Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Hur mycket ska vi spela för per vecka?
100 kr 21 36.84%
200 kr 21 36.84%
300 kr 5 8.77%
400 kr 1 1.75%
500 kr 5 8.77%
600 kr 0 0%
700 kr 0 0%
800 kr 0 0%
900 kr 0 0%
1000 kr 4 7.02%
Antal röster: 57. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-10, 15:42   #76
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 17
Sharp$: 74
Standard

Jag är också gärna med om det finns plats.
bosis1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 15:51   #77
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Personligen så föredrar jag runt 100 kronor men går med på upp till 200 kr (ge och ta några riksdaler). Och då med ett bolag bestående av färre medlemmar men med ett förhoppningsvis större engagemang.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 15:59   #78
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Jag kan också tänka mig 200 kr det gör inte så mycket för mig.
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 16:19   #79
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Tycker att 200 kr på lite färre personer låter bra
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 17:57   #80
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 480
Standard

I'm game.
cloude är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 22:11   #81
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Åsikter om 200 kr och mindre folk är tyvärr lite i senaste laget att komma med nu, det skulle ni ju sagt tidigare när vi formade det hela. Nu är vi ju 20 personer och nu har till och med alla 20 satt in pengar för resten av april så därmed kan vi ju inte kicka några personer utan vi får spela på 20 personer och 200 kr per person och vecka vilket enligt mig är bra. Är det någon som inte gillar det upplägget så är det ju fritt fram att hoppa av så plockar vi in folk från reservlistan men om inte så har vi ju en grund som gäller för resten av april helt klar nu.

Vi har alltså en budget på 4000 kr varje lördag och därmed kan ni som är stryktipsrävar börja klura på vilket system vi ska spela, jag själv har som sagt ganska klen koll på stryktipset och systemet. Sen kan ni gärna börja komma med spelförslag till hur vi ska lägga upp raden för lördagens kupong.

Nu jagar vi 21 miljonerna
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 23:39   #82
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

1. Arsenal - Norwich
2. Aston Villa - Fulham
3. Everton - QPR
4. Reading - Liverpool
5. Southampton - West Ham
6. Blackburn - Derby
7. Blackpool - Burnley
8. Bristol City - Bolton
9. Cardiff - Nottingham Forrest
10. Ipswich - Hull
11. Middlesborough - Brighton
12. Peterborough - Watford
13. Wolverhampton - Huddersfield

Klistrar in raden igen

Lite spontana tankar mest baserat på tabelläget utan i princip någon hänsyn till skador, motivation (upp, ner, CL, kval osv), historik med mera. Ta inte mina tankar allt för seriöst är väldigt flummigt.

Och har ingen direkt åsikt om system det finns nog personer som har bättre koll än jag på de

1. Arsenal - Norwich
Största favoriten på kupongen där Gunners febrilt jagar en CL plats (vilket jag tror att de når med) mot ett Norwich som har börjat dras ner i nerflyttningsfighten. Även fast båda lagen behöver poäng desperat så undrar jag hur sugna Norwich är på att offra allt för mkt speciellt sedan de tar emot Reading (som i princip är klara för att åka ur PL) i nästa runda. Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen.
Tips: 1X

2. Aston Villa - Fulham
Två lag med bra form där Fulham i princip är klara för nästa säsong då de bara behöver en poäng för att nå den "magiska" 40 poängsgränsen medan Aston Villa ligger precis ovanför strecket och behöver varje pinne de kan få. Men en som det känns som kan gå lite hursomhelst i då båda lagen har en bra offensiva (speciellt Villa) och där hemmalaget har en defensiv som ofta lämnar en hel del att önska och efter en titt på tidigare möten så säger jag följande:
Tips: 1X2

3. Everton - QPR
Everton har häng på CL plats (om än liten) medan QPR kommer få det VÄLDIGT svår att stanna kvar. Bra hemmalag mot dåligt bortalag men där QPR endå har stretat emot bra de senaste matcherna och där QPR har + på Everton sedan deras återtag till PL (2X och bortaseger förra året).
Tips: 1X

