Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-18, 12:21   #3331
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

MZ behöver göra en insättning innan kvällens omgång!
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 12:35   #3332
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Eller är 0,1,2-1,2,3 vettigare på Ängelholm-Jönköping? Eventuellt med villkoret 'max 1 måls målskillnad' (de tre senaste mötena lagen emellan i Ängelholm har slutat 1-0, 2-2, 2,2 och av 5 av Jönköpings 6 bortasegrar har blivit med uddamålet).
Jag kan tänka mig att spela 0,1-0,2,3,4. Jag tror att Jönköping har fin chans att göra en del mål ikväll, bara man få fart på målskyttet. Men vill ändå ha med nollan till 12%.

Halmstad-Falkenberg tycker jag 0,1,2-0,1,2 max 3 mål känns bra!

Ipswich-Birmingham vet i tusan hur man ska vikta? Känns som det kan bli 1-0 lika väl som 0-3...
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 14:57   #3333
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Jag kan tänka mig att spela 0,1-0,2,3,4. Jag tror att Jönköping har fin chans att göra en del mål ikväll, bara man få fart på målskyttet. Men vill ändå ha med nollan till 12%.

Halmstad-Falkenberg tycker jag 0,1,2-0,1,2 max 3 mål känns bra!

Ipswich-Birmingham vet i tusan hur man ska vikta? Känns som det kan bli 1-0 lika väl som 0-3...
låter sunt på halmstad-fff, halmstads offensiv har inte imponerat
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 14:59   #3334
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Jag kan tänka mig att spela 0,1-0,2,3,4. Jag tror att Jönköping har fin chans att göra en del mål ikväll, bara man få fart på målskyttet. Men vill ändå ha med nollan till 12%.

Halmstad-Falkenberg tycker jag 0,1,2-0,1,2 max 3 mål känns bra!

Ipswich-Birmingham vet i tusan hur man ska vikta? Känns som det kan bli 1-0 lika väl som 0-3...
Ipswich känns som det starkare laget imo. Visst, de har förlorat en hemma men det var mot serieledande Brighton. Man brukar vara väldigt starka hemma. Birmingham är svagare i grunden, har börjat starkt men bara spelat två bortamatcher hittills. 2,3,4-1,2 kanske?

Getafe-Malag känns ju målsnålt på förhand. Malaga har målskillnaden 0-1 efter tre omgångar. Getafe har börjat med tre förluster. Båda lär nog vara måna om att inte ge bort något. Getafe har vunnit detta möte tre år i rad med 1-0.
0,1,2-0,1

Edit: Dock har ju svenska folket upptäckt detta så det kanske kan vara läge att ta med en trea på något av lagen. 7 resp 6 % just nu.

Senast redigerad av pittaluga den 2015-09-18 klockan 15:01.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 15:09   #3335
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Ipswich känns som det starkare laget imo. Visst, de har förlorat en hemma men det var mot serieledande Brighton. Man brukar vara väldigt starka hemma. Birmingham är svagare i grunden, har börjat starkt men bara spelat två bortamatcher hittills. 2,3,4-1,2 kanske?

Getafe-Malag känns ju målsnålt på förhand. Malaga har målskillnaden 0-1 efter tre omgångar. Getafe har börjat med tre förluster. Båda lär nog vara måna om att inte ge bort något. Getafe har vunnit detta möte tre år i rad med 1-0.
0,1,2-0,1

Edit: Dock har ju svenska folket upptäckt detta så det kanske kan vara läge att ta med en trea på något av lagen. 7 resp 6 % just nu.
Jag är inne på 1,2,3-0,1,3 i Ipswich-Birmingham... vågar vi börja på 2:an för att få med 4:an??

Känns som vi knappast har råd att få med någon av treorna i det spanska mötet om vi inte ska plocka bort någon av nollorna.

Senast redigerad av one den 2015-09-18 klockan 15:12.
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 15:48   #3336
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Varit lögn i faan för oss att hitta rätt rad den senaste tiden... stolpe in nu tack!!

Halmstad:0,1,2
Falkenberg:0,1,2
-max 3 mål i matchen!
u-tips:1

Ängelholm:0,1
Jönköping:0,2,3,4
-minst ett mål i matchen!
u-tips:2

Ipswich:1,2,3
Birmingham:0,1,3
-minst 2 mål i matchen!
u-tips:1

Getafe:0,1,2
Malaga:0,1,2
-max 3 mål i matchen!
u-tips:1

-minst 1 u-tips, max 3 måste sitta!
-minst ett lag måste vinna med minst 2 mål!
-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!
-minst 2 lag som gör minst 2 mål!

