Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-25, 12:07   #1

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Champions League 27-28/9

Tror Man City spelar denna bortmatch smart. Överspelet är favorit - tycker värdet över dubbla pengarna finns på under. Runtinen är väl det som talar mot, men jag tror också att Mancini kommer att spela försöiktigt vid ex tidigt 1-0-mål, och försöka få in en kvittering och stänga matchen.

Tycker även ettan i CSKA-Inter borde ligga något lägre.

Sammanfogar inlägg för tydlighetens skull, infogar spelschemat och riktlinjer. /RobinD

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-25 klockan 13:17.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 13:14   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Champions League 27-28/9

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Champions League (Europa)
2011-09-27 18:00: CSKA Moscow vs Inter
2011-09-27 20:45: Otelul Galati vs Benfica
2011-09-27 20:45: Napoli vs Villarreal
2011-09-27 20:45: B Munich vs Man City
2011-09-27 20:45: Trabzonspor vs Lille
2011-09-27 20:45: Real Madrid vs Ajax
2011-09-27 20:45: Lyon vs Dinamo Zagreb
2011-09-27 20:45: Man Utd vs FC Basel
2011-09-28 18:00: Zenit St Petersburg vs Porto
2011-09-28 20:45: Valencia vs Chelsea
2011-09-28 20:45: Shakhtar vs APOEL
2011-09-28 20:45: Marseille vs Dortmund
2011-09-28 20:45: Leverkusen vs Genk
2011-09-28 20:45: BATE Borisov vs Barcelona
2011-09-28 20:45: Arsenal vs Olympiakos
2011-09-28 20:45: AC Milan vs Plzen
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 13:18   #3
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Inter faller i asien och jag kan inte förstå varför. Bättre lag i grunden kanske, men bortamatch i Ryssland efter den starten de har haft. Även om CSKA inte rosat marknaden så känns det konstigt.

Har jag missat något här?

Edit: ser nu att de inte faller, de har stigit och korrigeras tillbaka. Never mind.
Gammal 2011-09-25, 13:55   #4
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Läs rubriken och håll er till ämnet, det är den 25e idag och dessutom inga one-liners!/mod
Gammal 2011-09-25, 20:44   #5

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

2011-09-27 CSKA Moscow - Inter (Champions League)

Datum: 2011-09-27
Tid: 18:00
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Champions League
Match: CSKA Moscow - Inter
Period: ft

Spel: Inter +0
Insats:
Odds: 2.05
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Gästrek med bra utgångspunkt från Punters Lounge:

From the first glance it looks like CSKA is overpriced here. These kind of odds I was expecting to see when CSKA was playing in the beginning of the season and Gasperini would be still the coach for Inter. But at this moment situation is different. CSKA has only 2 wins in 9 games. One of the wins was against TomTomsk who are one of the weakest sides in Russian premier league and the other was in the last game against V. Novgorod when they were able to show dominance only when Novgorod was playing with ten men (take in mind that Novgorod played 120 min already on Wednesday). In the first CHL group game against Lile they were very, very lucky to get that draw... Lille completely dominated the game but at the end they conceded because of sleepy defense. Now they have lost their top position in league and there are already some dark clouds over Leonid Slutsky's head, though the last win gave him little bit room for breathing. And of course those neverending injury problems for CSKA doesn't make the things easier for them.

As for Inter I think they will get back on a track. Ranieri was one of the best options what they could get and I am pretty sure he will change the tactics and solve their defence problems. Cannot say that they were impressive against Bologna, but they played Ok and got 3 points well deserved, though defense at times looked shaky. What is more important, they finally got a win.... that should give them some confidence back.

Not gonna say that Inter will trash them but a tight fight is what i expect ( under an option ?! ) and imo Inter will sneak a win here. odds are not so bad for the team who is on a way up.
Gammal 2011-09-26, 18:29   #6

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Reviderar nog mina tankar från CSKA till Inter tillbaks till CSKA

Skadelistan i Inter alltså

http://www.whoscored.com/Matches/555...A-Moscow-Inter

Men hoppar nog spel på denna.
Gammal 2011-09-27, 01:01   #7

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2011-09-27 20:45Champions LeagueReal Madrid vs Ajax SKOTT PÅ MÅL Ö 11.5 FT 227 1.850

Förra säsongen möttes båda lagen i gruppspelet och första matchen på Bernabeu slutade med 16 (15 - 1) skott på mål. Returmötet slutade 11 (1 - 10) skott på mål. Real Madrid snittade på hemmaplan med 8.5 skott på mål under förra säsongens CL och det var endast Barcelona och Bayern som hade högre skottsnitt. I ligan (hemmaplan) snittade de på 8.89 skott på mål. Ronaldo står för majoriteten av skotten och nu när han är tillbaka i spel, lär det bli många skott.

2011-09-27 20:45Champions LeagueOtelul Galati vs Benfica HÖRNOR Ö 10.5 FT 136 1.900

Under förra säsongens gruppspel i CL snittade Benfica på 9.83 hörnor. I EL slutspelet snittade de på 7.5 hörnor. Nu spelar de mot ett rumänskt lag som jag tyvärr inte har någon statistik på, men jag har en känsla av att Benfica kommer köra över dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+2), FrankieJr (+1), fireas (+2), dino352 (+2)

Senast redigerad av Persa den 2011-09-27 klockan 01:02.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 01:34   #8

trilions avatar

Sharp$: 764

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer själv att testa Bayern

City har gjort en kanonstart i ligan men samtidigt tycker jag inte mött något av de bättre lagen, kanske tottenham då. Men annars lag som Wigan,Bolton,Everton som känns svaga ska de inte överskattas.

