Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-10, 10:27   #1

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Dagens Fotboll 10/11

Finns ju en hel del idag. Har själv ryggat Catania -0.5 hörnor, u5 kort i Brescia - Juve samt en slant på Melbourne +0 i Aussieligan som börjar nu vid 11:00.

Vad har ni andra? Shoot!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 11:38   #2

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 142
Standard

Roma -1.5 till 3,25

3/5 Units
River44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 11:38   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 413
Standard

funderar på att spela newcastle till 1.95

redan spelade är
LDU Quito -1 och Palmeiras -1
Carlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 11:49   #4

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Newcastle känns rätt bra, speciellt nu när Blackburn saknar Benjani och har Diouf osäker.

Jag fegspelar även DnB ettan på City. Tror att de vinner, men man ska aldrig underskatta United. Även om de har ett av sina svagare lag på mycket länge.

Testar också att Liverpool gör under 1.5 mål borta mot Wigan. Ingen arena man trivts speciellt bra på de senaste åren, lägg där till att man riskerar att vara lite slitna efter urladdningen senast + att Roy Hodgson fortfarande verkar tro att han tränar Fulham i bortamatcherna och ser ut att vara nöjd med den poäng han har när matchen startar.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 11:51   #5

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 187
Standard

Såg oddset 2.80 på Man. U nu imorse, spontant så känns det ganska högt.
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 11:56   #6

maddmaxs avatar

Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Såg oddset 2.80 på Man. U nu imorse, spontant så känns det ganska högt.
<@boored> (11:37:10) tipexmoves: Man City v Man Utd - move for Man City, Man Utd are missing injured Rooney, Valencia, Owen & Giggs, while Berbatov, Anderson & Nani doubts.
Gammal 2010-11-10, 12:14   #7

Sharp$: 3509
Standard

Ganska lätt att ha 95% i passningar när man bara lirar sidled och ger ifrån sig bollen till killen närmast.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 12:20   #8

maddmaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Han tränar Liverpool det tror jag han är mkt medveten om.Slitna spelare? vi fyller på med andra spelare .Kuijt är spelsugen och knappast sliten lägg därtill den nedskällde Lucas som har på 4 st matcher en passningsprocent på 95 % inte illa har någon haft det förr?

Arena man trivs på? tror kanske det snanare är för att Wigan spelar igelkottsboll och inget annat,för dessa spelare ser bollen gräset och 11 man på planen likadana ut tro mig.Men visst 1-0 räcker ju *s*
fegspela på man c mot man u?? svagt lag?? jisses...ojj du är nog den ende som kallar detta för fegspel..

ps det är skillnad på fakta vs spekulationer tänk på det.
Du kanske ocksa borde tanka pa att skilja pa vad du tror nagon skriver och vad nagot FAKTISKT skriver.

Han skrev inte att det var ett svagt lag utan ett svagare lag an pa mycket lange. Du kan inte pa fullaste allvar tycka att Rooney, Giggs, Valencia och Owen (och kanske aven Berbatov, Nani och Anderson) INTE ar avbrack. Saknas alla dessa AR United svagare an i vanliga fall, inget snack om saken.

Vad han menar med fegspel bor vara DNB. Lagg ner attityden.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 13:14   #9

Kurt-Egons avatar

Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

Enligt Physioroom saknas följande spelare i Man utd:
Citat:
Manchester United 9
D Berbatov Virus no date
P Scholes Virus no date
O Hargreaves Hamstring Injury 5 weeks
Anderson Virus no date
Nani Groin Strain 3 days
M Owen Hamstring Injury no date
W Rooney Ankle/Foot Injury 1 week
R Giggs Hamstring Injury 3 days
A Valencia Ankle/Foot Injury 3 months
Sitter själv på
Wigan-Liverpool
Newcastle - Blackburn
Westham - West Brom DnB

Funderar även på att lira City, men man vet aldrig med Scums.
Gammal 2010-11-10, 13:22   #10

shorelines avatar

KHL Playoff 2011

Standard

Citat:
Han tränar Liverpool det tror jag han är mkt medveten om.Slitna spelare? vi fyller på med andra spelare .Kuijt är spelsugen och knappast sliten lägg därtill den nedskällde Lucas som har på 4 st matcher en passningsprocent på 95 % inte illa har någon haft det förr?

Arena man trivs på? tror kanske det snanare är för att Wigan spelar igelkottsboll och inget annat,för dessa spelare ser bollen gräset och 11 man på planen likadana ut tro mig.Men visst 1-0 räcker ju *s*
fegspela på man c mot man u?? svagt lag?? jisses...ojj du är nog den ende som kallar detta för fegspel..

ps det är skillnad på fakta vs spekulationer tänk på det.
Oj, här har vi vaknat på fel sida.
Om du på allvar tror att Liverpool är helt återställt efter en stenhård match i söndags eftermiddag så ja, då får du tro det.

