Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-20, 18:53   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Dina "förbjudna" åsikter


Såg en sådan här tråd på ett annat forum, kan inte minnas vilket. Poängen är alltså att man listar de åsikter man har som strider mot normen, vad man "bör tycka".

Kan röra vad som helst; vapen, religion, skola, arbete, djur, brott och straff o.s.v.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:02   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

För att inleda;

Jag har kvar en del av mina "grottmänniskodrifter" och hatar rovdjur. Där andra individer ser något "coolt som har lika stort värde som en människa" ser jag ett hot som väcker en känsla i mig av att jag måste döda djuret, och något som alltid är mindre värt än mig, mina nära och övriga människor. Finns inget djur jag hatar så mycket som hajar men även ormar, björnar och vargar är sådant som väcker avsmak hos mig.

Samtidigt så är jag extremt "skyddande" gällande harmlösa och försvarslösa djur som jag inte upplever som något hot, särskilt däggdjur och att höra sådana djur plågas är obehagligt.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-20 klockan 19:03.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:15   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Jag har lite svårt för nätdating.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:20   #4
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag har lite svårt för nätdating.
Utveckla gärna?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:23   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag har lite svårt för nätdating.
Nätdating får ju klassas som en ''norm'' idag. Och att vara emot något som förenar två individer är ju inte populärt. Jag må vara gammalmodig eller nåt men jag tycker att ''springa på'' en partner känns lite mer äkta, så att säga.

Behöver inga motargument till detta då detta bara är ren känsla från min sida, dvs ingen logik bakom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5)

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-20 klockan 19:31.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:44   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), Bobbobula (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:51   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Nätdating får ju klassas som en ''norm'' idag. Och att vara emot något som förenar två individer är ju inte populärt. Jag må vara gammalmodig eller nåt men jag tycker att ''springa på'' en partner känns lite mer äkta, så att säga.

Behöver inga motargument till detta då detta bara är ren känsla från min sida, dvs ingen logik bakom.
Jag håller med dig gällande ditt påstående om att det känns oäkta. Tycker det är oerhört stelt att nätdejta i och med att man så aktivt försöker odla ett intresse för andra människor, något som gör det stelt, i alla fall för mig. Det blir konstlat och onaturligt. Sedan måste jag även säga att tjejerna på dessa sidor är tråkiga som tvättsvampar i och med att de inte anstränger sig för fem öre då efterfrågan/utbud sannerligen är till tjejernas fördel (500 meddelanden i minuten.)

Alla som skrivit till mig har i princip endast bemödat sig med "Hej" som deras första inledningsfras...

Det trevligaste är att umgås med folk i normala miljöer och uppleva ett naturligt intresse som uppstår.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-20 klockan 19:53.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:53   #8
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
Ja det är mycket som håller på att utrotas just nu hehe
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:54   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
Även det här skriver jag under på. Den feministiska rörelsen i Sverige 2014 är patetisk, och de män som stödjer den är oftast bland de mesigaste fjantarna jag någonsin stött på.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 07:01   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Jag har en aggressiv fobi mot kvinnligt kroppshår och dissar alla direkt som inte vaxar/lasrar bort rubbet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+1)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 11:40   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Jag har en aggressiv fobi mot kvinnligt kroppshår och dissar alla direkt som inte vaxar/lasrar bort rubbet.
+1 på den! Kanske ska starta ett nytt parti med bara kloka sharpsmedlemmar? Verkar vara fler än jag som hyser agg emot dagens "jämnställdhetssamhälle" där kvinnan ska vara orakad (på kroppen) och korthårig (bara det säger ju allt om hur jävla snedvridet hela den här feminism soppan är, dem ska inte raka kroppshår men håret på huvudet får jättegärna vara kort).

Störta F!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 14:34   #12
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

ångrade mig.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-21 klockan 16:27.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 14:37   #13
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

ångrade mig igen.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-21 klockan 16:27.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 16:49   #14
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Här hade jag ursprungligen en text om vissa åsikter jag har, som går stick i stäv med en del som skrivits här i tråden. Men eftersom jag absolut inte orkar med en meningslös diskussion över internet så tog jag bort texten.

-----

De förbjudna åsikter jag har är nog väldigt nischade. Jag är nämligen biolog och jobbar med naturvård. Där har jag några kontroversiella åsikter som jag oftast inte orkar yttra, eftersom det bara leder till fruktlösa diskussioner när man så gör:

- Jag tycker mycket om kärnkraft. Förnyelsebara energikällor är jättebra - men det är kärnkraft också.

- Jag är inte med i naturskyddsföreningen och stödjer dem inte eftersom jag tycker att de ofta bara är motvallskärringar. Många medlemmar saknar i alla fall helt sakkunskap utan tycker bara att all natur alltid ska skyddas, oavsett alternativkostnad. Det kan jag inte stödja.

- Jag tycker att man ska satsa på forskning kring tekniska lösningar för den globala uppvärmningen. Många inom mitt fält tycker att vi enbart ska se till att minska utsläppen, men jag tycker att det är idiotiskt att vara motståndare till teknisk utveckling. Och meningslöst också, för den delen.

-----

Här avslutade jag med en annan rant om en grej jag avskyr, men jag ORKAR verkligen inte diskussioner över internet så jag nöjer mig här.

EDIT: Jag ser att användaren ovanför mig tycks ha haft tankegångar liknande mina.
Jag hann i alla fall läsa, och jag tror att jag håller med dig. Om jag minns rätt kring vad du skrev.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-21 klockan 16:51.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 22:27   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2209
Standard

Jag får kväljningar av odören från kokt korv!

När man kommer ut genom kassorna på Kvantum så finns det bara en väg ut. Fångad som i en mjärde måste man konfrontera stanken och klibbiga golv. Har försökt att få gå ut via lastkajen men förgäves. Såg det inte så fånigt ut så skulle jag överväga såna där blå skoskydd som man aldrig sätter på sig hos tandläkaren.

Det är ingen vacker syn heller och lyfta blicken från golvet är inget för sömnklena (1 träff). Gör man det så riskerar man syn av en plus hundra-kvinna (inte år...) med flottig korv i ena nypan och droppande mjukglass i den andra, så kallad dubbelfattning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2), Stekel (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 23:30   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
+1 på den! Kanske ska starta ett nytt parti med bara kloka sharpsmedlemmar? Verkar vara fler än jag som hyser agg emot dagens "jämnställdhetssamhälle" där kvinnan ska vara orakad (på kroppen) och korthårig (bara det säger ju allt om hur jävla snedvridet hela den här feminism soppan är, dem ska inte raka kroppshår men håret på huvudet får jättegärna vara kort).

Störta F!
Visst att FI i allmänhet och radikalfeminister i synnerhet är ett kapitel för sig med feminister som provocerar hårdare än andra, men ni behöver ju inte tolka feminism som fan läser bibeln. Det handlar ju om lika rättigheter, inte att alla ska se likadana ut eller vara likadana. Att säga att alla feminister ska försöka tvinga alla tjejer att spara ut håret överallt är ju lika korkat som att säga att alla muslimer pysslar med hedersmord eller vad som helst. Nu när jag ändå snuddar på ämnet så tycker jag det är helt okej att vi fortsätter ta in mycket invandrare. I dagsläget när Åkesson och hans lärjungar marscherar mot egen majoritet i riksdagen börjar väl det bli en förbjuden åsikt snart.

Naturligtvis borde man inte ta in så många som det görs emellanåt när busslaster nyanlända skeppas ut på vischan utan att det finns någon plan för dem utan att de får slå dank i någon nerlagd skola i månader och blir tokiga. Men jag tror nog att alla partier är överens om att man inte ska ta in mer folk än man kan ta hand om. Möjligen med undantag för vänstern, FI och kanske någon till som är för naiva/korkade för att inse att man inte kan ha helt öppna gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
- Jag tycker mycket om kärnkraft. Förnyelsebara energikällor är jättebra - men det är kärnkraft också.

