Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-26, 17:05   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Orgkem Visa inlägg
Någon som har koll på målvakterna i NHL?

Om jag inte minns helt fel så har Niemi stått mellan stolparna för Hawks senaste tiden.
Idag väljer dem att sätta Huet där.
Bra/Dåligt?
Huet stod 2 perioder mot Canucks senast, släppte in 2 mål. Totalt har han stått 37 matcher09/10. GAA 2.26, saves 90,4 %

Ovanstående var den statistik jag hittade, har ingen större koll på Blackhawks målvakter...
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 17:09   #17
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mare Nostrum Visa inlägg
Huet stod 2 perioder mot Canucks senast, släppte in 2 mål. Totalt har han stått 37 matcher09/10. GAA 2.26, saves 90,4 %

Ovanstående var den statistik jag hittade, har ingen större koll på Blackhawks målvakter...
Personligen tycker jag att Niemi är den bättre. Men samtidigt är Huet bra och han bör inte påverka matchens utgång på något negativt sätt.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 17:46   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Ottawa Senators - New Jersey Devils PK @ 2.40 alt ML @ 1.86
Ottawa har varit grymma sen Alfredssons comeback, 6 raka segrar! Devils har inte alls varit lika bra det senaste 6 matcherna - 2 vinster, 4 förluster. I förra matchen mot formstarka Islanders blev det dock seger med 4-2 och det är ett litet styrkebesked. Dock tror jag ändå på att formstarka Ottawa tar ytterligare en seger ikväll, frågan är om man bör lira ML eller PK...
Hittade förövrigt en liten analys på covers.com:

"I saw this game on Sunday night when my card for the next few days came out and it jumped off the page at me.

I’ve been riding the Sens for a week and a half now – yes, since the Dodgeball in Central Park thing back on the Lucky 13th. Since then the Sens have won six straight and have only allowed 7 goals in those 6 games.

When this all started for the Sens, Mike Brodeur was called into service to fill in for an injured Pascal Leclaire and Brian Elliot. Brodeur slammed the door for two games straight, but then he came down with the flu. Elliot jumped back in and kept things going nicely winning the next 4 straight starts. I have no idea where Leclaire is these days – perhaps sharpening the team skates.

Anyway the Sens have gelled defensively as people expect the Devils to do all season, with their history of strong defensive play. But the Devils, here and now, look more like the Sens-of-old than they would care to admit to.

It’s hard to point a finger at the Jersey Boy’s inconsistent play. But one fact does jump out at me looking at the Devils L10 games. Either Marty B. throws a no-hitter or he gets lit up. Devils/Marty have had three SO’s in their L10. But apart from those three games, they have allowed (2, 3, 4, 3, 4, 4, 1) 21 goals in the other 7 games. That is very un-Beelzebub like.

There is a historical trend at play here between these two teams. Devils have won the last nine games straight in this matchup (all three this season 4-2, 3-1, 3-2). All three were played in November and early December when the Sens literally sucked.

Give the choice between the historical dominance of the Devils in the series, and the more pertinent trend of the home team Sens on a 6-pack of wins - I’ll go with the current trend thank you very much.

As I mentioned I got my line (WCLC) on this game Sunday night and I have Ottawa as a slight Home Dog with the O/U 5.5 so I’m taking that to the bank. I see it opened online with the home Sens -115 and an O/U 5. While the 5 would make me back off the total, I still would be all over the Sens at home.

Of the three teams on a current 6 win streak (best in the League) the Sens(6) offer the best odds as a slight home Fav than Washington(6) does on the road in Long Island Tuesday (dangerous game to play the Caps PL) or where ever Colorado(6) will play next. I’ll take the Sens as my favorite 6-6-6 possibility.

Ottawa are currently safely in 5th in the East – 7 pts. behind Sabres & Pens, and 5 pts. in front of Philly, Montreal, and the NYR. A home win over the Devils would go a long way to sending a message to the top teams in the East that there is one more player in that Conference they had better keep an eye on.