Precis som är skrivet så är det inte så jävla svårt att ha en passningsprocent på 95 när man inte slår en boll över tre meter. Snarare svårt att få fem felprocent när man bara spelar på säkerhet.
Liverpool har inte särskilt mycket att fylla på med, det borde du också veta.

Vill du jämföra dagens Utd med det som vann C.L och ligan 08? Be my guest!

Och om du har någon som helst koll på P.L så vet du att Wigan knappast spelar "igelkottsförsvar" nuförtiden, utan faktiskt har en ganska offensiv inställning, speciellt på hemmaplan.
Gammal 2010-11-10, 13:41   #11

GianniAgnellis avatar

Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Chievo vs Bari+0.5 @1.97
Cesena+0.25 vs Lazio @2.12
Cagliari+0 vs Napoli @1.93

Fortsätter att fadea Chievo och Lazio

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 13:49   #12

shorelines avatar

KHL Playoff 2011

Standard

Hade nog varit med dig om inte Bari varit så jävla usla i dagsläget. Iofs saknar Chievo Pellissier.
Lazio utan Hernanes kan mycket väl vara ett helt annat lag, så varför inte.
Gammal 2010-11-10, 14:03   #13

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Skönt att inleda med Melbourne-seger för dagen, den tackar man för!
Gammal 2010-11-10, 14:48   #14

hejzs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 330
Standard

Idag spelas Cagliari hemma mot Napoli till 2.80. Napoli har på 6 försök i Serie A aldrig slagit Cagliari, och även aldrig gjort det på bortaplan inkl. Serie B. Cagliari är väldigt starka på hemmamark, enda förlusten kom mot mot Inter, där man spelade väldigt bra och skapade massor målchanser. Visserligen är det nu sänkt,men 2.65 finns fortfarande hos expekt. Ska ligga på runt 2.50.

Blir även spel på Palermo +0.5 till 2.69 hos pinnen. Milan har haft det väldigt svårt mot Palermo senaste åren, där man bl.a förlorade båda möten förra året. Samtidigt trivs Palermo mot storlagen i Italien. Här får vi ett överodds som heter duga, ligger på ca 2.35-2.45 hos övriga bookies.

Blir nog även ett spel på Liverpool -0.5 och en liten slant på HT(WH överlägsna med 2.70). De bör ha bra med självförtroende efter segern mot Chelsea i helgen. Blir en funderare om Juventus ska plockas nu när oddsen har stigit hela vägen till 2.00, även om skador finns. Även en liten slant
på bolton som har över 6 ggr pengarna.
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:03   #15

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Travkungen, är du på riktigt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5)
Gammal 2010-11-10, 15:05   #16

Savves avatar

Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

*s*......

Senast redigerad av Savve den 2010-11-10 klockan 15:34.
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:06   #17

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Skönt att inte alla är helt okunniga här då och kan dela med sig av sin kunskap till oss andra!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:12   #18
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Mina spel:

West Ham v West Brom
Newcastle v Blackburn
Man City v Man Utd
Gammal 2010-11-10, 15:20   #19

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 823
Standard

Jag såg personligen Liverpools matcher mot Napoli och Chelsea förra veckan och vill påstå att Pool är på gång på riktigt nu. Mot Napoli var laget lite reservbetonat så den matchen påverkar inte dagens match. Mot Chelsea var laget riktigt bra i första och gav inte Chelsea någon som helst chans till eget spel, vilket man sällan ser nu för tiden. I andra backade man hem lite och då vet vi alla hur matchbilden brukar se ut. Många spelare har börjat hitta formen såsom Torres, Gerrard, Maxi och Meireles och laget verkar börja fungera riktigt bra nu.

Ca 1,83 finns på marknaden för Pool seger och det anser jag är bra nog.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:28   #20

GianniAgnellis avatar

Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Hade nog varit med dig om inte Bari varit så jävla usla i dagsläget. Iofs saknar Chievo Pellissier.
Lazio utan Hernanes kan mycket väl vara ett helt annat lag, så varför inte.

Bari har ju absolut gått dåligt även om man ska ha i åtanke att förlusterna har kommit mot Genoa, Lazio, Fiorentina, Udinese och Milan.

Chievo känns allmänt överskattade pga deras start. Ingenting ska tas ifrån dom men de har verkligen haft marginalerna med sig i inledningen av säsongen och det är främst bortaspelet som har imponerat. Båda lagen lider av tuffa avbräck även om Pellissiers skada kanske smäller högst.

Detta är ett minifade-projekt men Bari vann här förra året och har en stor chans att få med sig åtminstone en poäng här i en väldigt öppen match. Chievo som favorit är fade imo.