- Jag är inte med i naturskyddsföreningen och stödjer dem inte eftersom jag tycker att de ofta bara är motvallskärringar. Många medlemmar saknar i alla fall helt sakkunskap utan tycker bara att all natur alltid ska skyddas, oavsett alternativkostnad. Det kan jag inte stödja.

- Jag tycker att man ska satsa på forskning kring tekniska lösningar för den globala uppvärmningen. Många inom mitt fält tycker att vi enbart ska se till att minska utsläppen, men jag tycker att det är idiotiskt att vara motståndare till teknisk utveckling. Och meningslöst också, för den delen.
Håller med om dessa och skönt att se någon "i branschen" som är insatt också gör det. Vem som helst med lite sunt förnuft begriper väl att det här resonemanget t ex inte håller: "Men herregud, det är klart vi måste lägga miljoner på program som räddar [sätt in valfritt djur eller växt som lika gärna kan försvinna all världens väg utan att ekosystemet brakar ihop], det blir ju så tråkigt om de skulle försvinna helt"

När vi ändå är inne på det här ämnet vill jag lägga till en punkt, jag bryr mig inte så speciellt mycket om att bevara miljön i mitt vardagsliv. Jag anser att de som vill "dra sitt strå till stacken" och sopsorterar ihjäl sig, försöker minska sina CO2-utsläpp osv är jävligt långt ute i det blå. För det krävs ju politiska beslut och reformer för att rädda miljön, och det händer ju självklart inte innan den blir allvarligt hotad om det nu händer alls. Den obefintliga skillnad man som privatperson gör skjuter upp antingen de oundvikliga slutet för oss med mindre än en milliliter piss i mississippi, eller de där politiska reformerna som i bästa fall kan skjuta upp domedagen på allvar.

Wagner är lite off-topic för så tycker nog de flesta, men självklart skriver jag upp mig på den! Speciellt som jag avskyr kok-korv! Som travnörd får man ju någon gång emellanåt lida sig igenom det där scenariot när man vill glutta på något extra intressant på trav-tv i förbutiken på vägen ut från speceriaffären. Brr, fick precis en inre syn för hur de där ställena måste se ut nere i Ullared...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 08:07   #17
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Kom på en till sak: Barn. Visst finns det en del bra barn, men den stora majoriteten är ju allmänt irriterande och jobbiga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+100)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 13:39   #18
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Kom på en till sak: Barn. Visst finns det en del bra barn, men den stora majoriteten är ju allmänt irriterande och jobbiga.
måhända! men inte barnens fel!
anledningen är irriterande och jobbiga föräldrar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 08:03   #19
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
måhända! men inte barnens fel!
anledningen är irriterande och jobbiga föräldrar!
Jag tycker illa om väldigt många föräldrar också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+1)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 11:38   #20
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag anser att sexköpslagen, liksom hets mot folkgrupp är de 2 mest efterblivna lagarna i Sverige och att de borde avskaffas snarast.


Egentligen väldigt enkelt att motivera varför de respektive lagarna är fel. Sexköpslagen är kontraproduktiv och stödjer nog snarare trafficking och stigmatiserar sexsäljare (och köpare). Hets mot folkgrupp är egentligen bara helt sinnessjuk eftersom den helt gar emot yttrandefriheten och gör skillnad pa olika folkslag.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 15:24   #21
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Jag är emot alla självutnämnda spelexperter som tycker sig se "överodds" precis överallt. Mest komiskt blir det när de värderar ett lags vinstchans i exakt procent...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+10)
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 15:48   #22
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Jag är emot alla självutnämnda spelexperter som tycker sig se "överodds" precis överallt. Mest komiskt blir det när de värderar ett lags vinstchans i exakt procent...


Det är väl inget komiskt alls i det en uppföljning som innehåller tillräckligt med data får väl berätta hur bra "spelexperten" är och framför allt till att själv utvecklas och blir bättre att slänga ut den "exakta" procenten.

Snarare nåt man måste göra om man ska vara seriös och utvecklas.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zorba (+25), Pacman (+5), jockel (+5), the_mirage (+1), Seebbo (+5), Raimond (+10), Stooges (+15)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 19:28   #23
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg


Det är väl inget komiskt alls i det en uppföljning som innehåller tillräckligt med data får väl berätta hur bra "spelexperten" är och framför allt till att själv utvecklas och blir bättre att slänga ut den "exakta" procenten.

Snarare nåt man måste göra om man ska vara seriös och utvecklas.
Förstår din poäng. Men vissa spelexperter är ju lite roliga. Som tror att värde är något subjektivt och som man själv bestämmer. Som en person på Corren, som förvisso är skarp på svenska bollen som alltid skriver såhär: "Jag har värde ner till 1.77".

Urlöjligt påstående.

Att jobba med att sätta ett exakt korrekt odds alt sannolikhet är väldigt svårt. De flesta har tillräckligt svårt med att bedöma om ett spel är rent ut sagt bedrövligt eller om det eventuellt kan vara värde.

Har man sina ligor man är bra i vet man rätt snabbt vilka odds som är för höga, sedan om det är 2% värde eller 10% värde är egentligen oväsentligt för mig. Därför spelar man flat - om inget exceptionellt odds finnes till hands - så slipper man bekymra sig för det och istället syssla med andra bettingrelaterade saker.

Men om sharps vill syssla med att få fram den magiska siffran utifrån matematiska modeller att ett spel har 2.373% värde så får ni göra det. Men känns som onödigt slitage på hjärnan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 20:08   #24
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Visst att det kanske är svårt att komma fram till att ett gränsodds är just 1.78 och inte 1.77 om man inte använder en matematisk modell som typ boored. Men man måste ju fortfarande kunna bedöma vart gränsen för ett spelbart odds är.
Såklart att de som är duktiga har ett hum om oddset är en tiondel för högt eller två tiondelar för högt. Du måste ju också ha ett gränsodds för vad du tycker är spelvärt och du kanske sätter just gränsen till 1.77.

Tycker det är bra med folk som skriver ut sina gränsodds då det är svårt att rygga folk i vått och tort då det ofta skiljer några punkter upp eller ner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+1), Stekel (+10)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 21:59   #25
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Har man sina ligor man är bra i vet man rätt snabbt vilka odds som är för höga, sedan om det är 2% värde eller 10% värde är egentligen oväsentligt för mig. Därför spelar man flat - om inget exceptionellt odds finnes till hands - så slipper man bekymra sig för det och istället syssla med andra bettingrelaterade saker.

Men om sharps vill syssla med att få fram den magiska siffran utifrån matematiska modeller att ett spel har 2.373% värde så får ni göra det. Men känns som onödigt slitage på hjärnan.
Fördelen med att veta exakt den beräknade sannolikheten är ju dock att man då kan justera sina insatser efter storleken på det övervärde man hittat (AKA kelly staking). Och därmed få en mycket bättre tillväxt än man får med flatbetting.

För att det ska vara meningsfullt ska man dock ha en modell som gör jobbet åt en. Att bara på ren känsla höfta till med att det kan skilja en tiondel hit eller dit är bara löjligt.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 22:14   #26
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Förstår din poäng. Men vissa spelexperter är ju lite roliga. Som tror att värde är något subjektivt och som man själv bestämmer. Som en person på Corren, som förvisso är skarp på svenska bollen som alltid skriver såhär: "Jag har värde ner till 1.77".

Urlöjligt påstående.

Att jobba med att sätta ett exakt korrekt odds alt sannolikhet är väldigt svårt. De flesta har tillräckligt svårt med att bedöma om ett spel är rent ut sagt bedrövligt eller om det eventuellt kan vara värde.

Har man sina ligor man är bra i vet man rätt snabbt vilka odds som är för höga, sedan om det är 2% värde eller 10% värde är egentligen oväsentligt för mig. Därför spelar man flat - om inget exceptionellt odds finnes till hands - så slipper man bekymra sig för det och istället syssla med andra bettingrelaterade saker.

Men om sharps vill syssla med att få fram den magiska siffran utifrån matematiska modeller att ett spel har 2.373% värde så får ni göra det. Men känns som onödigt slitage på hjärnan.
Klart det är varierande kvalitet bland skribenter, men är ju irrelevant.

