Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-30, 14:52   #16
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

nja...tror att oddsen när matchen väl har börjat är lite missvisande och jämföra med.....är ju en sak vilket odds matchen står i på förhand..sen när matchen väl är ingång kan det ju se ut helt annorlunda än beräknat...Men oddsen precis vid matchstart måste väl ändå vara de mest "rätta" med givna förutsättningar? Eller är marknaden manipulerad ibland? Behöver ju som sagt inte bara vara bwin som är inblandat heller.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 15:12   #17
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
nja...tror att oddsen när matchen väl har börjat är lite missvisande och jämföra med.....är ju en sak vilket odds matchen står i på förhand..sen när matchen väl är ingång kan det ju se ut helt annorlunda än beräknat...Men oddsen precis vid matchstart måste väl ändå vara de mest "rätta" med givna förutsättningar? Eller är marknaden manipulerad ibland? Behöver ju som sagt inte bara vara bwin som är inblandat heller.
Att jämföra med liveodds är det som är absolut minst missvisande, imo.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 15:45   #18
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Klart att liveoddsen ligger mer rätt just då än vad förtidsspelet säger, men då är det ju nya förutsättningar mot för innan matchen började...någonting har ju hänt....imo
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:30   #19
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Rasar på Zenit St petersburg imorgon...men bwin sänker inte och befinner sig i arbitrageposition....dom som drog igång sänkningnarna?? så småningom kommer även bwin sänka då de fått så mycket spel de vågar riskera....och imorgon kan man ge sig fan på att stpetersburg torskar.......kan det vara att det går till såhär? känns verkligen så..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:42   #20
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

räcker med och satsa några tusen på pinnen och sbobet, kanske nån till...sen är hela karusellen igång och alla arbitragespelare spelar och spelar och bwin räknar och räknar pengarna....och tjohej vad lurad man är...
Fast och andra sidan....om det nu visar vid matchstart att bwins odds som fanns fortfarande är klart högst så torde dom väl ha haft fel i sina oddsberäkningar...för nog borde väl marknaden justeras till dess? Eller? hmmm...jobbigt det här...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:46   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Om du pappersspelar och testar dina teorier samtidigt som du bokför och du finner positiva resultat så betyder det egentligen att du funnit en edge genom att spela på andra sidan som faktiskt stiger?

Det finns de som spelar raising odds och går plus och det finns de som spelar dropping odds och går plus. Marknaden överreagerar alltid och värde kan finnas på båda sidorna dock ej hos samma bolag dvs.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:02   #22
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:06   #23
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
Nej det är orimligt. Dessutom är 700 spel inte så mycket. Kom åter när du har 7000 spel och samma utfall.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:09   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
Vad skulle de tjäna på att sälja odds hos sig som är högre än marknaden samtidigt som de säljer av på andra sidan? De uppnår ändå inte +100% själva.

Däremot kan det vara så att deras compiler anser sig ha satt korrekt odds och står fast vid det. Resultatet i portföljen har sedan visat att compilerns odds stämmer bättre överens än marknadens och har dessutom bidragit till ökade intäkter till bwin. Behöver inte vara lurt alls med det.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:35   #25
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Min tanke var då att dom inte behöver lägga så mycket utan att alla som ryggar sköter det. Sen är bwin riktigt stora och borde kunna få in bra mycket spel på det önskade oddset som täcker den lilla kostnaden för och få igång snöbollen.

Men det troligaste är nog som du säger att de har skaffat sig några riktigt skickliga compilers bara. För detta händer i alla möjliga ligor. Att dom ligger kvar mycket längre i arbitragesituation och att dom verkar tjäna på det.

Men det här med odds. Brukar inte marknaden till slut vara ganska skicklig och man borde kunna se oddsen vid matchstart som nåt slags facit?

Tack KP. Verkar skicklig du.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:12   #26
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Tigre-Argentinos i natt. Jag spelade Argentinos DNB på bwin till 2.35 då oddsen rasade men bwin stod kvar och det fanns närmare 1.77 på ah(0) på pinnen på 1:an. Vid matchstart gav pinnen ah(0) 1.80 på 1:an och 2,35 på DNB2 fanns inte någonstans och man får ju känslan av att man plockat ett kanonodds. Dock går som vanligt spelet inte in. Hela 4-1 till Tigre. Kan det vara så pass att det är de där 1,80 på pinnen då som är ett fruktansvärt bra odds? Borde inte marknaden ha fattat det och justerat sig? Bwin som tog emot en massa spel på 2.35 värderade kanske 2:an till 2.70 eller nåt.hmmm...känns så skumt...förr satt dom där bwinspelen.....har något hänt?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:14   #27
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kanske marknaden består till största del av en massa ryggare och är otroligt lättlurad?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 09:53   #28
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Om marknaden svänger så gör sig boken som stannar kvar en rejäl tjänst. Att vara marknadshögst ger mycket bra reklam och ju fler som spelar - desto mer deg till boken.

Det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur många som spelar och hur stor andel av dessa som är förlorande. Bökerna har bra marginaler och särskilt giganterna, så som exempelvis Bwin.

Bwin är dessutom inte bara en av de gamla rävarna utan även riktigt duktiga på att sortera ut sina kunder genom hårda limiteringar och generösa bonusar.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:14   #29
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kan ju inte vara bra och få på sig en massa spel om man stannar kvar och oddset är ett markant överodds? Om man förstås inte bjuder på det för att kunderna spelar bort pengarna till skitodds sen. Men då jag endast spelar dessa spel borde jag ju ha blivit limiterad för länge sen vilket jag också blivit på bwin med andra konton, men inte nu. Det är som att det här senaste året ligger dom rätt när dom stannar kvar med sina höga odds när marknaden svänger. Frågan är om dom helt enkelt är väldigt skickliga och ser att hela marknaden har fel när den svänger...eller så skulle dom kunna vara så full i fan så dom sätter igång hela svängningen själva.

Men vad säger ni experterna? Visar det sig att marknaden inte har svängt tillbaka till matchstart och bwins skyhögsta odds bara är ett minne blott...kan dom väl inte ha rätt?? Grymt störd på det här. Gick ju så bra förr om åren...:(

Kan inte du Analys ta dina bröst och komma över och trösta mig lite? ha,ha
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:17   #30
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Kan inte du Analys ta dina bröst och komma över och trösta mig lite? ha,ha
Det hänger lite på om Wagner fått ut tasken därifrån än.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td