4. Reading - Liverpool
Jumbon tar emot oförutsägbara Liverpool. Reading är i precis som QPR långt borta från PL spel nästa säsong och Liverpool har svårt att nå Europaplatserna då de är 7 poäng bakom Gunners med en match mera spelad.
Tips: X2 men är osäker som fan skulle lika gärna kunna spika tvåan eller helgardera

5. Southampton - West Ham
Nykomlingsmöte där en eventuell vinnare når upp till 40 poäng. Saints som har varit en mkt positiv överraskning denna säsongen och som trots ett oväntat tränarbyte har spelat en mkt bra och fin fotboll och som definitvt förtjänar sin placering. Hammers är ett fysiskt lag som inte är överdrivet bra borta och som inte har en vidare fin bortaform medan Saints har en MKT fin hemmaform med vinster mot bland anant Man City, Liverpool och Chelsea samt X mot Everton och Arsenal. Men de har haft det svårare mot sämre lag hemma (men å andra sidan då hade de fortfarande Adkins som tränare).
Tips: 1X eventuellt ha med 2

6. Blackburn - Derby
Ett Rovers som ligger på nedflyttningsplats men där det är oerhört tätt mellan lag 13 (som ligger 6 poäng framför) och 23 placerade Posh och en seger kan få laget att klättra. Rovers har dålig form och som vanligt problem med sin ägare (ni vet kycklingindierna som inte kan ett piss om fotboll och där en tidigare tränare fick flyga till Indien för att avlägga rapport) medan Derby har en avsevärt bättre form men de är inte bra borta men å andra sidan så är Rovers inte världens bästa hemmalag heller. Rovers tror jag har en liten större motivation än vad Derby har då de sistnämnda har 8 poäng upp till kvalplats med 5 matcher kvar men de har absolut en chans till kval så motivationen finns där.
Tips X2 eventuellt med 1

7. Blackpool - Burnley
Två lag med hyfsad form där har 8 poäng till kval och 7 till nedflyttning medan Blackpool endast ligger 4 poäng ovanför Blackburn på 22 plats. Båda har tagit ungefär lika många poäng hemma respektive borta.
Tips: Lämnar inget för svårt att sia om

8. Bristol City - Bolton
Jumbon med 8 poäng upp till säker match och med dålig form tar emot Bolton med bra form och endast 2 poäng upp till kval. Men Bristol är inte så dåliga hemma och har en fin form hemma medan Bolton inte är bra borta och har två raka bortaförluster (mot mittenlagen Charlton och Ipswich)
Riktigt svårt att sia om men får gå med 1X2 så här spontant

9. Cardiff - Nottingham Forrest
Ettan tar emot femman. Ligans bästa hemmalag mot nionde bästa bortalag. Forest har bättre form än vad Cardiff har och känner flåst ifrån närmast jagande lag (Brighton, Leicester, Bolton) och nog gärna vill ta en pinne här mot Cardiff som inte har övertygat på slutet och enbart har en seger på sina 5 senaste hemmamatcher medan Forrest endast har en förlust på sina 5 senaste bortmatcher (9/2 mot Bristol City) men å andra sidan så vill nog Cardiff och deras ägare som har pumpat in en hel del asiatisk cash att Cardiff vinner serien.
Tips: 1X2

10. Ipswich - Hull
Hull ligger två medan Ipswich ligger i ingenmansland och de lär inte åka ur eller gå upp. Båda lagen har en fin form där Ipswich har vunnit 4/5 senaste hemmamatcherna (förlusten mot ligans bästa bortalag Watford) medan Hull har vunnit sina två senaste bortamatcher och innan dess förlorat tre raka.
Tips: 12 då Hull sällan kryssar

11. Middlesborough - Brighton
Borugh har usel form medan Brighton har ok med ett par X på raken (Borugh har minst X i ligan enbart 4) och båda lagen är bra hemma respektiva borta. Borugh som har haft stora skadeproblem under säsongen får svårt att att nå playoff men sin usla form medan Brighton går en tuff fight emot Nottingham, Leicester och Bolton om de två sista kvalplatserna.
Tips: 2 med eventuell gardering