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:32   #21

maddmaxs avatar

Standard

Svara garna pa mitt tidigare inlagg kungen.
Gammal 2010-11-10, 15:33   #22

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
speedmagic ja jag finns är 194 cm lång och 103 pannor du däremot har ju skapat en popidol som ditt signum finns du?

som man svarar får man svar vet du ponken.
Du gillar att debattera ser jag, men det ser inte ut att vara så lyckat.
Gammal 2010-11-10, 15:42   #23
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag har oerhört svårt att inte lägga mig i när det pratas om Liverpool FC i allmänhet och faktiskt Lucas Leiva i synnerhet.

Liverpool är mitt lag det vet de flesta om på forumet, men det förtar inte min förmåga att se saker objektivt ur bettingsynpunkt. Jag har inga problem med att lägga mina pengar på motståndarna om det är där värdet finns (skippa skitsnacket om laglojalitet, jag är lojal mot pengar i första hand).

Lucas är född 1987 och är alltså 23 år, killen har representerat Brasilien på U20, U23 och A-landslagsnivå.

Han har vunnit Campeonato Gaúcho med Gremio och kommit trea i Seria A med Gremio, han är yngsta spelare någonsin som blivit utsedd till Brasilianska ligans bästa fotbollsspelare som yngsta spelare någonsin. Där gör han spelare som Zico, Falcao, Alex, Romario, Kaká och Carlos Tévez sällskap som även de är pristagare.

Han debuterade för Liverpool som Brasilianare år 2007 som 20åring, 2009 spelade han 4 flest matcher för klubben och blev framröstad som bästa unga spelare i Liverpool.

Han var lagkapten för U20 när de vann Sydamerikanska mästerskapet och gjorde 4 mål. Missade U20 VM pga skada där han även skulle varit lagkapten.

Lucas har varit med i OS för brasilien och var ordinarie, han har blivit uppkallad till A-landslaget av totalt 3 tränare om jag inte är ute och cyklar, han har blivit tilldelad speltd av både Benitez och av Hodgson.

Två av fotbollsvärldens mest respekterade taktiker.

Nej Lucas är inte Xabi Alonso eller Xavi men de personer som inte förstår vilken talang denna kille har och som säger idiotiska saker som att han är PL's sämsta spelare etc har ingen som helst koll på fotboll.

Det finns otaligt många duktiga personer i världen som har givit utrymme för Lucas och det är av en anledning.

Ni kan prata om sidledsspel hit och dit, passningsprocent hit och dit men om ni inte förstår att Lucas är en balansspelare eller på sin höjd box-to-box så är det ingen idé att prata fotboll med er.

Det finns inget ni kan säga som förtar hans prestation, man blir uttagen till dessa landslag, spelare i detta klubblag eller vinner utmärkelser som Kaka och Tevez har gjort om man inte är en duktig fotbollsspelare. Att sydamerikaner/sydeuropeer brukar ta lite tid på sig att aklimatisera sig till tempot i världens bästa liga är inte speciellt ovanligt. Speciellt inte för en så pass ung spelare.

Att han dessutom har en attityd som slår de flestas gör inte saken sämre. Jag har hellre Lucas i laget än en Mascherano eller en gipskatt som Aquilani.
-
Nej han är inte Essien, men Liverpool är heller inte Chelsea.

Jag har försvarat Lucas sedan han kom till klubben och om ni inte förstår det än så lär ni snart göra det.
Thore10 (+1), Fuzzy Dunlop (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:44   #24
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Med det sagt om Lucas och gällande objektiviteten om spel så vet jag inte om jag gillar att spela Liverpool ikväll. Även om de spelat bra så är det som vanligt oerhört undervärdare som spelobjekt.
Gammal 2010-11-10, 15:49   #25

davo81s avatar

Sharp$: 261
Standard

Chelsea - Fulham över 3.5 mål 2.35
Wolves - Arsenal över 3.5 mål 2.80
Newcastle - Blackburn över 2.5 mål 1.90
odds 12.50

Wigan - Liverpool 1.75
Cesena - Lazio 2.10
Lecce - Inter 1.75
Manchester City - Manchester Utd 2.55
odds 16.40
davo81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:55   #26

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Bra där RobinD,någon måste stå upp för Lucas

Skulle säga att han är Box-to-Box det var mera den rollen han hade i Gremio men nu har Pool Gerrard så då har han tagit en mer defensiv roll utan att gnälla. Tycker inte han är landslagsklass men Brasilien är ett tufft landslag att ta sig in i också.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:56   #27

Sharp$: 380
Standard

Har hittat ett väldigt bra spel inför kvällen.

Cesena - Lazio 2a

Lazio kommer från en förlust i derbyt där domaren var avgörande i den matchen , Lazio spelar väldigt bra fotboll just nu. Cesena hör hemma därnere i botten , man förlorar match efter match , Lazio är för starka i dagsläget för att tappa poäng här.
petsets är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:01   #28

Vlads avatar

Standard

Citat:
ber om ursäkt ang stavfel o annat..det fins folk som jobbar fortfarande..
Ja,vi jobbar på stavningen

Never walk alone med enkel V FFS!
Gammal 2010-11-10, 16:09   #29

Slurfs avatar

Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av petsets Visa inlägg
Har hittat ett väldigt bra spel inför kvällen.

