Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-22, 15:28   #31
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
Full underlay?? Då layar du ju endast din insats om 2000kr (2K bonus). Det blir som ett freebet. Och enligt ovan: 0kr/3500kr; 0kr vid förlust och 3500kr vid vinst > ca 350kr per bet

Du kan ju förstås köra standard om du så gärna vill, men med underlay och full underlay i synnerhet blir vinsten proportionell mot arbetet.

Om man inte behärskar underlaystekniken blir det svårt att i praktiken utnyttja alla typer av värden. Tex Casumos bonus, den är ju sjukt ovärd om man ska behöva omsätta 10ggr bara för att få tillbaka sina pengar (om ens det i tider utan smarkets). Men med full underlay blir den ett helt OK freebet.
Har bara sett den som oddsmonkeys räknare visar som underlay t ex om du satsar 1000 och oddset är 3.00 så layar du lika mkt och går ut 0 kr om börsen vinner och -50 om bolaget. Där ser jag ingen skillnad mot standard där båda sidorna ger -33.90. Vad är det för annan underlay som menas om inte den här vad går det ut på?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 15:30   #32
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

felpostis
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 16:09   #33
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Nja, är det högre odds, t.ex. 4 back, 4.1 lay, (summa 2000), så förlorar du 160 ish på exchange om du underlayar och får över den dit, men förlorar inget på spelsidan om du skulle vinna där Detta medans du förlorar 125 på exchange Eller 125 på spelsidan om du bettar standard. Självklart vettigast att underlaya här, annars om du bokar "vanligt" och vinner på spelsidan så måste du fortsätta omsätta, och då har du redan brännt 125 kr av bonusen. Är det dock en riktig lågoddsare så är det ofta vettigt att betta "vanligt", iallafall om det är t.ex. sista betet innan eventuellt uttag. Högre odds på underlay som första/andra, följt av normal (standard) på senare bet på en lågoddsare, om det är t.ex. sista innan uttag såattsäga. Mitt tycke om saken iaf.
Fast du måste ju fortsätta omsätta på bolaget oavsett vilken typ av satsning som vinner när pengarna hamnar där. På ditt exempel och 2000 kr insats underlay så har man förlorat 0 om bolaget går in men i gengäld 160 kr om börsen gör det alltså ~40 kr mer jmf. med Standard. På odds som kretsar kring 4.00 är det mycket mer sannolikt att börsen går in så då "försäkrade" man sig med att slösa mer på något som antagligen kommer att hända.

Men om börsen går in så var det bara en engångs- extra avgift och om bolaget gör det så förlorade man ändå 0 kr så det spelar ingen roll och är bara att satsa igen tror att jag fattar lite mer vad det hela går ut på. Men som sagt börsen är favoriten så dom extra avgifterna man försäkrar sig med samlas på som extra utgifter. För varje bolagsvinst där du blev räddad kommer det ha funnits ett par börsvinster där du istället slösade extra så frågan är om det inte går jämnt ut i slutändan helt oavsett.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 17:16   #34
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Fast du måste ju fortsätta omsätta på bolaget oavsett vilken typ av satsning som vinner när pengarna hamnar där. På ditt exempel och 2000 kr insats underlay så har man förlorat 0 om bolaget går in men i gengäld 160 kr om börsen gör det alltså ~40 kr mer jmf. med Standard. På odds som kretsar kring 4.00 är det mycket mer sannolikt att börsen går in så då "försäkrade" man sig med att slösa mer på något som antagligen kommer att hända.

Men om börsen går in så var det bara en engångs- extra avgift och om bolaget gör det så förlorade man ändå 0 kr så det spelar ingen roll och är bara att satsa igen tror att jag fattar lite mer vad det hela går ut på. Men som sagt börsen är favoriten så dom extra avgifterna man försäkrar sig med samlas på som extra utgifter. För varje bolagsvinst där du blev räddad kommer det ha funnits ett par börsvinster där du istället slösade extra så frågan är om det inte går jämnt ut i slutändan helt oavsett.

"Antagligen kommer hända", oftast, ja, men absolut inte så jättealltid som man kan tro. Angående det man slösade extra så är det inte stora pengen, jag "slösar" mer än gärna cirka 35-40 kr mer och får över den till börsen direkt, är därmed helt klar med bonusen. Detta än att vinna den på spelbolaget och Direkt bränna bort 125 kr pga. standard, och sen fortsätta omsätta och slösa ytterligare mer och mer.
Om det går jämnt ut i slutändan är helt enkelt omöjligt att svara på, visst, person 1 kanske gör som du och får över den till börsen Direkt 9,9/10 ggr, medans person nummer 2 använder samma metodmen fortsätter ha "otur" och vinna på spelbolaget. Vips så har person 2 slösat Onödigt mycket pengar genom att inte underlaya. Tror starkt på att det är mer värt att underlaya på högre odds dock, även om man får över många direkt så är som sagt inte många spänn "extra" det handlar om, men ah, jag kan vara ute och cykla åt helvete också.

