|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
Champions League 27-28/9
Tror Man City spelar denna bortmatch smart. Överspelet är favorit - tycker värdet över dubbla pengarna finns på under. Runtinen är väl det som talar mot, men jag tror också att Mancini kommer att spela försöiktigt vid ex tidigt 1-0-mål, och försöka få in en kvittering och stänga matchen.
Tycker även ettan i CSKA-Inter borde ligga något lägre. Sammanfogar inlägg för tydlighetens skull, infogar spelschemat och riktlinjer. /RobinD Senast redigerad av RobinD den 2011-09-25 klockan 13:17. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Champions League 27-28/9
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.
Citat:
2011-09-27 18:00: CSKA Moscow vs Inter 2011-09-27 20:45: Otelul Galati vs Benfica 2011-09-27 20:45: Napoli vs Villarreal 2011-09-27 20:45: B Munich vs Man City 2011-09-27 20:45: Trabzonspor vs Lille 2011-09-27 20:45: Real Madrid vs Ajax 2011-09-27 20:45: Lyon vs Dinamo Zagreb 2011-09-27 20:45: Man Utd vs FC Basel 2011-09-28 18:00: Zenit St Petersburg vs Porto 2011-09-28 20:45: Valencia vs Chelsea 2011-09-28 20:45: Shakhtar vs APOEL 2011-09-28 20:45: Marseille vs Dortmund 2011-09-28 20:45: Leverkusen vs Genk 2011-09-28 20:45: BATE Borisov vs Barcelona 2011-09-28 20:45: Arsenal vs Olympiakos 2011-09-28 20:45: AC Milan vs Plzen |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Inter faller i asien och jag kan inte förstå varför. Bättre lag i grunden kanske, men bortamatch i Ryssland efter den starten de har haft. Även om CSKA inte rosat marknaden så känns det konstigt.
Har jag missat något här? Edit: ser nu att de inte faller, de har stigit och korrigeras tillbaka. Never mind. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
Läs rubriken och håll er till ämnet, det är den 25e idag och dessutom inga one-liners!/mod
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
2011-09-27 CSKA Moscow - Inter (Champions League)![]() Datum: 2011-09-27 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Champions League Match: CSKA Moscow - Inter Period: ft Spel: Inter +0 Insats: Odds: 2.05 Bolag: Pinnacle Motivering: Gästrek med bra utgångspunkt från Punters Lounge: From the first glance it looks like CSKA is overpriced here. These kind of odds I was expecting to see when CSKA was playing in the beginning of the season and Gasperini would be still the coach for Inter. But at this moment situation is different. CSKA has only 2 wins in 9 games. One of the wins was against TomTomsk who are one of the weakest sides in Russian premier league and the other was in the last game against V. Novgorod when they were able to show dominance only when Novgorod was playing with ten men (take in mind that Novgorod played 120 min already on Wednesday). In the first CHL group game against Lile they were very, very lucky to get that draw... Lille completely dominated the game but at the end they conceded because of sleepy defense. Now they have lost their top position in league and there are already some dark clouds over Leonid Slutsky's head, though the last win gave him little bit room for breathing. And of course those neverending injury problems for CSKA doesn't make the things easier for them. As for Inter I think they will get back on a track. Ranieri was one of the best options what they could get and I am pretty sure he will change the tactics and solve their defence problems. Cannot say that they were impressive against Bologna, but they played Ok and got 3 points well deserved, though defense at times looked shaky. What is more important, they finally got a win.... that should give them some confidence back. Not gonna say that Inter will trash them but a tight fight is what i expect ( under an option ?! ) and imo Inter will sneak a win here. odds are not so bad for the team who is on a way up. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reviderar nog mina tankar från CSKA till Inter tillbaks till CSKA
Skadelistan i Inter alltså http://www.whoscored.com/Matches/555...A-Moscow-Inter Men hoppar nog spel på denna. |
|
|
|
|
|
#7 | ||||||||||||||
|
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Förra säsongen möttes båda lagen i gruppspelet och första matchen på Bernabeu slutade med 16 (15 - 1) skott på mål. Returmötet slutade 11 (1 - 10) skott på mål. Real Madrid snittade på hemmaplan med 8.5 skott på mål under förra säsongens CL och det var endast Barcelona och Bayern som hade högre skottsnitt. I ligan (hemmaplan) snittade de på 8.89 skott på mål. Ronaldo står för majoriteten av skotten och nu när han är tillbaka i spel, lär det bli många skott.