I’ll never step in front of a rolling freight train, so the Sens are Part 1 of a Tuesday parlay."
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:08   #19
 
Hagges avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 14
Sharp$: 3
Standard

Jag tror på Detroit ikväll! Speciellt ifall Kronwall gör comeback vilket han ska göra enligt Aftonbladet medans det på NHL.com står att han är skadad. Någon som vet hur det blir? Lirar han så spelar jag på Wings. Det kan hända att jag gör det ändå. Känns som wings seger PL oavsett.

Efter det så måste ju Hawks med 1.78 i odds spelas.

Ottawa känns ju fin men 9 raka torsk mot NJD oroar.. Blir Ottawa ML ändå!

Kings ML ser ut som bra spel och likaså Nashville ML med 4 av 4 mot Columbus den här säsongen...
Hagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:09   #20
 
Hagges avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 14
Sharp$: 3
Standard

Glömde säga att Nashville har 22-2-2 mot Columbus dom senaste 26 mötena... ganska sjukt...
Hagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:23   #21
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hagge Visa inlägg
och likaså Nashville ML med 4 av 4 mot Columbus den här säsongen...
Lägg därtill att Predators vann två träningsmatcher mot Jackets på försäsongen. Helt klart stort psykologisk övertag för Preds inatt!
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:55   #22
 
trenbolonexs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 161

10.000
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Mycket funderingar på dessa lag:
Detroit:
Kommer dessa att kunna spela idag?
Pavel Datsyuk
Nicklas Lidstrom
Henrik Zetterberg
Tomas Holmstrom

Hur är Jimmy Howards form?

Ottawa:
3 skadade, men New Jersey har 5 skadade
Vem kommer föra spelet? Ottawa har 9 raka förluster mot Nj. Har formen blivit bättre och NJs skador har stor påverkan på deras spel?

Lite tankar och funderingar........

Nash har 22 segrar mot Columbus, 2 förluster. Så den känns bra.
Chicago har en liten "svacka" men Edmonton är NHLs sämsta lag just nu.
PL match?

Washington känns som att deras "flyt" fortsätter som tidigare. Kanske en målrik match?

LA Kings is on the track 7/10 vinster! Toronto senaste 10 matcher är endast 2 vinster. Dålig form?

Kom med era tankar också så kan vi få ett monster plus i rullen
trenbolonex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 20:20   #23
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Hmm intressant omgång, rätt svår känns det som.

Blir bara korta motiveringar.

Jag kommer iaf att lira:

Edmonton - Chicago 2a 1.70
Gillar inte oddset men anser ändå att det är spelvärt då Edmonton är urusla och Chicago faktiskt ligger 2a i tabellen. Visserligen lite sviktande form på slutet som det känns men de är ett så mycket bättre lag att det här ska gå. Dessutom har jag någonting inbyggt emot Deslauriers som ska vakta kassen för Edmonton, tycker att han är kass :P

Värt att notera: Edmonton har på sistonde haft en förmåga att spela jämna matcher på hemmaplan och torskar sällan med 2 eller mer = avslag på Chicago -1,5.

Toronto - LA 2a 1.85 ML
Toronto - LA Under 6mål 1.82
Ganska låg insatts, går rent av på form här. LA har rätt bra form och Toronto har det inte. Har vart ute o förlorat runt om i landet och kommer nu hem. Folk säger att Toronto är bra hemma och jag håller inte med. 9-10-5 på hemmaplan för en klubb som Toronto är inte bra! LA relativt bra borta och har vunnit mot de lag man bör vinna mot borta.

Tror också på målsnålt, eller ja, tycker linan är för hög. Att den ligger på 6 gör ju att de måste skapa 7 baljor för att jag ska backa på liret. Det tror jag inte händer, mest beroende på Toronto.

Atlanta - Anaheim 2a ML
Atlanta - Anaheim Under 6mål 2.02
Som alla andra är inne på. Det är ett, för tillfället, uddlöst Atlanta som ska ta emot detta mycket formstarka Anaheim. De har 8-2-0 på de senaste 10 och i de senaste fyra har man spöat STL(förlängning), Buffalo, Calgary och förlorat mot San José (ingen skam det). Atlantas senaste vinster har kommit mot Carolina, Tampa och Florida har jag för mig. Inget som skrämmer. Helt ok odds på 2an.

