Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-29, 17:18   #31
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
När du så tydligt inte fattar, varför ens yttra sig?! När han har sitt spreadsheet publikt så hamnar han i olika listor här på sharps. Där med är det öppet för folk att följa under "falska" förespeglingar - i detta fall en för hög och förfalskad träffprocent och ROI.

De flesta har källkritik som främsta ledordet och ryggar inte blint - tyvärr gäller det inte alla och då sharps vill vara ett seriöst bettingfora så går ju detta inte för sig, kan ju inte ha kameleonter bland sig...

Om han nu enbart gör detta för sin egen del och använder sheetet som ett kladdblad, då kan han lika gärna "bocka ur" rutan som gör så att sheetet visas publikt på sharps.

Men, det är ju tydligt att han velat stoltsera med "falska" siffror och resultat...

Håller inte alls med dig. Man har inga obligationer att föra ett korrekt sheet här på Sharps, det finns inga sådana regler. Som sagt, hade han uttryckt sig "rygga mig alla! woho!" eller startat en speldagbok där han basunerat ut sina spel så hade jag förstått en efterföljande irritation. Men man kan föra ett sheet hur man vill utan att riskera påhopp.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 17:44   #32
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Håller inte alls med dig. Man har inga obligationer att föra ett korrekt sheet här på Sharps, det finns inga sådana regler. Som sagt, hade han uttryckt sig "rygga mig alla! woho!" eller startat en speldagbok där han basunerat ut sina spel så hade jag förstått en efterföljande irritation. Men man kan föra ett sheet hur man vill utan att riskera påhopp.
Men bara för att man KAN behöver det ju inte betyda att man SKA fuska utan att riskera påhopp.

Tycker du verkligen att det är korrekt att ha ett publikt spreadsheet som är med på listorna och där förluster saneras bort? Du ser inget snett i det?

I min värld är det så fel det kan bli och går emot allt vad detta forum står för. Allt som har att göra med listor, ryggningar, inlägg som handlar om vad man bettar och tankar inför matcher går förlorat om man kan radera förlusterna utan att någon ska tycka det är fel och säger ifrån. Tvärtom, att man reagerar på detta tycker jag är ett sundhetstecken.

Det är absolut ingen som helst mening att ha publika sheets om det ska vara accepterat att ta bort förluster.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5), Pilkast (+3), kusagwa (+5), Salinger (+3)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 18:37   #33
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Nej jag ser inget problem i detta då det inte är någon tävling. Jag ser personligen inget gynnsamt i att "förfalska ett sheet" men hur man använder sitt sheet är upp till var och en. Om Lucky vill ta bort spel så är det fritt fram för honom att göra så. Visserligen har ni även er rätt att gnälla, så länge det hålls inom ramarna för forumets lagar (men även Svea rikes).

Luktar Stasi här inne.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-04-29 klockan 18:39.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 19:03   #34
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Nej jag ser inget problem i detta då det inte är någon tävling. Jag ser personligen inget gynnsamt i att "förfalska ett sheet" men hur man använder sitt sheet är upp till var och en. Om Lucky vill ta bort spel så är det fritt fram för honom att göra så. Visserligen har ni även er rätt att gnälla, så länge det hålls inom ramarna för forumets lagar (men även Svea rikes).

Luktar Stasi här inne.
Men det handlar ju inte om vad man KAN göra; det handlar om rätt och fel. Det är väl för fan inte rätt att sitta och mata in spel som andra kan se och uppfatta som ett vinnande sheet och därför dra slutsaten att denna snubbe är grym och jag kanske ska rygga för att sen se att hans förlustspel tagits bort och han är fake?

Men vi verkar inte komma längre så vi får agree to disagree (in a major way).

Luktar amatör och fuskare härinne.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1), NiLu (+3)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 23:24   #35
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Luktar Stasi här inne.
Om du kommer ihåg "kalla kriget" eller Berlinmuren samt har minsta aning om vad folk i DDR fick utstå under Honeckers styre skulle du inte komma med den kommentaren. Vet att det är men den kommentaren är bara löjlig
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 23:30   #36
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Om du kommer ihåg "kalla kriget" eller Berlinmuren samt har minsta aning om vad folk i DDR fick utstå under Honeckers styre skulle du inte komma med den kommentaren. Vet att det är men den kommentaren är bara löjlig
Svårt att tro att tigerhajen kommer ihåg det, inte många 90-talister som gör det direkt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 23:41   #37
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Svårt att tro att tigerhajen kommer ihåg det, inte många 90-talister som gör det direkt...
Hehehehe....
Näe då var det ju slut med kommunistisk diktatur i europa
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 11:35   #38
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Men det handlar ju inte om vad man KAN göra; det handlar om rätt och fel. Det är väl för fan inte rätt att sitta och mata in spel som andra kan se och uppfatta som ett vinnande sheet och därför dra slutsaten att denna snubbe är grym och jag kanske ska rygga för att sen se att hans förlustspel tagits bort och han är fake?

Men vi verkar inte komma längre så vi får agree to disagree (in a major way).

