Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-13, 08:54   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75 Axevalla (13/3) - 25 kronor andelen - Spik Heavy Sound


Har börjat så smått med uppbyggnaden. Heavy Sound är dock klar som spik. Funderar starkt på att inleda med ett lås, och Ludde ligger bra till som spik i sjätte.

Kommer sätta mig och bygga vidare efter lunch.

Tar fyra andelar själv.

Återkommer med tankar om varför jag bygger som jag gör.

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:07
Johan Salomonssons andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Start: 16:20
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (5, 2) - Värde: 35 kronor, Hårt i mål. Stallform och bara hoppas Ludde senare kan göra en än bättre prestation även om det räcker att vara först i mål.
2: 7, 9, 10, 11, 12, 14 (4, 8) - Nr 5 skrällvann, värde 823 kronor. Rätt tänkt men fick med för få hästar.
3: 1, 4, 5, 6, 9, 12 (2, 8) - Värde: 1091 kronor, nu lägger jag ner för i dag - när vi behöver strul etc så händer ingenting och att Niklas släpper ner favoriten utvändigt ledaren är ju bara pinsamt! Syssla med äppelodling eller annat! Själv ska jag börja med svampplockning!
4: 1, 2, 3, 5, 6, 13 (12, 9) - Värde: 4410 kronor, hade rätt i analysen här och vi hade alla de tre första i både inner- och ytterspår med 800 meter kvar. Kunde skrällt mer så klart men jobba in 8-4-4 nu så får vi väl en del tröst tillbaka!
5: 2, 8, 10 (11, 5) - Värde: 6920 kronor
6: 4 Eclipse Am (9, 11) - Nr 3, Värde 19106 kronor, synd Kolgjinis häst inte kom fram lite tidigare för då hade den tagit sig först i mål. Summerat är jag ändå nöjd på något sätt även om det såg tufft ut hela loppet.
7: 4 Heavy Sound (7, 2)

2x6x6x6x3x1x1 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Min kostnad: 648,00 kr x 4/28 = 92,57 kr
Rättningskod: KGN VHW QMQ
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2021-03-13 klockan 17:47.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 11:49   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Avd VII: Nr 4 är bästa hästen. Att den sen dessutom fått de potentiella motstånden från klart sämre utgångslägen gör inte saken sämre. Visst är det årsdebut men den här hästen är alltid väl förberedd för det läget och jag oroar mig inget för Kenneth Haugstad i sulkyn. Blir det inte spets direkt så kommer den släppas dit i behagligt tempo och jag ser det som att övriga kommer ge upp förstapriset här. Det blir en lätt joggingrunda där sista halvvarvet går så fort att ingen kommer ha med detta att göra. Den som söker sig till andraplats kommer avancera fram i en lugn dödens. Dunderspik som dock kommer rusa upp i procenten - dessvärre. Landar över 40%.

Avd VI: Nr 4 Eclipse Am är det väl lite vinna eller försvinna med och då tycker jag nuvarande under 15% känns högaktuellt för spik. Har dock inte beslutat mig ännu. Ludde kommer nog dundra framåt och borde släppas till spets. Sen är frågan om den kommer stå hela vägen hem över det långa upploppet men varför göra det svårt när det är enkelt? Skulle jag börja strecka här kan det landa på många streck nämligen.

Avd I: Kort distans och Ubiquarian Face kommer ut efter vila. Här kommer det gasas från en del håll och initialt sitter väl Mr Clayton JF i spets. Frågan är sen om Adrian kan köra sig dit. Även om Kolgjinis häst inte är den segerrikaste så har den varit ute i stentuffa lopp varje gång i stort sett och har ett överlägset snitt insprunget per start. Jag ser bara några scenario här. Tempot hålls uppe och Örjan får det kört i halsen med Southwind Hydro som sen spurtar ner de över långa upploppet eller så får Kolgjini ta över och bestämma hyggligt, men där Örjan likväl kan bjuda in till kamp även om det då är klar fördel för Ubiquarian Face. Det känns som ett bra lås även om det så klart finns fler segerkandidater här.

Det här kan vara lite av utgången på kupongen och sen gäller det att jag löser övriga fyra lopp på ett bra sätt. Även Maestro Crowe är bäst och inte kommer behöva göra för mycket för att ta sig fram eller avsluta bäst över den långa distansen så känns 68% alldeles för mycket även om den kommer dala ned mot 60%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 12:00   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Avd V: Nr 8 och Tommy Karlstedt på V75 klingar inte högt och det verkar kollektivet gått på. Under 2% just nu vilket är bland det sjukaste. Jag säger inte att den vinner men 6.00 på plats är taget! Tänk er in Örjan på den här från spår 5 istället. Då hade jag spikat! Nu ska den med. Tre gånger barfota, en seger och två diskade. Segern på 13.3 över full distans! Från spår 12 och till 176 i odds. Det är inte många som kan stava till det i detta fältet. Jag vet att positioner är viktiga så klart men fortfarande, 2%!!! Dessutom en häst med hög segerprocent även om snittprissumman per lopp är näst lägst.

