kanske Stryk- och Europatips-förslag likt Sporttjänstens.
Ett par hundra kan väl folk iallafall lägga bara för att visa lite jävla uppskattning till sajten. Eller är folk så jävla snåla?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:51   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
En clean stilren grå hoodie med en stor sharps logga på bröstet eller ryggen och en liten "Bet365" logga på armen hade jag absolut kunnat glida runt i!

"Bet365" går ju att byta ut mot vilket företag somhelst.
Själv är jag inte så mycket för alla dom "konstiga" slogansen men borde ju gå att ha lite olika varianter.
Sen vill jag gärna ha ganska bra kvalitet på hoodien så att det inte bara känns som något billigt skräp.

Om jag hade fått som jag ville så hade jag absolut köpt en eller två av dessa !

Härligt Norrman! Bara jävligt coola grejer såklart av hög kvalite. Inget Fruit Looms skit
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:56   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Sist jag brydde mig lät det så här "vi räknar med att kunna öppna en shop med saker man kan köpa för sharp$ inom några månader" och det var 2011. https://www.sharps.se/forums/feedback...-2/#post169170
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:57   #10
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ett par hundra kan väl folk iallafall lägga bara för att visa lite jävla uppskattning till sajten. Eller är folk så jävla snåla?
Vart kom det ifrån?

Alltså en grå hoodie med logo bak och fram, som ska producera i en relativt liten skala. Jag tror inte du är så jätteinsatt i klädbranschen (visserligen inte jag heller), men ska man producera i ett antal mindre än 100 kan man glömma att gå utomlands, då får man gå via Sverige (=mycket, mycket dyrare). Sen med frakt, moms och all sån skit så ska man ha en relativt stor profit (skoaffärer ligger t ex väl på 100% påslag har jag hört nånstans). Detta skulle betyda att man skulle få ge kanske 600-800 (skulle jag tippa på) för en hoodie.. MED SHARPS.SE-LOGO PÅ. Då går jag hellre till NK och köper mig en tröja och sen för över 100 kr till KP, eller vem det nu är som driver den här sidan, när jag kommer hem.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:17   #11
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2 Visa inlägg
Vart kom det ifrån?

Alltså en grå hoodie med logo bak och fram, som ska producera i en relativt liten skala. Jag tror inte du är så jätteinsatt i klädbranschen (visserligen inte jag heller), men ska man producera i ett antal mindre än 100 kan man glömma att gå utomlands, då får man gå via Sverige (=mycket, mycket dyrare). Sen med frakt, moms och all sån skit så ska man ha en relativt stor profit (skoaffärer ligger t ex väl på 100% påslag har jag hört nånstans). Detta skulle betyda att man skulle få ge kanske 600-800 (skulle jag tippa på) för en hoodie.. MED SHARPS.SE-LOGO PÅ. Då går jag hellre till NK och köper mig en tröja och sen för över 100 kr till KP, eller vem det nu är som driver den här sidan, när jag kommer hem.
Vill bara inflika, det går alldeles ypperligt att få justa hoods, till BRA pris.
Vi gjorde till klubben, tror det blev ca 20 st som skulle ha.
Bröst tryck, tryck på armarna, plus rygg, Dom gjorde nya schabloner, då vi firade ett jubileum.
Och kvaliten kan jag säga är BRA. Inget tunt skit som fladdrar sönder bara du blåser på det.
UNDER 400, det får du inte en kvalitets hood för om du så går till den billigaste skit affären.


Som sagt, flika bara in....
Bra krigamed lite kul och annorlunda ideer, sånt skapar utveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:18   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Och här en annan tråd där det skulle komma nyheter nästa vecka https://www.sharps.se/forums/nyheter/...-5/#post115319

Sen att kriga vill slanta upp är väl ädelt av honom. Fast tanken med poängsystemet var något helt annat.
https://www.sharps.se/forums/nyheter/...ystemet-sharp/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:24   #13
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag skulle kunna tänka mig en tröja med ett stort tryck på Wagner som står med armarna i kors, annars får det nog vara
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1), smak (+2), one (+1), daders (+3)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:40   #14
1X2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 1055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Vill bara inflika, det går alldeles ypperligt att få justa hoods, till BRA pris.
Vi gjorde till klubben, tror det blev ca 20 st som skulle ha.
Bröst tryck, tryck på armarna, plus rygg, Dom gjorde nya schabloner, då vi firade ett jubileum.
Och kvaliten kan jag säga är BRA. Inget tunt skit som fladdrar sönder bara du blåser på det.
UNDER 400, det får du inte en kvalitets hood för om du så går till den billigaste skit affären.


Som sagt, flika bara in....
Bra krigamed lite kul och annorlunda ideer, sånt skapar utveckling.
Nja, tveksamt. Om du inte polare med leverantören kanske. Alltså detta ska ju säljas, dvs staten ska ha sitt och skulle man bara göra, låt oss säga, 50 kr per tröja och 50 pers köper så blir det "småpotatis".

En sån här affärsidé skulle ju rikta sig ENBART mot Er, Sharps stammisar, och det är mig veterligen ingen jättestor skara.
1X2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:44   #15
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Visa inlägg
Jag skulle kunna tänka mig en tröja med ett stort tryck på Wagner som står med armarna i kors, annars får det nog vara
Klart som fan Wagner ska ha en egen mugg. Kanske alla skulle kunna ha sin egen mugg? Borde inte behöva bli sån dyrt.

Har en bra slogan till Wagners mugg.

Wagner
Jag bara älskar Boltic

Viktigt här att man läser slogan med en mjuk långsam röst

Senast redigerad av kriga den 2013-02-05 klockan 17:46.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td