Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-31, 16:26   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Professor i Nationalekonomi A. Lindbeck om den aktuella invandringen.


http://www.youtube.com/watch?v=lBFDAbb0jx0

Vad är er instinktiva respons på vad som framförs i videon?

Jag känner såhär, ungefär.

1. Sverige är ett kunskaps- och servicesamhälle med höga krav på utbildning, industrin där outbildad arbetskraft kan arbeta är i princip borta. Industrisamhället är alltså ett minne blott.

2. Man tar in en stor mängd invandrare per år varav en majoritet saknar utbildning. Nu talar jag inte om tidigare invandring ifrån ex. Chile, Iran och Italien där folk hade utbildning eller relevanta yrkeskunskaper kring ej fullt tillsatta yrken - jag talar främst om Somalier, Afghaner, Syrier och Irakier, vilka står för en enorm del av vår invandring.

3. Det finns få yrken där dessa personer utan vare sig språket, kulturförståelsen eller utbildningen är kompatibla att arbeta. Det leder till en stor arbetslöshet.

4. De få arbeten som finns utan höga utbildningskrav blir det extrem konkurrens om, många svenskar, framför allt de unga som saknar utbildning, och kanske ännu mer specifikt männen, blir utkonkurrerade. De blir bittra och socialt utslagna.

5. Bidragsberoendet skjuter i höjden vilket skapar ett enormt tryck på välfärdssamhället som tillslut kollapsar. Vi får ett helliberalt samhälle och en extrem lönedumpning, utan sociala skyddsnät.

Jag har varit ganska anti SD i alla år, även om jag hållit med SD i vissa ståndpunkter. Att sympatisera med SD har varit väldigt stigmatiserat inom medelklassen där jag hör hemma. Min samhällsklass är väldigt klassmedveten och livrädd för att ramla ned till arbetarklassen igen, många har nämligen klättrat upp till medelklassen under sin egen generation.
Jag röstade (FP) i valet 2010, precis som min mor. Min far röstade (M).

Att jag nu känner att det inte finns något annat väl än SD gör att jag med totalt självinsikt inser att jag är en förlorare inom medelklassen som troligtvis halkat ned till arbetarklassen. Jag är det svarta fåret. Majoriteten av mina vänner har fått extraarbeten, varpå de efter detta börjat läsa till civilekonom, jurist, psykolog eller civilingenjör.

Själv har jag aldrig haft ett arbete vid 22. Är det mitt fel att jag inte haft ett arbete? Ja, jag tillhör de 25 % av personerna i min ålder som är sämst socialt på att föra sig och därmed är det naturligt att jag blivit utkonkurrerad under hela mitt liv.

Men, hade inte vi haft den här invandringen med extrema mängder outbildad arbetskraft så hade säkerligen jag och många andra socialt utslagna unga haft ett arbete eftersom relationen utbud och efterfrågan kring outbildad arbetskraft -> arbetstillfällen utan utbildningskrav hade varit mer stabil.

Vi hade varit 10 personer för 7 arbetstillfällen, idag är vi 10 personer på 1 arbetstillfälle. Visserligen kommer jag snart att ha tillräckliga betyg för juristprogrammet, vilket jag siktar på, så jag planerar inte att stanna som det socialt utslagna svarta fåret resten av livet, men det finns många förlorare i samhället som inte kommer lyckas med det.

Det roliga tycker jag är att vänstern som är den typiska arbetarklassen är så pass för invandring, när det är invandringen som kommer rasera välfärdssystemet varpå ett extremt klassamhälle kommer uppstå.

(Rasistkortet gentemot mig är inte supernödvändigt, nästan alla mina ligg samt flickvänner har varit invandrare. Jag har inget emot exotiska hudfärger, jag hatar bara att regeringen öser in invandrare så att de outbildade och unga får det sämre och sämre.)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), zeke (+5), linusjkpg (+10), Andy90 (+10), Anonymous (+2)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-10-31, 17:02   #2
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=lBFDAbb0jx0

Vad är er instinktiva respons på vad som framförs i videon?

Jag känner såhär, ungefär.

1. Sverige är ett kunskaps- och servicesamhälle med höga krav på utbildning, industrin där outbildad arbetskraft kan arbeta är i princip borta. Industrisamhället är alltså ett minne blott.