Cesena - Lazio 2a

Lazio kommer från en förlust i derbyt där domaren var avgörande i den matchen , Lazio spelar väldigt bra fotboll just nu. Cesena hör hemma därnere i botten , man förlorar match efter match , Lazio är för starka i dagsläget för att tappa poäng här.
Öppna en betaltjänst!
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:11   #30

Malderisss avatar

Sharp$: 223
Standard

Dagens chansspel är nu lagda:

Wigan Athletic - Liverpool 2
Newcastle United - Blackburn 1
US Lecce - Inter 2
AC Cesena - Lazio 2
Manchester City - Manchester United 1
Insats: 20 €
Möjlig vinst: 593.40 €

Swansea City - Bristol City 1
Leicester City - Sheffield United 1
West Ham United - West Bromwich Albion 1
Aston Villa - Blackpool 2
Roma - AC Fiorentina 1
Insats: 10 €
Möjlig vinst: 641.40 €

(Har inte lärt mig spelskolan med "Units" ännu så ni får nöja er med detta så länge)

Kommer spela nån dubbel och nåt över/under spel senare.

Ska följa United derbyt på tv.

/Malle

Senast redigerad av Malderiss den 2010-11-10 klockan 16:24.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:17   #31
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Bra där RobinD,någon måste stå upp för Lucas

Skulle säga att han är Box-to-Box det var mera den rollen han hade i Gremio men nu har Pool Gerrard så då har han tagit en mer defensiv roll utan att gnälla. Tycker inte han är landslagsklass men Brasilien är ett tufft landslag att ta sig in i också.
Han går absolut inte in i landslaget, men det väl inget att skämmas över som 23årig brasse. Han är ju med i 30-35 mannatruppen innan ett stort mästerskap och jag är övertygad om att han är med i nästa vm-trupp.

Hur som haver är det pinsamt att argumentera som vissa gör. Killen kopplades ihop med Inter i samma veva han valde Liverpool och att liverpoolfc.nu svämma över i smädelser över en kille som aldrig gnäller och enligt mig var mycket jämnare och sällan bidrog mindre än Gerrard förra året tycker jag känns som ett hån ingen liverpoolspelare föutim Itandje är värdig.
Gammal 2010-11-10, 16:23   #32

Turtlewaxs avatar

Sharp$: 301
Standard

Allvarligt talat nu, höj nivån. Rekatochklarts klotterplank, är det du ?

Den enda matchen som är säker ännu för min egen del ikväll är Lazio. 2.10 på ett bortastarkt lazio (5/6 senaste) som borde vara taggade till tusen efter derby della capitale.
Gammal 2010-11-10, 16:26   #33

Vlads avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Han går absolut inte in i landslaget, men det väl inget att skämmas över som 23årig brasse. Han är ju med i 30-35 mannatruppen innan ett stort mästerskap och jag är övertygad om att han är med i nästa vm-trupp.

Hur som haver är det pinsamt att argumentera som vissa gör. Killen kopplades ihop med Inter i samma veva han valde Liverpool och att liverpoolfc.nu svämma över i smädelser över en kille som aldrig gnäller och enligt mig var mycket jämnare och sällan bidrog mindre än Gerrard förra året tycker jag känns som ett hån ingen liverpoolspelare föutim Itandje är värdig.
Lite att ta i att han ska till nästa VM. Så bra är han inte i mina ögon och Hernanes som är bättre får ingen plats.

Den här mannen däremot lär vara given då. http://en.wikipedia.org/wiki/Paulo_Henrique_Ganso

Vi är iaf överens om att han är underskattad av många och är en klart duglig PL-mittfältare. Dags att jobba lite istället för att öva stavning nu
Gammal 2010-11-10, 16:27   #34
dNa

dNas avatar

Sharp$: 255
Standard

100kr skojpeng i matchen Stoke-Liverpool är det enda. Där har jag spelat 2/1 @ 41x
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:28   #35

Savves avatar

Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Dubbelchans spelad i matchen Zenit - CSKA . Alltså X2 till oddset 1.80.
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:41   #36

Malderisss avatar

Sharp$: 223
Standard

Dagens tredje spel:

Wigan Athletic - Liverpool X2
Aston Villa - Blackpool FC X2
Newcastle United - Blackburn 1
AC Cesena - Lazio 2
Everton FC - Bolton 1 2
Manchester City - Manchester United 1
Möjlig vinst: 389.10 €

och det fjärde...

