Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-17, 11:48   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Dagens Fotboll 17/10


Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Allsvenskan (Sverige)
2011-10-17 19:00: GAIS vs IFK Goteborg
2011-10-17 19:00: Gefle vs Helsingborgs
2011-10-17 19:00: Halmstads vs Djurgardens
2011-10-17 19:00: Malmo FF vs Syrianska FC

Bundesliga 2 (Tyskland)
2011-10-17 20:15: St Pauli vs Fortuna Dusseldorf

Danish Superliga (Danmark)
2011-10-17 19:00: AC Horsens vs FC Copenhagen

Dutch Jupiler League (Holland)
2011-10-17 20:00: Fortuna Sittard vs Telstar

Superettan (Sverige)
2011-10-17 19:00: Landskrona vs Brommapojkarna
2011-10-17 19:20: Sundsvall vs Atvidabergs
2011-10-17 19:20: Hammarby vs Jonkopings Sodra

Veikkausliiga (Finland)
2011-10-17 17:30: FC Inter vs Haka
2011-10-17 17:30: IFK Mariehamn vs Jaro
2011-10-17 17:30: MyPa vs KuPS


Sitter i tradingtankar för at boka Sundsvall, de betalar 2.16 på pinnen i skrivandes stund, men är klara för uppflyttning vid kryss samtidigt som Åtvidaberg behöver totalt 2 poäng på de två matcher som är kvar för att bli klara.

Bägge lagen är nöjda med kryss ikväll, Sundsvall borde stå i 2.30 enligt mig, rätt eller fel?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:03   #2
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ladbrokes har 1.90 på sundsvall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:05   #3
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag tror inte att Sundsvall tänker gå för kryss ikväll. Jag tror absolut att dom går för vinst och dom har ett sprudlande självförtroende med en otroligt effektiv offensiv! Åtvidaberg har inte riktigt haft samma flyt den senaste tiden och spelet på bortaplan har lämnat mycket att önska. Åtvidaberg går nog för och är jättenöjda med kryss men jag tror att Giffarna faktiskt kör över dom ikväll! Testar därför en liten peng på -1 också!

Vidare går jag på Brommapojkarna borta mot Landskrona. Över tre ggr på BP (letar högsta odds just nu) tycker jag är för bra för att motstå. Det känns som en ganska jämn match på förhand där BP´s offensiv kommer fälla avgörandet! Landskrona har haft en bra höst men det har även BP (en förlust sista 6 omgångarna)...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bultas (+1)

Senast redigerad av doob den 2011-10-17 klockan 12:10.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:06   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av erixon Visa inlägg
Ladbrokes har 1.90 på sundsvall.
Ladbrokes har också en av världens sämsta stab av oddsättare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+4), Kalle (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:29   #5
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

:Malmö-Syrianska.
Malmö närmar sig Euro-platsen i tabellen och har inte långt kvar. Varit i god form nu men kan de vara för trötta i och med det tuffa spelschemat?

Jag tror att, fastän det tuffa schemat, Syrianska (14e plats) med sin borta statistik 2-0-12. Men det ska sägas att deras 3 senaste matcher har varit 2 vinster och en oavgjord (dock en av de mot Halmstad som ligger sist.


Vad tror ni, kan Syrianska skaka ett trött Malmö-lag ikv.?

Bilbao - Osasuna
Bilbao fick en efterlängtad vinst borta mot Sociedad förra gången. Viktiga Herrera ska vara tillbaka och kommer att möta Osasuna hemma med ett fullt lag.

Osasuna hade inte en bra hemmamatch mot Mallorca och fick med sig ett kryss hemma fastän Mallorca spelade med 10 man i 20 minuter.

Tror att Bilbao kan bräcka den svaga försvarslinjen, om de spelar lika passionerat som mot Sociedad, och ta sin första hemmavinst.

Brescia - Pescara
Brescia, som spelade i Serie A förra säsongen, har inte förlorat hemma i Serie B än. De möter Pescara som, fastän en dålig match senast, fick med sig en vinst. Jag tycker de ligger bättre till i tabellen än vad de egentligen bör-

Pescaras senaste borta matcher har slutat med 3 förluster och en oavgjord.

(Sinsemellan har Pescara vunnit 1 och Brescia 7 av deras möten)


Tankar ?

Senast redigerad av fireas den 2011-10-17 klockan 12:30.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:32   #6
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina tankar

Ser värde i GIF Sundsvall, sitter med -0.5 till 2.25. Sundsvall har den bästa truppen i SE och hemma på Norrporten är man starka. Åtvidaberg är faktiskt ett mediokert bortalag och nu ställs man inför tuffast tänkbara motstånd. Hemmastödet har ju extra betydelse i en match av detta slag. Värderar själv ettan till 2.0-2.1.