Under förra säsongens gruppspel i CL snittade Benfica på 9.83 hörnor. I EL slutspelet snittade de på 7.5 hörnor. Nu spelar de mot ett rumänskt lag som jag tyvärr inte har någon statistik på, men jag har en känsla av att Benfica kommer köra över dem. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+2), FrankieJr (+1), fireas (+2), dino352 (+2) Senast redigerad av Persa den 2011-09-27 klockan 01:02. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kommer själv att testa Bayern
City har gjort en kanonstart i ligan men samtidigt tycker jag inte mött något av de bättre lagen, kanske tottenham då. Men annars lag som Wigan,Bolton,Everton som känns svaga ska de inte överskattas. Bayern går som tåget och deras spel imponerar oerhört. Ribery är tillbaka i gammal hederlig form samt att robben ar tillbaka efter skada och gjorde mål direkt i helgen. även fint 3-0 resultat mot Leverkusen och defensiven är defenitivt fixad till årets CL. Även extra taggade att ta sig till CL final när finalen håller till i munchen. CL erfarenheten har de också jämfört med Man city som fick 1-1 hemma mot Napoli. Hemmaplan har dom fina möjligheter till vinst.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Annars tycker jag Villareal förtjänar ett spel. +0.75 till 2 är bra betalt. Napoli har inte imponerat på mig i ligan. Lagen spelade 0-0 i februari i år. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
City har högt odds men blåste mig senast mot Napoli att jag även är utd-fan gör att jag inte tippar city denna gång
Mitt tips blir nog Bayern. Jag tror hemmaplan avgör och Bayern borta är ingen lätt match. City har som någon skrev i princip mött bottenlag hittils i ligan men är måste jag motvilligt erkänna ett starkt lag men räcker inte till denna gång.Säkraste tipset är då "mina" pojkar i utd. Dock har en liten varning dykt upp. United saknar troligtvis Rooney och Chicarito men inte bara anfallare mot Basel. Försvararna Jonny Evans, Chris Smalling och Nemanja Vidic missade gårdagens träning. Utd skadedrabbat alltså men tar en given seger ändå? Oddset är inte speciellt bra men en liten slant får det nog bli så spänningen infinner sig framför tv:n |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
![]() Tycker underspelet känns bättre och bättre - trots att Silva säger att de ska köra på som vanligt i Munchen. Har ryggat Persas hörnspel som jag tycker är riktigt vettigt också. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Jag ser ABSOLUT inget värde i ett underspel för drygt 2 gånger pengarna, som det låg i tidigare, mellan ett lag som spelade 5 av 6 matcher över 2,5 i CL-gruppsspelet förra året, och ett annat lag som dunkat in mål i ligan. Nu verkar det dock, enligt mig, som att marknaden börjar närma sig en korrekt värdering. Jag plockade tidigare överspelet till 1,94. Sedan i första inlägget så skriver du att CSKA har för högt odds, sen lägger du en rek på Inter AH (0) och sen efter detta så ångrar du dig p.g.a. skador i Inter. Hänger inte med. Förklara gärna. Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-09-27 klockan 09:06. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
Trabzonspor - Lille
Är det ingen här som tankar kring Trabzonspor - Lille?
