Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-23, 07:09   #46
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Nu handlar inte den här tråden om huruvida kambis odds-sättning är korrekt, (vilket den sällan är) men 3 i odds motsvarar 33,33% vinstchans och för Mike 66,67%. Jag lovar att hålla mig borta från alla trådar där sannolikhetslära är inblandat med Mike & bonusgökarna.
Du missförstod honom fastän det var uppenbart att det pratades om "vinstchans" - dvs var man vill vinna pengarna. Sen skulle du läxa upp honom och då tyckte jag att jag kunde berätta att ett odds på 3 inte motsvarar någon procentsats alls. Ett odds är just ett odds och inte en sannolikhet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+3)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 07:28   #47
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Har bara sett den som oddsmonkeys räknare visar som underlay t ex om du satsar 1000 och oddset är 3.00 så layar du lika mkt och går ut 0 kr om börsen vinner och -50 om bolaget. Där ser jag ingen skillnad mot standard där båda sidorna ger -33.90. Vad är det för annan underlay som menas om inte den här vad går det ut på?
Då får du läsa på lite! Elr helt enkelt använda lite sunt förnuft och bara laya din egentliga insats (insats/return: 2000kr/0,95)
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 07:48   #48
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Du missförstod honom fastän det var uppenbart att det pratades om "vinstchans" - dvs var man vill vinna pengarna. Sen skulle du läxa upp honom och då tyckte jag att jag kunde berätta att ett odds på 3 inte motsvarar någon procentsats alls. Ett odds är just ett odds och inte en sannolikhet!
Att inte ett odds (någorlunda korrekt satt) motsvarar en procentsats som speglar en vinstchans får stå för dig. Som sagt, jag lägger ned.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 07:48   #49
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Kanske jag som är trög, men förstår inte för 5 öre hur du menar här.
Care to explain mer vart 3,5k profit kommer ifrån? & mest intressant, tappar 10%? på vad? 36000? bonusen? eller vad räknar vi på
Jag som utgick från att du kunde detta Memo! My bad

Vi tar ett hypotetiskt exempel på 4.0 i odds på bookmakern och 4.3 på betfair (5% commission)

Vi tar bonusen på 2000kr, dvs vi har satt in 2000kr
Vi layar nu våran insats, dvs 2000kr/0,95~ 2110kr
Om vi vinner på betfair får vi alltså tillbaka vår insats på 2000kr.

På bookmakern har vi 16K (4*4000kr) efter vinst
- Då har vi förlorat ca 7K (2110kr*3.3)
> medräknat insättning nu 7K i bonus (16-7-2)

Nu har vi 36K kvar att omsätta (4*10-4)
- utan smarkets får vi räkna med att förlora ca 10% av det vi omsätter. Hittar du 10 matcher med 5% kan du vara glad för det. Men 10% inrymmer de flesta matcher.
> ca 3,5K i avbränning (~10%* 36K)

Efter omsättning har vi således tjänat 3,5K (7-3,5)
> Freebet motsvarande 350kr per bet vid vinst (totalt 10 bets)


Greed Is Weed
/ Kraemaren
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 09:12   #50
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Att inte ett odds (någorlunda korrekt satt) motsvarar en procentsats som speglar en vinstchans får stå för dig. Som sagt, jag lägger ned.
Ett odds är bara ett odds. Det i sig har inget med sannolikhet att göra. Att det sen i egenskap att göda spelbolag används för att locka fram spel och där spelbolagen försöker sätta ett odds som på sikt hamnar i närheten omvandlat till en sannolikhet men på rätt sida och gör att de går plus är en annan femma.

Exempelvis gav Unibet 5000 gånger på att samtliga matcher i VM:s första gruppspelsomgång slutade oavgjort. Om du tror att det oddset symboliserar ens i närheten av vad sannolikheten är så är vi långt från varandra.

Ett odds på runt 2.00 har oftast en sannolikhet att inträffa med 50%. Men det är inte en sanning i sig. Odds är odds, sannolikheter något annat!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 10:10   #51
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ett odds är bara ett odds. Det i sig har inget med sannolikhet att göra. Att det sen i egenskap att göda spelbolag används för att locka fram spel och där spelbolagen försöker sätta ett odds som på sikt hamnar i närheten omvandlat till en sannolikhet men på rätt sida och gör att de går plus är en annan femma.