Bayern går som tåget och deras spel imponerar oerhört. Ribery är tillbaka i gammal hederlig form samt att robben ar tillbaka efter skada och gjorde mål direkt i helgen. även fint 3-0 resultat mot Leverkusen och defensiven är defenitivt fixad till årets CL. Även extra taggade att ta sig till CL final när finalen håller till i munchen. CL erfarenheten har de också jämfört med Man city som fick 1-1 hemma mot Napoli. Hemmaplan har dom fina möjligheter till vinst.
Gammal 2011-09-27, 07:14   #9

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trilion Visa inlägg
Kommer själv att testa Bayern

City har gjort en kanonstart i ligan men samtidigt tycker jag inte mött något av de bättre lagen, kanske Tottenham då. Men annars lag som Wigan, Bolton, Everton som känns svaga ska de inte överskattas.

Bayern går som tåget och deras spel imponerar oerhört. Ribery är tillbaka i gammal hederlig form samt att Robben ar tillbaka efter skada och gjorde mål direkt i helgen. även fint 3-0 resultat mot Leverkusen och defensiven är definitivt fixad till årets CL. Även extra taggade att ta sig till CL final när finalen håller till i München. CL erfarenheten har de också jämfört med Man city som fick 1-1 hemma mot Napoli. Hemmaplan har dom fina möjligheter till vinst.
Håller med här. City har sett risiga ut de senaste matcherna tycker jag. Om United i storform hade problem senast de lirade i München så kommer garanterat City att få det tufft.

Annars tycker jag Villareal förtjänar ett spel. +0.75 till 2 är bra betalt. Napoli har inte imponerat på mig i ligan. Lagen spelade 0-0 i februari i år.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 08:26   #10

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 519
Standard

City har högt odds men blåste mig senast mot Napoli att jag även är utd-fan gör att jag inte tippar city denna gång Mitt tips blir nog Bayern. Jag tror hemmaplan avgör och Bayern borta är ingen lätt match. City har som någon skrev i princip mött bottenlag hittils i ligan men är måste jag motvilligt erkänna ett starkt lag men räcker inte till denna gång.

Säkraste tipset är då "mina" pojkar i utd. Dock har en liten varning dykt upp. United saknar troligtvis Rooney och Chicarito men inte bara anfallare mot Basel. Försvararna Jonny Evans, Chris Smalling och Nemanja Vidic missade gårdagens träning.

Utd skadedrabbat alltså men tar en given seger ändå? Oddset är inte speciellt bra men en liten slant får det nog bli så spänningen infinner sig framför tv:n
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 08:36   #11

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tiffan Visa inlägg
City har högt odds men blåste mig senast mot Napoli att jag även är utd-fan gör att jag inte tippar city denna gång Mitt tips blir nog Bayern. Jag tror hemmaplan avgör och Bayern borta är ingen lätt match. City har som någon skrev i princip mött bottenlag hittils i ligan men är måste jag motvilligt erkänna ett starkt lag men räcker inte till denna gång.

Säkraste tipset är då "mina" pojkar i utd. Dock har en liten varning dykt upp. United saknar troligtvis Rooney och Chicarito men inte bara anfallare mot Basel. Försvararna Jonny Evans, Chris Smalling och Nemanja Vidic missade gårdagens träning.

Utd skadedrabbat alltså men tar en given seger ändå? Oddset är inte speciellt bra men en liten slant får det nog bli så spänningen infinner sig framför tv:n
Så du spelar på Bayern för att du är United-fan och United för att du är United-fan, trots att du inte tycker att oddset är bra?

Tycker underspelet känns bättre och bättre - trots att Silva säger att de ska köra på som vanligt i Munchen. Har ryggat Persas hörnspel som jag tycker är riktigt vettigt också.
Gammal 2011-09-27, 08:49   #12

LadyDeWinters avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 160

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Så du spelar på Bayern för att du är United-fan och United för att du är United-fan, trots att du inte tycker att oddset är bra?

Tycker underspelet känns bättre och bättre - trots att Silva säger att de ska köra på som vanligt i Munchen. Har ryggat Persas hörnspel som jag tycker är riktigt vettigt också.
Du verkar grunda tankarna i underspelet på att City kommer göra 0-1 och sen backa hem. Sådan blir ju matchbilden när bortalaget gör mål i nästintill alla CL-matcher. Eller? Isf ser jag City att göra första mål till >2,5 som ett bättre spel.

Jag ser ABSOLUT inget värde i ett underspel för drygt 2 gånger pengarna, som det låg i tidigare, mellan ett lag som spelade 5 av 6 matcher över 2,5 i CL-gruppsspelet förra året, och ett annat lag som dunkat in mål i ligan.

Nu verkar det dock, enligt mig, som att marknaden börjar närma sig en korrekt värdering. Jag plockade tidigare överspelet till 1,94.

Sedan i första inlägget så skriver du att CSKA har för högt odds, sen lägger du en rek på Inter AH (0) och sen efter detta så ångrar du dig p.g.a. skador i Inter. Hänger inte med.

Förklara gärna.

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-09-27 klockan 09:06.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 11:15   #13

Sharp$: 120
Standard

Trabzonspor - Lille

Är det ingen här som tankar kring Trabzonspor - Lille?

Den där 0-1 vinsten mot Inter säger mig egentligen ingenting, Inter spelade som ett superettan lag. Detta Trabzonspor har ingenting i CL att göra och att Lille spelade faktiskt väldigt bra mot CSKA Moskva men som tappade ledningen p.g.a slarvigt försvarsspel.
Lille har kryssat många matcher i de senaste omgångarna i Ligue 1 och Trabzonspor senaste matcher imponerar inte heller så mycket:

Trabzonspor vs. Kardemir Karabükspor V - 3:1
Samsunspor vs. Trabzonspor O - 1:1
Trabzonspor vs. Büyükşehir F - 0:1

Spela Lille singel till 2.50 gånger pengarna lockar....
Vad tycker ni?
maykii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 11:44   #14

marlings avatar

Sharp$: 3131
Standard

Vad tror ni om Lyon - Dinamo Zagreb?

