Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-15, 14:15   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Dreamhack Masters, Las Vegas!


E-sports är utan tvekan framtiden inom sportsbetting då detta är en marknad som kommer riktigt starkt. Fler och fler bolag börjar haka på trenden genom att erbjuda odds på e-sports. Att vara tidigt ute på en ny spelmarknad har historiskt sett ofta varit väldigt lönsamt och mycket tyder på att det kommer vara detsamma inom e-sports.

Sporten och bettingen inom den domineras till stor del av mycket ungt folk som inte alls har någon högre nivå på sin bettingstrategi. Spelutvecklarna har också fasat in användarna i bettingvärlden genom att erbjuda vadslagningar och byten inom spelen själva där man kan tävla mot andra genom att riskera sina värdesaker som man vunnit under spelets gång.

Jag läste nyligen en stämningsansökan från USA där föräldrarna till ett barn stämt Valve som är utvecklare av spelet Counter Strike för att dom medvetet lurar in minderåriga i en "illegal online gambling market" som man hamnar i när man använder spelet. Jag förstår helt hur dom menar med sin stämningsansökan och det är enorma pengar som Valve numera tjänar på att man trissat upp betydelsen av vilken färg ditt vapen har i spelet osv. Mycket svårt för en ung person att inte dras in i det här om man använder spelet och att i tidig ålder börja med osund gambling kan ju vara riktigt illa.

Att sporten, spelen och bettingen kring e-sports genomsyras av yngre förmågor utan någon som helst bettingerfarenhet öppnar ännu mer för en profitabel marknad där det utav tvekan kan finnas stort värde för en duktig sportsbettare.

En annan rolig sak kring e-sports är att Sverige är väldigt framgångsrika inom detta till skillnad från många andra större sporter i världen. Självklart så är det roligare att se matcher där svenskar deltar och det är lättare att få upp intresset som Svensk när man har landsmän med i världstoppen. Spelet som jag finner mest intresse i är just Counter Strike där vi har två legendariska lag från Sverige i form av Fnatic och NiP (Ninjas in Pyjamas).

Sverige har också den kanske största profilen någonsin inom sporten i form av Emil "HeatoN" Christensen som var den första personen som faktiskt började tjäna pengar på sitt spelande. Heaton spelar inte längre men är ägare till laget NiP som är ett av världens bästa. Heaton kommer också delta i kommande säsong av tv-programmet "mästarnas mästare" som sänds på SVT där idrottsprofiler tävlar mot varandra. Många har givetvis höjt på ögonbrynen för att en kille som spelat dataspel är med i detta programmet men som jag skrev inledningsvis så är det här framtiden och alla som inte kan acceptera det kan sitta och slira i sina gamla hjulspår från den gamla goda tiden. Dagens generation vill inte se vad nån gammal skridskoåkare gjorde på 70-talet, det är e-sports som gäller!

Heaton var banbrytande för utvecklingen i e-sports och han såg till att man började tjäna pengar inom sporten. Numera tjänar spelarna riktigt stora pengar och i början av året tog det Franska laget EnVyUs hem det största priset någonsin när man vann en turnering i Kina där den totala prispotten var 1.5 miljoner dollar. EnVyUs fick 800 000 dollar i första pris vilket alltså är över 7 miljoner kronor. Prispengarna, intresset, och antalet tittare ökar hela tiden för e-sports och i framtiden är det väl inte helt omöjligt att dessa sporterna tar över mer och mer från våra traditionella sporter.

Storklubbarna inom diverse sporter börjar faktiskt redan haka på trenden inom e-sports då föreningarna köper upp e-sportsorganisationer för att vara med från början i denna utvecklingen. Stora fotbollsklubbar som Valencia, Schalke, PSG m.fl är redan inne i branschen. NBA laget Philadelphia 76ers köpte i höstas upp en del organisationer.

Senast i raden av klubbar som gett sig in i e-sports är våra danska grannar FC Köpenhamn som också är det laget som haft mest effekt hittills. Man lyckades övertala danskarna i Dignitas att lämna sin organisation för att istället spela under Köpenhamns ledning vilket man också gjorde då man skapade laget North som är med i alla stora turneringar.