Luktar amatör och fuskare härinne.
Eftersom det är godkänt inom Sharps regelverk så är det rätt.

(Man måste inte ha varit 25 år under en period för att veta vad det handlade om, då kan vi lägga ned hela historieforskningen)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-04-30 klockan 11:37.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 18:10   #39
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Eftersom det är godkänt inom Sharps regelverk så är det rätt.

(Man måste inte ha varit 25 år under en period för att veta vad det handlade om, då kan vi lägga ned hela historieforskningen)
Ett av de dummaste resonemangen jag har hört på länge. Men då vet vi var du står; fusk är OK! Yey
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 19:08   #40
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ett av de dummaste resonemangen jag har hört på länge. Men då vet vi var du står; fusk är OK! Yey
Fusk är inte OK om det handlar om att man deltar i en tävling, skickar ut betalspel eller dylikt där andra personer betalar för dina spel eller om man uppmanar folk att rygga ens spel för att man är så jävla duktig.

Men här handlar det om en kille som bokför ett spreadsheet för hans personliga bruk och intresse. Jag är liberalkonservativ och tycker att folk ibland lägger näsan i blöt där den absolut inte hör hemma.

Ett av era argument är att man kan rygga honom och sedan visar det sig att han fuskar i efterhand så är allt förlorat! Då menar jag på att, vem fan börjar rygga en random utan att ha gjort grundliga granskningar först för att se hur vattentätt sheetet är.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 19:27   #41
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Fusk är inte OK om det handlar om att man deltar i en tävling, skickar ut betalspel eller dylikt där andra personer betalar för dina spel eller om man uppmanar folk att rygga ens spel för att man är så jävla duktig.

Men här handlar det om en kille som bokför ett spreadsheet för hans personliga bruk och intresse. Jag är liberalkonservativ och tycker att folk ibland lägger näsan i blöt där den absolut inte hör hemma.

Ett av era argument är att man kan rygga honom och sedan visar det sig att han fuskar i efterhand så är allt förlorat! Då menar jag på att, vem fan börjar rygga en random utan att ha gjort grundliga granskningar först för att se hur vattentätt sheetet är.
- lösning; bocka bort publikt.

- principen är förlorad. Denna specifika förlorare har jag aldrig haft för mig att rygga.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 19:36   #42
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Svalöv skåne
Inlägg: 289
Sharp$: 3097
Standard

fusk


jag har inte uttalat mig i frågan innan men jag ser gärna att man själv spelar på det man tipsar om. Nu kan ju jag vara exeptionell men jag tror knappast det. Jag hoppas ju att detta är ett forum för att vi skall hjälpas åt att bli vinnare och inte förlorare, och är man torrspelare som du kanske man skall skita i att spela överhuvudtaget. Bara ett tips och håll vårt forum fritt.
hoppas att dessa människor utesluts och att jag kan ge er tips framöver när jag blivit varm i kläderna. Tack för tipsen alla andra, ni är kanon!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+5), NiLu (+5)
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 19:50   #43
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ingo73 Visa inlägg
jag har inte uttalat mig i frågan innan men jag ser gärna att man själv spelar på det man tipsar om. Nu kan ju jag vara exeptionell men jag tror knappast det. Jag hoppas ju att detta är ett forum för att vi skall hjälpas åt att bli vinnare och inte förlorare, och är man torrspelare som du kanske man skall skita i att spela överhuvudtaget. Bara ett tips och håll vårt forum fritt.
hoppas att dessa människor utesluts och att jag kan ge er tips framöver när jag blivit varm i kläderna. Tack för tipsen alla andra, ni är kanon!!
...torrbettar förutom de vinnande spelen som fick vara kvar.

Jaja, nog om det, hala madrid!
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 19:52   #44
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 89
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg

Ett av era argument är att man kan rygga honom och sedan visar det sig att han fuskar i efterhand så är allt förlorat! Då menar jag på att, vem fan börjar rygga en random utan att ha gjort grundliga granskningar först för att se hur vattentätt sheetet är.
Med ditt resonemang ska man alltså inte kunna lita på att ett spreadsheet är korrekt. Grundlig granskning, vad betyder det för dig? För att vara helt säker behöver man ju gå in och bevaka flera gånger om dagen för att se om det det har lagts några nya spel som riskerar att direkt annulleras efter att det avgjorts. Tycker du det är rimligt, eller är det bättre att regelverket (officiellt eller inofficiellt) säger att lagt spel ligger?

Tycker du har fel i frågan, men däremot tycker jag att du brukar ha bra koll på nhl-hockeyn
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-30, 20:21   #45
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
- lösning; bocka bort publikt.

- principen är förlorad. Denna specifika förlorare har jag aldrig haft för mig att rygga.
Jo men bara för att man inte kommit på att kryssa bort sitt spreadsheet från någon slags lista så betyder inte detta att det är en uppmaning till andra att rygga en. Det är bara en lista som man råkar hamna i om man skapar ett sheet, vad folk sedan gör med den informationen är upp till respektive individ.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td