Lyon -1,5 till 2,35 @ bet365 tog iaf jag och hoppas på en fin boost av mitt spreadsheet. ^^

Lyon har börjat komma igång och producerat framåt med Gomis i spetsen.
Zagreb var usla senast hemma mot Real och kom med nöd och näppe undan med enbart 0-1 tack vare en storspelande målvakt.
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 11:51   #15

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Du verkar grunda tankarna i underspelet på att City kommer göra 0-1 och sen backa hem. Sådan blir ju matchbilden när bortalaget gör mål i nästintill alla CL-matcher. Eller? Isf ser jag City att göra första mål till >2,5 som ett bättre spel.

Jag ser ABSOLUT inget värde i ett underspel för drygt 2 gånger pengarna, som det låg i tidigare, mellan ett lag som spelade 5 av 6 matcher över 2,5 i CL-gruppsspelet förra året, och ett annat lag som dunkat in mål i ligan.

Nu verkar det dock, enligt mig, som att marknaden börjar närma sig en korrekt värdering. Jag plockade tidigare överspelet till 1,94.

Sedan i första inlägget så skriver du att CSKA har för högt odds, sen lägger du en rek på Inter AH (0) och sen efter detta så ångrar du dig p.g.a. skador i Inter. Hänger inte med.

Förklara gärna.
Will do.

Tror att City lyckas spela 0-0, 1-1 eller förlorar med 1-0. Vi får se. Mancini har en plan för om City gör första målet eller om de släpper in första. Om spelarna klarar av att följa den är jag inte säker på. Dock tycker jag att det känns osäkert att spela på resultat eller utgång här - jag tror att Bayern kommer dominera matchen och att City kommer delvis lyckas med att hålla emot. Därför tror jag på Persas hörnspel, Bayern -2.

Angående Intermatchen har jag aldrig lagt en rek, första meningen i "reken" var "Gästrek från Punters Lounge med intressant utgångspunkt" - den togs för övrigt bort då jag tydligen postat den på fel sätt.

Jag hade kollat tidigt på en skadelista som var felaktig och när jag nu såg den aktuella så avstår jag från spel i den matchen. Om man ändå måste gissa så tror jag på en knapp Intervinst.

Det är väl knappast underligt att ändra sin värdering fram och tillbaks innan man lägger ett spel? Det är väl själva anledningen till varför vi skriver och läser här på Sharps?

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-09-27 klockan 11:53.
Gammal 2011-09-27, 12:54   #16
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Standard

Jag kommer själv att spela 1u på United-Basel under 3.25 mål @ 1.88. United saknar Rooney och Hernandez i anfallet och det kommer troligen att bli Berbatov-Owen eller Berbatov-Welbeck på topp. Varken Berbatov eller Owen imponerade när dom fick chansen mot Stoke och jag tror inte dom mäktar med många mål mot Basel. Basel kommer att fokusera på att hålla ett tight försvarsspel enligt deras tränare. Jag tycker personligen att linan är för hög, den borde ligga på 3 istället för 3.25.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 13:01   #17

LadyDeWinters avatar

Sharp$: 160

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Will do.

Tror att City lyckas spela 0-0, 1-1 eller förlorar med 1-0. Vi får se. Mancini har en plan för om City gör första målet eller om de släpper in första. Om spelarna klarar av att följa den är jag inte säker på. Dock tycker jag att det känns osäkert att spela på resultat eller utgång här - jag tror att Bayern kommer dominera matchen och att City kommer delvis lyckas med att hålla emot. Därför tror jag på Persas hörnspel, Bayern -2.

Angående Intermatchen har jag aldrig lagt en rek, första meningen i "reken" var "Gästrek från Punters Lounge med intressant utgångspunkt" - den togs för övrigt bort då jag tydligen postat den på fel sätt.

Jag hade kollat tidigt på en skadelista som var felaktig och när jag nu såg den aktuella så avstår jag från spel i den matchen. Om man ändå måste gissa så tror jag på en knapp Intervinst.

Det är väl knappast underligt att ändra sin värdering fram och tillbaks innan man lägger ett spel? Det är väl själva anledningen till varför vi skriver och läser här på Sharps?
Märkte att mitt f.g. inlägg kunde uppfattas som bittert, men det var inte menat som det egentligen.

Angående Inter-matchen så känns det helt knasigt att hitta övervärde med lite juice, och byta mellan två sidor, två gånger på två dagar. Hängde heller inte riktigt med på gästrekgrejen.

Är på dåligt humör nu då jag råkade hälla vinäger istället för soja på maten, orkar inte skriva mer.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 13:15   #18

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Märkte att mitt f.g. inlägg kunde uppfattas som bittert, men det var inte menat som det egentligen.

Angående Inter-matchen så känns det helt knasigt att hitta övervärde med lite juice, och byta mellan två sidor, två gånger på två dagar. Hängde heller inte riktigt med på gästrekgrejen.

Är på dåligt humör nu då jag råkade hälla vinäger istället för soja på maten, orkar inte skriva mer.
Mycket som skrivs här är väl saker man funderar på som man vill ha reaktioner på samtidigt som man reagerar på vad andra skriver? Högt tänkande if you will...

Du missförstår nog vad jag skrev om Intermatchen. Jag tyckte först att CSKA verkade lite högt värderade, sen tyckte jag att en rek på Punterslounge som tyckte att Inter +0 hade värde var intressant, sedan hittade jag en mer komplett skadelista för Inter vilket fick mig att avstå spel. Nothing more, nothing less.

Tråkigt med vinägern - känner din smärta...
LadyDeWinter (+1)
Gammal 2011-09-27, 13:17   #19

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Ang. Bayern - City tror jag helt enkelt att äldst är bäst när det kommer till CL-spel.

City blir uppläxade på Allianz Arena. Punkt Slut.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 14:11   #20

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
Vad tror ni om Lyon - Dinamo Zagreb?