Sitter även med BoIS -0.25 som kommit igång på allvar nu mot slutet. Får tillbaka spelare och kan säkra matematiskt säkra kontraktet medan BP är klara.

I Göteborg är det derby. Hyfsat jämna trupper och troligtvis blir det en jämn match. IFK har en liten större chans att vinna enligt mig. Man har en psykologisk edge och har de senaste åren varit starka i denna typen av matcher. Har också en riktig matchvinnare i Hysén. Nästan 50/50, lite fördel IFK. Sitter med Blowit +0 till 2.11.

I övrigt väntar jag på att båda HIF-lagen ska droppa.

Helsingborg har mycket spelare borta och motivationen är troligtvis sådär. Fokus ligger nog snarare på cupen. Hemmaplan avgör. Gefle +0.25 är lean här.

Hammarby har dunderpress på sig och som det sett ut i år tror jag inte man klarar av det. J Södra har allt att vinna medan Hammarby har allt att förlora är första tanken. Hammarby har fortfarande inte imponerat på mig. Över 1.9 för Södra +0.5 tycker jag är bra. Väntar som vanligt på att supportrarna ska spela ner HIF.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:36   #7
 
antisas avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Vodice, Kroatien
Inlägg: 4
Sharp$: 33


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Guingamp - Monaco

Tittar man på Guingamps senaste resultat ser man att de verkar ha svårt att hitta nätet och med Monacos skadoproblem låter mig tro att denna match kommer förmodligen att sluta oavgjort. Monaco är som ett sårat djur, backar hem för och försvara sig. Förmodligen under 2,5 (1,53 Bet365) eller X i halvtid (2,00 Bet365).

Monacos skadelista eller avstängda:
GK Chabbert, kurzawa, Giuly, Dumont, Hansson, Vahirua , Nimani, Marester, Eysseric.

Av Guingamps 5 senaste hemmamatcher slutade 4 med X i HT.
Av Guingamps 10 totala matcher slutade 7 med X i HT.

Ber om kommentar...
antisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:44   #8
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Mina tankar
I övrigt väntar jag på att båda HIF-lagen ska droppa.

Helsingborg har mycket spelare borta och motivationen är troligtvis sådär. Fokus ligger nog snarare på cupen. Hemmaplan avgör. Gefle +0.25 är lean här.
Jag har inte riktigt vågat satsa på denna match. Gefle har i senaste tre matcherna varit utspelade i lite mer än halva matchen och fastän många skador så har HIF en bred trupp och kan ta fram spelare med bra kvalité.

Men håller de ihop laget bättre nu och tar för sig lite så kan det gå.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+10)
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:59   #9
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror på Djurgården idag! Extra viktigt med 3 poäng idag eftersom Norrköping tog en aningen oväntad 3-poängare igår mot Elfsborg. Jag tror Djurgården vill säkra kontraktet så snabbt som möjligt och inte bli indragna i något avgörande i sista omgången då allt kan hända. Vinner Djurgården idag så är man definitivt klara för Allsvenskan 2012 eftersom Syrianska max kan få 34 poäng.

Saknas i Djurgården gör Ceesay och Lyyski, men Sjölund tillbaka samt all offensiv kraft finns tillgänglig! Runt 2.00 på DIF borta mot ett avhängt Halmstad måste anses som mycket bra!

Tror även på en målsnål match på Söderstadion mellan Hammarby-J-Södra, under 2.5 till 2.30. Hammarby har verkligen kniven på strupen idag och måste vinna eftersom man ligger 3 poäng efter J-Södra i tabellen och har en tuff bortamatch mot Ängelholm i sista omgången. Jag tror att det, som vanligt, kommer vara enormt tryck på Söderstadion och ett Bajen som öppnar avvaktande och med första prioritet, hålla nollan. Hammarby får absolut inte förlora, det tror jag kommer leda till en avvaktade match, där båda är rädda för att gå bort sig. Linan på under känns som ett grymt överodds med tanke på Hammarbys ineffektivitet (på de 5 senaste matcherna har Hammarby gjort, 0, 0, 2, 1, 1 mål.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 13:06   #10
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ladbrokes har också en av världens sämsta stab av oddsättare.

Gäller det Superettan också?
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 13:21   #11
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Tror på Djurgården idag! Extra viktigt med 3 poäng idag eftersom Norrköping tog en aningen oväntad 3-poängare igår mot Elfsborg. Jag tror Djurgården vill säkra kontraktet så snabbt som möjligt och inte bli indragna i något avgörande i sista omgången då allt kan hända. [---]
Enligt mig så påverkar inte resultatet mellan Norrköping och Elfsborg den här matchen, såvida inte något blev helt klart efter det resultatet.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 13:29   #12
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Jag kan inte för mitt liv begripa varför oddsen är som de är på över/under i MFF-SFC. För mig ska under vara STOR favorit.