Har man kommit fram till 54, så är det 54, inte 50 eller 60.
Alternativet är ju att tex räkna med steg om 10% hur funkar det?

Har man värde ner till nåt så har man, finns en gräns. Om man så skulle lägga på en felmarginal är det fortfarande en gräns nånstans var den blir spelbar.

Inte heller lätt att räkna EV för att kanske välja annan lina, annan insats eller helt annan match om man kör med flera %-enheters hopp.

Än mindre nån uppföljing för att studera sina resultat vid senare tillfälle.

Ser inte mycker hjärn slitage, då de mesta kan automatiseras ändå.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 22:16   #27
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Jag är emot alla självutnämnda spelexperter som tycker sig se "överodds" precis överallt. Mest komiskt blir det när de värderar ett lags vinstchans i exakt procent...
Vad är det som är så konstigt? En oddssättare gör ju just det! Odds är ingen exakt vetenskap utan en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet! Till skillnad från Roulette eller Black Jack där man på förhand kan se att det inte finns "värde" då återbetalningsprocenten alltid understiger 100%. Man är alltså förlorare där i långa loppet oavsett.

På sportspel kan man bara vinna om ens värdering av ett spelobjekt är närmare sannolikheten än den som sätter oddset. Nu pratar vi long term! 95% av spelarkåren förstår inte matematiken, uppenbarligen tillhör du dem!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zorba (+25), boored (+25), the_mirage (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:05   #28
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Fördelen med att veta exakt den beräknade sannolikheten är ju dock att man då kan justera sina insatser efter storleken på det övervärde man hittat (AKA kelly staking). Och därmed få en mycket bättre tillväxt än man får med flatbetting.

För att det ska vara meningsfullt ska man dock ha en modell som gör jobbet åt en. Att bara på ren känsla höfta till med att det kan skilja en tiondel hit eller dit är bara löjligt.
Problemet är att folk som tror sig sitta på nära exakta odds lever i en utopi så långt från sanningen. Oavsett hur modeller ser ut, oavsett hur mycket du kan själv, så kommer du ytterst sällan hitta rätt på procenten.

Man måste vara realist. Det är lättare att bedöma om ett spel har värde eller ej, än att bedöma hur mycket värde ett spel har i säg en sexgradig skala.

Att man får bättre tillväxt med Kelly kan vara sant i teorin och i en perfekt värld. Men faktum är att variansen blir högre med ett system där du viktar dina insatser än med ett system där insatserna är relativt jämna. Och varians kan döda en, det är ett som är säkert. Ju mindre varians, desto bättre, är nog en melodi många håller med om.

Tillägg: (Detta blir teoretiskt, men så blir det när du beskriver ett system utifrån ett teoretiskt perspektiv). Säg att du enbart klickar värdespel. Men utifrån din syn så maximerar du din tillväxt genom att vikta insatsen utifrån värde, right? Skit i Kelly och säg att du utifrån förmodat värde viktar din insats från 1% av rullen/spel till 3%. Alla dina spel är som sagt värde. Det du gör när du på förmodade låga värden viktar ner din insats är att du förlorar tillväxt. Du förlorar tillväxt som bara fan. Istället, i denna perfekta teoretiska värld, borde du givetvis ha samma insats på varje spel, dvs maxspela (3%) varje EV+-spel för att uppnå så hög tillväxt som möjligt. Är jag fel ute? En uppriktig frågan.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:13   #29
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Vad är det som är så konstigt? En oddssättare gör ju just det! Odds är ingen exakt vetenskap utan en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet! Till skillnad från Roulette eller Black Jack där man på förhand kan se att det inte finns "värde" då återbetalningsprocenten alltid understiger 100%. Man är alltså förlorare där i långa loppet oavsett.

På sportspel kan man bara vinna om ens värdering av ett spelobjekt är närmare sannolikheten än den som sätter oddset. Nu pratar vi long term! 95% av spelarkåren förstår inte matematiken, uppenbarligen tillhör du dem!
Sen när spelar man mot huset? Man spelar mot marknaden förutom öppningsodds i stort sett. Du behöver inte någonstans vara bättre påläst och kunna mer än en oddssättare. Det man behöver är att vara bättre på att värdera än sina marknadskamrater och utnyttja deras okunskap till sin egen vinning.

Alla får det att låta som att det svåraste i livet är att gå plus på sportinvestering. Det är det inte om man har alla hästar hemma. Räcker med att Sven i Tumba har för mycket cash och är speltorsk och går in med 3k på några matcher i Superettan ett par dagar före kickoff utan att ha kunskap så kommer det uppstå galna värden. Gör det hela tiden...
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:19   #30
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Hur stor utopi bubblan är kan ju bara en uppföljning svara på

Att hitta egna läckor och systematiska fel i en uppföljning kräver ju också man bokför %:en helst så nära som möjligt än med 10 stegs nogrannhet.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:27   #31
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Hur stor utopi bubblan är kan ju bara en uppföljning svara på

Att hitta egna läckor och systematiska fel i en uppföljning kräver ju också man bokför %:en helst så nära som möjligt än med 10 stegs nogrannhet.
Man kan hitta felaktiga värderingar rätt lätt om man analyserar annan statistik också.

Låter som att framgång endast kan uppnås genom att man sätter sina egna procent på korrekt värde. Det är nog en felaktig beskrivning av verkligheten.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:32   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Problemet är att folk som tror sig sitta på nära exakta odds lever i en utopi så långt från sanningen. Oavsett hur modeller ser ut, oavsett hur mycket du kan själv, så kommer du ytterst sällan hitta rätt på procenten.

Man måste vara realist. Det är lättare att bedöma om ett spel har värde eller ej, än att bedöma hur mycket värde ett spel har i säg en sexgradig skala.

Att man får bättre tillväxt med Kelly kan vara sant i teorin och i en perfekt värld. Men faktum är att variansen blir högre med ett system där du viktar dina insatser än med ett system där insatserna är relativt jämna. Och varians kan döda en, det är ett som är säkert. Ju mindre varians, desto bättre, är nog en melodi många håller med om.

Tillägg: (Detta blir teoretiskt, men så blir det när du beskriver ett system utifrån ett teoretiskt perspektiv). Säg att du enbart klickar värdespel. Men utifrån din syn så maximerar du din tillväxt genom att vikta insatsen utifrån värde, right? Skit i Kelly och säg att du utifrån förmodat värde viktar din insats från 1% av rullen/spel till 3%. Alla dina spel är som sagt värde. Det du gör när du på förmodade låga värden viktar ner din insats är att du förlorar tillväxt. Du förlorar tillväxt som bara fan. Istället, i denna perfekta teoretiska värld, borde du givetvis ha samma insats på varje spel, dvs maxspela (3%) varje EV+-spel för att uppnå så hög tillväxt som möjligt. Är jag fel ute? En uppriktig frågan.
Blev väldigt off-topic det här men svarar ändå. Det är väl löjligt uppenbart att du gör bättre pengar om du lägger hårdare insats på spel där oddset är bättre. Istället för att prata viktning av insats kan vi lika gärna prata om att lägga spel eller avstå spel. Det är också en viktning. Exempelvis:
-är min värdering att det korrekta oddset är 1,50 och får 2,00 avstår jag spel
-är min värdering att det korrekta oddset är 1,50 och får 2,50 spelar jag

Spelar jag båda dessa med fast insats går jag ju plus, men om jag spelar båda med viktad insats till fördel för det vad som ger 2,50 går jag ju mer plus. Och om jag gör som beskrivet i exemplet och låter bli det lägre oddset och lägger hela summan på 2,50-vadet blir resultatet allra bäst.

Allt ovanstående givetvis förutsatt att man inte lägger insatser som är så stora att variansen gör att man gular (gäller oavsett om man spelar på högoddsare eller inte).