Lyon -1,5 till 2,35 @ bet365 tog iaf jag och hoppas på en fin boost av mitt spreadsheet. ^^

Lyon har börjat komma igång och producerat framåt med Gomis i spetsen.
Zagreb var usla senast hemma mot Real och kom med nöd och näppe undan med enbart 0-1 tack vare en storspelande målvakt.

Funderar också på denna. Finns till 2.44 på Pinnacle atm. Men jag undrar varför oddset skjutit i höjden så senaste dygnet. Fanns liksom för 2.10 igår... Någon som har koll på skador osv?

Lyon har alltid varit starka i CL-spel och möter ett Zagreb som jag tror kommer få väldigt svårt i samtliga bortamatcher. Att Zagreb "bara" förlorade med 1-0 mot Real Madrid tycker jag absolut inte man ska lägga stor vikt vid, Real var riktigt dåliga och hade t.o.m Marcelo utvisad sista 20.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 14:52   #21

henke111s avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Funderar också på denna. Finns till 2.44 på Pinnacle atm. Men jag undrar varför oddset skjutit i höjden så senaste dygnet. Fanns liksom för 2.10 igår... Någon som har koll på skador osv?

Lyon har alltid varit starka i CL-spel och möter ett Zagreb som jag tror kommer få väldigt svårt i samtliga bortamatcher. Att Zagreb "bara" förlorade med 1-0 mot Real Madrid tycker jag absolut inte man ska lägga stor vikt vid, Real var riktigt dåliga och hade t.o.m Marcelo utvisad sista 20.
Zagrab förlorade ju till och med med 2-0 emot Malmö borta, iofs med en man mindre i andra halvlek. Det känns som att Lyon borde ha stor chans . Vet itne alls varför oddset skjuter i höjden men nu när de är uppe i över 2.40 är det verkligen värde på det spelet IMO
Gammal 2011-09-27, 15:18   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Zagrab förlorade ju till och med med 2-0 emot Malmö borta, iofs med en man mindre i andra halvlek. Det känns som att Lyon borde ha stor chans . Vet itne alls varför oddset skjuter i höjden men nu när de är uppe i över 2.40 är det verkligen värde på det spelet IMO
Håller med. En stor faktor tycker jag ändå är Lyons stabilitet man år efter år visar upp i CL. Svenskafans skriver:

Skadeläget
Trots imponerande insatser utan sina större stjärnor i startelvan så saknar Lyon dom, i alla fall i längden och med Cris, Ederson, Gourcuff, Lisandro Lopez skadade får tränaren göra det bästa av situationen. Värd att nämnas är Tafer som är borta tills november efter skadan i U20 – VM.

Förväntad elva
Lloris – Réveillère, Lovren, Koné, Cissokho – Källström, Gonalons – Briand, Grenier, Bastos – Gomis
Gammal 2011-09-27, 16:27   #23

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1186

Standard

Spelar inte så mycket på fotboll, Men är inte Man City X2 2.10 väldigt bra ikväll? Bayern är visserligen mycket bra just nu men dem har tryckts ner rejält.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 16:33   #24

Mangomenaces avatar

Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Ang. Bayern - City tror jag helt enkelt att äldst är bäst när det kommer till CL-spel.

City blir uppläxade på Allianz Arena. Punkt Slut.
Tror inte på en uppläxning, kanske en uddamålsseger. City är ett lag som intesläpper in många bollar i baken. Tre mål på det fem senaste, varav två mot Fulham och ett mot Napoli. Dessutom var väl City det lag som släppte in minst mål efter Chelsea i ligan förra året?
Mangomenace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 16:52   #25

Sharp$: 3509
Standard

En uddamålsseger kan även det vara en uppläxning. City's insats mot Napoli visade att laget har en del att lära när det kommer till spel i CL, även om man inte ska dra för stora växlar efter en match.

Bayern är i strålande form och har nio raka segrar på vilka man har gjort 26 mål och släppt in noll.

Arjen Robben hoppade in senast, och lär agera sub även ikväll. Mario Gomez och Daniel van Buyten är båda tillbaka efter skador, däremot saknas Holger Badstuber, Breno och Ivica Olic.

För City's del är Nigel de Jong fortfarande borta, Owen Hargreaves är inte registrerad för europaspel, Adam Johnson är skadad och Mario Balotelli avstängd.

Hur ni väljer att spela efter denna info är upp till er..
trilion (+2)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 16:59   #26

Mangomenaces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
En uddamålsseger kan även det vara en uppläxning. City's insats mot Napoli visade att laget har en del att lära när det kommer till spel i CL, även om man inte ska dra för stora växlar efter en match.

Bayern är i strålande form och har nio raka segrar på vilka man har gjort 26 mål och släppt in noll.

Arjen Robben hoppade in senast, och lär agera sub även ikväll. Mario Gomez och Daniel van Buyten är båda tillbaka efter skador, däremot saknas Holger Badstuber, Breno och Ivica Olic.

För City's del är Nigel de Jong fortfarande borta, Owen Hargreaves är inte registrerad för europaspel, Adam Johnson är skadad och Mario Balotelli avstängd.

Sant, blev väl lite dumförklarad där Lycka till. Blir ett Under spel för mig på den matchen.
Gammal 2011-09-27, 17:01   #27

trilions avatar

Sharp$: 764

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg

Kan inget annat an instamma.

Gar sjalv in hart pa Bayern. Vet inte om Monchengladbach var for 9 matcher sen men de slappte faktiskt in ett mal dar :( men annars oerhort stabila och ett riktigt fint spel. Jupp Heynckes har fatt ordning pa grejjerna.
Gammal 2011-09-27, 17:19   #28

Standard

Vad tror ni om Real Madrid att vinna och hålla nollan @ 2.10 eller alternativt Real Madrid hålla nollan @ 2.0?