Den där 0-1 vinsten mot Inter säger mig egentligen ingenting, Inter spelade som ett superettan lag. Detta Trabzonspor har ingenting i CL att göra och att Lille spelade faktiskt väldigt bra mot CSKA Moskva men som tappade ledningen p.g.a slarvigt försvarsspel. Lille har kryssat många matcher i de senaste omgångarna i Ligue 1 och Trabzonspor senaste matcher imponerar inte heller så mycket: Trabzonspor vs. Kardemir Karabükspor V - 3:1 Samsunspor vs. Trabzonspor O - 1:1 Trabzonspor vs. Büyükşehir F - 0:1 Spela Lille singel till 2.50 gånger pengarna lockar.... Vad tycker ni? |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vad tror ni om Lyon - Dinamo Zagreb?
Lyon -1,5 till 2,35 @ bet365 tog iaf jag och hoppas på en fin boost av mitt spreadsheet. ^^ Lyon har börjat komma igång och producerat framåt med Gomis i spetsen. Zagreb var usla senast hemma mot Real och kom med nöd och näppe undan med enbart 0-1 tack vare en storspelande målvakt. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
![]() Tror att City lyckas spela 0-0, 1-1 eller förlorar med 1-0. Vi får se. Mancini har en plan för om City gör första målet eller om de släpper in första. Om spelarna klarar av att följa den är jag inte säker på. Dock tycker jag att det känns osäkert att spela på resultat eller utgång här - jag tror att Bayern kommer dominera matchen och att City kommer delvis lyckas med att hålla emot. Därför tror jag på Persas hörnspel, Bayern -2. Angående Intermatchen har jag aldrig lagt en rek, första meningen i "reken" var "Gästrek från Punters Lounge med intressant utgångspunkt" - den togs för övrigt bort då jag tydligen postat den på fel sätt. Jag hade kollat tidigt på en skadelista som var felaktig och när jag nu såg den aktuella så avstår jag från spel i den matchen. Om man ändå måste gissa så tror jag på en knapp Intervinst. Det är väl knappast underligt att ändra sin värdering fram och tillbaks innan man lägger ett spel? Det är väl själva anledningen till varför vi skriver och läser här på Sharps? Senast redigerad av FrankieJr den 2011-09-27 klockan 11:53. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jag kommer själv att spela 1u på United-Basel under 3.25 mål @ 1.88. United saknar Rooney och Hernandez i anfallet och det kommer troligen att bli Berbatov-Owen eller Berbatov-Welbeck på topp. Varken Berbatov eller Owen imponerade när dom fick chansen mot Stoke och jag tror inte dom mäktar med många mål mot Basel. Basel kommer att fokusera på att hålla ett tight försvarsspel enligt deras tränare. Jag tycker personligen att linan är för hög, den borde ligga på 3 istället för 3.25.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Angående Inter-matchen så känns det helt knasigt att hitta övervärde med lite juice, och byta mellan två sidor, två gånger på två dagar. Hängde heller inte riktigt med på gästrekgrejen. Är på dåligt humör nu då jag råkade hälla vinäger istället för soja på maten, orkar inte skriva mer. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Du missförstår nog vad jag skrev om Intermatchen. Jag tyckte först att CSKA verkade lite högt värderade, sen tyckte jag att en rek på Punterslounge som tyckte att Inter +0 hade värde var intressant, sedan hittade jag en mer komplett skadelista för Inter vilket fick mig att avstå spel. Nothing more, nothing less. Tråkigt med vinägern - känner din smärta... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LadyDeWinter (+1) |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
Ang. Bayern - City tror jag helt enkelt att äldst är bäst när det kommer till CL-spel.