Om man ska gå åter till grundfrågan så är det väl fullständigt självklart att man ska lägga en så detaljerad chansvärdering som möjligt? Sorterar man alla odds som EV+ eller EV- så lägger man ju ribban ganska lågt och med ett så svepande tankesätt tror jag man är helt chanslös på att bli långsiktigt framgångsrik inom spelgebitet. Faktiskt brukar jag ibland värdera spelare jag möter utifrån detta. Hör jag någon säga "det där till 3ggr pengarna, det är bra!" så frågar jag helt enkelt om vad de skulle säga om 2,5ggr. Och sen om 2ggr. Om någon däremot säger "det där till 3ggr pengarna är bra, finns värde på allt över 2ggr" så vet man ju att chansen är mycket större att den personen bemödat sig att resonera lite längre runt det hela.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2014-07-23 klockan 23:34.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:33   #33
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Problemet är att folk som tror sig sitta på nära exakta odds lever i en utopi så långt från sanningen. Oavsett hur modeller ser ut, oavsett hur mycket du kan själv, så kommer du ytterst sällan hitta rätt på procenten.

Man måste vara realist. Det är lättare att bedöma om ett spel har värde eller ej, än att bedöma hur mycket värde ett spel har i säg en sexgradig skala.

Att man får bättre tillväxt med Kelly kan vara sant i teorin och i en perfekt värld. Men faktum är att variansen blir högre med ett system där du viktar dina insatser än med ett system där insatserna är relativt jämna. Och varians kan döda en, det är ett som är säkert. Ju mindre varians, desto bättre, är nog en melodi många håller med om.

Tillägg: (Detta blir teoretiskt, men så blir det när du beskriver ett system utifrån ett teoretiskt perspektiv). Säg att du enbart klickar värdespel. Men utifrån din syn så maximerar du din tillväxt genom att vikta insatsen utifrån värde, right? Skit i Kelly och säg att du utifrån förmodat värde viktar din insats från 1% av rullen/spel till 3%. Alla dina spel är som sagt värde. Det du gör när du på förmodade låga värden viktar ner din insats är att du förlorar tillväxt. Du förlorar tillväxt som bara fan. Istället, i denna perfekta teoretiska värld, borde du givetvis ha samma insats på varje spel, dvs maxspela (3%) varje EV+-spel för att uppnå så hög tillväxt som möjligt. Är jag fel ute? En uppriktig frågan.
Ja, du är fel ute, uppriktigt svar. Jag kan utveckla om du vill
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:36   #34
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, du är fel ute, uppriktigt svar. Jag kan utveckla om du vill
Utveckla
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:38   #35
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Man kan hitta felaktiga värderingar rätt lätt om man analyserar annan statistik också.

Låter som att framgång endast kan uppnås genom att man sätter sina egna procent på korrekt värde. Det är nog en felaktig beskrivning av verkligheten.
Säkert kan man det, men egen bedöming kontra slutresultat i längden låter som det mest smärtfria som inte sliter ut hjärnan för mycket.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:40   #36
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Blev väldigt off-topic det här men svarar ändå. Det är väl löjligt uppenbart att du gör bättre pengar om du lägger hårdare insats på spel där oddset är bättre. Istället för att prata viktning av insats kan vi lika gärna prata om att lägga spel eller avstå spel. Det är också en viktning. Exempelvis:
-är min värdering att det korrekta oddset är 1,50 och får 2,00 avstår jag spel
-är min värdering att det korrekta oddset är 1,50 och får 2,50 spelar jag

Spelar jag båda dessa med fast insats går jag ju plus, men om jag spelar båda med viktad insats till fördel för det vad som ger 2,50 går jag ju mer plus. Och om jag gör som beskrivet i exemplet och låter bli det lägre oddset och lägger hela summan på 2,50-vadet blir resultatet allra bäst.

Allt ovanstående givetvis förutsatt att man inte lägger insatser som är så stora att variansen gör att man gular (gäller oavsett om man spelar på högoddsare eller inte).

Om man ska gå åter till grundfrågan så är det väl fullständigt självklart att man ska lägga en så detaljerad chansvärdering som möjligt? Sorterar man alla odds som EV+ eller EV- så lägger man ju ribban ganska lågt och med ett så svepande tankesätt tror jag man är helt chanslös på att bli långsiktigt framgångsrik inom spelgebitet. Faktiskt brukar jag ibland värdera spelare jag möter utifrån detta. Hör jag någon säga "det där till 3ggr pengarna, det är bra!" så frågar jag helt enkelt om vad de skulle säga om 2,5ggr. Och sen om 2ggr. Om någon däremot säger "det där till 3ggr pengarna är bra, finns värde på allt över 2ggr" så vet man ju att chansen är mycket större att den personen bemödat sig att resonera lite längre runt det hela.
Det fetstilta

Du tror alltså att du vinner i längden på att avstå kopiöst värde i ett spel enkom pga ett annat spel är har superkopiöst värde? Är det förmodat värde spelar man.

Spelar du 3% på ena spelet och 2% på det med lägre värde istället för att spela 3+3 så minskar du din tillväxt long term också. Allt annat är tvärtemot rimlighetens natur.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 23:55   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Det fetstilta

Du tror alltså att du vinner i längden på att avstå kopiöst värde i ett spel enkom pga ett annat spel är har superkopiöst värde? Är det förmodat värde spelar man.

Spelar du 3% på ena spelet och 2% på det med lägre värde istället för att spela 3+3 så minskar du din tillväxt long term också. Allt annat är tvärtemot rimlighetens natur.
Ta med det diskussionen började med i beräkningen så ramlar nog hela polletten ner. Avgör du att sannolikheten för en händelse är 50% (odds 2,00) så finns det ju givetvis en risk att du har felvärderat. Din värdering är naturligtvis nästan aldrig på pricken, och är den så långt åt skogen att den faktiska sannolikheten är säg 25% (för att ta ett runt och bra tal) slänger du pengar i sjön genom alla lir som ger mindre än 4ggr pengarna. Då givetvis bättre att avstå spel du bedömer ha marginella värden och lägga pengarna på de odds man med större sannolikhet kan säga har värde.

Lämnar inga fler inlägg i den här diskussionen nu, känner att jag inte kan förklara det bättre.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:05   #38
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ta med det diskussionen började med i beräkningen så ramlar nog hela polletten ner. Avgör du att sannolikheten för en händelse är 50% (odds 2,00) så finns det ju givetvis en risk att du har felvärderat. Din värdering är naturligtvis nästan aldrig på pricken, och är den så långt åt skogen att den faktiska sannolikheten är säg 25% (för att ta ett runt och bra tal) slänger du pengar i sjön genom alla lir som ger mindre än 4ggr pengarna. Då givetvis bättre att avstå spel du bedömer ha marginella värden och lägga pengarna på de odds man med större sannolikhet kan säga har värde.

Lämnar inga fler inlägg i den här diskussionen nu, känner att jag inte kan förklara det bättre.
Du har nog missuppfattat vad jag menat. Finns alltid utrymme för ens värdering är felaktig men ska du kunna lägga några som helst spel får man gå efter sin egen värdering och hoppas den ligger så nära sanningen som möjligt.

Ditt exempel är urlöjligt då en vinnande spelare givetvis har rätt oftare än fel och nog aldrig har så fel på sannolikheten.

Det jag vänder mig emot är det att folk på riktigt verkar tro att de ska få fram den faktiska exakta sannolikheten för ett visst utfall.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:05   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Du har nog missuppfattat vad jag menat. Finns alltid utrymme för ens värdering är felaktig men ska du kunna lägga några som helst spel får man gå efter sin egen värdering och hoppas den ligger så nära sanningen som möjligt.

Ditt exempel är urlöjligt då en vinnande spelare givetvis har rätt oftare än fel och nog aldrig har så fel på sannolikheten.