Denna utvecklingen med att stora sportklubbar kliver in i branschen höjer också nivån på e-sports eftersom att det nu går från att unga talangfulla killar ska köra sitt eget race till att fotbollsklubbarna är med och stöttar med psykologer, näringslära, teambuilding m.m. Saker som används mycket inom vanliga sporter för att nå framgång börjar också appliceras inom e-sports för att kunna bli så bra som möjligt.




Idag drar nästa stora turnering igång i form av Dreamhack Masters som denna gången spelas i Las Vegas. Världens 11 bästa lag sett till världsrankingen är alla på plats och sen har några sämre lag också kvalat sig in till turneringen. För att sporten ska spridas över hela världen så brukar man försöka se till så att det finns lag från dom flesta världsdelarna med så att intresset för turneringen ska vara högt var man än är i världen.

Därav så går 1 plats i denna turneringen till ett lag från Asien och det är TyLoo från Kina som vann det asiatiska kvalet. 4 kvalplatser går till Europa regionen där det finns många riktigt bra lag så alla lag som kvalade in från Europa är rankade top 15 i världen. 3 platser går till North America kvalet där vi har fått in några lag som precis som TyLoo bör få det mycket svårt att hävda sig. Renegades från Australien kom in genom NA kvalet, man håller helt enkelt till på Amerikas scen. Sedan är det också 8 inbjudna lag som alla håller till i den absoluta världstoppen vilket gör att vi har en turnering fullmatad med otroligt bra lag.

Favoriter till att vinna hela turneringen är danskarna i Astralis som vann den senaste storturneringen i Atlanta, man står i ca 5 gånger pengarna. Man är dock tätt följda enligt oddsen av polackerna från Virtus.pro, brasilianarna från SK och den östeuropeiska mixen i NaVi (Natus Vincere). Svenskarna i Fnatic som numera gått tillbaka till sin otroligt dominanta lineup som var så framgångsrik under 2015 och början av 2016 är inte långt efter enligt oddsen heller då man står i ca 7 gånger pengarna. 5 lag mellan ca 5-7 gånger pengarna gör såklart att det är ganska öppet vilket såklart alltid är roligt på förhand.

För övrigt så är det också sällan som samma lag vinner varje turnering vilket bäddar för en öppen och oviss sport där många lag har chansen att vinna. Jag tror att 2016 var något rekordår där det var otroligt många olika lag som vann dom större turneringarna.

En annan intressant sak inför denna turneringen är att man för första gången någonsin sedan mapen kom ut 13 mars 2001 nu tagit bort dust2 från map poolen och ersatt den med inferno som gjorts om en del nyligen. Detta faktum kan såklart ha ganska stor inverkan på saker och ting då vissa lag varit starka på dust2 såsom Cloud9 och Mousesports medans andra lag älskar denna förändringen då man varit starka på inferno som numera är tillbaka, Navi men främst Fnatic är nog två lag som gynnas rejält av denna förändring eftersom Fnatic hade inferno som sin favoritmap under sin storhetstid.

För att förstå vad jag snackar om så måste man ju ha lite koll på spelet i fråga, det skulle inte fungera om jag skulle sitta och gå igenom grunderna för spelet i sig. Har man absolut ingen koll på vad jag pratar om så kanske detta kan vara ett bra läge att ge sig in i e-sportens värld och följa den spännande utvecklingen som är där. Det går väldigt fort att sätta sig in i det hela och förstå vad som händer, det är bara att kolla på någon av dagens matcher så är ni snart med i matchen. =)


Nog snackat om allt det, dags att gå över till det som vi alla här är intresserade av och det är ju spelen. Turneringen inleds idag kl 19 och sedan avlöser matcherna varandra med 8 stycken totalt där den sista planeras starta runt kl 05 inatt. Jag tycker det finns en del intressant från dagens matcher och väljer att reka följande:



Spel Nr1:

NaVi -4.5 rundor vs. Mousesports @ 1.86 (pinnacle) ... Insats: 8 Units

(betway har 1.85 på samma spel)


Motivering:

NaVi har sedan man signat 19-årige superlöftet s1mple alla möjligheter att bli världens bästa lag, man är just nu rankade som Nr4 i världen. s1mple rankades som den 4:e bästa spelaren i världen under 2016 och när han nu haft mer tid med laget så bör det endast bli bättre. Navi var bästa laget i gruppspelet i senaste majorn men hade då oturen att man stötte på Astralis redan i kvartsfinalen där man åkte ut i en tajt match med 1-2. Astralis gick ju sedan och vann hela majorn så ingen skam att förlora mot dom även om kanske matchen mellan turneringens två bästa lag kom redan i kvartsfinalen.

