Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-06, 22:27   #151
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sedon Visa inlägg
Av princip så röstar jag inte i Riksdags- Landstings- eller Kommunal-val och har heller aldrig gjort ( sist jag överhuvudtaget röstade var när vi skulle välja lag till en Kubb-match förra sommaren, och inte ens då lyckades jag speciellt bra) men jag har i alla fall en åsikt om det skulle vara ett bra spel med SD över eller under 12,5%!

Vågar påstå att det är många fler som kommer att rösta på SD i ett Val än när ev. SIFO eller Skop eller vad dom nu kan heta ringer eller haffar folk på stan för sina undersökningar, svenska folket vet vad som förväntas av en att man ska tycka och dom flesta vill inte sticka ut på nåt vis.

På min arbetsplats så är det många som jag kan tycka har rasistiska drag och jag kan lova att stordelen av dessa aldrig skulle säga att dom röstar på SD (många gör det säkert inte heller) men flera av dom kan jag nästan lova kommer att rösta på SD, och så tror jag det ser ut på flera ställen i samhället.

Så med andra ord tycker jag att det är ett bra spel att spela SD över 12,5% , sen om det är bra för Sverige är en annan sak.
Att det till 5ggr blir omval kanske inte heller är ett så tokigt spel..

För egen del tycker jag att dagens politiker är snäppet lägre stående människor än t.o.m telefonförsäljare och anser därför att det inte spelar nån som helst roll vem som vinner valet.

Visst är det så.

Senito som hade bäst pejl på SD:s siffror förra valet har SD i 13.5% i Juli mätningen och 15,4% i Augusti.

10000krs frågan är varför har Sentio bättre pejl på SD:s siffror än övriga mätningsföretag?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 22:33   #152
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Visst är det så.

Senito som hade bäst pejl på SD:s siffror förra valet har SD i 13.5% i Juli mätningen och 15,4% i Augusti.

10000krs frågan är varför har Sentio bättre pejl på SD:s siffror än övriga mätningsföretag?



Skickar mitt kontonummer på PM.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 07:47   #153
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Börjar man aldrig intressera sig så kan man heller aldrig få en bättre bildning! Anser att diskussioner kring ämnen är betydligt bättre än envägskommunikation i form av dags- och kvällspress. Som du ser så har jag ju svalt rasist- och nazistsnacket med hull och hår. Du har dock inte sagt något som motbevisar att SD skulle vara något än ett rasistiskt parti. Däremot finns det mycket som tyder på att en hel del anhängare till partiet är rasister. Det var väl bara för någon dag sedan en kommunpolitiker från Halmstad syntes med en svastika kring vänsterarmen?

Ja, du är PK-indoktrinerad, det ser vi... Ja, du har svalt "rasist- och nazistsnacket med hull och hår".

NEJ! Du kan inte först komma med ett påstående om att SD är ett rasistiskt- och nazistiskt parti för att sedan avkräva svar/bevis, från den som sedan motsätter sig detta påstående... Det är du som skall föra fram "bevis" på att ditt påstående stämmer, inte tvärtom - så varsegod, visa på att SD som parti, inte enskilda medlemmar, är rasister- och/eller nazister...

Omvänd bevisbörda är bara något som ignoranta och oinsatta använder sig utav...

Jag har i ett tidigare inlägg förklarat varför jag anser att spelet som diskuterats är dåligt och att de osäkra rösterna kommer tillfalla SD i hög grad då "skämsfaktorn" är stor i Sverige - här kan du inte stå för saker och ting utan att bli stämplad för både det ena och det andra - särskilt om du står på den onda sidan... Därför uppger inte många i den osäkra gruppen väljare vad de tänker rösta på, trots att de troligen mycket väl redan vet vad de skall lägga sin röst på...

De osäkra brukar väl ligga på allt mellan 10-15%, beroende på undersökningsinstitut/bolag - kan tänka mig att SD har mellan 25-50% av dessa röster.