Blev visst en del reduceringar idag... hoppas vi är rätt ute!! 5832rader--->2241rader

Kom igen, nu kör vi!!!

Trevlig helg

http://liverattning.se/bomben/2015-0...pottsbombbolag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+5), V75fahlle (+2), Calatan (+2)
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 16:41   #3337
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Varit lögn i faan för oss att hitta rätt rad den senaste tiden... stolpe in nu tack!!

Halmstad:0,1,2
Falkenberg:0,1,2
-max 3 mål i matchen!
u-tips:1

Ängelholm:0,1
Jönköping:0,2,3,4
-minst ett mål i matchen!
u-tips:2

Ipswich:1,2,3
Birmingham:0,1,3
-minst 2 mål i matchen!
u-tips:1

Getafe:0,1,2
Malaga:0,1,2
-max 3 mål i matchen!
u-tips:1

-minst 1 u-tips, max 3 måste sitta!
-minst ett lag måste vinna med minst 2 mål!
-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!
-minst 2 lag som gör minst 2 mål!

Blev visst en del reduceringar idag... hoppas vi är rätt ute!! 5832rader--->2241rader

Kom igen, nu kör vi!!!

Trevlig helg

http://liverattning.se/bomben/2015-0...pottsbombbolag
Ja, dags för vinst nu

Menar inte följande som kritik mot dig (One) eller någon annan enstaka person utan vill mest bara se hur folk tänker. Jag har vart inne på det här förut, men min idé om ett bombenbolag är ju att man ska kunna ha råd att gå för de större pengarna och chansa bort en del favorittecken. Därför tycker jag det blir fel när vi som idag i HBK-FFF och Get-Mal har de tre mest streckade tecknena på varje lag. Jag tror också att de matcherna kommer bli målsnåla och att den här raden sitter oftare än andra. Men personligen skulle jag hellre chansa bort något tecken, jag vet dock att inte alla gillar så kallade stakethål.
Det är en svår diskussion för vi har valt att spela alla rullpottar, men ibland känner man ju på sig på förhand att det kommer bli sämre utdelning. Men ibland upplever jag att vi hamnar i ett läge där vi går för att få in raden så ofta som möjligt snarare än att jaga bra utdelning på spelvärda tecken.
Tror jag har haft uppe detta exempel förut men tittar man tillbaka på bolagets bästa tid, våren 2013, så gick vi betydligt hårdare för att få bra utdelning.

Återigen så är det ingen kritik utan mer en öppning för diskussion oss medlemmar emellan. Jag är inte speciellt aktiv i vilka rader vi lägger, jag vill försöka lägga mer tid men ofta finns inte tiden. Men det finns ju fler som bara finns med i bakgrunden, vad tycker ni?

Nu avslutar vi denna helgen med tre vinster!

Mvh/Simon
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 17:09   #3338
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Ja, dags för vinst nu

Menar inte följande som kritik mot dig (One) eller någon annan enstaka person utan vill mest bara se hur folk tänker. Jag har vart inne på det här förut, men min idé om ett bombenbolag är ju att man ska kunna ha råd att gå för de större pengarna och chansa bort en del favorittecken. Därför tycker jag det blir fel när vi som idag i HBK-FFF och Get-Mal har de tre mest streckade tecknena på varje lag. Jag tror också att de matcherna kommer bli målsnåla och att den här raden sitter oftare än andra. Men personligen skulle jag hellre chansa bort något tecken, jag vet dock att inte alla gillar så kallade stakethål.
Det är en svår diskussion för vi har valt att spela alla rullpottar, men ibland känner man ju på sig på förhand att det kommer bli sämre utdelning. Men ibland upplever jag att vi hamnar i ett läge där vi går för att få in raden så ofta som möjligt snarare än att jaga bra utdelning på spelvärda tecken.
Tror jag har haft uppe detta exempel förut men tittar man tillbaka på bolagets bästa tid, våren 2013, så gick vi betydligt hårdare för att få bra utdelning.

Återigen så är det ingen kritik utan mer en öppning för diskussion oss medlemmar emellan. Jag är inte speciellt aktiv i vilka rader vi lägger, jag vill försöka lägga mer tid men ofta finns inte tiden. Men det finns ju fler som bara finns med i bakgrunden, vad tycker ni?

Nu avslutar vi denna helgen med tre vinster!