AC Cesena - Lazio (vinnare i halvtid: Lazio)
US Lecce - Inter (vinnare i halvtid: Inter)
Manchester City - Manchester United (vinnare i halvtid: Manchester City)
Möjlig vinst: 221.30 €

Så, nu får det räcka med chans spel.
Nu väntar vi lite närmare inpå matchstart innan de sista spelen läggs.

Lycka till allihopa.
Gammal 2010-11-10, 16:45   #37

zlotyss avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 62
Standard

Ingen som tror på Zenit idag mot CSKA MOSKVA ? Ligaguld vid vinst, dock oavgjort oxå ! läste lite om förutsättningarna på svenskafans. Tankar ?

Även Inter borta mot lecce ? 1.80 på 2:an, vet att Inter har många skadade men ändå ?
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:49   #38
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Lite att ta i att han ska till nästa VM. Så bra är han inte i mina ögon och Hernanes som är bättre får ingen plats.

Den här mannen däremot lär vara given då. http://en.wikipedia.org/wiki/Paulo_Henrique_Ganso

Vi är iaf överens om att han är underskattad av många och är en klart duglig PL-mittfältare. Dags att jobba lite istället för att öva stavning nu
Har inte så bra koll på vad som kommer upp bakifrån ska jag väl medge, men mittfältarna i årets VM var:

Gilberto Silva - Panathinaikos lär inte vara med nästa VM
Felipe Melo - Juventus
Josué - Wolfsburg
Kléberson - Flamengo 35 2014, tveksamt om han håller då
Elano - Galatasaray
Ramires - Benfica
Kaká - Real Madrid
Júlio Baptista - Roma

Silva är garanterat inte med nästa VM, Josue och Kleberson är 35 och det är rätt troligt att de inte platsar då, Kaka och Baptista är 32-33 och någon av de kan mycket väl ha stagnerat då troligen Baptista.

Så nästa VM-trupps mittfält lär bestå av några av dessa spelare plus eventuella nya stjärnskott:

Diego 28 februari 1985
Elano 14 juni 1981 (29 år)
Lucas Leiva 1 januari 1987 (23 år)
Anderson 13 april 1988 (22 år)
Hernanes 29 maj 1985 (25 år)
Ricárdo Kaká 22 april 1982 (28 år)

Så enligt mig ganska goda chanser att Lucas är i truppen om han fortsätter utvecklas. Men vi får väl se vad som ligger på tillväxt i Brasiliens ungdomsled
Gammal 2010-11-10, 18:03   #39

tjuves avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 838
Standard

Har sedan tidigare spelat:

Milan - Palermo ö2.5 @ 1.83

Har egentligen ingen matnyttig motivering utan går mest på känsla här efter att ha sett de senaste matcherna. Man märker på laget att de har påverkats av de offensiva nyförvärven. Laget tänker offensivt och det känns som att de hela tiden har en vilja att spela "anfallsglad" fotboll. Med en medelmåttig försvarslinje och ett hungrigt Palermo med Pastore som verkligen tillför energi tror jag på en böljande ochc målrik tillställning.

Inne på följande spel (ej lagda)

Catania - Udinese: Att bortalaget inte gör mål / Underspel

Catania har släppt in 8-8=0 i målskillnad, 4/5 hemmamatcher har slutat under 2.5 medan Udineses 2/5 bortamatcher har slutat under. Oddset är för dåligt, men är inne på att spela bortalaget att inte göra mål, eller resultatspel (0-0, 1-0)

Newcastle - Blackburn ö2.5

Här ser jag värde i 2.03 hos Pinnacle. Newcastle har ruggig energi just nu efter seger mot Arsenal och jag skulle tro att de inte räds Blackburn hemma på St James' Park. Jag tror snarare att de i så fall drabbas av hybris vilket öppnar för kontringar (Blackburn á la 10/11 = långbollar). Statistiken talar för över (4/5 hemmamatcher för skatorna har slutat över. 3/5 bortamatcher för Bburn slutat över).

Hoppas det inte blev alltför rörig layout/språkmässigt
Gammal 2010-11-10, 18:26   #40

Sharp$: 66
Standard

Ingen som tror på Arsenal?
Daniel_liraren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:35   #41

Sharp$: 3509
Standard

Jag tror på Arsenal. de har två plattmatcher bakom sig och måste studsa tillbaka.
Wolves är luriga, men tror Arsenal tar det med -1.

2-0, 3-1?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:37   #42
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Detta är ingen rek, men se det som ett tips:

Wigan - Liverpool Under 9.5 hörnor ligger på ~1.95.

Enligt den normaliseringsformel som Zimond publicerade i en annan tråd så kommer det bli 9.38 hörnor i denna match.

((8,1+3,6)/2 * (((10,4+4,8)/2)/4.7395 = 9.38

Wigan är dock ett lag som inte skapar egna hörnor och släpper till väldigt få. Idag så saknas även Greken i Liverpools uppställning och med honom på planen så känns det som att Liverpool slår ut fler bollar till hörna (detta är ej baserat på fakta).