Sedan dess har Navi spelat 8 maps och vunnit 6 av dessa. Man städande undan kapabla danska lagen Tricked med 16-7, 16-9 och Heoric med 16-9, 16-4 innan man inledde pro league på tuffast tänkbara sätt när man fick möta världsettan Astralis där man spelade 1-1 och världstvåan Virtus.pro där man också spelade 1-1 så det är ett bra facit mot topplag.

Mousesports är ett lag i kris för stunden. NiKo har länge ansetts en av världens bästa spelare men han har på senare tid mest blivit känd som personen med flest besvikna ansiktsuttryck eftersom hans medspelare i mousesports inte alls håller lika hög nivå som honom själv vilket leder till att han nästan alltid blir besviken. Mousesports verkar inte kunna bygga ett bra lag kring sin stjärnspelare NiKo vilket innebär att han nu istället beslutat sig för att lämna och spela för FaZe istället. Dock så kom denna nyheten så tätt inpå denna turneringen så att man bestämde sig för att NiKo skulle spela denna turneringen med mousesports innan han lämnar för FaZe. NiKo kommer äntligen få lämna detta usla lag och sina klena lagkamrater för att spela i ett lag som faktiskt har kapacitet att vinna större turneringar. Någon som tror att NiKo är speciellt motiverad till att leverera nu i sina sista matcher för mousesports? Nej, knappast. Han har redan setts umgås mer med spelarna i sitt kommande lag FaZe än spelarna i sitt nuvarande lag och han önskar nog bara att den här turneringen tar slut så fort som möjligt så han kan börja sin nya spännande resa med FaZe.

Utöver det så har mousesports också nyligen kickat sin bästa sniper "chrisJ" och ersatt honom med "oskar" som man tidigare sparkade från laget. Ja, man kan minst sagt säga att det är rörigt i mousesports för stunden och när då laget stjärna inte lär vara speciellt motiverat så hur ska man kunna hänga med mot ett lag som är så otroligt mycket bättre?

Lagen möttes också i senaste majorn för 3 veckor sedan där Navi krossade mousesports med 16-3. Sedan dess har Navi fyllts med stor revanschlusta efter det snöpligt tidiga uttåget mot Astralis i den turneringen samtidigt som mousesports har skickat iväg sin klart bästa spelare som ändå ska spela en sista gång här, plus att man bytt ut en viktig position i laget.

Förändringen i map poolen är också något som kraftigt gynnar NaVi i denna matchupen. Mousesports hade dust2 som en av sina favoritmaps och Navi bannade bort den senast dom möttes. NaVi var ett av dom bästa lagen på inferno som numera är tillbaka så map veto blev helt plötsligt en mardröm för mousesports här.

Ser man till lagens senaste möten så talar det också sitt tydliga språk:

16-3 till Navi på mapen cobblestone
16-13 till mousesports på mapen dust2
16-8 till NaVi på mapen overpass
16-6 till NaVi på mapen cobblestone

Nu kan inte mousesports räddas av att man får till dust2 längre för den mapen finns inte med. Sen har man också stora problem i laget samtidigt som NaVi bara blir bättre och bättre med s1mple i laget. Känns som det är bra läge för ännu en överkörning här och jag tror det är väldigt liten chans att mousesports når 10 rundor här.




Spel Nr2:

North -2.5 rundor vs. Optic @ 1.80 (betway) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Två lag som båda genomgått lite förändringar inför denna turneringen.

North har i mina ögon blivit klart bättre när man bytte ut sin kanske sämsta spelare Rubino mot Aizy vilket bör bli en klar förbättring. Det ska inte heller vara några problem för Aizy att anpassa sig till sitt nya lag då samtliga spelare i laget är danskar som han själv och han har även tidigare spelat med lagets ledare MSL. Man har hunnit få till 2 matcher med Aizy i laget och man imponerade stort när man slog Fnatic med 16-5 och 16-12.

