Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Hur mycket ska vi spela för per vecka?
100 kr 21 36.84%
200 kr 21 36.84%
300 kr 5 8.77%
400 kr 1 1.75%
500 kr 5 8.77%
600 kr 0 0%
700 kr 0 0%
800 kr 0 0%
900 kr 0 0%
1000 kr 4 7.02%
Antal röster: 57. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-10, 17:12   #211
 
Saccos avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 120
Sharp$: 336
Standard

Här är mitt förslag för helgens spel.

1. Manchester City - Wigan 1X
2. IFK Göteborg - Halmstads BK 1
3. GIF Sundsvall - Östersund FK 1X
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF 12
5. Dalkurd FF - Athletic FC United 12
6. BK Forward - Umeå 1X
7. IK Sirius FK - Västerås 1X
8. Skövde AIK - Torslanda 12
9. Everton - West Ham 1X
10. Fulham - Liverpool X2
11. QPR - Newcastle X2
12. Stoke - Tottenham X2
13. Sunderland - Southampton 1X

Ändra och mixa alla tecken hur nu vill så vi kan komma fram till något bra!
Sacco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:30   #212
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lazlo efterfrågade förslag alt diskussion om olika system. Har inget att bidra med eftersom stryktipset inte är min arena. Men när man går igenom en kupong likt denna känns det som att det finns utrymme för mer än 1 spik, samtidigt som jag gärna hade helgarderat vissa av de överstreckade matcherna. Kör vi samma system vecka efter vecka utan hänsyn till den aktuella omgången känns det som om vi riskerar att bränna pengar i onödan eller gå miste om 13 rätt. Dock har jag inga förslag på lösning.

--
1. Manchester City - Wigan FA Cup Final<-1 Kan inte se hur City skall förlora denna match. Chansen på en titel för att delvis rädda säsongen mot ett besviket Wigan som tappade senast mot Swansea i ligan, där fö deras fokus bör ligga(?). City har haft relativt lätt för Wigan(22 12-4-6), 7 raka vinster utan insläppt mål.

2. IFK Göteborg - Halmstad Allsvenskan
1X IFK skall vara storleken större,man öppnade säsongen med att imponera försvarsmässigt,men har nu släppt in mål i 4 raka matcher(Allsvenskan+cup), dock kniviga matcher. Halmstad har väl börjat hitta rätt i Allsvenskan och gjorde det bra, men IFK skall normalt vinna. Dock finns det alltid sagor, IFK leder med 1-0 och Selakovic gör 1-1. Samt att 70% streck känns aningen högt.

3. GIF Sundsvall - Östersund Superettan
12 Sundsvall har inte imponerad hemma, Östersund har börjat riktig bra och känns som det bättre laget för tillfället, men håller Sundsvall som bättre över året. Får Sundsvall igång sitt spel kan de vinna, annars förlorar de. Ser inte krysset som troligt.

4. Varbergs BOIS - Ängelholm Superettan
X2 Ängelholm skall vara bättre laget och Varberg imponerar inte alls, Varberg saknar även Erkan Saglik som är avstängd(3:e gula senast)

5. Dalkurd - AFC United Division 1 Norra
1X Dalkurd imponerar och hade relatvit lätt för AFC förra året, bör vinna säkert.

6. Forward - Umeå FC Division 1 Norra
1X Forward är det bättre laget,iaf för tillfället.

7. Sirius - Västerås SK Division 1 Norra
1X Sirius har imponerat stort i både serien och Svenska Cupen samtidigt som Västerås börjat bra. Inte främmande för en match där Västerås kan kriga till sig oavgjort

8. Skövde - Torslanda Division 1 Södra
12 Har svårt att ranka dessa lag, speciellt Skövde. Deras seger kom mot Qviding med 1-0, ett Qviding som inte alls fått igång sitt spel och sedan har en klar torsk mot Limhamn och oavgjort mot Trelleborg och Utsikten. Torslanda har gjort det riktigt bra,även om de borde ha spöat Halmia hemma och spelade nästan hela 2:a halvlek med en gubbe mer i vinsten mot Limhamn. Kasta tärning?