Med Roys inställning så vet man också att ju längre matchen lider desto mer försiktig blir han så mitt tips är:

följ matchen live och kolla trenden i matchen, blir det en tempofylld första halvlek där det blir tidigare hörnor eller att det blir för många hörnor sett till linan så kommer det tryckas uppåt. Detta har jag dock märkt att vad som händer i första sällan spelar så stor roll som man tror.

1 hörna i första halvlekt kan bli 10 totalt och 7 i första kan bli 8 totalt beroende på vad som händer. I huvudsak så känns det som att hörnorna håller sig hyfsat nära den uppsatta linan, men i vissa sammanhang så trycks linan upp utan att det speglar tänkbara scenarion i matchen.

Jag kommer sitta och hoppas på två tidiga hörnor i matchens inledande kvart och ta under på en högre lina om det känns rätt.
Gammal 2010-11-10, 19:01   #43

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Spoiler:
Citat:
Jag har oerhört svårt att inte lägga mig i när det pratas om Liverpool FC i allmänhet och faktiskt Lucas Leiva i synnerhet.

Liverpool är mitt lag det vet de flesta om på forumet, men det förtar inte min förmåga att se saker objektivt ur bettingsynpunkt. Jag har inga problem med att lägga mina pengar på motståndarna om det är där värdet finns (skippa skitsnacket om laglojalitet, jag är lojal mot pengar i första hand).

Lucas är född 1987 och är alltså 23 år, killen har representerat Brasilien på U20, U23 och A-landslagsnivå.

Han har vunnit Campeonato Gaúcho med Gremio och kommit trea i Seria A med Gremio, han är yngsta spelare någonsin som blivit utsedd till Brasilianska ligans bästa fotbollsspelare som yngsta spelare någonsin. Där gör han spelare som Zico, Falcao, Alex, Romario, Kaká och Carlos Tévez sällskap som även de är pristagare.

Han debuterade för Liverpool som Brasilianare år 2007 som 20åring, 2009 spelade han 4 flest matcher för klubben och blev framröstad som bästa unga spelare i Liverpool.

Han var lagkapten för U20 när de vann Sydamerikanska mästerskapet och gjorde 4 mål. Missade U20 VM pga skada där han även skulle varit lagkapten.

Lucas har varit med i OS för brasilien och var ordinarie, han har blivit uppkallad till A-landslaget av totalt 3 tränare om jag inte är ute och cyklar, han har blivit tilldelad speltd av både Benitez och av Hodgson.

Två av fotbollsvärldens mest respekterade taktiker.

Nej Lucas är inte Xabi Alonso eller Xavi men de personer som inte förstår vilken talang denna kille har och som säger idiotiska saker som att han är PL's sämsta spelare etc har ingen som helst koll på fotboll.

Det finns otaligt många duktiga personer i världen som har givit utrymme för Lucas och det är av en anledning.

Ni kan prata om sidledsspel hit och dit, passningsprocent hit och dit men om ni inte förstår att Lucas är en balansspelare eller på sin höjd box-to-box så är det ingen idé att prata fotboll med er.

Det finns inget ni kan säga som förtar hans prestation, man blir uttagen till dessa landslag, spelare i detta klubblag eller vinner utmärkelser som Kaka och Tevez har gjort om man inte är en duktig fotbollsspelare. Att sydamerikaner/sydeuropeer brukar ta lite tid på sig att aklimatisera sig till tempot i världens bästa liga är inte speciellt ovanligt. Speciellt inte för en så pass ung spelare.

Att han dessutom har en attityd som slår de flestas gör inte saken sämre. Jag har hellre Lucas i laget än en Mascherano eller en gipskatt som Aquilani.
-
Nej han är inte Essien, men Liverpool är heller inte Chelsea.

Jag har försvarat Lucas sedan han kom till klubben och om ni inte förstår det än så lär ni snart göra det.

Liverpool svar på Håkan Mild?
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 19:02   #44

Standard

Många intressanta matcher ikväll, men hittar inga odds som jag gillar. Jag tror att Inter kan vara ett bra spel ikväll men oddset har sjunkit som en sten.

Det blir därför ett lite halvgalet spel, kalla det TV-peng.

-Fulham att göra 1mål @ 2.60
-Fulham över 1.5mål @ 8.50

Jag tycker att Mark Hughes gör ett fantastiskt bra jobb i Fulham, över förväntan, och att deras nya anfallare Dembele kan mycket väl vara denna sässongens andra bästa värvning till ligan (van der Vaart den bästa). Så oddsen på Fulham är intressanta.

Lägg därtill att Fulham har gjort mål i 7 av de 10 senaste PL matcherna mellan de här två lagen.

Jag tror att Fulham gör 1 mål, men då marknaden ö0.5 inte erbjuds på blir det att göra en splitbet och hoppas på att de på något sätt lyckas peta in 2 baljor bakom Cech.