Exempelvis gav Unibet 5000 gånger på att samtliga matcher i VM:s första gruppspelsomgång slutade oavgjort. Om du tror att det oddset symboliserar ens i närheten av vad sannolikheten är så är vi långt från varandra.

Ett odds på runt 2.00 har oftast en sannolikhet att inträffa med 50%. Men det är inte en sanning i sig. Odds är odds, sannolikheter något annat!

Unibets odds i det fallet var en ren marknadsföringsgrej och hör inte riktigt hemma i den här diskussionen.

Här pratas det matchodds på vad man får förmoda är i de största ligorna. Och eftersom det handlar om att boka på Betfair så kan jag lova dig att oddsen är hyfsat korrekta. Tror man något annat så lever man i det blå

Som sagt, i rest my case....
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 10:35   #52
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
Jag som utgick från att du kunde detta Memo! My bad

Vi tar ett hypotetiskt exempel på 4.0 i odds på bookmakern och 4.3 på betfair (5% commission)

Vi tar bonusen på 2000kr, dvs vi har satt in 2000kr
Vi layar nu våran insats, dvs 2000kr/0,95~ 2110kr
Om vi vinner på betfair får vi alltså tillbaka vår insats på 2000kr.

På bookmakern har vi 16K (4*4000kr) efter vinst
- Då har vi förlorat ca 7K (2110kr*3.3)
> medräknat insättning nu 7K i bonus (16-7-2)

Nu har vi 36K kvar att omsätta (4*10-4)
- utan smarkets får vi räkna med att förlora ca 10% av det vi omsätter. Hittar du 10 matcher med 5% kan du vara glad för det. Men 10% inrymmer de flesta matcher.
> ca 3,5K i avbränning (~10%* 36K)

Efter omsättning har vi således tjänat 3,5K (7-3,5)
> Freebet motsvarande 350kr per bet vid vinst (totalt 10 bets)


Greed Is Weed
/ Kraemaren
Tack för förklaring, tror jag hänger med. Dock har poletten ej fallit ner Helt och hållet, snackar vi overlay i detta exempel? Trodde det var full underlay vi jiddrade om i tidigare post. Eller är jag helt enkelt ute och cyklar igen?
& att tjänat 3,5k, how this? Menar du att vi har kvar 3,5k av insättningen+bonus? Eller att vi faktiskt har gått plus 3,5k?

Senast redigerad av Memorize den 2019-04-23 klockan 10:41.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 18:09   #53
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Tack för förklaring, tror jag hänger med. Dock har poletten ej fallit ner Helt och hållet, snackar vi overlay i detta exempel? Trodde det var full underlay vi jiddrade om i tidigare post. Eller är jag helt enkelt ute och cyklar igen?
& att tjänat 3,5k, how this? Menar du att vi har kvar 3,5k av insättningen+bonus? Eller att vi faktiskt har gått plus 3,5k?
Mannen, vad har du förstått??

Med full underlay menar jag inte att man inte bettar emot. Utan du layar endast din insättning på Casumo. Ingen overlay. Notera att det är 2000kr bonus och 2000kr insättning i exemplet ovan. Vi layar endast för att inte tappa insättningen på Casumo.

3,5K tjänar vi efter omsättning om vi vinner på casumo på första bettet. Förlorar vi istället blir det ingen vinst över huvudtaget. Däremot får vi tillbaka insättningen på 2000kr. Dela insättningen med din Return på betfair för att veta hur mycket du ska laya för underlay tex 2000kr/0,95 (5% commission)
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 18:17   #54
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Unibets odds i det fallet var en ren marknadsföringsgrej och hör inte riktigt hemma i den här diskussionen.