Förra året möttes man i CL och då slutade matcherna 2-0 till Real på hemmaplan samt 4-0 till Real på bortaplan. Nu lyckades inte ens Ajax göra mål på ett skadedrabbat Lyon på hemmaplan för två veckor sedan.

Man förknippar Ajax med många mål men det är väl för att man spelar i princip i världens målrikaste liga där försvarspel knappt existerar. Men i CL tycker jag inte man håller. Enda orosmomentet för mig är att Real sett väldigt lojt ut bakåt de senaste och släppt in en del skitmål.
Gammal 2011-09-27, 17:23   #29

Persas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mangomenace Visa inlägg
Tror inte på en uppläxning, kanske en uddamålsseger. City är ett lag som intesläpper in många bollar i baken. Tre mål på det fem senaste, varav två mot Fulham och ett mot Napoli. Dessutom var väl City det lag som släppte in minst mål efter Chelsea i ligan förra året?
Både Chelsea och City släppte in minst mål förra säsongen, det vill säga lika många. Chelsea var dock snäppet bättre på bortaplan med 1 mål i skillnad.

I beräkningarna måste vi även ta med Bayerns målproduktion förra säsongen där de på hemmaplan snittade på 2.82 och totalt 2.38.

Låt oss göra statistikanalysen lite roligare! Jag har sammanställt lite information angående målproduktionen för båda lagen:
Kod:
Bayern München - hemmaplan
GJORDA MÅL                          INSLÄPPTA MÅL
Under       Mål      Över           Under       Mål      Över
---------------------------         ---------------------------
11.76%      0.5      88.24%         47.06%      0.5      52.94%
29.41%      1.5      70.59%         82.35%      1.5      17.65%
41.18%      2.5      58.82%         94.12%      2.5      5.88%
58.82%      3.5      41.18%
82.35%      4.5      17.65%
94.12%      5.5      5.88%

Manchester City - bortaplan
GJORDA MÅL                          INSLÄPPTA MÅL
Under       Mål      Över           Under       Mål      Över
---------------------------         ---------------------------
31.58%      0.5      68.42%         31.58%      0.5      68.42%
57.89%      1.5      42.11%         63.16%      1.5      36.84%
78.95%      2.5      21.05%         94.74%      2.5      5.26%
94.74%      3.5      5.26%
Jag låter er själva analysera statistiken.
Gammal 2011-09-27, 17:34   #30

Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trilion Visa inlägg
Vet inte om Monchengladbach var for 9 matcher sen men de slappte faktiskt in ett mal dar :( men annars oerhort stabila och ett riktigt fint spel. Jupp Heynckes har fatt ordning pa grejjerna.
M'gladbach var i premiären av tyska ligan och där blev det 0-1. Sedan dess har Bayern 9 segrar, 26-0 i målskillnad, in all competitions så att säga.
trilion (+2)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 17:57   #31
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Håller med om att marknadens värdering på Överspelet i Madrid är bisarr. Real i kass form och Ajax lär gå för X. Lär bli tight till Real gör 1-0 (om de gör det) och om Ajax gör det så blir det handbroms i för holländarna.

Kommer köpa under och sälja av allt efter matchen går.
Gammal 2011-09-27, 18:35   #32

marlings avatar

Standard

oddset på Napoli vinst har stigit endel under dagen. Någon som vet varför?

Övriga tankar om matchen mellan Napoli - Villareal?
Gammal 2011-09-27, 19:10   #33

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Spelare för spelare får man nog säga att det är 55-45 till Citys fördel, hemmaplan gör att det trots det väger över till Bayerns fördel, låt säga 55-45 till BM inkl spelare/hemmaplan.

Att City inte har rutin från CL ger ytterligare lite (pga att många i City ändå har mkt int. Rutin från landslag osv), så låt säga 60-40 fördel BM i min värdering.

Att man då får 3,55 DNB på City är galet bra i mina ögon och spelas m 5/10 Units
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 19:37   #34

fondells avatar

Sharp$: 445

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Spelare för spelare får man nog säga att det är 55-45 till Citys fördel, hemmaplan gör att det trots det väger över till Bayerns fördel, låt säga 55-45 till BM inkl spelare/hemmaplan.

Att City inte har rutin från CL ger ytterligare lite (pga att många i City ändå har mkt int. Rutin från landslag osv), så låt säga 60-40 fördel BM i min värdering.

Att man då får 3,55 DNB på City är galet bra i mina ögon och spelas m 5/10 Units
Herregud, det är naturligtvist du själv som står för denna värderingen. Men det känns som att du har tagit lite siffror du tycker låter bra.

Bayern har en galen form just nu, city är nöjda med X och vill absolut inte göra bort sig i gruppspelet borta mot största hotet.

Lycka till
Gammal 2011-09-27, 20:08   #35

Standard

Vid en första anblick på oddsen så känns det som att Manchester Citys odds är för höga. Men har man i åtanke hur dom spelade i första matchen mot Napoli och att dom inte spelat på den här nivån särskilt mycket så har jag väldigt svårt att lägga mina pengar på City mot ett Bayern Munchen som är mer formstarkt än på MYCKET länge.

Jag tror Mancini kommer ställa upp rejält defensivt och inte riktigt "våga" fullt ut på Allianz Arena. Detta kommer förmodligen vara till deras nackdel.
Gammal 2011-09-27, 20:35   #36

raaabins avatar

Sharp$: 1442

Standard

Självklart är det fördel Bayern, men allt över 4 på City är överodds! Det är inget Bundesliga-lag vi snackar nu, det är kanske det laget med högst potential i hela CL om man får alla bitar på plats (räkna bort Barca). Men spelare som Silva, Dzeko och Aguro mfl är kapabla till att säkna Bayern på vilka arena som helst i hela världen en bra dag.

Ang. Citys första match mot Napoli så dominerade dem totalt, Napoli var farliga i sina omställningar med City var värde 3 poäng, så jag tror inte man ska dra för stora slutsatser av att de inte fick in bollen.