City blir uppläxade på Allianz Arena. Punkt Slut. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Funderar också på denna. Finns till 2.44 på Pinnacle atm. Men jag undrar varför oddset skjutit i höjden så senaste dygnet. Fanns liksom för 2.10 igår... Någon som har koll på skador osv? Lyon har alltid varit starka i CL-spel och möter ett Zagreb som jag tror kommer få väldigt svårt i samtliga bortamatcher. Att Zagreb "bara" förlorade med 1-0 mot Real Madrid tycker jag absolut inte man ska lägga stor vikt vid, Real var riktigt dåliga och hade t.o.m Marcelo utvisad sista 20. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Skadeläget Trots imponerande insatser utan sina större stjärnor i startelvan så saknar Lyon dom, i alla fall i längden och med Cris, Ederson, Gourcuff, Lisandro Lopez skadade får tränaren göra det bästa av situationen. Värd att nämnas är Tafer som är borta tills november efter skadan i U20 – VM. Förväntad elva Lloris – Réveillère, Lovren, Koné, Cissokho – Källström, Gonalons – Briand, Grenier, Bastos – Gomis |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Spelar inte så mycket på fotboll, Men är inte Man City X2 2.10 väldigt bra ikväll? Bayern är visserligen mycket bra just nu men dem har tryckts ner rejält.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tror inte på en uppläxning, kanske en uddamålsseger. City är ett lag som intesläpper in många bollar i baken. Tre mål på det fem senaste, varav två mot Fulham och ett mot Napoli. Dessutom var väl City det lag som släppte in minst mål efter Chelsea i ligan förra året?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
En uddamålsseger kan även det vara en uppläxning. City's insats mot Napoli visade att laget har en del att lära när det kommer till spel i CL, även om man inte ska dra för stora växlar efter en match.
Bayern är i strålande form och har nio raka segrar på vilka man har gjort 26 mål och släppt in noll. Arjen Robben hoppade in senast, och lär agera sub även ikväll. Mario Gomez och Daniel van Buyten är båda tillbaka efter skador, däremot saknas Holger Badstuber, Breno och Ivica Olic. För City's del är Nigel de Jong fortfarande borta, Owen Hargreaves är inte registrerad för europaspel, Adam Johnson är skadad och Mario Balotelli avstängd. Hur ni väljer att spela efter denna info är upp till er.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trilion (+2) |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Lycka till. Blir ett Under spel för mig på den matchen.
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Gar sjalv in hart pa Bayern. Vet inte om Monchengladbach var for 9 matcher sen men de slappte faktiskt in ett mal dar :( men annars oerhort stabila och ett riktigt fint spel. Jupp Heynckes har fatt ordning pa grejjerna.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Vad tror ni om Real Madrid att vinna och hålla nollan @ 2.10 eller alternativt Real Madrid hålla nollan @ 2.0?
Förra året möttes man i CL och då slutade matcherna 2-0 till Real på hemmaplan samt 4-0 till Real på bortaplan. Nu lyckades inte ens Ajax göra mål på ett skadedrabbat Lyon på hemmaplan för två veckor sedan. Man förknippar Ajax med många mål men det är väl för att man spelar i princip i världens målrikaste liga där försvarspel knappt existerar. Men i CL tycker jag inte man håller. Enda orosmomentet för mig är att Real sett väldigt lojt ut bakåt de senaste och släppt in en del skitmål. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Sharp$: 3964Persas fotboll - 2013/2014 Stats: 6 - 2 - 0 ROI: 158.91% Vinstprocent: 75.00% |
Citat:
I beräkningarna måste vi även ta med Bayerns målproduktion förra säsongen där de på hemmaplan snittade på 2.82 och totalt 2.38. Låt oss göra statistikanalysen lite roligare! Jag har sammanställt lite information angående målproduktionen för båda lagen: Kod:
Bayern München - hemmaplan GJORDA MÅL INSLÄPPTA MÅL Under Mål Över Under Mål Över --------------------------- --------------------------- 11.76% 0.5 88.24% 47.06% 0.5 52.94% 29.41% 1.5 70.59% 82.35% 1.5 17.65% 41.18% 2.5 58.82% 94.12% 2.5 5.88% 58.82% 3.5 41.18% 82.35% 4.5 17.65% 94.12% 5.5 5.88% Manchester City - bortaplan GJORDA MÅL INSLÄPPTA MÅL Under Mål Över Under Mål Över --------------------------- --------------------------- 31.58% 0.5 68.42% 31.58% 0.5 68.42% 57.89% 1.5 42.11% 63.16% 1.5 36.84% 78.95% 2.5 21.05% 94.74% 2.5 5.26% 94.74% 3.5 5.26% |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
M'gladbach var i premiären av tyska ligan och där blev det 0-1. Sedan dess har Bayern 9 segrar, 26-0 i målskillnad, in all competitions så att säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trilion (+2) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Moderator
Håller med om att marknadens värdering på Överspelet i Madrid är bisarr. Real i kass form och Ajax lär gå för X. Lär bli tight till Real gör 1-0 (om de gör det) och om Ajax gör det så blir det handbroms i för holländarna.