Senast redigerad av Memorize den 2019-04-22 klockan 17:18.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 17:26   #35
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

20 000 kr men omsättningskravet är ju sjukt högt, blir svårt.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 17:33   #36
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Återigen, alla odds är procent. Vet man det så slipper man, ”antagligen kommer hända”.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Memorize (+10)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:28   #37
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
"Antagligen kommer hända", oftast, ja, men absolut inte så jättealltid som man kan tro. Angående det man slösade extra så är det inte stora pengen, jag "slösar" mer än gärna cirka 35-40 kr mer och får över den till börsen direkt, är därmed helt klar med bonusen. Detta än att vinna den på spelbolaget och Direkt bränna bort 125 kr pga. standard, och sen fortsätta omsätta och slösa ytterligare mer och mer.
Om det går jämnt ut i slutändan är helt enkelt omöjligt att svara på, visst, person 1 kanske gör som du och får över den till börsen Direkt 9,9/10 ggr, medans person nummer 2 använder samma metodmen fortsätter ha "otur" och vinna på spelbolaget. Vips så har person 2 slösat Onödigt mycket pengar genom att inte underlaya. Tror starkt på att det är mer värt att underlaya på högre odds dock, även om man får över många direkt så är som sagt inte många spänn "extra" det handlar om, men ah, jag kan vara ute och cykla åt helvete också.
Du får inte över den till börsen direkt och blir klar direkt utan du måste fortfarande vinna där vilket gäller samma sak för alla typer av satsningar. Fast ja skillnaden blir att det då är en garanterad engångsavgift medan Standard matchning kan dra ut på det mer. Odds över 3.00 har mer än 70% att gå in så ja otur kan hända men man är stark favorit. Tror ärligt att det rör sig om samma sak och att pengarna bara fördelas lite olika kortsiktigt.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:40   #38
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Du får inte över den till börsen direkt och blir klar direkt utan du måste fortfarande vinna där vilket gäller samma sak för alla typer av satsningar. Fast ja skillnaden blir att det då är en garanterad engångsavgift medan Standard matchning kan dra ut på det mer. Odds över 3.00 har mer än 70% att gå in så ja otur kan hända men man är stark favorit. Tror ärligt att det rör sig om samma sak och att pengarna bara fördelas lite olika kortsiktigt.
Jo en 3-oddsare med 70% är fina grejer Haggar. Blir en hel del snillen spekulerar här inne nu
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:19   #39
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Jo en 3-oddsare med 70% är fina grejer Haggar. Blir en hel del snillen spekulerar här inne nu
Kan bli mellan 75-80% också och ja det är otroligt bra annars kan ju du förklara vad som är bättre
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:32   #40
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 36
Sharp$: 138
Standard

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över den här tråden..
JeppeKP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:34   #41
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeKP Visa inlägg
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över den här tråden..
Varför inte en salig blandning av det? Det är ändå påsk!
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:37   #42
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

I rest my case. En 3-oddsare motsvarae 33,333% vinstchans varken mer eller mindre. Jag förstår att du vände på vad chans innebär.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:43   #43
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
I rest my case. En 3-oddsare motsvarae 33,333% vinstchans varken mer eller mindre. Jag förstår att du vände på vad chans innebär.
Ja att den går in på bolaget vilket är vad man hoppas inte ska hända. Alltså är det 70% att det inte händer.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 21:10   #44
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
I rest my case. En 3-oddsare motsvarae 33,333% vinstchans varken mer eller mindre. Jag förstår att du vände på vad chans innebär.
En 3-oddsare hos ett bolag som vill ha marginal betyder inte 33.33333%. Tror bara du missförstod vad Hagger menade innan ????
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 05:13   #45
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
En 3-oddsare hos ett bolag som vill ha marginal betyder inte 33.33333%. Tror bara du missförstod vad Hagger menade innan ????
Nu handlar inte den här tråden om huruvida kambis odds-sättning är korrekt, (vilket den sällan är) men 3 i odds motsvarar 33,33% vinstchans och för Mike 66,67%. Jag lovar att hålla mig borta från alla trådar där sannolikhetslära är inblandat med Mike & bonusgökarna.

Senast redigerad av Nicksson den 2019-04-23 klockan 05:19.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td