Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-13, 15:16   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-14 IF Guif Eskilstuna - IK Sävehof (Swed Elits)



Datum: 2012-11-14
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: IF Guif Eskilstuna - IK Sävehof
Period: ft

Spel: IK Sävehof -0.5
Insats: 5/5
Odds: 2.23
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Mitt första MAXSPEL på Bettingsweden!!!

GUIF ligger på en 3:e plats, 3 poäng upp till serieledarna IFK Kristianstad. Formen är okej, man lyckades på något sätt få till ett oavgjort resultat senast borta mot Alingsås och innan dess har man 2 vinster mot de 2 lag som ligger sist, Skånela och Aranäs. Man är än så länge obesegrade på hemmaplan, 3 vinster och 2 oavgjorda. En intressant statisitk om man kollar närmare på vilka lag som varit på andra sidan, vinsterna har kommit mot Skånela, Skövde och VästeråsIrsta. Här ser man att Skövde är det enda laget som kan ställa till problem, resten är lag man ska kunna avverka redan i halvtid. Det har blivit oavgjort mot Alingsås och Drott, alltså lag som är bättre än dessa 3 jag nyss nämnt. Vad kan man dra för slutsats av detta då? Jo, så fort det blir lite svårare motstånd så är det inte lika självklart med en vinst längre och nu kommer ju Sävehof som har fått upp farten rejält. Jag anser inte att GUIF är lika bra i år som förra året, man har i princip samma trupp men man får det inte att stämma, kanske är det så att de andra lagen har kommit i fatt medan GUIF legat kvar på samma nivå. Inför denna matchen ska GUIF ha samma trupp som mot Alingsås i söndags, har inte hittat att någon blev skadad efter eller under matchen.

Sävehof som har fått upp farten något fruktansvärt slog senast Skånela hemma med hela 37-22. Man ligger på en 6:e plats med 14 poäng enbart för att starten var så dålig, men det är inte så konstig egentligen med tanke på att man värvade en del spelare och det tar tid att spela in ett nytt lag. Sävehof har ett riktigt bra lag i år och man har en enorm bredd, till exempel i senaste matchen så gjorde bara lagets bäste målskytt Kristian Bliznac 4 mål och Kent Robin Tönnesen 2 mål, då borde det inte blivit så många mål va? Jo, då kliver de andra spelarna fram, som Michael Apelgren som gjorde 7 mål och Erik Forsell Schefvert gjorde 5. På bortaplan i år så har Sävehof förlorat 2 matcher och vunnit 3. Förlusterna har kommit mot Alingsås i premiären och mot Hammarby, vid den här tidpunkten var laget som sagt färskt och jag drar inga växlar alls av detta. Vinsterna har kommit mot Skånela, Ystad och i den senaste bortamatchen mot Redbergslid i derbyt med 21-31. Mot Skånela så hade man hela truppen att tillgå och det ska inte varit några skador eller dylikt under eller efter den matchen. Kan även avslöja nu att när Bet365 släpper säsongsspelen igen (Har tjatat på dem i 1 vecka nu) så kommer jag spela 5/5 på Sävehof att vinna Elitserien, så länge oddset är över 3.00 då. Sävehof är faktiskt så bra i år och jag tycker bolagen fortsätter att undervärdera här faktiskt.

Att Sävehof inte är knappa favoriter här tycker jag är ett SKÄMT. Att sedan krydda på detta till ett odds på 2.23 är ju bara sjukt. Hade faktiskt förväntat mig att Sävehof skulle ligga på ca 1.80. Jag väljer att spela denna redan nu då jag är övertygad om att den kommer droppa en bit innan matchen kastas igång.

Jag väljer att spela 5/5 units på Sävehof -0.5 @ 2.23 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingofding (+1), smak (+2), Moffegrev (+5), Lazlo (+10), Overcome (+1), henke111 (+1), eddieh (+3)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 19:22   #2
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg

Datum: 2012-11-14
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: IF Guif Eskilstuna - IK Sävehof
Period: ft

Spel: IK Sävehof -0.5
Insats: 5/5
Odds: 2.23
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Mitt första MAXSPEL på Bettingsweden!!!