Optic tog hela världen med storm när man lyckades vinna Eleague season 2 för några månader sedan då man vann som stor underdog. Sedan dess har förväntningarna varit höga på Optic, kanske för höga helt enkelt. I senaste storturneringen åkte man ut redan i gruppspelet efter 1 vinst och 3 förluster på 4 matcher. Enda vinsten kom mot FlipSid3 som inte lyckades vinna mot några alls. Det har inneburit lite förändringar i laget då man valde att kicka stanislaw och ersätta honom med Hiko. Svårt att veta hur denna förändringen kommer påverka laget till det bättre eller sämre... blir helt klart en stor omställning när man byter in game leader.

Jag tycker North känns klart starkare här och med Aizy i laget är man ännu bättre än tidigare. Två mycket imponerande insatser mot Fnatic visar att man är på rätt väg. Optic lever fortfarande lite på skrällsegern i Eleague och jag tycker inte man normalt är på samma nivå som topplagen och North är ett av lagen som utan tvekan är med i toppen.

Linan är lågt satt och jag tycker det känns generöst då jag tror det är goda chanser att North vinner denna matchen betydligt enklare än oddsen indikerar.




Spel Nr3:

Cloud9 vinner vs. NiP @ 2.11 (pinnacle) ... Insats: 5 Units


Motivering:

Cloud9 gjorde precis som Optic när man vann en stor turnering ganska oväntat i slutet av 2016 vilket gjorde att många undrade om Cloud9 var laget som skulle kliva fram och vara dominanta från NA regionen. Så blev inte fallet utan precis som Optic så dalade man en del mot slutet av 2016. Inledningen av 2017 blev en stor besvikelse när man inte lyckades kvala in till majorn i Atlanta då man förlorade flera otroligt tajta matcher i kvalet. Små marginaler är det ibland och denna gången hade inte Cloud9 dom med sig, matcherna man vann gjorde man det enkelt men i matcherna man förlorade var det hela tiden riktigt tajt. Jag tycker dock fortsatt att Cloud9 känns som det klart mest spännande laget från NA och nu när man blev inbjudna till denna turneringen så bör man ha alla chanser att komma väl förberedda.

Svenskarna i NiP har lite av en krisstämpel på sig nu efter otroligt dåliga prestationer på slutet. Laget har nu 7 raka förluster. Man avslutade 2016 med en enorm besvikelse när man förlorade major kvalet där man torskade den sista matchen med 2-16 mot nästan helt okända ryska laget Vega Squadron. Det här året har inletts på samma katastrofartade sätt när man förlorat samtliga 4 matcher i pro league, 2 mot Heoric och 2 mot Mousesports där NiP inte ens varit nära att hota. Både Heoric och Mousesports är klart sämre än dagens motståndare Cloud9.

Tycker det är riktigt bra läge att gå emot NiP här då man bevisligen är helt ur form och det är mycket som inte stämmer i laget. Skulle båda lagen ha samma form så skulle denna matchen kännas ganska jämn på förhand men nu tror jag vi kommer få se ett revanschsuget Cloud9 på hemmaplan och då måste NiP vakna från sin urusla form om man ska ha någon chans. Visst kan det ske att ett så pass rutinerat lag som NiP vaknar till liv just nu men man har ju inte kunnat göra det i viktiga lägen tidigare senaste månaderna. Chanserna till att Cloud9 vinner är betydligt större än oddsen enligt mig.





Någon annan som har några åsikter, funderingar eller spelförslag? Dela gärna med er så kanske vi kan få igång lite snack här i tråden under turneringen!

__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+10), SH (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 14:44   #2
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 6
Sharp$: 587
Standard

Kul med E-sport! Hur pass insatt är du? Spelar du själv, kollar många streams osv?
Active är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 15:44   #3
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Kul tråd! Är också insatt i CSGO, då jag nördat enda sedan 1.5

I de senaste turneringarna som spelats har jag tänkt på att det varit mycket upsets i gruppspelet, ett tag gick det nästan att kolla på Throrins twitter, spelanalytiker som inte bryr sig om bett utan bara går efter vilket lag som håller bäst form, och spela mot hans tips. Dock så var det i slutet av förra året, vilket kan förklara en del av motivationen hos de bättre lagen.