Här pratas det matchodds på vad man får förmoda är i de största ligorna. Och eftersom det handlar om att boka på Betfair så kan jag lova dig att oddsen är hyfsat korrekta. Tror man något annat så lever man i det blå

Som sagt, i rest my case....
Sluta bråka båda två. Ni båda anser i princip samma sak. Den enda skillnaden är att den ena propsar på att odds och sannolikhet inte är detsamma. Detta är fullt riktigt. Den andre menar att oddset ska ge vägledning för sannolikheten. Detta är också korrekt, men är otroligt beroende av spelbolagets edge. True odds motsvarar sannolikheten och detta är vad spelbörser är bra på att vägleda. Däremot , bara för att betfairs spelbörs säger att oddset är 3 så innebär inte det att sannolikheten för att det ska inträffa är exakt 1/3.
Men som sagt, ni håller ju båda med varandra egentligen så sluta tjafsa
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 18:48   #55
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ett odds är bara ett odds. Det i sig har inget med sannolikhet att göra. Att det sen i egenskap att göda spelbolag används för att locka fram spel och där spelbolagen försöker sätta ett odds som på sikt hamnar i närheten omvandlat till en sannolikhet men på rätt sida och gör att de går plus är en annan femma.

Exempelvis gav Unibet 5000 gånger på att samtliga matcher i VM:s första gruppspelsomgång slutade oavgjort. Om du tror att det oddset symboliserar ens i närheten av vad sannolikheten är så är vi långt från varandra.

Ett odds på runt 2.00 har oftast en sannolikhet att inträffa med 50%. Men det är inte en sanning i sig. Odds är odds, sannolikheter något annat!
Det spelbolag som sätter ett odds som avviker allt för mycket från vad sannolikheten för utfallet är, lär snabbt få korrigera det eller snabbt får börja pyssla med annat än att ta emot odds.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:12   #56
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
Sluta bråka båda två. Ni båda anser i princip samma sak. Den enda skillnaden är att den ena propsar på att odds och sannolikhet inte är detsamma. Detta är fullt riktigt. Den andre menar att oddset ska ge vägledning för sannolikheten. Detta är också korrekt, men är otroligt beroende av spelbolagets edge. True odds motsvarar sannolikheten och detta är vad spelbörser är bra på att vägleda. Däremot , bara för att betfairs spelbörs säger att oddset är 3 så innebär inte det att sannolikheten för att det ska inträffa är exakt 1/3.
Men som sagt, ni håller ju båda med varandra egentligen så sluta tjafsa
Jag har iofs aldrig sagt att odds och sannolikhet är samma sak, men dessa går hand i hand.
Ett sent odds på Betfairs exchange på tex en 3-vägsmarknad på en Premier Leguematch är så nära ett facit för vad ett korrekt odds är som man kan komma, tror man något annat är man antingen naiv eller korkad.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 19:47   #57
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Jag har iofs aldrig sagt att odds och sannolikhet är samma sak, men dessa går hand i hand.
Ett sent odds på Betfairs exchange på tex en 3-vägsmarknad på en Premier Leguematch är så nära ett facit för vad ett korrekt odds är som man kan komma, tror man något annat är man antingen naiv eller korkad.
Ingen har sagt att en spelbörs med hög omsättning inte är bra vägledning. Odds och sannolikhet är inte exakt samma sak bara. END OF DISCUSSION
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 00:39   #58
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
Mannen, vad har du förstått??

Med full underlay menar jag inte att man inte bettar emot. Utan du layar endast din insättning på Casumo. Ingen overlay. Notera att det är 2000kr bonus och 2000kr insättning i exemplet ovan. Vi layar endast för att inte tappa insättningen på Casumo.

3,5K tjänar vi efter omsättning om vi vinner på casumo på första bettet. Förlorar vi istället blir det ingen vinst över huvudtaget. Däremot får vi tillbaka insättningen på 2000kr. Dela insättningen med din Return på betfair för att veta hur mycket du ska laya för underlay tex 2000kr/0,95 (5% commission)
Okej, fattade noll tbh.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 19:23   #59
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 328
Sharp$: 4893

USA
Stats: 11 - 9 - 0
ROI: 128.10%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

någon som tagit del av erbjudandet och vet hur lång tid man har på sig att omsätta?
laban1982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-28, 15:15   #60
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laban1982 Visa inlägg
någon som tagit del av erbjudandet och vet hur lång tid man har på sig att omsätta?
183 dagar säger chatten
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td