Mvh/Simon
Jag är med på hur du tänker o resonerar! Men tycker det är jättesvårt att göra avvägningen hur mycket man ska chansa, tycker att dagens system är ganska chansartat. Har gjort avvägningen att jag tror inte att det skräller i första o sista matchen, utan jag tror att om någon lågprocentare går in så är det i nån av dom andra matcherna. Vi har ju inte råd med hur många tecken som helst, om vi inte ska spela stenhårt reducerat... o jag har tolkat det som att dom flesta i bolaget inte gillar riktigt hårt reducerade system

Som sagt va, det är huvudbry o avvägningar varje gång vi lägger in ett system.

Ser inte ditt inlägg som kritik även om jag känner att det här svaret blev lite som ett försvarstal

Nu jobbar vi in tre vinster som sagt
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 18:14   #3339
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Bra fråga du lyfter Simon!
Det är ju en jäkligt svår balansgång, att inte gå bort sig på det enkla och samtidigt vara med och hugga på det svåra.

Jag har kikat lite på hur vanligt det är att de allra mest streckade tecknen sitter i Bombenomgångar med 4 fotbollsmatcher. Det vanligaste utfallet verkar vara att 2 eller 3 av de mest streckade sitter i en och samma omgång. Att 'max 4 av de allra mest streckade tecknen sitter' verkar inträffa i storleksordningen 85-90% av omgångarna.
Detta kanske vore en lämplig stående reducering för bolaget. Samtidigt skulle vi kunna ha ett krav på oss själva, att alltid strecka minst 2 tecken under 10% eller vad vi nu tycker är vettigt. Då skulle vi alltid per automatik vikta systemet åt lite större utdelning utan att behöva chansa bort oss.


Senast redigerad av Calatan den 2015-09-18 klockan 18:15.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 18:46   #3340
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Det hela handlar som enligt mig om spelvärde, att hitta tecken som är understreckade sett till chansen. Och då också kunna -som vi gör ibland - chansa bort överstreckade tecken med t.ex ett hål i staketet.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 20:09   #3341
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Känns ju lite som ödets ironi att vi fastnar i ett hål efter dagens diskussion
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 20:23   #3342
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Känns ju lite som ödets ironi att vi fastnar i ett hål efter dagens diskussion
Du menar ÄVEN idag Var väl hål i hockeyn igår oxå som det sket sej på...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 08:09   #3343
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Ja det där med hur man ska spela, värdespel, statistik, vad man tror på, det är en svår balansgång.

Det jag iaf tycker är att OM vi nu ska forts spela reducerat så måste vi bli bättre på de "krav" som ställs på reduceringarna. Jag vet att jag skrivit det tidigare, att reducera på rätt sätt, det är minst lika svårt som att få fram ramen på ett vinnande system.

Låt oss titta på gårdagens system, ett enkelt ex på en av de reduceringar som blir väldigt fel i systemet.

-minst 1 u-tips, max 3 måste sitta!
-minst ett lag måste vinna med minst 2 mål!
-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!
-minst 2 lag som gör minst 2 mål!

Jag har markerat ett av kraven med fet stil, att minst 1 lag ska vinna med minst 2 mål. Med de grundkrav vi har i match 1 & 4 med MAX 3 mål i dessa matcher går dessa tillställningar "i stort sett" bort helt (såvida inte ngt av lagen vinner med 2-0) & vi får helt förlita oss på att match 2 lr 3 ska rinna iväg, enligt mej ett väldigt hårt krav.

Jag hoppas ni är med på hur jag menar. Och självklart är jag inte ute efter att kritisera ngn, precis som er andra är jag ute efter ett vinnande koncept, vilket vi i dagsläget inte har med de reduceringar vi ställer på systemen.

Nu jobbar vi vidare, är övertygad om att det snart släpper, vi har ändå nosat på de stora pengarna flertalet tillfällen !

Önskar alla en trevlig Lördag !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 08:18   #3344
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Dagens batalj, mitt förslag utan motivering denna gång

Hv - Växjö: 1,(2),3,(4),5 - 0,1,2,4
Luleå-Frölunda:1,2,3,4 - 0,(1),2,(3),4
Sundsvall-AIK: 1,2 - 1,3,4,5

Ramen 3200 rader. Med krav att minst 1 tecken inom parantes går in reduceras systemet till 2048 rader.

Lycka till.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:01   #3345
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Känns ju lite som ödets ironi att vi fastnar i ett hål efter dagens diskussion
Jag säger dock som en bekant som brukade göra stora rader V75 åt en spelbutik i närheten. "Jag ska inte kunna ha den raden"

Fyra matcher som alla slutar 1-0 eller 1-1, nej det ska vi inte kunna ha i ett bolag, den raden kommer aldrig ge nåt eftersom den träffar många av de stående raderna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td