SD-2014 = 14.6%
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 07:49   #154
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 565
Standard

Hej igen,

Min rek satte visst igång en riktigt intressant diskussion vilket alltid är uppfriskande. Mitt inlägg lades ur ett strikt spelarperspektiv men jag måste faktiskt erkänna att jag blir lite orolig för mitt lir när jag läser era inlägg. Märk väl att jag har den största repsekt för era respektive partipolitiska övertygelser men mitt inlägg hade alltså inte ett smack med själva politiken att göra, endast spelet. Känner du för att rösta på SD så ska du absolut göra det även om det riskerar att sabba mitt spel

Med detta sagt så noterar jag att Unibet nu erbjuder oddset 1,42 på SD under 15 procent och detta måste vara att betrakta som rena rama bankräntan för den som kände tveksamhet inför mitt förra spelförslag på 2,50 under 12,5 procent. Finns för mig inte på världskartan att SD får 15 procent i valet. Jag önskar er alla en skön söndag och önskar även SD lycka till i valet trots att jag på sätt och vis spelar emot dem. Tycker definitivt att de har ett existensberättigande i svensk politik även om jag ännu inte beslutat mig för vart jag lägger min egen röst på söndag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 08:37   #155
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, du är PK-indoktrinerad, det ser vi... Ja, du har svalt "rasist- och nazistsnacket med hull och hår".

NEJ! Du kan inte först komma med ett påstående om att SD är ett rasistiskt- och nazistiskt parti för att sedan avkräva svar/bevis, från den som sedan motsätter sig detta påstående... Det är du som skall föra fram "bevis" på att ditt påstående stämmer, inte tvärtom - så varsegod, visa på att SD som parti, inte enskilda medlemmar, är rasister- och/eller nazister...

Omvänd bevisbörda är bara något som ignoranta och oinsatta använder sig utav...

Jag har i ett tidigare inlägg förklarat varför jag anser att spelet som diskuterats är dåligt och att de osäkra rösterna kommer tillfalla SD i hög grad då "skämsfaktorn" är stor i Sverige - här kan du inte stå för saker och ting utan att bli stämplad för både det ena och det andra - särskilt om du står på den onda sidan... Därför uppger inte många i den osäkra gruppen väljare vad de tänker rösta på, trots att de troligen mycket väl redan vet vad de skall lägga sin röst på...

De osäkra brukar väl ligga på allt mellan 10-15%, beroende på undersökningsinstitut/bolag - kan tänka mig att SD har mellan 25-50% av dessa röster.

SD-2014 = 14.6%
Det är partiets medlemmar som utgör partiet. Många av partiets medlemmar är rasister. Att man sedan inte går rakt ut och säger i partiprogrammet att man är rasistiska är väl en självklarhet när man försöker tvätta bort den stämpeln för att få vara med och leka - på riktigt.

Jag påstår inte att alla som röstar på SD är rasister, men om man från grunden kommer från rasism och många av medlemmarna är rasister så anser jag att man är ett rasistiskt parti. Det finns många uttalanden och ageranden av högt uppsatta personer inom SD som kan tolkas som rasistiska.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:25   #156
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det är partiets medlemmar som utgör partiet. Många av partiets medlemmar är rasister. Att man sedan inte går rakt ut och säger i partiprogrammet att man är rasistiska är väl en självklarhet när man försöker tvätta bort den stämpeln för att få vara med och leka - på riktigt.

Jag påstår inte att alla som röstar på SD är rasister, men om man från grunden kommer från rasism och många av medlemmarna är rasister så anser jag att man är ett rasistiskt parti. Det finns många uttalanden och ageranden av högt uppsatta personer inom SD som kan tolkas som rasistiska.
Räcker bra att tycka att inte hela världens befolkning ska försörjas av svenska skattebetalare för att få epitetet rasist.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), the_mirage (+25), Alanya (+3), Fulsprit (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:32   #157
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Vilket parti tycker att hela världens befolkning ska försörjas av svenska skattebetalare?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:37   #158
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Vilket parti tycker att hela världens befolkning ska försörjas av svenska skattebetalare?
Hela 7-klövern! Som uppenbarligen vill driva den totalt ansvarslösa invandringspolitiken som drivs idag! SD hade hellre sett dessa pengar användas inom skola,sjukvård och äldreomsorg och stämplas därför som "rasister" av emblissemanget...
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:40   #159
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Hela 7-klövern! Som uppenbarligen vill driva den totalt ansvarslösa invandringspolitiken som drivs idag! SD hade hellre sett dessa pengar användas inom skola,sjukvård och äldreomsorg och stämplas därför som "rasister" av emblissemanget...
Ok då vet jag. Hela världen blev helt plötsligt invandrare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), Sprite (+2)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:44   #160
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Räcker bra att tycka att inte hela världens befolkning ska försörjas av svenska skattebetalare för att få epitetet rasist.
Nej men att påstå att alla muslimer är ett hot mot Sverige är rasistiskt och gränsar till hets mot folkgrupp - en lag som Jimmie Åkesson vill skrota.