Det jag vänder mig emot är det att folk på riktigt verkar tro att de ska få fram den faktiska exakta sannolikheten för ett visst utfall.
Men hur svårt ska det vara att läsa det man skriver och lägga en sekunds eftertanke istället för att leta fel? Mitt exempel hade grova siffror för att illustrera min poäng. Även spelare som är väldigt bra på att värdera odds har självklart en felmarginal, även om den är mindre än för andra. Är du inte jävligt vass gör du nog jävligt rätt i att avstå spel på odds som ligger nära din värdering, annars lär du ju gula om du inte prickar en massa spel som har stort övervärde som väger upp de där felbesluten. Läs det där två gånger och ta med dig det i ryggsäcken. Helt gratis råd som du kommer spara pengar på.

Folk som sitter och tror på att deras tvådecimals-värdering de gjort är en absolut sanning håller jag med om att de är korkade, men jag tror inte speciellt många resonerar så. Du får fråga dem om du är osäker.

Fortsatt väldigt off-topic det här, lämpar sig nog bättre i tänkarhörnan-delen av forumet. God natt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2014-07-24 klockan 00:17.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:21   #40
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Men hur svårt ska det vara att läsa det man skriver och lägga en sekunds eftertanke istället för att leta fel? Mitt exempel hade grova siffror för att illustrera min poäng. Även spelare som är väldigt bra på att värdera odds har självklart en felmarginal, även om den är mindre än för andra. Är du inte jävligt vass gör du nog jävligt rätt i att avstå spel på odds som ligger nära din värdering, annars lär du ju gula om du inte prickar en massa spel som har stort övervärde som väger upp de där felbesluten. Läs det där två gånger och ta med dig det i ryggsäcken. Helt gratis råd som du kommer spara pengar på.

Folk som sitter och tror på att deras tvådecimals-värdering de gjort är en absolut sanning håller jag med om att de är korkade, men jag tror inte speciellt många resonerar så. Du får fråga dem om du är osäker.

Fortsatt väldigt off-topic det här, lämpar sig nog bättre i tänkarhörnan-delen av forumet. God natt.
Yes yes, sov sött, inget hetsande innan sömn. Vi är i ett off-topic-forum så om tråden glider in i off-topic-mode ett tag bör inte vara något problem.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:21   #41
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Det är väl ingen som säger det är den exakta sannolikheten fast man så skulle skriva ut 10 decimaler? Som cc redan skrev är de ju en högst subjektiv bedömning.

Ontopic så anser jag man ska räkna procent när man bettar för att odds = procent och därmed bör förslaget om %-postande förklaras ogiltigt som förbjuden åsikt. Snarare skall det göras till regel att % måste finnas med i varje rek på forumet, med texten som valfri del.



Spoiler:
En liten nattnöt innan värmen tar mig

Säg du hittar 60 objekt med värde i, spelar 3,33% av kassan / objekt normalt.

a) du satsar 3,33% / objekt på 30 objekt valda på måfå
b) du satsar 3,33% / objekt på den bättre EV++ halvan av dessa 60 spel
c) du satsar 1,67% / objekt på för att kunna spela samtliga 60 objekt

I samtliga fall har du omsatt din kassa en gång, vilken ger bäst avkastning i långa loppet?
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-07-24 klockan 00:43.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:36   #42
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

On Topic:

Jag har många förbjudna åsikter som jag drar mig för att skylta med i offentligheten.

Skatt är stöld
Fri invandring och välfärd är omöjliga att kombinera
Religion är ren ondska och gör världen brutalare, osäkrare, sämre
Yttrandefriheten i Sve är undermålig iom allt för lättvindiga åtal och domar mot HMF och förtal
Alla människor är inte lika mycket värda
Män och kvinnor är olika, inget kön bättre än det andra dock
Generaliseringar är sunt och har varit/är viktigt för att överleva
Hat är sunt
De rika får Sverige att gå runt och ska hyllas, ej föraktas
Fattiga länder har sig själva att skylla för att vara just fattiga
Hatar ord som feminism, struktur, antirasism, genus, hen, förtryck


Sist men inte minst tror jag att det är en fördel om man själv får betraktas som ansvarig för sina handlingar och inte skylla på strukturer, andra personer, eller pappa staten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melvin (+5), SilentRebel (+10)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 00:47   #43
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Det är väl ingen som säger det är den exakta sannolikheten fast man så skulle skriva ut 10 decimaler? Som cc redan skrev är de ju en högst subjektiv bedömning.



En liten nattnöt innan värmen tar mig

Säg du hittar 60 objekt med värde i, spelar 3,33% av kassan / objekt normalt.

a) du satsar 3,33% / objekt på 30 objekt valda på måfå
b) du satsar 3,33% / objekt på den bättre EV++ halvan av dessa 60 spel
c) du satsar 1,67% / objekt på för att kunna spela samtliga 60 objekt

I samtliga fall har du omsatt din kassa en gång, vilken ger bäst avkastning i långa loppet?
Hela detta tankeexperiment är totalt irrelevant. Ytterst få har hela rullen i "gungning" samtidigt. Men svaret är givetvis b. Men irrelevant, då du gör ett exempel som inte mäter det vi vill mäta.

Förövrigt har jag just förklarat det ofta svåra - just att urskilja 5% värde mot 4% värde och därmed vikta korrekt. Detta är teoretiskt, men nu lever vi i en verklighet där allt blir lite svårare.

Ett annat exempel:
Du hittar 10 spel med förmodat värde. För att undvika risk för gulning har du bestämt att 4% av kassan är max vad du stoppar in i ett spel om inget exceptionellt uppkommer. Hur gör du då för att maximera din vinst long term om dina 10 spelobjekt har 1, respektive 2,3,4,5,6,7,8,9,10% värde. Viktar du din insats a la Kelly eller kör du 4%/spel på alla spel? Sedan frågar du dig hur mycket mer du vinner via att spela flat gentemot Kelly. Svaret finns framför dina ögon.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 01:23   #44
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

jaja. för trött nu, dåligt exempel men lät som om ev inte spelar nån roll, ville bara visa att det finns andra saker som spelar in också kassans omsättningshastighet är ändå viktigt, så varför inte mata in om man hittar.

hur som helst 4 är oftare på negativa sidan än vad 5 hur svårt det än är, ser dock inge orsak i att skippa notera sina % bara för att det är svårt

snarare tvärtom
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-07-24 klockan 01:28.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 01:35   #45
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Vad är det som är så konstigt? En oddssättare gör ju just det! Odds är ingen exakt vetenskap utan en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet! Till skillnad från Roulette eller Black Jack där man på förhand kan se att det inte finns "värde" då återbetalningsprocenten alltid understiger 100%. Man är alltså förlorare där i långa loppet oavsett.

På sportspel kan man bara vinna om ens värdering av ett spelobjekt är närmare sannolikheten än den som sätter oddset. Nu pratar vi long term! 95% av spelarkåren förstår inte matematiken, uppenbarligen tillhör du dem!
Du säger det själv ju, odds är ingen exakt vetenskap utan en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet.

Som sagt, det är en SUBJEKTIV uppfattning. Varför tror sig då alla självutnämnda experter att just deras SUBJEKTIVA uppfattning skulle vara det korrekta och något slags exakt vetenskap?

Här på detta forum tycks ju var och varannan vara expert just på att hitta dessa överodds. Trots det så annonserar spelbolag här, jag får inte riktigt ihop den ekvationen. Ladbrokes är månadens sponsor, varför? De vill väl knappast ha en massa kunder som är duktiga på att hitta deras överodds, för det innebär ju att de förlorar på det och som vi vet så ägnar sig inte spelbolagen åt någon välgörenhet direkt...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 01:58   #46
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Du säger det själv ju, odds är ingen exakt vetenskap utan en subjektiv uppfattning om ett utfalls sannolikhet.

Som sagt, det är en SUBJEKTIV uppfattning. Varför tror sig då alla självutnämnda experter att just deras SUBJEKTIVA uppfattning skulle vara det korrekta och något slags exakt vetenskap?