Visst, MFF har lite mittbacksproblem idag, och kommer förmodligen spela en allsvensk debutant bredvid Daniel A, men det ska inte spela särskilt stor roll. MFF bör gå någorlunda på halvfart i matchen och inte köra ut sig totalt inför EL-matchen.

Syrianska snittar knappt ett mål framåt/match och MFF drygt ett mål. De två tidigare matcherna denna helgen har det inte varit superbra drag i. Syrianska bör vara okej nöjda med en pinne då TFF isf är helt avsågat.

Slutade 0-0 i Södertälje. Korrekt odds bör vara runt 1.65 på undern i mina ögon och att få över två gånger känns osannt bra. Nästan misstänkt bra. Vad har jag missat?!

EDIT:
Inte heller någon Ijeh eller Razak då i Syrianska. Touma tillbaka i truppen men tveksamt om han klarar 90 minuter.

Fattar som sagt var ingenting...

Senast redigerad av axelroos den 2011-10-17 klockan 13:51.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 14:39   #13
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
:
Bilbao - Osasuna
Bilbao fick en efterlängtad vinst borta mot Sociedad förra gången. Viktiga Herrera ska vara tillbaka och kommer att möta Osasuna hemma med ett fullt lag.

Osasuna hade inte en bra hemmamatch mot Mallorca och fick med sig ett kryss hemma fastän Mallorca spelade med 10 man i 20 minuter.

Tror att Bilbao kan bräcka den svaga försvarslinjen, om de spelar lika passionerat som mot Sociedad, och ta sin första hemmavinst.


Tankar ?
Håller med här ang. Bilbao. Ser också mycket bra ut på inbördes möten de senaste åren. Laget kommer att vara väldigt motiverat att ta sin första hemmavinst här ikväll, och vad passar då bättre än ett Osasuna med ett relativt tamt försvar. Ser nu också att oddsen droppat en del.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 15:23   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 903

Rekarns mix
Stats: 22 - 21 - 1
ROI: 150.95%
Vinstprocent: 51.16%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Tror på Djurgården idag! Extra viktigt med 3 poäng idag eftersom Norrköping tog en aningen oväntad 3-poängare igår mot Elfsborg. Jag tror Djurgården vill säkra kontraktet så snabbt som möjligt och inte bli indragna i något avgörande i sista omgången då allt kan hända. Vinner Djurgården idag så är man definitivt klara för Allsvenskan 2012 eftersom Syrianska max kan få 34 poäng.

Saknas i Djurgården gör Ceesay och Lyyski, men Sjölund tillbaka samt all offensiv kraft finns tillgänglig! Runt 2.00 på DIF borta mot ett avhängt Halmstad måste anses som mycket bra!

Tror även på en målsnål match på Söderstadion mellan Hammarby-J-Södra, under 2.5 till 2.30. Hammarby har verkligen kniven på strupen idag och måste vinna eftersom man ligger 3 poäng efter J-Södra i tabellen och har en tuff bortamatch mot Ängelholm i sista omgången. Jag tror att det, som vanligt, kommer vara enormt tryck på Söderstadion och ett Bajen som öppnar avvaktande och med första prioritet, hålla nollan. Hammarby får absolut inte förlora, det tror jag kommer leda till en avvaktade match, där båda är rädda för att gå bort sig. Linan på under känns som ett grymt överodds med tanke på Hammarbys ineffektivitet (på de 5 senaste matcherna har Hammarby gjort, 0, 0, 2, 1, 1 mål.
Det du ska tänka på är att Hammarby behöver förbättrad målskillnad med minst +2mål och tränaren har gått ut och deklarerat full fart framåt. Både Hammarby och J-södra har spelat målrika matcher på hemma respektive bortaplan.

Av de 6 senaste hemmamatcherna har 4 slutat med över på söderstadion och 5 av de senaste 6 bortamatcherna har gått över för J-Södra. Idag när Hammarby dessutom kommer gå fram med allt de har tror jag matchen går över.

Jag spelar över 2.5mål till 1.68@
Rekarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 15:33   #15
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blir U-spel på Bajen till 2,35 B 365. Har stått hela jävla säsongen och svurit över våran urusla målaptit. Har svårt att se det lossna ikväll. Grabbarna får stora darren när 8000 börjar vråla efter mål. Visserligen är det sagt full fart framåt,(men vem skall visa jävla anama) Så det blir U-spel
__________________
Mvh
Blixthen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1)
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td