Kommer köpa under och sälja av allt efter matchen går. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
oddset på Napoli vinst har stigit endel under dagen. Någon som vet varför?
Övriga tankar om matchen mellan Napoli - Villareal? |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Spelare för spelare får man nog säga att det är 55-45 till Citys fördel, hemmaplan gör att det trots det väger över till Bayerns fördel, låt säga 55-45 till BM inkl spelare/hemmaplan.
Att City inte har rutin från CL ger ytterligare lite (pga att många i City ändå har mkt int. Rutin från landslag osv), så låt säga 60-40 fördel BM i min värdering. Att man då får 3,55 DNB på City är galet bra i mina ögon och spelas m 5/10 Units |
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Citat:
Bayern har en galen form just nu, city är nöjda med X och vill absolut inte göra bort sig i gruppspelet borta mot största hotet. Lycka till
|
|
|
|
|
#35 |
|
Vid en första anblick på oddsen så känns det som att Manchester Citys odds är för höga. Men har man i åtanke hur dom spelade i första matchen mot Napoli och att dom inte spelat på den här nivån särskilt mycket så har jag väldigt svårt att lägga mina pengar på City mot ett Bayern Munchen som är mer formstarkt än på MYCKET länge.
Jag tror Mancini kommer ställa upp rejält defensivt och inte riktigt "våga" fullt ut på Allianz Arena. Detta kommer förmodligen vara till deras nackdel. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Självklart är det fördel Bayern, men allt över 4 på City är överodds! Det är inget Bundesliga-lag vi snackar nu, det är kanske det laget med högst potential i hela CL om man får alla bitar på plats (räkna bort Barca). Men spelare som Silva, Dzeko och Aguro mfl är kapabla till att säkna Bayern på vilka arena som helst i hela världen en bra dag.
Ang. Citys första match mot Napoli så dominerade dem totalt, Napoli var farliga i sina omställningar med City var värde 3 poäng, så jag tror inte man ska dra för stora slutsatser av att de inte fick in bollen. Som sagt, fördel Bayern men otroligt odds på City, måste bli ett minispel på dem! I övrigt tror jag på Lyon-kross, precis som andra skrivit så tror jag inte att Zagreb tar många poäng på bortaplan, kan man inte slå MFF borta så slår man inte heller Lyon! |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Följande dubbel och singel spelas i Champions League och skotska Premier League:
Lyon-Dynamo Zagreb 1 + Glasgow Rangers-Kilmarnock 1 1.92@Unibet Bafetimbi Gomis gör mål för Lyon 2.20@Unibet Franska ligaledarna ska bara vinna mot Dynamo Zagreb på hemmaplan. Fortsatt en del, framförallt defensiva, avbräck men samma startelva som man har haft i de senaste matcherna vilket är ett plus. Offensivt ser det bra ut med Gomis, Briand och Bastos i offensiven. Gomis är het med sex ligamål på åtta ligamatcher. Rangers är obesegrade i skotska PL och ska vinna hemma mot Kilmarnock. Lagets målkung Naismith är avstängd men Lafferty och Jelavic på topp duger gott. Dubbeln spelas med hög insats medan singeln spelas med medelinsats. Spelstopp 20.45. Senast redigerad av soulman den 2011-09-27 klockan 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
![]() För att bidra lite till tråden tror jag verkligen på överspelet i Bayern efter att ha sett startelvorna. Mancini chockar rejält och ställer upp offensivt. Trevligt för matchen. ![]() Tror även City kommer ha betydligt större chans med detta offensiva laget. Gäller bara att dom tar för sig och spelar som ett storlag. Hart Richards - K Toure - Kompany - Clichy Barry - Y Toure - Nasri - Silva -Aguero - Dzeko |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Under 2.5
Bayern - City Under 2.5 Real - Ajax Lyon BOL.