2. Man tar in en stor mängd invandrare per år varav en majoritet saknar utbildning. Nu talar jag inte om tidigare invandring ifrån ex. Chile, Iran och Italien där folk hade utbildning eller relevanta yrkeskunskaper kring ej fullt tillsatta yrken - jag talar främst om Somalier, Afghaner, Syrier och Irakier, vilka står för en enorm del av vår invandring.

3. Det finns få yrken där dessa personer utan vare sig språket, kulturförståelsen eller utbildningen är kompatibla att arbeta. Det leder till en stor arbetslöshet.

4. De få arbeten som finns utan höga utbildningskrav blir det extrem konkurrens om, många svenskar, framför allt de unga som saknar utbildning, och kanske ännu mer specifikt männen, blir utkonkurrerade. De blir bittra och socialt utslagna.

5. Bidragsberoendet skjuter i höjden vilket skapar ett enormt tryck på välfärdssamhället som tillslut kollapsar. Vi får ett helliberalt samhälle och en extrem lönedumpning, utan sociala skyddsnät.

Jag har varit ganska anti SD i alla år, även om jag hållit med SD i vissa ståndpunkter. Att sympatisera med SD har varit väldigt stigmatiserat inom medelklassen där jag hör hemma. Min samhällsklass är väldigt klassmedveten och livrädd för att ramla ned till arbetarklassen igen, många har nämligen klättrat upp till medelklassen under sin egen generation.
Jag röstade (FP) i valet 2010, precis som min mor. Min far röstade (M).

Att jag nu känner att det inte finns något annat väl än SD gör att jag med totalt självinsikt inser att jag är en förlorare inom medelklassen som troligtvis halkat ned till arbetarklassen. Jag är det svarta fåret. Majoriteten av mina vänner har fått extraarbeten, varpå de efter detta börjat läsa till civilekonom, jurist, psykolog eller civilingenjör.

Själv har jag aldrig haft ett arbete vid 22. Är det mitt fel att jag inte haft ett arbete? Ja, jag tillhör de 25 % av personerna i min ålder som är sämst socialt på att föra sig och därmed är det naturligt att jag blivit utkonkurrerad under hela mitt liv.

Men, hade inte vi haft den här invandringen med extrema mängder outbildad arbetskraft så hade säkerligen jag och många andra socialt utslagna unga haft ett arbete eftersom relationen utbud och efterfrågan kring outbildad arbetskraft -> arbetstillfällen utan utbildningskrav hade varit mer stabil.

Vi hade varit 10 personer för 7 arbetstillfällen, idag är vi 10 personer på 1 arbetstillfälle. Visserligen kommer jag snart att ha tillräckliga betyg för juristprogrammet, vilket jag siktar på, så jag planerar inte att stanna som det socialt utslagna svarta fåret resten av livet, men det finns många förlorare i samhället som inte kommer lyckas med det.

Det roliga tycker jag är att vänstern som är den typiska arbetarklassen är så pass för invandring, när det är invandringen som kommer rasera välfärdssystemet varpå ett extremt klassamhälle kommer uppstå.

(Rasistkortet gentemot mig är inte supernödvändigt, nästan alla mina ligg samt flickvänner har varit invandrare. Jag har inget emot exotiska hudfärger, jag hatar bara att regeringen öser in invandrare så att de outbildade och unga får det sämre och sämre.)
Kul att läsa en SD-sympatisör som inte bara klagar på "islamiseringen" av landet osv. utan kommer med argument. Även om jag inte håller med dig i dina argument.

1. http://www.dagensarena.se/opinion/un...iges-tillvaxt/ Förklarar ganska bra. Detta är något som borgerligheten försöker få oss att tro. Faktum är ju att vi fortfarande i stor utsträckning är ett industriland.

2. Ja, det är väl de som behöver hjälp? Jag ser ju hellre att vi hjälper dom som behöver hjälp (både på plats och här i Sverige). (Och nej, jag tycker inte heller att Sveriges nuvarande integration och biståndspolitik är särskilt välfungerande)

3. Detta har du kanske rätt i. Men jag har inte samma känsla. Skulle gärna se någon slags undersökning på detta även om det kanske är svårt att mäta.