Söndag:

9. Everton - West Ham Premier League
1X Everton är en av veckans största favoriter,med rätta. Blir väl rätt stort fokus på Moyes och man vill garanterat avsluta bra hemmaplan. Dock har man varit ojämna under året och maskineriet har hackat i enskilda matcher. Kan hoppas att man spelar impotent och West Hem får med sig ett undrvärderat kryss.

10. Fulham - Liverpool Premier League
X2 Fulham imponerar inte alls, men Liverpool blandar och ger. Har svårt att att Fulham vinner, leder de med 15 min kvar lär Liverpool forcera in minst ett mål, så krysset får väl göra 2:an sällskap.

11. QPR - Newcastle Premier League
X2 Hemmalaget är körda och åker ur PL, vill säkert göra snygg sorti hemma. Newcastle såg ut att ha någon på g i början på året men ramlade ihop iom spelet i EL. Ligger pyrt till nu och måste gå för minst 1 pinne.

12. Stoke - Tottenham Premier League
X2Stoke var riktigt starka under en period innan de tappade sitt spel. Har gjort några bra matcher nu mot sämre lag, Tottenham tampas med Arsenal och Chelsea om att bli bästa London-lag. Inte speciellt troligt,men de har 6 raka utan förlust och lär inte förlora denna match.

13. Sunderland - Southampton Premier League
1X Har hållit Sunderland som ett starkare lag än Southampton, men det avspeglas inte direkt i tabellen. Man fick ett litet uppsving när Di Canio kom för att sedan snabbt landa i verkligheten. Tror dock att man har med sig en känsla av man har det som krävs och tror att man kommer att säkra sin plats i PL genom denna match.. 1X bör låsa denn match.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:48   #213
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Nu är jag inte medlem i bolaget, så vill inte lägga mej i hur ni spelar. Men som trogen sharps-medlem vill man såklart alla andra väl ! Om jag förstår rätt lägger ni ca 4k/vecka, precis som nämns ovan tror jag ni ska försöka hitta ngt system med fler spikar för att kunna få med några helgarderingar. Att pricka 12 halv är bannemej inte lätt...För 4k kan jag säga att ni har möjlighet till system med många hel bara ni ställer ngt krav i form av reducering. Ni är 20 medl, ngn bör sitta med en bra reduceringsmall. Om inte & om ni är intresserade av detta sk ett PM så kan jag bistå med några enkla varianter. Hur som helst, lycka till imorrn !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KungKlave (+5), Wagner (+6), Trouler (+5), kusagwa (+3), Sacco (+5), drickamicke (+33), abber (+5), cloude (+5), Asder (+5), lillnilsson (+5), V75fahlle (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 22:33   #214
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Bara till att skicka mallarna robfri och ni andra som eventuellt kan ha något intressant att bidra med
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 06:05   #215
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Bara till att skicka mallarna robfri och ni andra som eventuellt kan ha något intressant att bidra med
Såg ditt PM nu. Absolut kan jag skicka över ! Är inte hemma just nu, skjutsar barn till kusiner... Såhär ligger det till, kommer hem vid 12.30, då kan jag skicka över mallarna, så ni avgör själva om ni vill köra med det systemet ni använt på slutet, alternativt om ni vill avvakta tills jag drar över mallarna till dej, vet inte när ni brukar lämna in systemet.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 09:45   #216
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Såg ditt PM nu. Absolut kan jag skicka över ! Är inte hemma just nu, skjutsar barn till kusiner... Såhär ligger det till, kommer hem vid 12.30, då kan jag skicka över mallarna, så ni avgör själva om ni vill köra med det systemet ni använt på slutet, alternativt om ni vill avvakta tills jag drar över mallarna till dej, vet inte när ni brukar lämna in systemet.
Brukar lämna in sent så 12.30 är inga problem
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 11:28   #217
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Brukar lämna in sent så 12.30 är inga problem
Har skickat mail till dej "kusagwa" men en mall jag tror skulle passa ert bolag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sacco (+5), kusagwa (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 11:32   #218
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 873
Standard