I gruppspelen då det är BO1, best of 1, rekommenderar jag inte att gå in för hårt på de förväntade vinnarna, allt kan hända då det bara är en karta! Då turneringen är i USA kan jetlag också spela in, så Cloud9 och Optic kan ha en liten fördel gentemot europeerna i de första matcherna, finns fler amerikanska lag med men de räknas nog inte att vinna någon match alls!

Virtus Pro brukar JÄMT vara jäkligt trögstartade i turneringar, har varit likadant enda sedan tiden i 1.6 laget AGAIN.

Gambit har något bra på gång. Kan vara en underdog till att vinna hela turneringen. Många lag som kommer in med ny trupp och kanske inte ännu hunnit spela in sig riktigt eller ens tränat det som behövs. Då jag anser att Fnatic med Dennis var något överskattade, de vann några turneringar i rad och tappade sen helt motivationen, kan jag därför rekommendera ett bett med mindre units på Gambit till 2.55 på Betway, Fnatic-Gambit börjar 23.15.

Om Hiko har hittat form och motivation kan Optic överraska många!

Efter majorn är det svårt att veta var lagen står, testar därför en insats på att antingen Optic eller Gambit vinner DH, båda till 17ggr fläsket.
__________________
Twitter @FredrikHammars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SH (+10), Lazlo (+5)
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 15:47   #4
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Alla matcher går att se på https://www.twitch.tv

Information om lagen och förändringar inför turneringen http://www.hltv.org/news/19834-dh-ma...-vegas-preview

Tider för gruppspelsmatcherna http://www.hltv.org/news/19842-dh-ma...-viewers-guide
__________________
Twitter @FredrikHammars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SH (+10), Lazlo (+5)
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 15:51   #5
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med E-sports, jag spelar enhel del, men bara på LOL.
Eftersom jag har sett hur live-traidingen går till i moba spel så anser jag att vi som kan spelat har stor edge mot de som tradar.

EX. vissa spelare kan vara Messi första 20 min å möta Kim Källström i sin lane, å givetvis vinner messi den lanen. men kan Kim bara hålla sig tillräcligt nära så kommer han evolva till Ronaldo efter 20 min å Messi går ner å blir en halvrutten Coquelin.

Eftersom messi leder efter 19 min så har han lägre odds, men egentligen borde det kanske vara tvärtom.

Allt handlar om att förstå hur de olika gubbarnas-scaling fungerar.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 20:23   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Active Visa inlägg
Kul med E-sport! Hur pass insatt är du? Spelar du själv, kollar många streams osv?
Inom den här scenen så klassas jag nog som det gamla gardet. Spelade en hel del på ganska hög nivå när jag var yngre men har sedan haft uppehåll i många år. På den gamla goda tiden var det ju inte lika enkelt eftersom man var tvungen att söka matcher på mIRC, hyra spelserver och köra ventrilo för att kunna spela riktiga matcher och motståndet kunde ju många gånger bli vad som helst.

Utvecklingen har ju utan tvekan gått kraftigt framåt och med CS GO så är det ju på en helt annan nivå. Har börjat spela en del igen senaste året men man är väl långt ifrån sin gamla goda form. Åldern kanske tar ut sin rätt då man helt enkelt inte är lika rapp i reaktionerna längre. Men det kommer mer och mer, grunderna sitter ju där sedan gammalt iaf

Skulle väl påstå att jag är ganska insatt men alltid finns det väl mer att lära. Har följt det hela ganska intensivt senaste åren och sett väldigt många streams. Sett alla större turneringar givetvis men även en del av dom mindre och veckomatcherna i Pro League t.ex.

Sen behöver ju inte en enorm skicklighet på att utföra sporten/spelet själv innebära att det enkelt överförs till att bli en bra bettare på samma sport. Finns nog många här på forumet som är bättre än Zlatan på att betta på fotboll men är betydligt sämre än honom på att spela fotboll.



Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Kul tråd! Är också insatt i CSGO, då jag nördat enda sedan 1.5

I de senaste turneringarna som spelats har jag tänkt på att det varit mycket upsets i gruppspelet, ett tag gick det nästan att kolla på Throrins twitter, spelanalytiker som inte bryr sig om bett utan bara går efter vilket lag som håller bäst form, och spela mot hans tips. Dock så var det i slutet av förra året, vilket kan förklara en del av motivationen hos de bättre lagen.

