Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-09, 19:46   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 51
Standard

Megaodds eller felknapp?


Satt precis och följde Rapid Vienna - Sturm Graz i slutminuterna, ställningen 1-1. Liveoddset på en 2:a var väl ca 9.0 i snitt. Plötsligt höjde Bet365 odset till 101.00. Var detta en felknappning av någon på bolaget eller ett försök att lägga satsningarna dit man vill? Oddset låg kvar typ en halv minut. Är det vanligt?
daddycool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 21:31   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Det korta svaret är att det var ett feltryck. Ibland kan sådana spel gå igenom men det väldigt troliga är att det voidas.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-08-09 klockan 21:43. Anledning: Redigerad av mod, offtopic borttaget.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 21:47   #3
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 51
Standard

Jo naturligtvis hade jag varit ett kioskmongo om min intention var att vänta på rätt odds, nu var så inte fallet.

Frågan ligger f ö i nybörjarforumet eftersom jag tycker det är en nybörjarfråga utan att för den sakens skull kalla mig nybörjare. Jag studerar rörelser på liveodds och har aldrig lagt märke till ett liknande fall och det var anledningen till att jag uppmärksammade det.
daddycool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 21:52   #4
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daddycool Visa inlägg
Jo naturligtvis hade jag varit ett kioskmongo om min intention var att vänta på rätt odds, nu var så inte fallet.

Frågan ligger f ö i nybörjarforumet eftersom jag tycker det är en nybörjarfråga utan att för den sakens skull kalla mig nybörjare. Jag studerar rörelser på liveodds och har aldrig lagt märke till ett liknande fall och det var anledningen till att jag uppmärksammade det.
Det var så jag tolkade det och din fråga. Har man hittat till sharps skulle jag inte kalla någon för nybörjare och därav det första svaret att det givetvis bara var att hugga då du aldrig kan förlora på det. Antingen får du spela på oddset eller så får du pengarna tillbaka.

Jag har huggit felodds många gånger och är inte limiterad på bet365 så den risken är nog inte speciellt stor om du inte plussar riktigt rejält.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 00:30   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Daddycool>>>


Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Det var så jag tolkade det och din fråga. Har man hittat till sharps skulle jag inte kalla någon för nybörjare och därav det första svaret att det givetvis bara var att hugga då du aldrig kan förlora på det. Antingen får du spela på oddset eller så får du pengarna tillbaka.

Jag har huggit felodds många gånger och är inte limiterad på bet365 så den risken är nog inte speciellt stor om du inte plussar riktigt rejält.
Det där skall du inte lita på för fem öre, bara Sprite sätt att försöka släta över sitt lilla klavertramp.

Vad som hade hänt är att vid torsk av spelet så hade du inte sett röken utav din insatts, hade därimot spelet gått in, så hade du fått ett meddelande ifrån B365 om att "bla bla bla bla bla pga tekniskt fel bla bla bla, så var det ett felaktigt odds du spelat på och det är nu ändrat till vad som var korrekt när du spelade"
Och bli inte förvånad om det oddset till och med hade varit lägre än dom 9x som det var innan det hoppade upp till 101.


Och skulle du fortsätta hugga felodds/utstick så kan du givetvis räkna med att limiteringen kommer ganska kvickt, kan ju dock klara dig om du är och har varit en "duktig kund" men det vill du inte vara
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+10)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 10:52   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Daddycool>>>




Det där skall du inte lita på för fem öre, bara Sprite sätt att försöka släta över sitt lilla klavertramp.

Vad som hade hänt är att vid torsk av spelet så hade du inte sett röken utav din insatts, hade därimot spelet gått in, så hade du fått ett meddelande ifrån B365 om att "bla bla bla bla bla pga tekniskt fel bla bla bla, så var det ett felaktigt odds du spelat på och det är nu ändrat till vad som var korrekt när du spelade"
Och bli inte förvånad om det oddset till och med hade varit lägre än dom 9x som det var innan det hoppade upp till 101.