12. Peterborough - Watford
Nästjumon Posh som är sämsta hemmalag möter den bästa bortalaget (3 a totalt i ligan). Svår match då Posh har en liten bättre form och där båda har en stor motivation (att stanna kvar respektive att inte behöva kvala till PL).
Tips: 1X2

13. Wolverhampton - Huddersfield
Bottenmöte där båda ligger en pinne ovanför strecket. Plockar ungefär lika många pinnar hemma som respektiva borta. Bättre form på Wolves men där Huddersfield har vunnit 6/7 möten sedan 1998.
X2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-04-12 klockan 17:37.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 05:25   #83
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
1. Arsenal - Norwich
Största favoriten på kupongen där Gunners febrilt jagar en CL plats (vilket jag tror att de når med) mot ett Norwich som har börjat dras ner i nerflyttningsfighten. Även fast båda lagen behöver poäng desperat så undrar jag hur sugna Norwich är på att offra allt för mkt speciellt sedan de tar emot Reading (som i princip är klara för att åka ur PL) i nästa runda. Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen.
Bara kommentar till den då man måste försvara Gunners. 1-0 vinsten kom då Arsenal ställde upp med ett reservbetonat lag borta mot Norwich eftersom de skulle möta Schalke ett par dagar senare. Sen vid 70' så tog Wenger in de bästa men Norwich lyckades hålla 1-0. Men annars var det rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 10:22   #84
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Bara kommentar till den då man måste försvara Gunners. 1-0 vinsten kom då Arsenal ställde upp med ett reservbetonat lag borta mot Norwich eftersom de skulle möta Schalke ett par dagar senare. Sen vid 70' så tog Wenger in de bästa men Norwich lyckades hålla 1-0. Men annars var det rätt

Tillägg, mittbacken Mertesacker i Arsenal såg rött i lördags och är avstängd.
Formen är annars bra på på Arsenal och jag tycker att dem ska ses som klara favoriter på hemmaplan här.
__________________
MVH V75fahlle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 11:32   #85
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Åsikter om 200 kr och mindre folk är tyvärr lite i senaste laget att komma med nu, det skulle ni ju sagt tidigare när vi formade det hela. Nu är vi ju 20 personer och nu har till och med alla 20 satt in pengar för resten av april så därmed kan vi ju inte kicka några personer utan vi får spela på 20 personer och 200 kr per person och vecka vilket enligt mig är bra. Är det någon som inte gillar det upplägget så är det ju fritt fram att hoppa av så plockar vi in folk från reservlistan men om inte så har vi ju en grund som gäller för resten av april helt klar nu.

Vi har alltså en budget på 4000 kr varje lördag och därmed kan ni som är stryktipsrävar börja klura på vilket system vi ska spela, jag själv har som sagt ganska klen koll på stryktipset och systemet. Sen kan ni gärna börja komma med spelförslag till hur vi ska lägga upp raden för lördagens kupong.

Nu jagar vi 21 miljonerna
Det är kanon bra att vi är 20 personer som ska spela 200/vecka. Nu kan vi spela "stora" system och öka chanser till 13 rätt. Jag vill spela så stora system som möjligt. Därför jag "röstade" för mindre antal medlemmar med större insats, eftersom vi skulle ha samma summa pengar att spela för.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+2)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 17:30   #86
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kom igen nu killar. Det är lite tråkigt att jag är den enda som har engagerat mig hittils med att ge lite tankar om kupongen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 21:40   #87
 
viktorleijons avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 34
Sharp$: 882
Standard

Jag håller med kusagwa på många ställen i hans tankar om morgondagens kupong, såhär tänker jag.