GUIF ligger på en 3:e plats, 3 poäng upp till serieledarna IFK Kristianstad. Formen är okej, man lyckades på något sätt få till ett oavgjort resultat senast borta mot Alingsås och innan dess har man 2 vinster mot de 2 lag som ligger sist, Skånela och Aranäs. Man är än så länge obesegrade på hemmaplan, 3 vinster och 2 oavgjorda. En intressant statisitk om man kollar närmare på vilka lag som varit på andra sidan, vinsterna har kommit mot Skånela, Skövde och VästeråsIrsta. Här ser man att Skövde är det enda laget som kan ställa till problem, resten är lag man ska kunna avverka redan i halvtid. Det har blivit oavgjort mot Alingsås och Drott, alltså lag som är bättre än dessa 3 jag nyss nämnt. Vad kan man dra för slutsats av detta då? Jo, så fort det blir lite svårare motstånd så är det inte lika självklart med en vinst längre och nu kommer ju Sävehof som har fått upp farten rejält. Jag anser inte att GUIF är lika bra i år som förra året, man har i princip samma trupp men man får det inte att stämma, kanske är det så att de andra lagen har kommit i fatt medan GUIF legat kvar på samma nivå. Inför denna matchen ska GUIF ha samma trupp som mot Alingsås i söndags, har inte hittat att någon blev skadad efter eller under matchen.

Sävehof som har fått upp farten något fruktansvärt slog senast Skånela hemma med hela 37-22. Man ligger på en 6:e plats med 14 poäng enbart för att starten var så dålig, men det är inte så konstig egentligen med tanke på att man värvade en del spelare och det tar tid att spela in ett nytt lag. Sävehof har ett riktigt bra lag i år och man har en enorm bredd, till exempel i senaste matchen så gjorde bara lagets bäste målskytt Kristian Bliznac 4 mål och Kent Robin Tönnesen 2 mål, då borde det inte blivit så många mål va? Jo, då kliver de andra spelarna fram, som Michael Apelgren som gjorde 7 mål och Erik Forsell Schefvert gjorde 5. På bortaplan i år så har Sävehof förlorat 2 matcher och vunnit 3. Förlusterna har kommit mot Alingsås i premiären och mot Hammarby, vid den här tidpunkten var laget som sagt färskt och jag drar inga växlar alls av detta. Vinsterna har kommit mot Skånela, Ystad och i den senaste bortamatchen mot Redbergslid i derbyt med 21-31. Mot Skånela så hade man hela truppen att tillgå och det ska inte varit några skador eller dylikt under eller efter den matchen. Kan även avslöja nu att när Bet365 släpper säsongsspelen igen (Har tjatat på dem i 1 vecka nu) så kommer jag spela 5/5 på Sävehof att vinna Elitserien, så länge oddset är över 3.00 då. Sävehof är faktiskt så bra i år och jag tycker bolagen fortsätter att undervärdera här faktiskt.

Att Sävehof inte är knappa favoriter här tycker jag är ett SKÄMT. Att sedan krydda på detta till ett odds på 2.23 är ju bara sjukt. Hade faktiskt förväntat mig att Sävehof skulle ligga på ca 1.80. Jag väljer att spela denna redan nu då jag är övertygad om att den kommer droppa en bit innan matchen kastas igång.

Jag väljer att spela 5/5 units på Sävehof -0.5 @ 2.23 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
Gjorde en förfrågan hos B365, de har nu 3.50 på Sävehof som slutsegrare
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 19:59   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overcome Visa inlägg
Gjorde en förfrågan hos B365, de har nu 3.50 på Sävehof som slutsegrare
Wtf.. Har varit på dem i flera dagar men det har inte hänt något. Då kan jag garantera att det kommer en rek på detta, visserligen kommer den inte postas här utan på annat håll.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 20:31   #4
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overcome Visa inlägg
Gjorde en förfrågan hos B365, de har nu 3.50 på Sävehof som slutsegrare
UB har 3.75, och det gäller ink. slutspel, lika som hos bet365.
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 22:08   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Andreas hur ställer du dig inför helgens CL match, tror du inte att den kan påverka lite med?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 22:36   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Andreas hur ställer du dig inför helgens CL match, tror du inte att den kan påverka lite med?
CL matchen i helgen hade påverkat i alla matcher förutom mot Guif. Detta är väl den "största" matchen i Elitserien och jag kan inte tänka mig att Sävehof kommer spara på krutet för att det är CL till helgen.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 23:44   #7
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Du har bra handbollskunskaper, inget snack om saken, men liksom mig väljer du ofta fel spel att satsa högt på. Bara 2 av totalt 8 spel du har lagt med hög insats (4-5 units) har suttit och då har samtliga dessa spel haft odds under 2.00 och ett par under 1.80 t.om.