4-5. Siffror på det? Men om man nu vill ta någon slags liberal approach till det hela så visar ju många undersökningar att det snarare ökar tillväxten med hög invandring.
Det enda jag hittade med en snabbgoogling var detta (från 2011 förvisso) http://www.scb.se/Pages/PressRelease____338600.aspx

Är man på riktigt orolig för lönedumpning och en nedrustning av sociala skyddsnät så ska man nog snarare fundera på alla dessa skattesänkningar och försämringar inom offentlig sektor (avregleringar mm) som bl a SD varit med och röstat igenom.

Frågar du en vänsterpartist om det är ditt fel att du inte haft ett arbete? Då är svaret nej. Frågar du en Socialmoderat (ja, det är samma skit nuförtiden) så är svaret förmodligen ja.

Kan verkligen rekommendera denna angående löner och till viss del arbetslöshet:
http://www.svtplay.se/video/1031746/lonesankarna

Jag har inte hunnit hitta alla länkar jag tänkte posta då jag fick knåpa ihop detta fort, men om jag hinner så fixar jag det ikväll.
Jag vet att jag förmodligen kommer få många reaktioner på detta då jag i en föregående tråd märkte att jag var rätt ensam om mina åsikter här på forumet. Kommer inte ha så mycket tid att svara men shoot.

edit: Jag missade helt och hållet youtube-klippet, får kika på det sen
__________________
En smart och rolig signatur

Senast redigerad av grejmo den 2013-10-31 klockan 17:03.
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-01, 11:34   #3
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sverige kommer bli det nya Brasilien ungefär lagom tills jag gar i pension.

Tyskland tar in 1/8 sa manga invandrare som Sverige per capita och de har dessutom en större marknad för lagkvalificerade jobb än Sverige. Manga av dessa kommer bli livstidsbidragstagare och ungarna kommer växa upp i asociala förhallanden och bli typiska "förortsblattar".

Antingen anpassar man samhället för invandringen eller invandringen för samhället. Det gar liksom inte att bibehalla den modellen vi har nu och ösa in de mängder av invandrare vi har, utan arbetsmarknaden maste anpassas, löner sänkas och klasskillnaderna kommer öka enormt om man vill bibehalla dessa mängder av okvalificerad arbetskraft.

Det fina med Sverige är att gini-koefficienten varit väldigt lag och befolkningen har kunnat leva ett väldigt drägligt liv även om man har ett skitjobb, nagot som kommer förändras radikalt i framtiden. Folkgemenskapen kommer minska, korruptionen öka och klasskillnaderna lär öka lavinartat och därmed brottsligheten och otryggheten.


Det ser inte ljust ut.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+1)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 20:45   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

5 döda nordbor på två dagar! Vem som begått morden? Tja, gissa ett par gånger och läs slaskmedia för en tillrättalagd bild eller alternativ media för en mer sanningsenlig bild utav förövarna...

https://www.flashback.org/t2252044

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17782684.ab

http://www.nrk.no/sognogfjordane/tre...dal-1.11337486

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780087.ab
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 21:42   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
5 döda nordbor på två dagar! Vem som begått morden? Tja, gissa ett par gånger och läs slaskmedia för en tillrättalagd bild eller alternativ media för en mer sanningsenlig bild utav förövarna...

https://www.flashback.org/t2252044

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17782684.ab

http://www.nrk.no/sognogfjordane/tre...dal-1.11337486

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780087.ab
Att du inte skäms. Våga anklaga den nya adeln och dess läkare och raketforstkare för något sådant här

Skämt åsido, tragiskt hur lång det har fått gå och folk försvarar det fortfarande. Sjuk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 21:54   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Undra vad dom tänkte på första bänk där i videon. Var väl knappast vad dom hade tänkt sig att få höra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 22:00   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
5 döda nordbor på två dagar! Vem som begått morden? Tja, gissa ett par gånger och läs slaskmedia för en tillrättalagd bild eller alternativ media för en mer sanningsenlig bild utav förövarna...

https://www.flashback.org/t2252044

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17782684.ab

http://www.nrk.no/sognogfjordane/tre...dal-1.11337486

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780087.ab
Ja och svensken Fredrik Svensson har häktats för mordet på sin exflickvän Marina.
Norsken Breivik mördade 69 personer.