Nr 2 Condior spikade jag senast och det här är en fin sort som Bergh kommer göra än större underverk med. Perfekt spår och kommer nog till spets. Om jag sen låser på dessa två eller försöker plocka med ytterligare någon långspurtare eller positionsvinnare får jag se men här kommer jag inte måla på för mycket. Det kan betyda att vi har bra med streck att "ödsla" i samtliga tre voltstartslopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 12:55   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Avd V: Här väljer jag att lägga till nr 10 Activist som jag senast var inne på kunde vinna trots tolftespår, men då var Condior bara bäst i spets. Nu är det inte kort distans och det är Örjan upp så den kommer med som ett tredje streck och fördyrar kostnaden med 50% på systemet men det känns rimligt.

Avd IV: Här i diamantstoet tycker jag att Alhambra Mail är en bra spik egentligen då den borde vara överlägsen. Men vi behöver ju även bygga lite höjd i systemet. Den kan ju fortfarande vinna och vi sätter sjuan. Men det känns som att de på start kommer ha så pass bra positioner att hur ska övriga på bakspår kunna vinna? Ska någon attackera och sen bluffa bort loppet för Carl Johan Jepson? Nej, det kan jag inte se. Så även om de på tillägg anstränger sig framåt så har de på start så bra positioner att de flesta där är intressanta oavsett löpningsförlopp! Men Alhambra är nog för bra men då får det vara så!

Lås på två i första, sex hästar i fjärde, lås på tre i femte och sen avslutar vi med två spikar! Det ger oss 36 rader och hela 66 ytterligare rader att multiplicera med som mest vid fullt system. Majoriteten av dessa kommer troligen att läggas i andra avdelningen även om jag hade känt mig nöjd med de fyra vi har också. Jag får lägga mest krut på dessa avdelningar nu då övriga delarna känns väldigt fastslagna. Sen är det ju upp till Ludde ifall han kan segra i sjätte så klart men det kan väl hända...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 13:12   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Avd VI: Det finns en liten chans att jag dubblar Ludde här och det är i så fall med stallets andra häst, Dominic Wibb. Det är ett bra lås för olika loppscenarion faktiskt, men det kommer kosta många hästar i andra/tredje avdelningen. Får se var det landar men det är där det är mest öppet nu!

Till 95% minst är avdelningarna 1, 4, 5 och 7 låsta.

I fjärde avdelningen kan det kännas lite dumt att utelämna Felicia Molin på start då vi har övriga där men den nöten måste jag också knäcka även om jag förmodligen får rata den på ett matematiskt system!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 15:07   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2021-03-13, 16:07
Johan Salomonssons andelsspel
Axevalla
Lördag 2021-03-13
Start: 16:20
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (5, 2)
2: 7, 9, 10, 11, 12, 14 (4, 8)
3: 1, 4, 5, 6, 9, 12 (2, 8)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 13 (12, 9)
5: 2, 8, 10 (11, 5)
6: 4 Eclipse Am (9, 11)
7: 4 Heavy Sound (7, 2)

2x6x6x6x3x1x1 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Min kostnad: 648,00 kr x 4/28 = 92,57 kr
Rättningskod: KGN VHW QMQ
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 16:09   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jahopp! Jag ville ha skräll här men kunde inte strecka helt underifrån utan försökte ha med lite sans och balans också även om nr 6 och 15 aldrig skulle kommit med. Vid fullt bolag hade vi haft elva hästar här... sen om det hade räckt... bra fråga.

Det här diamantstoet gick jag på bakspåren pga alla förmodade omstarter - iaf någon... i det andra diamantstopet blev det skrällarna där framme istället... blir väl tvärtom i bägge... det positiva, vi har chans på sex chanser och det skrällde och det var inte favoriten som vann så... ibland får man leta efter det som erbjuds
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-13, 18:00   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sex femmor är väl inget att skryta med och vi är ett halvt huvud från att sätta bägge spikar. Nu hade det ju inte gett mer än runt fyra gånger pengarna tillbaka. Det är i andra vi faller lite och vid fullt system i dag hade det varit lite jobbigt att åka på spiken Eclipse Am.

Får vara nöjd med upplägget även om storfavoriten vinner i tredje där vi har sex hästar men ni som följer mig vet att det i 99% av alla system finns väldigt bra potential, sen behöver det bli rätt i loppen också. Sen kan jag så klart bli besviken på att inte våga men i dag står jag fast vid Ludde i sjätte. Heavy Sound får nog bli årets spik för där var spelarkollektivet så fel ute så jag undrar vad som händer.

Tack för er som var med. Ska försöka komma in lite mer i travet nu efter flytten. Men det får vara mitt mående som helt styr hur mycket tid och ork jag kan lägga på det hela.

Jag tar gärna emot all form av kritik i uppbyggnad etc ifall någon har synpunkter. Ibland blir jag hemmablind nämligen.

Vi kämpar på!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td