Man blir inte rasist för att man ställer sig kritisk mot migrationspolitiken som förs i Sverige. Även Folkpartiet ställer sig kritiska och det är inget rasistiskt parti.

Det faktum att Socialdemokraterna en gång i tiden var kraftigt nazistiska kanske pressen borde sprida lite mer ljus över som kontrast till allt skit som SD får ta för att vara rasistiska.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 10:24   #161
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Nej men att påstå att alla muslimer är ett hot mot Sverige är rasistiskt och gränsar till hets mot folkgrupp - en lag som Jimmie Åkesson vill skrota.

Man blir inte rasist för att man ställer sig kritisk mot migrationspolitiken som förs i Sverige. Även Folkpartiet ställer sig kritiska och det är inget rasistiskt parti.

Det faktum att Socialdemokraterna en gång i tiden var kraftigt nazistiska kanske pressen borde sprida lite mer ljus över som kontrast till allt skit som SD får ta för att vara rasistiska.
Det kan jag helt och hållet förstå. Hur man kan skriva en lag som diskriminerar den folkgruppen som är majoritet i landet är sjukt.. Hets mot folkgrupp gäller till exempel kurder men det finns ingen hets mot folkgrupp som gäller svenskar.

Det där med Socialdemokraterna är verkligen något som bör tas upp mer i media så att även yngre människor förstår att S var nazistiska och rasistiska när till och med partiledaren kan uttrycka något i stil med:

Citat:
Ursprungligen postat av Tage Erlander
Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 10:47   #162
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

https://www.youtube.com/watch?v=CwiPVM_-jas

Hur ställer ni som tänker rösta SD er till denna video som nu florerar på facebook, om ni startar på 7:05? Seriöst parti med vettiga värderingar? Jag vet att den har några år på nacken men varför skulle värderingarna och åsikterna hos de inblandade plötsligt ha ändrats markant från då till idag?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-09-07 klockan 10:49.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 10:59   #163
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

Jag vet inte om det går att spela på. Igår jobbade jag på en veganska i Linköping och det finns ca 100.000st veganer och 900.000 vegetarian er i Sverige. Nu går alla veganer ut med på Facebook osv. att dom ska rösta på fi. Kanske finns något spelbart där? Veganmässa i Linköpings ska det va telefonen stavar ju själv.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn

Senast redigerad av asgaya3141 den 2014-09-07 klockan 11:03.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 11:11   #164
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Jag vet inte om det går att spela på. Igår jobbade jag på en veganska i Linköping och det finns ca 100.000st veganer och 900.000 vegetarian er i Sverige. Nu går alla veganer ut med på Facebook osv. att dom ska rösta på fi. Kanske finns något spelbart där? Veganmässa i Linköpings ska det va telefonen stavar ju själv.
Om du hittar odds på antalet veganer som ska rösta F! så hojta till!
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 11:54   #165
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Nej men att påstå att alla muslimer är ett hot mot Sverige är rasistiskt och gränsar till hets mot folkgrupp - en lag som Jimmie Åkesson vill skrota.

Man blir inte rasist för att man ställer sig kritisk mot migrationspolitiken som förs i Sverige. Även Folkpartiet ställer sig kritiska och det är inget rasistiskt parti.

Det faktum att Socialdemokraterna en gång i tiden var kraftigt nazistiska kanske pressen borde sprida lite mer ljus över som kontrast till allt skit som SD får ta för att vara rasistiska.
Ja den lagen är inte förenlig med yttrandefriheten. http://www.d-intl.com/2014/08/21/led...ch-diktaturen/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td