Ställning 70-5 till Nordborna?

Brotten begås av enskilda individer med olika sociala situationer eller uppväxter. Punkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+10), Avej (+22), grejmo (+10), RobinD (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 22:10   #8
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ja och svensken Fredrik Svensson har häktats för mordet på sin exflickvän Marina.
Norsken Breivik mördade 69 personer.

Ställning 70-5 till Nordborna?

Brotten begås av enskilda individer med olika sociala situationer eller uppväxter. Punkt.
Det är ingen som bestrider att brott begås av enskilda individer med olika sociala situationer eller uppväxter. Frågan är vilka enskilda faktorer (inklusive fattigdom) som kan isoleras för att förklara statistiskt signifikativa mängder av variansen. Varför? Det slutgiltiga målet är att minska våldsbrott och kan vi hitta faktorer som är överrepresenterade kommer vi kunna föra särskilda åtgärder mot dessa.

Självfallet måste det göras med oberoende variabler (t ex kortväxta männsikor kanske tenderar att vara fattiga i större utsträckning) men detta går att kontrollera för. Är våldsbrott lika vanliga bland fattiga personer med normal kroppslängd som fattiga kortväxta? Om så är fallet är kortväxthet antagligen inte drivande.

Att inte försöka isolera faktorer som är skadande är ovetenskapligt.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 22:21   #9
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ja och svensken Fredrik Svensson har häktats för mordet på sin exflickvän Marina.
Norsken Breivik mördade 69 personer.

Ställning 70-5 till Nordborna?

Brotten begås av enskilda individer med olika sociala situationer eller uppväxter. Punkt.

Bra där, PK! Ställningen? Snarare 500-100 till "di mörkes" fördel... Vet du vad konceptet överrepresentation betyder, eller är du så indoktrinerad så att du går på Reinfeldts och Jerzys skitsnack om att den grova brottsligheten minskar...?

Sedan den massiva invandringen började på 80-talet så har även invandrarnas antal i svenska fängelser ökat abnormt mycket! Har själv jobbat på ungdomsfängelse så jag vet att detta stämmer - 90% utav alla intagna är av utomeuropeisk art... Detsamma gäller vuxna interner, i svenska fängelser - MEN, att få fram slika siffror går INTE då det i Sverige är förbjudet att "logga" personer efter etnicitet, så det enda sättet är att uppleva detta själv...

Det är epic fail på dig att ta till det vida kända greppet som innebär att påstå, rätt så, att även etniska svenskar begår brott... Klart som faan de gör det - men, behöver vi verkligen importera fler av dessa, tycker du?! Det fråntar inte faktum att, trots att första och andra generationens invandrare, är i klar överrepresentation vad gäller grov brottslighet och de närmar sig även att vara det i absoluta tal...

När du läser om ex. en överfallsvåldtäkt - tänker du då instinktivt att det måste vara Kalle, Pelle, Anders, Tomas och Peter som begått detta brott???

I Norge var det 100% av alla överfallsvåldtäkter som var utförda utav utomeuropeiska invandrare under 3-4 år! Varför skulle det se annorlunda ut i Sverige?

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/n...nriks/5759702/
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-11-04 klockan 22:23.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 22:37   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu är jag inte av den läran att just mord kan kopplas till fattigdom utan det är mer rån, stöld och våldsbrott som är kopplade till rån/stöld. I enstaka fall kan en person gå extra långt i en pressad situation. Här är jag övertygad att vissa grupper är överrepresenterade men det har med deras unika situationer att göra. Dessa grupper tror att de saknar möjligheter att lyckas (=tjäna ihop pengar) på annat sätt iom samhällets struktur. Dessa grupper är extra utsatta på arbetsmarknaden, så är det bara.

När det kommer till grövre våldsbrott såsom mord har jag väldigt svårt att se att det kan kopplas till personers härkomst. Det är psykiskt instabila personer som begår sånt. Personer som behöver vård, som kanske sökt vård men blivit ratade. Eller som tidigare fått vård men blivit felaktigt friskförklarade pga saknade resurser.