Gammal 2010-11-10, 19:31   #45

Lawios avatar

Sharp$: 1772
Standard

Jag har spelat 2 singlar och en trippel:

AS Roma
Lazio

Chelsea
Rangers
Palmeiras
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 19:49   #46
dNa

dNas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Många intressanta matcher ikväll, men hittar inga odds som jag gillar. Jag tror att Inter kan vara ett bra spel ikväll men oddset har sjunkit som en sten.
Inte konstigt när pub bombar in hus, bil, underhåll och barnbidrag
Gammal 2010-11-10, 19:55   #47

Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Har inte så bra koll på vad som kommer upp bakifrån ska jag väl medge, men mittfältarna i årets VM var:

Felipe Melo - Juventus
Josué - Wolfsburg
Elano - Galatasaray
Ramires - Benfica
Kaká - Real Madrid
Júlio Baptista - Roma

Silva är garanterat inte med nästa VM, Josue och Kleberson är 35 och det är rätt troligt att de inte platsar då, Kaka och Baptista är 32-33 och någon av de kan mycket väl ha stagnerat då troligen Baptista.

Så nästa VM-trupps mittfält lär bestå av några av dessa spelare plus eventuella nya stjärnskott:

Diego 28 februari 1985

Så enligt mig ganska goda chanser att Lucas är i truppen om han fortsätter utvecklas. Men vi får väl se vad som ligger på tillväxt i Brasiliens ungdomsled
Var har du Ramires min vän? Han lär ju bli ännu bättre nu när han spelar i PL och i ett lag som Chelsea. Helt säker på att han kommer vara med en lång tid framöver i det brasilianska landslaget. Han har varit bra hitills, inte briljant men han behöver tid för att acklimatisera sig till den engelska fotbollen. Lucas och Ramires har lite liknande spelstil så det kan också vara så att de kommer konkurrera med varandra om att ta en plats i truppen om coachen behöver en box-to-box mittfältare som är lite mer defensivt lagd. Endast tiden får utvisa hur det blir.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 19:59   #48
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Var har du Ramires min vän? Han lär ju bli ännu bättre nu när han spelar i PL och i ett lag som Chelsea. Helt säker på att han kommer vara med en lång tid framöver i det brasilianska landslaget. Han har varit bra hitills, inte briljant men han behöver tid för att acklimatisera sig till den engelska fotbollen. Lucas och Ramires har lite liknande spelstil så det kan också vara så att de kommer konkurrera med varandra om att ta en plats i truppen om coachen behöver en box-to-box mittfältare som är lite mer defensivt lagd. Endast tiden får utvisa hur det blir.
Oj, han förvann när jag kopierade in listan. Han ska givetvis vara med
Gammal 2010-11-10, 20:15   #49

Standard

Brasilianska mittfältare i all ära, men är det inte oroande för Brasilien att det inte kommer fram några nya stjärnskott på backsidan? Var är den nya Lucio...?
Gammal 2010-11-10, 20:32   #50

Turtlewaxs avatar

Standard

Precis som jag skrev i NHL-tråden ( ?) kör vi en dubbel med city och lazio. BOL alla !
Gammal 2010-11-10, 20:38   #51

Vlads avatar

Standard

Citat:

Felipe Melo - Juventus
Josué - Wolfsburg
Elano - Galatasaray
Ramires - Benfica
Kaká - Real Madrid
Júlio Baptista - Roma

Diego 28 februari 1985

Gilberto Silva,Josue,Kleberson och Baptista kan du nog räkna bort redan nu vilket du också gjort. Mano Menezes har tagit över efter Dunga och är på allla sätt en annan typ av manager så tror inte han satsar på dessa alls. Återstår att se om Diego får en ny chans i landslaget det var länge sedan han var aktuell och Anderson vete fan,är inte han lite av en flopp i Man U?

Ramires som påpekats och även den uppenbare Philippe Coutinho från Inter lär vara där,stor talang.

Lucas är iaf i senaste landslagstruppen och Hernanes är det inte så han verkar före honom just nu. Sandro från Tottenham och Elias från Corinthians som är en favorit hos Menezes (han tränade Corinthians innan) är också två spelare som är med och är aktuella. Ganso skulle säkert också varit med men han är knäskadad just nu och tillbaka nästa säsong.