Här på detta forum tycks ju var och varannan vara expert just på att hitta dessa överodds. Trots det så annonserar spelbolag här, jag får inte riktigt ihop den ekvationen. Ladbrokes är månadens sponsor, varför? De vill väl knappast ha en massa kunder som är duktiga på att hitta deras överodds, för det innebär ju att de förlorar på det och som vi vet så ägnar sig inte spelbolagen åt någon välgörenhet direkt...
Om jag gör min egen bedömning och kommer fram till en viss sannolikhet, och den inte stämmer överens med de odds som finns på spelbolagen, litar jag på mig själv, som förmodligen alla andra spelare också gör. Om jag har rätt eller inte får resultaten utvisa.

Majoriteten av de som hänger här är förmodligen inte så seriösa med sitt spelande, det är nog därför spelbolagen väljer att annonsera även här.

Förstår inte riktigt vad du vill få fram, ska alla sluta med betting? Varför spelar du själv?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 02:07   #47
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Om jag gör min egen bedömning och kommer fram till en viss sannolikhet, och den inte stämmer överens med de odds som finns på spelbolagen, litar jag på mig själv, som förmodligen alla andra spelare också gör. Om jag har rätt eller inte får resultaten utvisa.

Majoriteten av de som hänger här är förmodligen inte så seriösa med sitt spelande, det är nog därför spelbolagen väljer att annonsera även här.

Förstår inte riktigt vad du vill få fram, ska alla sluta med betting? Varför spelar du själv?
Nej alla ska inte sluta spela, däremot ska de sluta tro att just deras värderingar är de korrekta. Inte för min skull, utan för deras egen skull...

Jag spelar på casinot, för nöjes skull. När det gäller betting så ägnar jag mig åt garanterade vinster, sk surebets. Varför ska jag riskera något när jag kan låta spelbolagen ta all risk istället?
Branschen är ändå ett stort jäkla skämt där bolagen inte vågar stå för sina odds utan sänker de i parti och minut och limiterar folk dessutom.
Tänk om casinot skulle få för sig att sänka oddset på rött bara för att alla vid bordet råkar satsa just på rött. Kommer inte på fråga och så skulle det förstås också vara inom betting. Visst skulle de gå minus på enskilda matcher men i längden, om deras oddssättare var duktiga, skulle de tjäna på detta.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 06:34   #48
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Nej alla ska inte sluta spela, däremot ska de sluta tro att just deras värderingar är de korrekta. Inte för min skull, utan för deras egen skull...

Jag spelar på casinot, för nöjes skull. När det gäller betting så ägnar jag mig åt garanterade vinster, sk surebets. Varför ska jag riskera något när jag kan låta spelbolagen ta all risk istället?
Branschen är ändå ett stort jäkla skämt där bolagen inte vågar stå för sina odds utan sänker de i parti och minut och limiterar folk dessutom.
Tänk om casinot skulle få för sig att sänka oddset på rött bara för att alla vid bordet råkar satsa just på rött. Kommer inte på fråga och så skulle det förstås också vara inom betting. Visst skulle de gå minus på enskilda matcher men i längden, om deras oddssättare var duktiga, skulle de tjäna på detta.
Det finns ju risker med "sure bets" med. Eller har du aldrig råkat ut för sänkta odds och nekade spel när du ska "sure betta"?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+5)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 10:00   #49
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Nej alla ska inte sluta spela, däremot ska de sluta tro att just deras värderingar är de korrekta. Inte för min skull, utan för deras egen skull...
Klart man tror sin egen bedöming är korrekt, vad är poängen annars?

Fick jag välja så tvingade jag alla att presenetera en %-bedöming i sina rekar
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 11:15   #50
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Jag gillar den diskussion som uppstått här. Jag har tidigare trott att användarna på sharps är ett släkte skiljt från andra, säg folk på RoK eller flashback. De andra spelar på det som de tror händer. Man spelar på AIK för att man tror att AIK kommer vinna.
Jag har däremot tänkt mig att det som skiljer användarna på sharps från de andra är att folk här även gör en bedömning av huruvida oddset är korrekt eller inte. Alltså försöker identifiera överodds. Nu har det visat sig finna en del varianter även här.

Det där med att man ska sluta tro på sina egna värderingar, det får jag inte ihop. Det enda vettiga man kan göra är väl ändå att försöka bli bra på att identifiera överodds, och sedan - för allt i världen - TRO på sin värdering. Sedan om man gör det matematiskt eller försöker uppsaktta ett vettigt odds i huvudet, det är en annan femma.

Och surebets tänker jag inte kommentera (mer än så).
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 12:44   #51
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Det finns ju risker med "sure bets" med. Eller har du aldrig råkat ut för sänkta odds och nekade spel när du ska "sure betta"?
Jag har råkat ut för ännu mer bisarra saker än så, men vill inte utveckla mer för då outar jag mig själv. Så visst, det är inte helt riskfritt och visst har jag fått mina smällar men resultatet över åren är jag hur nöjd som helst med...


Att sen vissa självutnämnda spelexperter ser ner på sådana som mig har jag inga problem med, jag skrattar hela vägen till banken.

Bör förresten tillägga att jag hittar mina surebets själv, använder inte Oddsportal och dylikt då de ändå inte lyckas hitta guldkornen.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:15   #52
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Jag har råkat ut för ännu mer bisarra saker än så, men vill inte utveckla mer för då outar jag mig själv. Så visst, det är inte helt riskfritt och visst har jag fått mina smällar men resultatet över åren är jag hur nöjd som helst med...


Att sen vissa självutnämnda spelexperter ser ner på sådana som mig har jag inga problem med, jag skrattar hela vägen till banken.

Bör förresten tillägga att jag hittar mina surebets själv, använder inte Oddsportal och dylikt då de ändå inte lyckas hitta guldkornen.
Hittar dem själv? Kan du utveckla det? Hur går du tillväga då? Måste vara ett jäkla jobb att sköta allt manuellt.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:20   #53
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2209
Standard

Kör ni i natt med?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+1), Rehn108 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:34   #54
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Hittar dem själv? Kan du utveckla det? Hur går du tillväga då? Måste vara ett jäkla jobb att sköta allt manuellt.
Jag vet exakt vilka marknader jag ska leta på, som t. ex nu under fotbolls-VM.
Tyvärr råkade jag vinna nästan allt hos ett och samma bolag varpå jag blev limiterad...

Måhända är jag dum i huvudet men hade jag varit bookmaker så hade jag givetvis velat att folk spelar till de odds jag sätter. Skulle jag börja gå med förlust så skulle jag se över min egen oddssättning istället för att straffa mina kunder. Men som sagt, jag är väl bara korkad jag...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:38   #55
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg


Att sen vissa självutnämnda spelexperter ser ner på sådana som mig har jag inga problem med, jag skrattar hela vägen till banken.

Genom surebets?

Brukar resultera i att de voidar spel,man blir limiterad, oddsen ändras och i bästa fall lyckas man göra ngn hundralapp max.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:47   #56
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Genom surebets?

Brukar resultera i att de voidar spel,man blir limiterad, oddsen ändras och i bästa fall lyckas man göra ngn hundralapp max.
Drygt 25000 kr plus endast under fotbolls-VM, så det är inga hundralappar vi snackar om. Hade varit ännu mer om jag inte blev limiterad.
Och det var ändå inga fantasisummor jag satsade, utan runt 10000-15000 kr per match...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 14:28   #57
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Drygt 25000 kr plus endast under fotbolls-VM, så det är inga hundralappar vi snackar om. Hade varit ännu mer om jag inte blev limiterad.
Och det var ändå inga fantasisummor jag satsade, utan runt 10000-15000 kr per match...
Satsade du 10.000 - 15.000:- per match och slutade på 25.000:- plus?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 14:34   #58
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Drygt 25000 kr plus endast under fotbolls-VM, så det är inga hundralappar vi snackar om. Hade varit ännu mer om jag inte blev limiterad.
Och det var ändå inga fantasisummor jag satsade, utan runt 10000-15000 kr per match...
Jag kanske drömmer. Men har du det lysande svängrummet att spela för dvs 10-15.000:- då borde du försöka lära dig att tippa på trav, eller iaf rygga några som tippar på trav. Då hade du kanske haft 100.000:- plus.