Som sagt, fördel Bayern men otroligt odds på City, måste bli ett minispel på dem!

I övrigt tror jag på Lyon-kross, precis som andra skrivit så tror jag inte att Zagreb tar många poäng på bortaplan, kan man inte slå MFF borta så slår man inte heller Lyon!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 20:40   #37

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Följande dubbel och singel spelas i Champions League och skotska Premier League:

Lyon-Dynamo Zagreb 1 + Glasgow Rangers-Kilmarnock 1 1.92@Unibet
Bafetimbi Gomis gör mål för Lyon 2.20@Unibet

Franska ligaledarna ska bara vinna mot Dynamo Zagreb på hemmaplan. Fortsatt en del, framförallt defensiva, avbräck men samma startelva som man har haft i de senaste matcherna vilket är ett plus. Offensivt ser det bra ut med Gomis, Briand och Bastos i offensiven. Gomis är het med sex ligamål på åtta ligamatcher. Rangers är obesegrade i skotska PL och ska vinna hemma mot Kilmarnock. Lagets målkung Naismith är avstängd men Lafferty och Jelavic på topp duger gott.

Dubbeln spelas med hög insats medan singeln spelas med medelinsats. Spelstopp 20.45.

Senast redigerad av soulman den 2011-09-27 klockan 20:45.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 20:40   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daniel-s Visa inlägg
Derby, West Ham, Lyon.

Fin trippel och lättförtjänta pengar!
Derby och West Ham spelar Champions Leauge också eller?

För att bidra lite till tråden tror jag verkligen på överspelet i Bayern efter att ha sett startelvorna. Mancini chockar rejält och ställer upp offensivt. Trevligt för matchen.
Tror även City kommer ha betydligt större chans med detta offensiva laget. Gäller bara att dom tar för sig och spelar som ett storlag.

Hart
Richards - K Toure - Kompany - Clichy
Barry - Y Toure - Nasri - Silva -Aguero - Dzeko
Gammal 2011-09-27, 20:51   #39

Turtlewaxs avatar

Sharp$: 301
Standard

Under 2.5
Bayern - City

Under 2.5
Real - Ajax

Lyon

BOL.
Gammal 2011-09-27, 21:33   #40

raaabins avatar

Standard

Tar inte tillbaka någonting, City kan rubba Bayern när allting går som det ska. Måste dock tillägga att Bayern är GRYMMA! Sista 20 på denna första halvlek var mästarklass, vilka omställningar - sjukt!

Viktigt att Lille leder!
Gammal 2011-09-27, 21:36   #41

dino352s avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 187
Standard

Är det någon som vet hur många skott på mål det har varit mellan Real Madrid - Ajax ?
dino352 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 21:45   #42

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dino352 Visa inlägg
Är det någon som vet hur många skott på mål det har varit mellan Real Madrid - Ajax ?
10 st (7-3)

Bra? Dåligt?
Gammal 2011-09-27, 21:58   #43

Standard

8-4 i skott till Real Madrid efter 56 minuter och där satt Över 11.5 skott på mål. Stort tack vem det nu var som tipsade om detta
Gammal 2011-09-27, 23:21   #44

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Herregud, det är naturligtvist du själv som står för denna värderingen. Men det känns som att du har tagit lite siffror du tycker låter bra.

Bayern har en galen form just nu, city är nöjda med X och vill absolut inte göra bort sig i gruppspelet borta mot största hotet.

Lycka till
vems värdering står det att det är då......... klart det är min....
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 23:22   #45

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Oddsrörelserna i Lyon utan tvekan de konstigaste jag sett hittills i år. Känns lite halvsegt att ha spelat Lyon -1.5 till 2.10 igår när jag kunde fått 2.80 idag och sen var Dinamo Zagreb som väntat rätt chanslösa,jävligt skumt.

Vågar fan inte lägga morgondagens CL-spel redan inatt ifall någon sån bullshit händer imorgon
zlotys (+2)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 23:50   #46

Persas avatar

Standard

Det blev 8-6 i skott mellan Real Madrid - Ajax, det vill säga vinst! Synd att det inte blev fler hörnor i benfica-matchen.
Gammal 2011-09-27, 23:51   #47

Sharp$: 1588

Standard

ne lyon steg helt sjukt. man får väl tacka o ta emot.
Ny CL dag imorrn!
Gammal 2011-09-28, 09:14   #48

raaabins avatar

Standard

Nya dag - nya pengar att hämta!

Har tagit Marseille +0 till 1.90. Känns som att Marseille börjar bli vana vid denna typen av matcher, man tog en tung trea nere i Grekland samtidigt som Dortmund precis mäktade med poäng hemma mot Arsenal. Denna matchen är grymt viktigt i denna grupp och att Marseille ska tappa 3 poäng till Dortmund på hemmaplan känns långsökt. Marseille kommer gå för 3 pinnar och Dortmund kommer vara nöjda med krysset! Sjuk skillnad då just nu ligger +0 på 1.9 @ Bet365 samtidigt som DnB ligger på 1.66 på samma sida, haha!

Mitt andra spel hittills är Arsenal -1.5. Arsenal fick en lite islossning i helgen när man vann med 3-0 mot Bolton. Man inledde CL med att så när ta 3 pinnar borta mot Dortmund och ikväll är seger ett måste! Grekerna kan vara svåra att få hål på men på Emirates tror jag det kan rinna iväg. 3-0? Van Persie har hittat målet igen och nätar! Walcott och Gervinho gör också varsitt!

Gammal 2011-09-28, 09:33   #49

zajkoos avatar

Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg

Har tagit Marseille +0 till 1.90. Känns som att Marseille börjar bli vana vid denna typen av matcher, man tog en tung trea nere i Grekland samtidigt som Dortmund precis mäktade med poäng hemma mot Arsenal. Denna matchen är grymt viktigt i denna grupp och att Marseille ska tappa 3 poäng till Dortmund på hemmaplan känns långsökt. Marseille kommer gå för 3 pinnar och Dortmund kommer vara nöjda med krysset! Sjuk skillnad då just nu ligger +0 på 1.9 @ Bet365 samtidigt som DnB ligger på 1.66 på samma sida, haha!