I gruppspelen då det är BO1, best of 1, rekommenderar jag inte att gå in för hårt på de förväntade vinnarna, allt kan hända då det bara är en karta! Då turneringen är i USA kan jetlag också spela in, så Cloud9 och Optic kan ha en liten fördel gentemot europeerna i de första matcherna, finns fler amerikanska lag med men de räknas nog inte att vinna någon match alls!

Virtus Pro brukar JÄMT vara jäkligt trögstartade i turneringar, har varit likadant enda sedan tiden i 1.6 laget AGAIN.

Gambit har något bra på gång. Kan vara en underdog till att vinna hela turneringen. Många lag som kommer in med ny trupp och kanske inte ännu hunnit spela in sig riktigt eller ens tränat det som behövs. Då jag anser att Fnatic med Dennis var något överskattade, de vann några turneringar i rad och tappade sen helt motivationen, kan jag därför rekommendera ett bett med mindre units på Gambit till 2.55 på Betway, Fnatic-Gambit börjar 23.15.

Om Hiko har hittat form och motivation kan Optic överraska många!

Efter majorn är det svårt att veta var lagen står, testar därför en insats på att antingen Optic eller Gambit vinner DH, båda till 17ggr fläsket.
Härligt med fler som tycker det är intressant. Fortsätt gärna dela med dig av dina tankar så kanske vi kan få igång lite tugg kring e-sports framöver.

Formatet i denna turneringen skiljer sig ju en del från majorn senast vilket gör att lagen har mycket mer att vinna på att vara skärpta direkt. Senast hade man 3 chanser, nu endast 2 så en dålig start på grund av slapphet nu kan bli mycket kostsamt då det genast blir vinna eller försvinna i match 2 efter en förlust.

Jag har också plockat en liten slant på Gambit som har potential. Dock får man väl säga att Fnatic med återigen den legendariska lineupen skrämmer slag på alla lag på pappret. Man tycker inte det ska behöva ta så lång tid för dom att hitta spelet igen men det såg ju inte så bra ut mot North i Pro League så Fnatic kanske inte riktigt är där än.

North och Optic var första lagen att släppa igenom Inferno och det var väl ett misstag av North som inte alls såg speciellt bra ut större delen av matchen. Ofta små marginaler som avgör tajta matchen och den tuffa starten blev svår att hämta sig från. När man sedan också förlorade 2:a rundan i andra halvlek efter att ha vunnit pistolrundan så var det för många misstag i en och samma match för att överleva.

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Alla matcher går att se på https://www.twitch.tv

Information om lagen och förändringar inför turneringen http://www.hltv.org/news/19834-dh-ma...-vegas-preview

Tider för gruppspelsmatcherna http://www.hltv.org/news/19842-dh-ma...-viewers-guide
Bra kompletterande information inför turneringen!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 20:38   #7
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 6
Sharp$: 587
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Inom den här scenen så klassas jag nog som det gamla gardet. Spelade en hel del på ganska hög nivå när jag var yngre men har sedan haft uppehåll i många år. På den gamla goda tiden var det ju inte lika enkelt eftersom man var tvungen att söka matcher på mIRC, hyra spelserver och köra ventrilo för att kunna spela riktiga matcher och motståndet kunde ju många gånger bli vad som helst.
Jag spelade själv under den tiden med mIRC, ventrilo och hyrservrar! Har inte följt scenen alls sedan dess men skoj att det varit en sån positiv utveckling och väldigt kul att du rekar. Fixade ett CS:GO-konto för inte allt för längesen och lirat någon enstaka gång utan att direkt imponera
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Active är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 22:12   #8
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 6
Sharp$: 587
Standard

Ryggar NaVi -4.5 rundor vs. Mousesports!
Active är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 22:46   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Fantastiskt kul med något man verkligen är fullständigt främmande för.
Hoppas ni utvecklar trådarna, skriver om vilka hcp ni själva tycker är korrekt och sätter seriösa spreadsheets, för det finns stora möjligheter att detta är nästa "poker" nästa hype , likväl som fantasy sports kan bli det .
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 22:58   #10
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Spelar själv heartstone. Och bettar endel på detta. Mycket fin marknad. dock jävligt svår att värdera. Gäller att hitta små saker som gör att de kan sluta annorlunda men enormt svårt.
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 09:06   #11
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilken sida spelar ni e-sports på? å då framförallt live?
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td