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tar inte tillbaka någonting, City kan rubba Bayern när allting går som det ska. Måste dock tillägga att Bayern är GRYMMA! Sista 20 på denna första halvlek var mästarklass, vilka omställningar - sjukt!
![]() Viktigt att Lille leder!
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Är det någon som vet hur många skott på mål det har varit mellan Real Madrid - Ajax ?
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
8-4 i skott till Real Madrid efter 56 minuter och där satt Över 11.5 skott på mål. Stort tack vem det nu var som tipsade om detta
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Citat:
vems värdering står det att det är då......... klart det är min....
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Oddsrörelserna i Lyon utan tvekan de konstigaste jag sett hittills i år. Känns lite halvsegt att ha spelat Lyon -1.5 till 2.10 igår när jag kunde fått 2.80 idag och sen var Dinamo Zagreb som väntat rätt chanslösa,jävligt skumt.
Vågar fan inte lägga morgondagens CL-spel redan inatt ifall någon sån bullshit händer imorgon
zlotys (+2) |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Det blev 8-6 i skott mellan Real Madrid - Ajax, det vill säga vinst! Synd att det inte blev fler hörnor i benfica-matchen.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
ne lyon steg helt sjukt. man får väl tacka o ta emot.
Ny CL dag imorrn!
|
|
|
|
#48 |
|
Nya dag - nya pengar att hämta!
Har tagit Marseille +0 till 1.90. Känns som att Marseille börjar bli vana vid denna typen av matcher, man tog en tung trea nere i Grekland samtidigt som Dortmund precis mäktade med poäng hemma mot Arsenal. Denna matchen är grymt viktigt i denna grupp och att Marseille ska tappa 3 poäng till Dortmund på hemmaplan känns långsökt. Marseille kommer gå för 3 pinnar och Dortmund kommer vara nöjda med krysset! Sjuk skillnad då just nu ligger +0 på 1.9 @ Bet365 samtidigt som DnB ligger på 1.66 på samma sida, haha! Mitt andra spel hittills är Arsenal -1.5. Arsenal fick en lite islossning i helgen när man vann med 3-0 mot Bolton. Man inledde CL med att så när ta 3 pinnar borta mot Dortmund och ikväll är seger ett måste! Grekerna kan vara svåra att få hål på men på Emirates tror jag det kan rinna iväg. 3-0? Van Persie har hittat målet igen och nätar! Walcott och Gervinho gör också varsitt!
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
http://www.arsenal.com/news/news-arc...lcott-gervinho |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Porto ställer upp med full trupp idag och 1,95 på porto+0 känns inte alltför dumt
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Någon som vet vf Shaktar stiger ? Låg i 1.40 igår, och är snart uppe i 1.60.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | ||
|
Citat:
Arsenal vinner då de i CL skärper till sig, spelet passar europaspel. Men frågan är om det blir med mycket eller om det blir knappert! Gervinho och Walcott gör nog varsitt mål på FIFA 12 istället! Lycka till Robin
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
BOL! Senast redigerad av luntfen den 2011-09-28 klockan 14:30. |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nu händer exakt samma grej som det hände med Lyon igår. Jag spelade Shakthar -1,5 till 2.23 igår kväll på pinnacle och nu kan du spela samma till 2.90!? En otroligt skum oddsrörelse. Någon som har någon aning vad som händer där?
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
vad händer?!? Varför stiger Arsenal?