Vet inte riktigt varför vi diskuterar Selecão i Dagens fotboll men det var du som började
Gammal 2010-11-10, 20:40   #52
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ja man går lätt mot OT när man finner intressanta saker att diskutera, men vi sätter punkt nu då
Fuzzy Dunlop (+1)
Gammal 2010-11-10, 20:44   #53

Standard

Efter att ha sett lineups blev det spel på en PL match till:

Wigan - Liverpool över 2.5 mål @ 2.05
Wigan - Liverpool: both teams to score? YES @ 1.95
Gammal 2010-11-10, 22:28   #54

Lawios avatar

Sharp$: 1772
Standard

Herregud Laziooooooooooo
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 22:31   #55
PHX

PHXs avatar

Sharp$: 271
Standard

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IBRAH.jpg

DAGENS SKÖNASTE! Live´at 3 min innan straffen!
Oj, vad lätt de italienska domarna blåser straff för de båda storlagen (på San Siro) när de är nära poängtapp, för att inte tala om Inters sena kvittering senast.

kingscania (+2), Lawio (+3), Turtlewax (+5)
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 22:40   #56

tjuves avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 838
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av tjuve Visa inlägg
Har sedan tidigare spelat:

Milan - Palermo ö2.5 @ 1.83

Har egentligen ingen matnyttig motivering utan går mest på känsla här efter att ha sett de senaste matcherna. Man märker på laget att de har påverkats av de offensiva nyförvärven. Laget tänker offensivt och det känns som att de hela tiden har en vilja att spela "anfallsglad" fotboll. Med en medelmåttig försvarslinje och ett hungrigt Palermo med Pastore som verkligen tillför energi tror jag på en böljande ochc målrik tillställning.

Inne på följande spel (ej lagda)

Catania - Udinese: Att bortalaget inte gör mål / Underspel

Catania har släppt in 8-8=0 i målskillnad, 4/5 hemmamatcher har slutat under 2.5 medan Udineses 2/5 bortamatcher har slutat under. Oddset är för dåligt, men är inne på att spela bortalaget att inte göra mål, eller resultatspel (0-0, 1-0)

Newcastle - Blackburn ö2.5

Här ser jag värde i 2.03 hos Pinnacle. Newcastle har ruggig energi just nu efter seger mot Arsenal och jag skulle tro att de inte räds Blackburn hemma på St James' Park. Jag tror snarare att de i så fall drabbas av hybris vilket öppnar för kontringar (Blackburn á la 10/11 = långbollar). Statistiken talar för över (4/5 hemmamatcher för skatorna har slutat över. 3/5 bortamatcher för Bburn slutat över).

Hoppas det inte blev alltför rörig layout/språkmässigt

Fin kväll. Synd bara att man skulle rygga fotbollspengars resultatspel blint - dum är man
tjuve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 23:29   #57

Turtlewaxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg

Oj, vad lätt de italienska domarna blåser straff för de båda storlagen (på San Siro) när de är nära poängtapp, för att inte tala om Inters sena kvittering senast.

Satan vad snyggt!

Själv lade jag det här klockrena spelet:

Bet Type: Double
Cesena v Lazio Match Prices
Lazio 2.10

Manchester City v Manchester United Match Prices
Manchester City 2.40

Hoppas att det gick bättre för er andra.

/
Gammal 2010-11-10, 23:39   #58

Standard

Citat:

Ojoj, cred för den. Grattis!
Gammal 2010-11-11, 00:35   #59

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
100kr skojpeng i matchen Stoke-Liverpool är det enda. Där har jag spelat 2/1 @ 41x
Jag måste bara ställa frågan, du menar väl Wigan?
Gammal 2010-11-11, 01:00   #60

alexybts avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 431
Standard

Citat:

sexig
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 07:15   #61
dNa

dNas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic Visa inlägg
Jag måste bara ställa frågan, du menar väl Wigan?
Stämmer bra det

Snyggt PHX
Gammal 2010-11-11, 13:42   #62

zlotyss avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 62
Standard

Evenemang Insats Odds Resultat Utbetalning
Anaheim Ducks - NY Islanders MatchInklusive övertid och straffläggning Ditt spel: 1
'
1,62 1-0
'
LDU Quito - Newell's Old Boys MatchOrdinarie speltid Ditt spel: 1
'
1,55 1-0
'
Palmeiras-SP - Atlético-MG MatchOrdinarie speltid Ditt spel: 1
'
1,45 2-0
'
New Jersey Devils - Buffalo Sabres Över/UnderAntal gjorda mål 5.5 - Ordinarie tid Ditt spel: Över 5.5
'
2,12 4-4
'
Ditt spel: fyrling 220,00 kr 7,72 = 1 698,14 kr
qwerty125 (+1)
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 17:58   #63

Slurfs avatar

Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Satan vad snyggt!

Själv lade jag det här klockrena spelet:

Bet Type: Double
Cesena v Lazio Match Prices
Lazio 2.10

Manchester City v Manchester United Match Prices
Manchester City 2.40

Hoppas att det gick bättre för er andra.

/
Hur var spelet klockrent?
Inget av oddsen var ens nära marknadshögst och båda missade.

Hade själv 1.5u på City till 2.75 och ca 1u på Lazio till 2.20 då jag tyckte Cesena var riktigt värdelösa men var orolig för ett nytt poängtapp för Lazio.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td