Men jag vet inte skillnaden i sportsbetting (om det heter så) och trav. Har endast försökt att lära mig travet.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 14:53   #59
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Satsade du 10.000 - 15.000:- per match och slutade på 25.000:- plus?
Mellan 10000-17000 kr för att vara exakt, och jag slutade på lite drygt 25000 kr netto på första halvan av fotbolls-VM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:09   #60
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Mellan 10000-17000 kr för att vara exakt, och jag slutade på lite drygt 25000 kr netto på första halvan av fotbolls-VM.
Vill inte på något sätt klanka ned på din vinst, det är bra pengar!
Men kika på travet är mit råd, och spela tvilling utan U-häst ''om du har råd'' och framförallt spela på platsodds.

Kolla in spelarservice på sidan och kolla vilka hästar som rankas högst och utgå ifrån dem. Vill inte styra in dig på något här men just saying.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:29   #61
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Vill inte på något sätt klanka ned på din vinst, det är bra pengar!
Men kika på travet är mit råd, och spela tvilling utan U-häst ''om du har råd'' och framförallt spela på platsodds.

Kolla in spelarservice på sidan och kolla vilka hästar som rankas högst och utgå ifrån dem. Vill inte styra in dig på något här men just saying.
Travet är för mig helt ointressant främst pga att det saknas fasta odds.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:30   #62
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lumiere Visa inlägg
Travet är för mig helt ointressant främst pga att det saknas fasta odds.
Hört talas om nätbolag?
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:33   #63
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hört talas om nätbolag?
Migge, spelar du bara på travet eller kör du spel på fasta odds på andra former av sport?
Isåfall vilket drar du in mest på?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:38   #64
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

[QUOTE=Migge;359122]Hört talas om nätbolag? [/QUOTE

Nej, jag litar bara på Svenska spel och deras SUNDA spel...

Vilka nätbolag har fasta odds på travet då?
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 15:42   #65
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

[QUOTE=Lumiere;359127]
Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hört talas om nätbolag? [/QUOTE

Nej, jag litar bara på Svenska spel och deras SUNDA spel...

Vilka nätbolag har fasta odds på travet då?
De flesta tror jag, Unibet iallafall.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 16:10   #66
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3625
Standard

[QUOTE=Lumiere;359127]
Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hört talas om nätbolag? [/QUOTE

Vilka nätbolag har fasta odds på travet då?
Unibet, bet365, Expekt, NordicBet...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 16:13   #67
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Migge, spelar du bara på travet eller kör du spel på fasta odds på andra former av sport?
Isåfall vilket drar du in mest på?
Spelar mest på fotboll som typ Ö/U 2,5 mål med ett helt ok resultat...

Lirar även en del på travet, föredrar V/P men fokus ligger mest på fotboll som sagt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 20:31   #68
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

On topic;

Jag avskyr invandring. Vår familj betalade inte 8 miljoner SEK för en bostadsrätt på Kungsholmen för att få hundratals förortsjallas hängandes utanför porten. http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Vi bor precis vid vattnet (40 meter till vattnet ifrån porten) och det är inte en enda svensk som hänger här. Stället är proppfullt med förortsgäng, vattenpipor, droger. En vän till familjen som var på besök uttryckte sig "oj, såg ut som Eritrea där nere" (Hon åsyftade både folket och nedskräpningen).

Polisen beskriver det som om att området har blivit ett problemområde (inte de boende, utan besökarna) i form av bråk, kriminalitet, droger, felparkeringar, fylla. Dessutom så hyr folk vattenskotrar och åker in med dom hit och gasar runt längs strandkanten dagarna i ända för att "fläsha", typiskt förortsbeteende. På kvällarna kör förortsgangsters hit sina ferraris och annat skit som de står och burnar med/kör streetrace utanför porten. Folk kissar även mot husväggarna/mellan bilarna (det finns inga offentliga toaletter).

Det värsta är nedskräpningen. Det ser så jävla illa ut. Invandrarna skiter fullständigt i att ta med sig sitt skräp när de åker hem till sina förorter på nätterna härifrån. Ser ungefär ut som ett festivalområde.

Många boende i området sitter skitarga med nävarna knutna i fickorna. Många arga samtal, många arga insändare till Kungsholmens lokaltidning men inget händer. Blir värre och värre. Mångkulturen går inte ens längre att undkomma i de mest rika områdena. Är väl i princip Djursholm och dylikt som är skonat.

Önskar så innerligt att polisen kunde börja terrorisera dom med visitationer och annat så att stället fick dåligt rykte i förorten.

Nä. Nu blir det ännu en arg insändare till lokaltidningen på typiskt svenskt manér.


Fuck you mångkultur.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-24 klockan 21:24.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 21:18   #69
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Jag förstår dig till hundra procent. Men hur har man råd med en Ferrari om man är en förortsunge?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 21:23   #70
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
On topic;

Jag avskyr invandring. Vår familj betalade inte 8 miljoner SEK för en bostadsrätt på Kungsholmen för att få hundratals förortsjallas hängandes utanför porten.

Vi bor precis vid vattnet (40 meter till vattnet ifrån porten) och det är inte en enda svensk som hänger här. Stället är proppfullt med förortsgäng, vattenpipor, droger. En vän till familjen som var på besök uttryckte sig "oj, såg ut som Eritrea där nere" (Hon åsyftade både folket och nedskräpningen).

Polisen beskriver det som om att området har blivit ett problemområde (inte de boende, utan besökarna) i form av bråk, kriminalitet, droger, felparkeringar, fylla. Dessutom så hyr folk vattenskotrar och åker in med dom hit och gasar runt längs strandkanten dagarna i ända för att "fläsha", typiskt förortsbeteende. På kvällarna kör förortsgangsters hit sina ferraris och annat skit som de står och burnar med/kör streetrace utanför porten. Folk kissar även mot husväggarna/mellan bilarna (det finns inga offentliga toaletter).

Det värsta är nedskräpningen. Det ser så jävla illa ut. Invandrarna skiter fullständigt i att ta med sig sitt skräp när de åker hem till sina förorter på nätterna härifrån. Ser ungefär ut som ett festivalområde.

Många boende i området sitter skitarga med nävarna knutna i fickorna. Många arga samtal, många arga insändare till Kungsholmens lokaltidning men inget händer. Blir värre och värre. Mångkulturen går inte ens längre att undkomma i de mest rika områdena. Är väl i princip Djursholm och dylikt som är skonat.

Önskar så innerligt att polisen kunde börja terrorisera dom med visitationer och annat så att stället fick dåligt rykte i förorten.

Nä. Nu blir det ännu en arg insändare till lokaltidningen på typiskt svenskt manér.


Fuck you mångkultur.
Låter som att du snarare avskyr drägg. Byt ut "invandrare" mot "raggare" och du hade låtit som random svensson på 70-talet.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 21:25   #71
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Jag förstår dig till hundra procent. Men hur har man råd med en Ferrari om man är en förortsunge?
Kriminella. Polisen beskriver i artikeln jag länkade ovan att det har blivit en hotspot för kriminella. Med kriminella så är det inte Benke Kofot eller Uffe Pistol som åsyftas, utan Hassan Kamphund och Ali Aggro.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 21:26   #72
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorba Visa inlägg
Låter som att du snarare avskyr drägg. Byt ut "invandrare" mot "raggare" och du hade låtit som random svensson på 70-talet.
Det är sant, det sorgliga är bara att nästan alla drägg jag stöter på är invandrare. Låter dubbelmoraliskt när det kommer ifrån en person som bara haft invandrartjejer, men invandrarkillarna ifrån Mellanöstern och Afrika är ta mig fan hopplösa. Det är deras kultur det är fel på helt enkelt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 22:27   #73
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...-mot-big-slap/

Vänstern strikes again.
Tro fan att man går på en festival med så bra artister som möjligt. Inte fan bryr jag mig om det är en kvinna eller man.
Kan inte någon banka lite vett i skallen på dessa tomtar...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 07:18   #74
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
On topic;

Jag avskyr invandring. Vår familj betalade inte 8 miljoner SEK för en bostadsrätt på Kungsholmen för att få hundratals förortsjallas hängandes utanför porten. http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Vi bor precis vid vattnet (40 meter till vattnet ifrån porten) och det är inte en enda svensk som hänger här. Stället är proppfullt med förortsgäng, vattenpipor, droger. En vän till familjen som var på besök uttryckte sig "oj, såg ut som Eritrea där nere" (Hon åsyftade både folket och nedskräpningen).