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
![]() Ingen speciell ny info så bara att hålla tummarna,3-0 Shaktar. |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Tankar om Valencia-Chelsea?
Tror själv på en jämn match där Chelsea nog är nöjda med en poäng. Kryss eller båda gör mål känns troligt. Vad tror ni? |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Svår match, AVB visade dock att man inte är rädd för att köra offensivt på bortaplan (se Man Utd - Chelsea). Ö2.5 till 2.10 känns intressant.
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Moderator
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Tröstade mig med att gå in med lite mer på raka ettan förut. 1.63 känns verkligen i överkant. Shakthar är underskattade!Edit: Skönt o se att den åtminstone inte höjts ytterligare från 1.63. 1.57 på pinnen just nu. Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-28 klockan 17:31. |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Moderator
Motivera era spel eller håll dem i era sheets. Inlägg radrade. /mod
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Nu vet jag inte om du syftade på mitt inlägg eller ej RobinD. Men då många pratade om X mellan Valencia - Chelsea samtidigt som många trodde på överspel (Ö 2,5 mål) så tipsade jag de i denna tråden om 4,33 för X med mål.
Inget spel som jag har lagt till i mitt sheet eller spelat än så länge. Men skulle vara intressant att höra era synpunkter kring det spelet? |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Franzen Buttboy
Sharp$: 2064Björnens NHL(inaktivt) Stats: 415 - 384 - 0 ROI: 103.42% Vinstprocent: 51.94% |
Läste en artikel om att Van Persie och Arteta kan vilas idag, lägg därtill saknaden av Theo Walcott så känns Arsenal väldigt uddlöst framåt. Någon som vet något om detta?
Van Persie och Walcott är, enligt mig, de två största offensiva hoten de har och om det är så att de är borta så känns u2.5 väldigt bra. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
Spelar allt över 2 på DnB på Marseille.
Oddset på ettan har verkligen ökat, från 2,5 till 2,87. Marseille är tunga hemma, man torskade endast två matcher hemma förra säsongen. Visserligen har man börjat dåligt denna säsong, men det har även Dortmund. Plus att marseille är på g nu, senaste matchen borta mot Valenciennes åkte man på ett rött kört minut 47, och släppte in ett mål i minut 90+2! Med hemmaplan tror jag de drar det längsta strået här, plus att de vinner på rutinen. Kan inte förstå varför de inte är favoriter. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Skador: Laurent Koscielny (fotled), Theo Walcott (knä), Gervinho (hamstring), Yossi Benayoun (lår), Johan Djourou (hamstring), Sebastian Squillacci (tillbaka till helgen), Thomas Vermaelen (häl), Abou Diaby (fotled) Jack Wilshere (stressfraktur). |
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Moderator
Citat:
Inlägg som ser ut såhär "X i Bate-Barca känns spelvärt!" bidrar inte med något och raderas. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Laguppställningar Arsenal-Olympiakos. Arteta spelar från start, Van persie börjar på bänken.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/foot...e/14998317.stm
"bukowski är min mentor" Senast redigerad av chinaski den 2011-09-28 klockan 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Administrator
Sharp$: 25126NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Citat:
Citat:
Thore10 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
haha, och turtlewax inlägg raderades ej
![]() 1-1 FT, Valencia - Chelsea |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
OT. Men jag måste fråga en sak. Jag lade ett spel på att Robin Van Persie skulle göra mål emot Olympiakos idag. Robin startar inte matchen. Va gäller då ?
Vore tacksam för svar. För jag förlora nämligen mitt spel. Har aldrig varit med om detta innan. Alltid fått insatsen tillbaka. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Tydligen ligger spelet kvar hos bet365 oxå. Hade ingen aning om det. Men då vet jag att det kan vara så. Gäller och välja rätt bookie när man väljer målskytt då.
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Spelare att göra mål i matchen Alla spelare som deltar i en match betraktas som aktuella startande |
||
|
|
|
|
|
|