Mitt andra spel hittills är Arsenal -1.5. Arsenal fick en lite islossning i helgen när man vann med 3-0 mot Bolton. Man inledde CL med att så när ta 3 pinnar borta mot Dortmund och ikväll är seger ett måste! Grekerna kan vara svåra att få hål på men på Emirates tror jag det kan rinna iväg. 3-0? Van Persie har hittat målet igen och nätar! Walcott och Gervinho gör också varsitt!

Gervinho och Walcott är skadade och inte aktuella, tyvärr.

http://www.arsenal.com/news/news-arc...lcott-gervinho
zajkoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 10:49   #50

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Porto ställer upp med full trupp idag och 1,95 på porto+0 känns inte alltför dumt
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 13:27   #51

alexybts avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 431
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Porto ställer upp med full trupp idag och 1,95 på porto+0 känns inte alltför dumt
Ser absolut inget värde i Porto när Zenit ligger i 3 gånger pengarna hemma, sjukt överodds imo.
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 13:45   #52

zlotyss avatar

Sharp$: 62
Standard

Någon som vet vf Shaktar stiger ? Låg i 1.40 igår, och är snart uppe i 1.60.
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 13:48   #53

fondells avatar

Sharp$: 445

Standard

Citat:

De är skadade, senast mot Bolton stod 1-0 tills Bolton fick ett rött kort. Då gjorde man 2-0, 3-0 sista halvtimmen.

Arsenal vinner då de i CL skärper till sig, spelet passar europaspel. Men frågan är om det blir med mycket eller om det blir knappert!

Gervinho och Walcott gör nog varsitt mål på FIFA 12 istället!

Lycka till Robin
Gammal 2011-09-28, 14:25   #54

luntfens avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
De är skadade, senast mot Bolton stod 1-0 tills Bolton fick ett rött kort. Då gjorde man 2-0, 3-0 sista halvtimmen.
Detta i kombination med skadorna gör att jag inte tror på dom offensivt. van Persie må ha börjat hitta målet men jag tror inte på att han levererar. Båda gick ju även under deras senaste CL-match. Dock så har ju deras senaste liga matcher gått över sedan förra CL-omgången. Men frågan är hur mycket som berott på skicklighet? I Arsenals fall är jag tveksam och tror på en tät match därav på en tät match.

BOL!

Senast redigerad av luntfen den 2011-09-28 klockan 14:30.
luntfen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 14:50   #55

Standard

Nu händer exakt samma grej som det hände med Lyon igår. Jag spelade Shakthar -1,5 till 2.23 igår kväll på pinnacle och nu kan du spela samma till 2.90!? En otroligt skum oddsrörelse. Någon som har någon aning vad som händer där?
Gammal 2011-09-28, 15:12   #56

zlotyss avatar

Standard

Citat:
Nu händer exakt samma grej som det hände med Lyon igår. Jag spelade Shakthar -1,5 till 2.23 igår kväll på pinnacle och nu kan du spela samma till 2.90!? En otroligt skum oddsrörelse. Någon som har någon aning vad som händer där?
Jag undrar över det oxå. Det va likdant igår med Lyon
Gammal 2011-09-28, 15:33   #57

raaabins avatar

Standard

vad händer?!? Varför stiger Arsenal?
Gammal 2011-09-28, 15:35   #58

Sharp$: 1949
Standard

Citat:
vad händer?!? Varför stiger Arsenal?
Gervinho borta bl.a, simple as that.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 15:42   #59

Vlads avatar

Standard

Citat:
Fan också,jag tänkte vänta efter vad som hände med Lyon men kunde inte motstå 2.31 på Shaktar -1.5 igår

Ingen speciell ny info så bara att hålla tummarna,3-0 Shaktar.
Gammal 2011-09-28, 15:43   #60

perrys avatar

Sharp$: 4470

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Tankar om Valencia-Chelsea?

Tror själv på en jämn match där Chelsea nog är nöjda med en poäng. Kryss eller båda gör mål känns troligt.

Vad tror ni?
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 17:04   #61

Mangomenaces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perry Visa inlägg
Tankar om Valencia-Chelsea?

Tror själv på en jämn match där Chelsea nog är nöjda med en poäng. Kryss eller båda gör mål känns troligt.

Vad tror ni?
Svår match, AVB visade dock att man inte är rädd för att köra offensivt på bortaplan (se Man Utd - Chelsea). Ö2.5 till 2.10 känns intressant.
Gammal 2011-09-28, 17:13   #62
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Oddsrörelserna i Lyon utan tvekan de konstigaste jag sett hittills i år. Känns lite halvsegt att ha spelat Lyon -1.5 till 2.10 igår när jag kunde fått 2.80 idag och sen var Dinamo Zagreb som väntat rätt chanslösa,jävligt skumt.

Vågar fan inte lägga morgondagens CL-spel redan inatt ifall någon sån bullshit händer imorgon
Gillar du inte oddsrörelserna i Shakhtar lika mycket idag då?
Gammal 2011-09-28, 17:27   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Fan också,jag tänkte vänta efter vad som hände med Lyon men kunde inte motstå 2.31 på Shaktar -1.5 igår

Ingen speciell ny info så bara att hålla tummarna,3-0 Shaktar.
Man blir ju lite trött faktiskt Tröstade mig med att gå in med lite mer på raka ettan förut. 1.63 känns verkligen i överkant. Shakthar är underskattade!

Edit: Skönt o se att den åtminstone inte höjts ytterligare från 1.63. 1.57 på pinnen just nu.