Sävehof är på frammarsch men Guif har förlorat endast 1 av 21 hemmamatcher i serien under denna säsong och förra, 1! Det här är ju de två tunga lagen i serien och säkert den match man taggar mest för som spelare. Tror på en väldigt jämn kamp och Guif +0,5 till 1.826 gillar jag betydligt mer även om jag endast förordar över 53,5 mål här.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 23:58   #8
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Du har bra handbollskunskaper, inget snack om saken, men liksom mig väljer du ofta fel spel att satsa högt på. Bara 2 av totalt 8 spel du har lagt med hög insats (4-5 units) har suttit och då har samtliga dessa spel haft odds under 2.00 och ett par under 1.80 t.om.

Sävehof är på frammarsch men Guif har förlorat endast 1 av 21 hemmamatcher i serien under denna säsong och förra, 1! Det här är ju de två tunga lagen i serien och säkert den match man taggar mest för som spelare. Tror på en väldigt jämn kamp och Guif +0,5 till 1.826 gillar jag betydligt mer även om jag endast förordar över 53,5 mål här.
Alltid kul med feedback
Men visst känns det som Guif är på nedgång? Som jag nämnde så kan man inte jämföra årets Guif med förra årets. Den formen Sävehof har och med det laget dem har för tillfället så tycker jag det är bättre idag än förra året. Självklart kommer inte Sävehof vinna detta med 10 bollar man känns som man är snäppet vassare än vad Guif är faktiskt. Men visst håller du med om att 2.23 på Sävehof -0.5 är på tok för högt? Jag sticker ut hakan och säger att de ska vara knappa favoriter, med tanke på formen och laget medan Guif är lite sämre i år.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 00:11   #9
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1735

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Jag tycker elitserien är så oerhört svår att spela 1X2 och hcp. Så svårt att få information om spelarna, speciellt med tanke på att de är amatörer och kan ha haft en jobbig dag på jobbet osv. Förutom svenskhandboll,lagens hemsidor och diverse twitterfeeds finns det ngn annanstans ni hittar information om lagen?
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 00:17   #10
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
Jag tycker elitserien är så oerhört svår att spela 1X2 och hcp. Så svårt att få information om spelarna, speciellt med tanke på att de är amatörer och kan ha haft en jobbig dag på jobbet osv. Förutom svenskhandboll,lagens hemsidor och diverse twitterfeeds finns det ngn annanstans ni hittar information om lagen?
Som du säger så är det svenskhandboll, hemsidorna och twitter majoriteten av det man kollar, men sen finns det alltid bloggar/lokaltidningar och sen har jag lite kontakter i vissa klubbar som hjälper till. Men sen är det ju så att om man följt ligan ett par år så har man koll på vilka spelare som spelar var, hur bra dem är i perspektiv med andra och lite så.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 14:08   #11
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Robin Andersson verkar borta för Guif, spelet blev nu ännu bättre!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 14:59   #12
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Kan även vara snäll och säga att det ligger en rek på annat håll där jag tagit Sävehof som Svenska Mästare @ 3.50 på Bet365, 5/5 units. Finns en j*vla massa text att läsa om ni vill.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 16:06   #13
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tack för tipset, tog den tidigt igar och kan surebetta ut den om jag vill.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 18:43   #14
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

13-15 HT. Domarna verkar vara lika jävla dåliga som vanligt uppe i Eskilstuna, finns inte någon handbollsförening (Undantag Djurgården) som jag hatar lika mycket som Guif och deras så kallade hejaklack (klapp-klapp döda havet) FYFAN, tvåla dit dem nu Sävehof!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dny (+10)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 19:00   #15
dny
 
dnys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 334
Sharp$: 1177


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jobba sävehof!!håll i detta så blir det bra =)

edit. 24-28 Gutt sitter fint igen! tack för reken!

Senast redigerad av dny den 2012-11-14 klockan 19:31.
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td