Under spelet beror mest på oddset + återigen att linan är på 6. Det gillar jag =)

Florida - Montreal Under 5,5mål 1.70
Vokoun i toppform, 16 mål på 11 matcher i år. Floridas fyra senaste matcher har slutat som följer:
Toronto - Florida 0-2
Florida - New York Islanders 1-2 (sudden)
Florida - NJD 0-2
Atlanta - Florida 0-1
De har alltså gjort 4 mål och släppt in 4 (1 i sudden).
Montreal har visserligen spelat över 5,5 i 3 av deras 4 senaste matcher men jag tror att Florida är orsaken till deras målsnåla matcher och att de kan hålla tillbaks Montreals offensiv i denna match. Det är först nu de senaste matcherna som Montreal kommit igång och verkligen gjort mål. I samma fyra senaste har de gjort 2,3,3,6. Jag tror på underspelet här.

Senast redigerad av Talys den 2010-01-26 klockan 21:36. Anledning: Mer lir! =)
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 21:39   #24
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Gillar Detroit mycket inatt med Kronwall tillbaka in i laget. Gav bort segern senast enligt mitt tycke då de la sig på försvar efter enbart en period bara, och det brukar inte direkt funka.. Revanschsuget idag och det är tätt där nere. Så koncentrationen bör vara på topp.

Phoenix som blandar och ger för tillfälligt och har släppt in mycket mål på sistone vilket är olikt dem. Får nog svårt borta mot ett supertaggat Detroit.

1,95 på raka ettan är taget.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:13   #25
 
Hagges avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 14
Sharp$: 3
Standard

Okej bestämt och klart!


Underspel i Toronto

Detroit PL

Nashville ML

Hawks PL

Habs ML

Ottawa ML
Hagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:14   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Efter lite tankar och diskussioner lirar jag följande (alla som singlar):

5u:
Edmonton Oilers - Chicago Blackhawks @ 1.70
Toronto Maple Leafs - Los Angeles Kings (ML) @ 1.85

4u:
Florida Panthers - Montreal Canadiens Under 5,5 mål @ 1.66
Ottawa Senators - New Jersey Devils (ML) @ 1.86
NY Islanders - Washington Capitals @ 1.90

3u:
Edmonton Oilers - Chicago Blackhawks (-1.5) @ 2.30
Florida Panthers - Montreal Canadiens (ML) @ 1.80
Atlanta Thrashers - Anaheim Ducks (ML) @ 1.92
Edmonton Oilers - Chicago Blackhawks Över 5,5 mål @ 1.70

Lite sugen på Nashville, Detroit och Under i Toronto-LA också, men ser ut som att jag avstår dem!

BOL allesammans!

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-26 klockan 22:33.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:23   #27
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Nattens NHL spel:

Atlanta vs Anaheim 2a ml 1,92 5 Units

NY Islanders vs Washington hcp -1,5 2a 2,60 5 Units

Ottawa vs New Jersey hcp -1,5 1a 3,55 2 Units rak 1a 2,45 3 Units

Edmonton vs Chicago 2a 1,70 5 Units
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:46   #28
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

De spel jag har lagt hittills har blivit:
Hawks @ 1.775 5u
King ML @ 1.962 4u
Predators ML @ 1.909 4u
Habs ML @ 2.06 2u
Habs U5.5 @ 1.714 3u
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:47   #29
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Smile

Phoenix@Detroit

5 units på Detroit till oddset 1.90.

Montreal@Florida

4 units på ML Montreal. Odds 2.05

Devils@Ottawa

4 units på ML Ottawa. Odds 1.91.

RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 22:55   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
De spel jag har lagt hittills har blivit:
Hawks @ 1.775 5u
King ML @ 1.962 4u
Predators ML @ 1.909 4u
Habs ML @ 2.06 2u
Habs U5.5 @ 1.714 3u
Vilket bolag lirar du på? b365? Mycket finare odds än jag får på Unibet...
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td