Och skulle du fortsätta hugga felodds/utstick så kan du givetvis räkna med att limiteringen kommer ganska kvickt, kan ju dock klara dig om du är och har varit en "duktig kund" men det vill du inte vara
Haha driver du eller du bara dum? Varför skulle hen bli limiterad om hen bara får spela till det rätta oddset vid vinst och förlorar sin insats vid förlust?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 10:59   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Nej, jag driver inte, så jag är väl dum då.


Snälla sluta skriva hen
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 12:15   #8
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 85
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Haha driver du eller du bara dum? Varför skulle hen bli limiterad om hen bara får spela till det rätta oddset vid vinst och förlorar sin insats vid förlust?
Varför skulle han driva? han har ju rätt i allt han säger och du är fullständigt ute och cyklar.
mackadam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 17:33   #9
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackadam Visa inlägg
Varför skulle han driva? han har ju rätt i allt han säger och du är fullständigt ute och cyklar.
Skrev utifrån min erfarenhet då jag inte är chef på Bet365 med full insyn i ärendet.

Jag har nästan alltid fått igenom felaktiga odds på livespel. T.ex. i tennis har ibland bra spelare stått i 6-3 i första set till 10.00 i odds och 6-4 i 3.00 i odds. Detta i flera minuter efter att spelaren vunnit lotten och bestämt att börja serva. Vinst på flera sådana, tackat och tagit emot för det enorma feloddset

Har även spelat pregame på första lag att göra mål i handboll till 1.85 när matchen pågått i 10 minuter då spelstoppet legat fel. Kan inte minnas att dem voidat någon gång och jag är bara limiterad hos två bolag och det är inget utav dem som jag spelat dessa felaktiga odds hos. Men jag har tidigare varit en förlorande spelare i många år så jag kanske skyndar på min limitering men har inte märkt av det hittills på dessa bolag.

Jag skriver inga absoluta sanningar, bara mina erfarenheter, då det inte finns några absoluta sanningar när det kommer till fel och brister hos spelbolag. De gör olika från fall till fall.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-08-10 klockan 17:35.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 18:41   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Skrev utifrån min erfarenhet då jag inte är chef på Bet365 med full insyn i ärendet.

Jag har nästan alltid fått igenom felaktiga odds på livespel. T.ex. i tennis har ibland bra spelare stått i 6-3 i första set till 10.00 i odds och 6-4 i 3.00 i odds. Detta i flera minuter efter att spelaren vunnit lotten och bestämt att börja serva. Vinst på flera sådana, tackat och tagit emot för det enorma feloddset

Har även spelat pregame på första lag att göra mål i handboll till 1.85 när matchen pågått i 10 minuter då spelstoppet legat fel. Kan inte minnas att dem voidat någon gång och jag är bara limiterad hos två bolag och det är inget utav dem som jag spelat dessa felaktiga odds hos. Men jag har tidigare varit en förlorande spelare i många år så jag kanske skyndar på min limitering men har inte märkt av det hittills på dessa bolag.

Jag skriver inga absoluta sanningar, bara mina erfarenheter, då det inte finns några absoluta sanningar när det kommer till fel och brister hos spelbolag. De gör olika från fall till fall.
Helt riktigt som du skriver att det ofta blir olika från fall till fall, och jag betvivlar inte alls att du har fått spela 10min efter spelstopp ett par gånger utan att bli limmad.

Men det är ju ändå helt fel det du skrev igår att det finns inget att förlora på att hugga på ett sådant felodds som TS beskrev, och eftersom du själv vet om det så kanske vi kan skippa att slänga oss med kioskmongo och bara driver du eller är du dum?


Och ett litet tips, skall man skarva lite på sanningen så kan det vara bra att hålla koll på vad man har sagt tidigare
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 20:13   #11
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Om man spiller på odds som er feilsatt så er det på mange måter det samme som å sende en invitasjon til å bli limitert. Det er ingen vits i å kaste bort en konto hos en europeisk bookmaker bare for å kanskje å kunne komme unna med noen få kroner..
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td