Finland har bara 1/3 i antal av Sveriges invandrare men mer än dubbelt så många mord sker per år. Då ska ni inte heller förglömma att majoriteten av Sveriges invandrare/utrikesfödda är just från våra grannländer.

SD sympatisörer är experter på att tänka med sitt selektiva minne. Tillförlitlig statistik har de ingen aning om vad det är eller hur mycket data som krävs för att bygga tillförlitlig statistik. http://en.wikipedia.org/wiki/Data_dredging läs och se er själva i spegeln.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10), fuzzy_ (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 22:51   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu är jag inte av den läran att just mord kan kopplas till fattigdom utan det är mer rån, stöld och våldsbrott som är kopplade till rån/stöld. I enstaka fall kan en person gå extra långt i en pressad situation. Här är jag övertygad att vissa grupper är överrepresenterade men det har med deras unika situationer att göra. Dessa grupper tror att de saknar möjligheter att lyckas (=tjäna ihop pengar) på annat sätt iom samhällets struktur. Dessa grupper är extra utsatta på arbetsmarknaden, så är det bara.

När det kommer till grövre våldsbrott såsom mord har jag väldigt svårt att se att det kan kopplas till personers härkomst. Det är psykiskt instabila personer som begår sånt. Personer som behöver vård, som kanske sökt vård men blivit ratade. Eller som tidigare fått vård men blivit felaktigt friskförklarade pga saknade resurser.

Finland har bara 1/3 i antal av Sveriges invandrare men mer än dubbelt så många mord sker per år. Då ska ni inte heller förglömma att majoriteten av Sveriges invandrare/utrikesfödda är just från våra grannländer.

SD sympatisörer är experter på att tänka med sitt selektiva minne. Tillförlitlig statistik har de ingen aning om vad det är eller hur mycket data som krävs för att bygga tillförlitlig statistik. http://en.wikipedia.org/wiki/Data_dredging läs och se er själva i spegeln.
Helt korrekt, jag menade (och skrev) våldsbrott. Dock tror jag att mord som kan knytas till annan brottslighet och vissa slags grova våldsbrott (t ex överfallsvåldtäkter) säkerligen är överrepresenterade bland vissa grupperingar (vare sig dessa är knytna till etnicitet eller inte).

Att SD-sympatisörer skulle vara mer selektiva när det statistik tror jag inte du har tillräcklig statistisk grund för (). Jag är mycket väl medveten om begränsningar med liknande statistik analys men som du säkert vet finns det flera sätt att närma sig det (t ex Bonferroni korrektion). Nu skulle jag visserligen inte kalla mig själv för SD-sympatisör men att tro att de har sämre förståelse för statistikens betydelse (och problem) håller jag inte med om.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 23:14   #12
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Angående uppväxt påverkan
En teorin hävdar generellt att barn som är oönskade eller vars föräldrar inte kan ta hand om dem väl är mer benägna att bli kriminella.

Finns det statistik analys som stödjer detta. Om ni tittar på Brottsligheten i USA så fall den drastiskt från början av 90-talet - Orsak - Legalisering av Aborter i mitten av 70-talet. Inte så populär teori bland högersidan i US. Men ni kan se ett dokumentär inslag om det här

https://www.youtube.com/watch?v=zk6gOeggViw


Så ställ er frågan vem har fått en trygg kärleksfull uppväxt invandraren/flyktingen eller svensken/Norrbaggen?
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 23:17   #13
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu är jag inte av den läran att just mord kan kopplas till fattigdom utan det är mer rån, stöld och våldsbrott som är kopplade till rån/stöld. I enstaka fall kan en person gå extra långt i en pressad situation. Här är jag övertygad att vissa grupper är överrepresenterade men det har med deras unika situationer att göra. Dessa grupper tror att de saknar möjligheter att lyckas (=tjäna ihop pengar) på annat sätt iom samhällets struktur. Dessa grupper är extra utsatta på arbetsmarknaden, så är det bara.

När det kommer till grövre våldsbrott såsom mord har jag väldigt svårt att se att det kan kopplas till personers härkomst. Det är psykiskt instabila personer som begår sånt. Personer som behöver vård, som kanske sökt vård men blivit ratade. Eller som tidigare fått vård men blivit felaktigt friskförklarade pga saknade resurser.