BK Forward till 60% känns som en fin spik. Umeå har börjat säsongen riktigt kasst med 4 förluster på de 5 första matcherna. De har bytt ut stora delar av truppen som spelade i superettan i fjol. Bland spelarna som har stannat kvar finns stora skadeproblem, Lundström (19/1ligamål i fjol), Persson( 28/4 i fjol), Larsson (27/3 i fjol) samt Wennebro (28/1 i fjol) missar alla dagens match.

Matchen spelas på Behrn Arena där BKF inlett med två segrar. Visserligen mot beskedligt motstånd i Sandviken och Selånger. Formen är god och i skadeväg finns det (mig veterligen) inget att rapportera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
drickamicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 11:45   #219
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 873
Standard

Efter en (mycket) kort genomgång av kupongen så är mitt förslag:

1. Manchester City - Wigan 1
2. IFK Göteborg - Halmstads BK 1X
3. GIF Sundsvall - Östersund FK 1X2
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF 1X2
5. Dalkurd FF - Athletic FC United 1X
6. BK Forward - Umeå 1
7. IK Sirius FK - Västerås 1
8. Skövde AIK - Torslanda 1X2
9. Everton - West Ham 1X
10. Fulham - Liverpool X2
11. QPR - Newcastle 1X2
12. Stoke - Tottenham X2
13. Sunderland - Southampton 1X

Dock 5184 rader, fast ska inta vara några problem att reducera ned till lämpligt radantal.
drickamicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 11:47   #220
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drickamicke Visa inlägg
Efter en (mycket) kort genomgång av kupongen så är mitt förslag:

1. Manchester City - Wigan 1
2. IFK Göteborg - Halmstads BK 1X
3. GIF Sundsvall - Östersund FK 1X2
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF 1X2
5. Dalkurd FF - Athletic FC United 1X
6. BK Forward - Umeå 1
7. IK Sirius FK - Västerås 1
8. Skövde AIK - Torslanda 1X2
9. Everton - West Ham 1X
10. Fulham - Liverpool X2
11. QPR - Newcastle 1X2
12. Stoke - Tottenham X2
13. Sunderland - Southampton 1X

Dock 5184 rader, fast ska inta vara några problem att reducera ned till lämpligt radantal.
Ser bra ut problemet är att jag inte begriper mig på så mkt av det som robfri skrev till mig så vet dessvärre ej hur jag reducerar. Men om jag lyckas fatta mig på det så kommer ursprungsraden nu vara på 5184 rader innan reducering.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 11:57   #221
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ser bra ut problemet är att jag inte begriper mig på så mkt av det som robfri skrev till mig så vet dessvärre ej hur jag reducerar. Men om jag lyckas fatta mig på det så kommer ursprungsraden nu vara på 5184 rader innan reducering.
Nu utgår jag från den kupongen ni skapat ovan, sen tar bara ett EXEMPEL på att ni vill reducera match 3 & 4 med u-tecken eftersom de är helgarderade.

För att göra det enkelt att förstå säger vi att ni vill ha u-tecken som är X i dessa två matcher. Då skapar ni en reducering på två kuponger enligt följande. Jag skriver med matcherna för att göra det ännu enklare att förstå.

Kupong 1: Sundsvall - Östersund: X
Varberg - Ängelholm 1X2

Kupong 2: Sundsvall - Östersund: 12
Varberg - Ängelholm: X

Istället för om ni kör ett "rakt" matematiskt system där kostnaden blir som nämns ovan 5 184 sek, hamnar kostnaden med denna reducering på 2 880 sek.

Kravet är att MINST 1 u-tecken ska gå in.