Polisen beskriver det som om att området har blivit ett problemområde (inte de boende, utan besökarna) i form av bråk, kriminalitet, droger, felparkeringar, fylla. Dessutom så hyr folk vattenskotrar och åker in med dom hit och gasar runt längs strandkanten dagarna i ända för att "fläsha", typiskt förortsbeteende. På kvällarna kör förortsgangsters hit sina ferraris och annat skit som de står och burnar med/kör streetrace utanför porten. Folk kissar även mot husväggarna/mellan bilarna (det finns inga offentliga toaletter).

Det värsta är nedskräpningen. Det ser så jävla illa ut. Invandrarna skiter fullständigt i att ta med sig sitt skräp när de åker hem till sina förorter på nätterna härifrån. Ser ungefär ut som ett festivalområde.

Många boende i området sitter skitarga med nävarna knutna i fickorna. Många arga samtal, många arga insändare till Kungsholmens lokaltidning men inget händer. Blir värre och värre. Mångkulturen går inte ens längre att undkomma i de mest rika områdena. Är väl i princip Djursholm och dylikt som är skonat.

Önskar så innerligt att polisen kunde börja terrorisera dom med visitationer och annat så att stället fick dåligt rykte i förorten.

Nä. Nu blir det ännu en arg insändare till lokaltidningen på typiskt svenskt manér.


Fuck you mångkultur.
Bor i samma område och kan inte annat än att hålla med. Nu under sommaren vägrar jag sätta min fot nere vid vattnet där kreti och pleti hänger. Nästa år ska jag se till att hålla mig borta Jun-Aug. Orkar inte se eländet. När flyttlasset gick för tre år sedan såg jag fram emot att kunna njuta av strandpromenaden. Naivt...
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 09:44   #75
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Kom över bron vetja. Jag brukar driva runt på södra delarna av Söder för att hitta lugna ställen. Framför allt Tantoberget är orimligt lugnt för att vara så pass fin utsikt.

Inte så mycket vatten på berget dock...

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-25 klockan 09:49.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 10:04   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
On topic;

Jag avskyr invandring. Vår familj betalade inte 8 miljoner SEK för en bostadsrätt på Kungsholmen för att få hundratals förortsjallas hängandes utanför porten. http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Vi bor precis vid vattnet (40 meter till vattnet ifrån porten) och det är inte en enda svensk som hänger här. Stället är proppfullt med förortsgäng, vattenpipor, droger. En vän till familjen som var på besök uttryckte sig "oj, såg ut som Eritrea där nere" (Hon åsyftade både folket och nedskräpningen).

Polisen beskriver det som om att området har blivit ett problemområde (inte de boende, utan besökarna) i form av bråk, kriminalitet, droger, felparkeringar, fylla. Dessutom så hyr folk vattenskotrar och åker in med dom hit och gasar runt längs strandkanten dagarna i ända för att "fläsha", typiskt förortsbeteende. På kvällarna kör förortsgangsters hit sina ferraris och annat skit som de står och burnar med/kör streetrace utanför porten. Folk kissar även mot husväggarna/mellan bilarna (det finns inga offentliga toaletter).

Det värsta är nedskräpningen. Det ser så jävla illa ut. Invandrarna skiter fullständigt i att ta med sig sitt skräp när de åker hem till sina förorter på nätterna härifrån. Ser ungefär ut som ett festivalområde.

Många boende i området sitter skitarga med nävarna knutna i fickorna. Många arga samtal, många arga insändare till Kungsholmens lokaltidning men inget händer. Blir värre och värre. Mångkulturen går inte ens längre att undkomma i de mest rika områdena. Är väl i princip Djursholm och dylikt som är skonat.

Önskar så innerligt att polisen kunde börja terrorisera dom med visitationer och annat så att stället fick dåligt rykte i förorten.

Nä. Nu blir det ännu en arg insändare till lokaltidningen på typiskt svenskt manér.


Fuck you mångkultur.

Jag bjuder 2millar för er lägenhet.

Ta en promenad utmed vattnet och tänk på saken.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 10:07   #77
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2209
Standard

2,5. Kontant.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 10:12   #78
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är det bara jag som tycker det är lite kul när den övre medelklassen far smaka pa den mangkultur de har vurmat för sa länge?

Spännande och berikande hette det - fram tills de själva drabbades av den.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+50), NiLu (+50)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 13:10   #79
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Resultatet av att polisen ställde sig och stoppade lite av dessa huliganer under en torsdagskväll;

2 misstänkta för drograttfylleri.
3 misstänkta för narkotikabrott/eget bruk.
1 gripen för misstänkt försäljning av narkotika.
1 vapenbrott.
1 olovlig körning.
1 person från vilken vi omhändertog körkortet.
2 genomförda husrannsakningar på grund av ovanstående brott.
1 förverkande av registreringsskyltar till bil (importskyltar).
1 trafikbrott, registreringsskylten dold/ej synlig.

2 armbandsur utmätta av Kronofogden.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 13:35   #80
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
On topic;

Jag avskyr invandring. Vår familj betalade inte 8 miljoner SEK för en bostadsrätt på Kungsholmen för att få hundratals förortsjallas hängandes utanför porten. http://www.direktpress.se/vartkungsh...sbergs-strand/

Vi bor precis vid vattnet (40 meter till vattnet ifrån porten) och det är inte en enda svensk som hänger här. Stället är proppfullt med förortsgäng, vattenpipor, droger. En vän till familjen som var på besök uttryckte sig "oj, såg ut som Eritrea där nere" (Hon åsyftade både folket och nedskräpningen).

Polisen beskriver det som om att området har blivit ett problemområde (inte de boende, utan besökarna) i form av bråk, kriminalitet, droger, felparkeringar, fylla. Dessutom så hyr folk vattenskotrar och åker in med dom hit och gasar runt längs strandkanten dagarna i ända för att "fläsha", typiskt förortsbeteende. På kvällarna kör förortsgangsters hit sina ferraris och annat skit som de står och burnar med/kör streetrace utanför porten. Folk kissar även mot husväggarna/mellan bilarna (det finns inga offentliga toaletter).

Det värsta är nedskräpningen. Det ser så jävla illa ut. Invandrarna skiter fullständigt i att ta med sig sitt skräp när de åker hem till sina förorter på nätterna härifrån. Ser ungefär ut som ett festivalområde.

Många boende i området sitter skitarga med nävarna knutna i fickorna. Många arga samtal, många arga insändare till Kungsholmens lokaltidning men inget händer. Blir värre och värre. Mångkulturen går inte ens längre att undkomma i de mest rika områdena. Är väl i princip Djursholm och dylikt som är skonat.

Önskar så innerligt att polisen kunde börja terrorisera dom med visitationer och annat så att stället fick dåligt rykte i förorten.

Nä. Nu blir det ännu en arg insändare till lokaltidningen på typiskt svenskt manér.


Fuck you mångkultur.
Var på Kungsholmen är det? Min tjej bor där och jag brukar vara där och så illa tycker jag inte att det är. Men jag kanske bara haft otur som ännu inte fått uppleva alla dessa berikande guldklimpar även på Kungsholmen
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 14:33   #81
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Var på Kungsholmen är det? Min tjej bor där och jag brukar vara där och så illa tycker jag inte att det är. Men jag kanske bara haft otur som ännu inte fått uppleva alla dessa berikande guldklimpar även på Kungsholmen
Står ju, Hornsbergs strand. Det är illa just under sommaren.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 16:14   #82
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2209
Standard

Nu verkar dom har fått valuta för miljonlånen. http://avpixlat.info/2014/08/19/extr...i-innerstaden/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td