1. Arsenal - Norwich de har tre raka liga segrar,satsar på att klättra i tabellen,Wilshere och Walcott är tillbaka vilket givetvis är en förstärkning,Norwich är inget vidare bra borta lag heller men som Kusgwa säger "Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen." samt att Arsenal garanterat är hårt streckade så kanske ett lyxxkryss inte är så fel tips: 1

2. Aston Villa - Fulham, Villa måste ta poäng här och dom har spelat bra det senaste, Fulham är bättre hemma men Berbatov är farlig och kan mycket väl ställa till det för villas svajiga försvar, Tips :1x2

3. Everton - QPR Everton försöker givetvis att klättra i tabellen, även om chansen för CL plats är liten så kommer dom försöka,Pienaar och Fellaini är tillbaka vilket är ett +
För QPR är Zamora avstängd och man är ett av de sämre bortalagen. tips 1

4.Reading - Liverpool Reading har sju raka liga förluster, men ett kryss hemma mot Liverpool är fullt möjligt, Suarez har inte gjort mål på tre matcher, kanske lossnar det imorgon. Tips x2

5.Southampton - West Ham Southampton har riktigt bra facit på hemmaplan, vinster mot Arsenal, Everton, City,Pool och Chelsea, men förlust mot QPR, Southampton spelar inte så bra mot sämre lag, men West ham's borta facit är inte imponerande direkt. Tips:1x

6. Blackburn - Derby, Rovers har inte vunnit på 11 matcher.. men man har faktiskt chans att klara sig kvar om viljan finns ! och hemma är man faktiskt inte helt urusla utan faktisk ganska bra, men Derby kan helt klart göra detta till en tajt tillställningtips:1 eventuellt 2[/B]

7. Blackpool - Burnley här behövs det inte sägas mycket, tips:1x2

8. Bristol C - Bolton Bristol har sju raka hemmamatcher utan förlust 5 vinster och 2 oavgjorda,Bolton har en seger på nio borta matcher dock har Boltonbra form och 2 poäng upp till kval som motivation tips:1x2

9.Cardiff - Nottingham Cardiff har varit svårslaget hela säsongen och har bara några poäng till avancemang,Forest är svårslaget nuförtiden,tio raka utan förlust, tips 1x

10.Ipswich - Hull På de senaste sex hemmamatcherna har Ipswich vunnit fem samt hållit nollan i alla utom en match då man förlorade mot Watford och man har ett fint facit med endast ett insläppt mål på de åtta senaste ligamatcherna, Hull ligger tvåa men man gör inte särskilt många mål på borta planen, detta blir målsnålt, tips: 1x2

11. Middlesbrough - Brighton Middlesbrough har chans att ta sig till PL,och behöver vinna den här matchen, dock har man en hel del skadebekymmer Tips 1x, hade gärna haft en tvåa också..

12.Peterborough - Watford svår match båda har motivation att vinna här, hade gärna satt en helgardering, Watford är liten favorit men Peterborough är svårslaget hemma där man bara förlorat en av de nio senaste matcherna. tips:1x

13. Wolverhampton - Huddersfield, Sträckstrid. Wolves har två raka hemmasegrar men man är ojämn dock är även Huddersfield det, tips 1


Jobbig omgång denna vecka, ska fortsätta tänka på matcherna men ett m3888 system kanske skulle vara något
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Lazlo (+10)
viktorleijon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 21:47   #88
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Bra Viktor! Kom igen nu ni andra vi är inte bara fyra aktiva i bolaget (om man räknar med V75Fahlle som har skrivit lite om en match iallafall samt dagisfröken Lazlo).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 23:09   #89
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Blir det reducerat system?
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 23:19   #90
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bra att ni kommer med tips, fortsätt gärna med det så ska vi kunna knåpa ihop något till imorgon. Har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit men tänk på att vi måste gå för en lite högre utdelning eftersom vi är så pass många som delar på summan, så det är inte bara att hitta "vinnare" utan vi lär hitta några lågprocentare också och gå emot average joe här och där.

@abber... Det blir det system som ni vill spela. Som jag tidigare sagt så har jag dålig koll på systemen gällande stryktipset så jag har ju bett om förslag men eftersom det inte kommit något alls så blir det väl ett M-system kring insatsen vi har. Vi har ju en budget på 600 kr per person på 3 helger och då kan vi väl dela upp det lite som vi vill och blir det 205 kr ena veckan och 195 kr nästa så gör det väl inget. Tänker så eftersom M4096 med 12 halvgarderingar ser kul ut och då kan man ju ta det någon vecka och sen ta M3888 eller ännu lägre nästa vecka t.e.x.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td