Finland har bara 1/3 i antal av Sveriges invandrare men mer än dubbelt så många mord sker per år. Då ska ni inte heller förglömma att majoriteten av Sveriges invandrare/utrikesfödda är just från våra grannländer.

SD sympatisörer är experter på att tänka med sitt selektiva minne. Tillförlitlig statistik har de ingen aning om vad det är eller hur mycket data som krävs för att bygga tillförlitlig statistik. http://en.wikipedia.org/wiki/Data_dredging läs och se er själva i spegeln.

Herregud - vi kan slänga statistiska undersökningar och grafer mellan varandra i evig tid och inte kunna övertyga den andre... Du har dessutom mage att anklaga de som röstar på SD att de framkommer med icke-tillförlitliga statistiska och så refererar du till Wikipedia - är du sann, eller...???!!!

Angående grov brottslighet - vi kan ta skjutningarna som nu pågår i Malmö, Göteborg, Stockholm, Södertälje och vart faan som helst - anser du dessa ha ökat eller minskat på senare tid (senaste 20 åren)...?

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...er_6272110.svd

http://affes.wordpress.com/2009/05/0...alt-1975-2008/


Jag skulle kunna via statistik visa på att främlings- och hatbrotten i Malmö ökat med x-hundra % - tyvärr så är BRÅ och media knähundar och vägrar påvisa vilka det är som står för dessa hatbrott. Oftast är det brott mot judar och tror ni då att det är nazistKalle, Pelle, Håkan eller Tomas som står för denna ökning...? Eller har det något med den abnorma ökningen av antisemitisk MENA-befolkning som står för denna ökning...?

All forskning och undersökningar visar på samma resultat - nämligen den att det är folk från MENA som ligger bakom denna ökning, dvs, oftast muslimer som hatar judar och inte som media oftast försöker vinkla det till att det skulle vara nynazister - den judiska församlingen påvisar detta själva...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-04, 23:22   #14
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zzzman Visa inlägg
Angående uppväxt påverkan
En teorin hävdar generellt att barn som är oönskade eller vars föräldrar inte kan ta hand om dem väl är mer benägna att bli kriminella.

Finns det statistik analys som stödjer detta. Om ni tittar på Brottsligheten i USA så fall den drastiskt från början av 90-talet - Orsak - Legalisering av Aborter i mitten av 70-talet. Inte så populär teori bland högersidan i US. Men ni kan se ett dokumentär inslag om det här

https://www.youtube.com/watch?v=zk6gOeggViw


Så ställ er frågan vem har fått en trygg kärleksfull uppväxt invandraren/flyktingen eller svensken/Norrbaggen?

Så pga. av detta så skall invandraren ha ett frikort vad gäller straff och empati, menar du? Bara för att de farit illa i sin barndom så skall de sedan tyckas synd om, eller?

Fuck, that!!!

Har du hört talas om det fria valet och ansvar?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-05, 00:03   #15
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så pga. av detta så skall invandraren ha ett frikort vad gäller straff och empati, menar du? Bara för att de farit illa i sin barndom så skall de sedan tyckas synd om, eller?

Fuck, that!!!

Har du hört talas om det fria valet och ansvar?
Vem är det som lägger ord och drar slutsatser?
Frikort - Nej det har jag inte sagt
Fria val och ansvar - Ja visst tycker jag också gäller alla

Vad ja sa var att den största orsak till att en människa blir kriminell oavsett om han/hon är vit/svart/brun/lila är hur önskad/kärlek/stöd hon/han fått under uppväxten.

Där ligger skillnaden mellan oss - Du vill ha det svart/vit
En invandrare=Kriminell.

Jag ser en människa som formats av sin uppväxt, miljö, egna val som blivit kriminell.
__________________
Zen master says, "we'll see."
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-11-05, 05:15   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det är inte ofta vi låser en tråd under offtopic men vi har iaf kommer fram till att den här trådens art inte tillför något konstruktivt samt så hänvisar vi till följande regel.
Den här typen av trådar hör hemma mer på Flashback än på Sharps. /MOD



Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet,religion eller sexuell läggning är förbjudet. Detta inkluderar även utnyttjande utav slagord.

https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td