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-28 klockan 17:31.
Gammal 2011-09-28, 17:28   #64
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Motivera era spel eller håll dem i era sheets. Inlägg radrade. /mod
Gammal 2011-09-28, 18:08   #65

marlings avatar

Standard

Nu vet jag inte om du syftade på mitt inlägg eller ej RobinD. Men då många pratade om X mellan Valencia - Chelsea samtidigt som många trodde på överspel (Ö 2,5 mål) så tipsade jag de i denna tråden om 4,33 för X med mål.

Inget spel som jag har lagt till i mitt sheet eller spelat än så länge. Men skulle vara intressant att höra era synpunkter kring det spelet?
Gammal 2011-09-28, 18:36   #66
Franzen Buttboy

Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Läste en artikel om att Van Persie och Arteta kan vilas idag, lägg därtill saknaden av Theo Walcott så känns Arsenal väldigt uddlöst framåt. Någon som vet något om detta?

Van Persie och Walcott är, enligt mig, de två största offensiva hoten de har och om det är så att de är borta så känns u2.5 väldigt bra.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 18:56   #67

Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Spelar allt över 2 på DnB på Marseille.

Oddset på ettan har verkligen ökat, från 2,5 till 2,87. Marseille är tunga hemma, man torskade endast två matcher hemma förra säsongen. Visserligen har man börjat dåligt denna säsong, men det har även Dortmund. Plus att marseille är på g nu, senaste matchen borta mot Valenciennes åkte man på ett rött kört minut 47, och släppte in ett mål i minut 90+2!

Med hemmaplan tror jag de drar det längsta strået här, plus att de vinner på rutinen. Kan inte förstå varför de inte är favoriter.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 19:13   #68

Mangomenaces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Läste en artikel om att Van Persie och Arteta kan vilas idag, lägg därtill saknaden av Theo Walcott så känns Arsenal väldigt uddlöst framåt. Någon som vet något om detta?

Van Persie och Walcott är, enligt mig, de två största offensiva hoten de har och om det är så att de är borta så känns u2.5 väldigt bra.
På svenskafans står det att RvP ska spela. Vet dock inte hur källkritiska de har varit.
Skador: Laurent Koscielny (fotled), Theo Walcott (knä), Gervinho (hamstring), Yossi Benayoun (lår), Johan Djourou (hamstring), Sebastian Squillacci (tillbaka till helgen), Thomas Vermaelen (häl), Abou Diaby (fotled) Jack Wilshere (stressfraktur).
Gammal 2011-09-28, 19:25   #69
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
Nu vet jag inte om du syftade på mitt inlägg eller ej RobinD. Men då många pratade om X mellan Valencia - Chelsea samtidigt som många trodde på överspel (Ö 2,5 mål) så tipsade jag de i denna tråden om 4,33 för X med mål.

Inget spel som jag har lagt till i mitt sheet eller spelat än så länge. Men skulle vara intressant att höra era synpunkter kring det spelet?
Syftar på alla inlägg som saknar motivering, ditt var ett av de jag raderade ja. I denna tråd ska det inläggen motivera andra att spela eller inleda en diskussion.

Inlägg som ser ut såhär "X i Bate-Barca känns spelvärt!" bidrar inte med något och raderas.
Gammal 2011-09-28, 20:26   #70

chinaskis avatar

Sharp$: 452

Standard

Laguppställningar Arsenal-Olympiakos. Arteta spelar från start, Van persie börjar på bänken.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/foot...e/14998317.stm

Senast redigerad av chinaski den 2011-09-28 klockan 20:27.
chinaski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 20:32   #71
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Syftar på alla inlägg som saknar motivering, ditt var ett av de jag raderade ja. I denna tråd ska det inläggen motivera andra att spela eller inleda en diskussion.

Inlägg som ser ut såhär "X i Bate-Barca känns spelvärt!" bidrar inte med något och raderas.
Lite roligt att detta inlägget följs av detta högkvalitativa inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Sjachtar -1.5 @ 2.40 (4%)
Marseille rak @ 2.87 (4%)

Dubbel @ 6.89 (2%)
Thore10 (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 23:04   #72

marlings avatar

Standard

haha, och turtlewax inlägg raderades ej

1-1 FT, Valencia - Chelsea
Gammal 2011-09-28, 23:08   #73

zlotyss avatar

Standard

OT. Men jag måste fråga en sak. Jag lade ett spel på att Robin Van Persie skulle göra mål emot Olympiakos idag. Robin startar inte matchen. Va gäller då ?

Vore tacksam för svar. För jag förlora nämligen mitt spel. Har aldrig varit med om detta innan. Alltid fått insatsen tillbaka.
Gammal 2011-09-28, 23:11   #74

Persas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zlotys Visa inlägg
OT. Men jag måste fråga en sak. Jag lade ett spel på att Robin Van Persie skulle göra mål emot Olympiakos idag. Robin startar inte matchen. Va gäller då ?

Vore tacksam för svar. För jag förlora nämligen mitt spel. Har aldrig varit med om detta innan. Alltid fått insatsen tillbaka.
Expekt och Unibet har void om spelaren inte startar. Om du spelat hos Betfair så ligger spelet kvar oavsett om han spelar eller ej.
Gammal 2011-09-28, 23:41   #75

zlotyss avatar

Standard

Tydligen ligger spelet kvar hos bet365 oxå. Hade ingen aning om det. Men då vet jag att det kan vara så. Gäller och välja rätt bookie när man väljer målskytt då.
Gammal 2011-09-28, 23:46   #76

Vlads avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zlotys Visa inlägg
Tydligen ligger spelet kvar hos bet365 oxå. Hade ingen aning om det. Men då vet jag att det kan vara så. Gäller och välja rätt bookie när man väljer målskytt då.
Yup såna är B365s regler. Hade han däremot suttit kvar på bänken hade du fått void.

Spelare att göra mål i matchen
Alla spelare som deltar i en match betraktas som aktuella startande
Svara

td