1. Manchester City - Wigan 1
2. IFK Göteborg - Halmstads BK 1X
3. GIF Sundsvall - Östersund FK 1X2
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF 1X2
5. Dalkurd FF - Athletic FC United 1X
6. BK Forward - Umeå 1
7. IK Sirius FK - Västerås 1
8. Skövde AIK - Torslanda 1X2
9. Everton - West Ham 1X
10. Fulham - Liverpool X2
11. QPR - Newcastle 1X2
12. Stoke - Tottenham X2
13. Sunderland - Southampton 1X
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 12:08   #222
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nu utgår jag från den kupongen ni skapat ovan, sen tar bara ett EXEMPEL på att ni vill reducera match 3 & 4 med u-tecken eftersom de är helgarderade.

För att göra det enkelt att förstå säger vi att ni vill ha u-tecken som är X i dessa två matcher. Då skapar ni en reducering på två kuponger enligt följande. Jag skriver med matcherna för att göra det ännu enklare att förstå.

Kupong 1: Sundsvall - Östersund: X
Varberg - Ängelholm 1X2

Kupong 2: Sundsvall - Östersund: 12
Varberg - Ängelholm: X

Istället för om ni kör ett "rakt" matematiskt system där kostnaden blir som nämns ovan 5 184 sek, hamnar kostnaden med denna reducering på 2 880 sek.

Kravet är att MINST 1 u-tecken ska gå in.

1. Manchester City - Wigan 1
2. IFK Göteborg - Halmstads BK 1X
3. GIF Sundsvall - Östersund FK 1X2
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF 1X2
5. Dalkurd FF - Athletic FC United 1X
6. BK Forward - Umeå 1
7. IK Sirius FK - Västerås 1
8. Skövde AIK - Torslanda 1X2
9. Everton - West Ham 1X
10. Fulham - Liverpool X2
11. QPR - Newcastle 1X2
12. Stoke - Tottenham X2
13. Sunderland - Southampton 1X
Nu kör det ihop sig givetvis i mitt huvud
Begriper mig på en del men förstår inte hur jag ska ta fram raderna (utgår ifrån ditt exempel). Vet vad som ska reduceras och allt det men sen hur jag väl får fram raderna är det som ställer till det för mig. Länge sedan man kände sig så här pass efter...
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 12:12   #223
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 873
Standard

Ett alternativt villkor till reducering skulle kunna vara att 2 eller fler av matcherna;

3. GIF Sundsvall - Östersund FK
4. Varbergs BoIS FC - Ängelholms FF
8. Skövde AIK - Torslanda
10. Fulham - Liverpool
11. QPR - Newcastle
12. Stoke - Tottenham

ska sluta med bortaseger. Då får vi ned radantalet till 3904.
drickamicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 12:17   #224
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Nu kör det ihop sig givetvis i mitt huvud
Begriper mig på en del men förstår inte hur jag ska ta fram raderna (utgår ifrån ditt exempel). Vet vad som ska reduceras och allt det men sen hur jag väl får fram raderna är det som ställer till det för mig. Länge sedan man kände sig så här pass efter...
Utgå från denna rad kusagwa, vilka två matcher skulle du vilja reducera & med vilket u-tecken så skriver jag hur kupongen ska se ut. Sen säger jag inte att ni ska lämna in så, men då kanske du förstår själva tänket.

(gör det snabbt för ska strax iväg)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 12:20   #225
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Utgå från denna rad kusagwa, vilka två matcher skulle du vilja reducera & med vilket u-tecken så skriver jag hur kupongen ska se ut. Sen säger jag inte att ni ska lämna in så, men då kanske du förstår själva tänket.

(gör det snabbt för ska strax iväg)
Tack för hjälpen men vill inte uppehålla dig och då Sacco begrep vad du har berättat om så hjälper han mig. Men tack så mkt för hjälpen, får ta och försöka lära mig det under veckan. Ha det kul på bröllopet
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td