Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-29, 22:59   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Lura marknaden


Undrar om det skulle vara möjligt att ladda rejält med pengar på tex. ett bolag som pinnacle på ett lag att vinna och marknaden sen följer efter. Med andra ord oddsen sjunker på det spelade laget först på pinnacle och sen ryggar en massa spelare och oddsen sjunker på fler bolag. Börjar bli nojjig att bwin sysslar med nåt sånt.alltså: laddar på pinnen och sen som sååå ofta ligger de kvar med sina odds så mycket längre än övriga bolag på det lag oddsen sjunker och tar således emot en massa spel som marknadshögst...för det otroliga är att de spelen så sällan går in..hela marknaden spelar ner ett lag men spelet går sällan in och bwin har legat skyhögst en bra stund..skumt!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 23:30   #2
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Undrar om det skulle vara möjligt att ladda rejält med pengar på tex. ett bolag som pinnacle på ett lag att vinna och marknaden sen följer efter. Med andra ord oddsen sjunker på det spelade laget först på pinnacle och sen ryggar en massa spelare och oddsen sjunker på fler bolag. Börjar bli nojjig att bwin sysslar med nåt sånt.alltså: laddar på pinnen och sen som sååå ofta ligger de kvar med sina odds så mycket längre än övriga bolag på det lag oddsen sjunker och tar således emot en massa spel som marknadshögst...för det otroliga är att de spelen så sällan går in..hela marknaden spelar ner ett lag men spelet går sällan in och bwin har legat skyhögst en bra stund..skumt!
Jag upplever det tvärtom, att spelen på bwin oftast sitter
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 23:42   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

mmm vart så för mig med för nåt år sen och längre tillbaka...men senaste året har det gått dåligt..och då handlar om cirka 700 spel...allt vände efter jag fick en bonus på 15000...skumt eller så är det bara naturligt...undrar hur många spel det behövs för och utvärdera om man spelar till över eller underodds...hmmm
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 01:13   #4
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Jag upplever det tvärtom, att spelen på bwin oftast sitter
Du har ju negativt ROI och en vinstprocent på 44.67% på bwin i ditt spreadsheet, men du kanske baserar detta på ett större urval av spel.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2012-08-30 klockan 01:17.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 07:18   #5
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Portugesa-Palmeiras inatt. Spelade DNB på Palmeiras 1,95 på bwin. Marknaden spelade hårt på Palmeiras och några 1.95 fanns inte och få tag på någonstans vid matchstart. Rejäla arbitragespel kunde göras om man ville. Resultat 3-0 till Portugesa. Såhär är det hela tiden!! Vad händer? Normalt? Förr i tiden satt sådana här spel. Kan förstås sitta nån gång fortfarande, men det är en helt sanslös skillnad baserat på hur många spel som helst.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 07:23   #6
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kanske är så jäkla många som följer marknadsrörelserna så hela marknaden är manipulerad av några stora drakar....tror jag har fått en släng av paranoia...för så kan det väl ändå inte vara?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 07:27   #7
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Pinny flyttar när man bettar sportens/ligans limit.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 07:44   #8
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

jo, det vet jag...och sen tar folket rygg på andra bolag och hela marknaden rasar på samma bet?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 07:50   #9
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 42
Sharp$: 1233
Standard

Hmmm, kan väl inte vara svårare än att gå emot marknaden då om man vill att spelen sitter? om nu bwin håller kvar sina odds längre så borde det gynna dig?!
nakato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 08:16   #10
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

helt klart så nakato! Men frågan bara om det verkligen är såhär eller om det råkar vara tillfälligheter över lång tid...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 08:21   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
jo, det vet jag...och sen tar folket rygg på andra bolag och hela marknaden rasar på samma bet?
Jag har slutat bry mig om oddsrörelser som inte sker säg 6-12h närmare matchstart av den anledningen att det krävs inte mycket kapital för att sänka rubbet, speciellt i ligor där limitsen är låga före matchdag.

Räcker med att en punter släpper ett spel dagen före och ett gäng pers ryggar så sjunker asien. Folk ser att asien sjunker och nyper åt spelen på EU bookies. EU sjunker och du ser några enstaka som sticker ut som sjunker senare också då de inte vill ligga högst. De som envisas med att ligga högst har troligtvis en annan värdering och på så sätt väljer att ta risken. Exempelvis är EU böcker där man är limiterad och de sticker ut. Du skickar vidare till trader och de väljer att godkänna den. Nog bommar spelen oftast då.

Allt detta började med att någon släppte ett spel när marknaden inte anpassat sig än, det är även därför limitsen ökar ju närmare matchstart man kommer och är alltid högst på liven.

Inatt hade jag:
Fluminense FC (RJ) -vs- SC Corinthians (SP) (2012-08-30)
Fluminense FC (RJ) 2.25

och
Atlético Clube (GO) -vs- Cruzeiro EC (MG) (2012-08-30)
Atlético Clube (GO) +0.0 (asian) 1.835

Dessa tog jag dagarna före och asien sänktes med ca 0.08 minutrarna efteråt sedan fortsatte de droppa då fler ryggade. Total insats av mig var 1000 euro vardera. Resultatet blev att fler följde efter då det triggade en rörelse och oddsen började droppa överallt. Det pågick en liten stigning timmarna före matchstart då värdet uppenbarligen fanns på andra sidan då efter ett sådant dropp men närmade sig ändå inte oddsen man tog.

Atletico stängde +0 på 1.64
Fluminese stängde -0.5 på 2.19


Resultatet?
Atletico förlorade 0-2
Fluminese spelade 1-1


Allt jag vill säga är var försiktig med rörelser dagar före matchstart såvida du inte väljer att köpa ut dig med liten vinst senare på matchdagen/tradea ut den live. Limitsen är inte så höga och det krävs inte mycket kapital alls för att trigga en rörelse som andra sedan följer.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 08:52   #12
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Tack. Intressant KP. Men oddsen jag lägger på bwin är oftast till odds som är högre än vad som finns och få tag på vid matchstart. Borde liksom vara bra odds..ändå har jag backat så mycket...Kan man vara säker på att marknaden är justerad vid matchstart och inte lurendrejad?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 09:43   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tack. Intressant KP. Men oddsen jag lägger på bwin är oftast till odds som är högre än vad som finns och få tag på vid matchstart. Borde liksom vara bra odds..ändå har jag backat så mycket...Kan man vara säker på att marknaden är justerad vid matchstart och inte lurendrejad?
Beror ju helt på hur mycket högre oddsen är.

Det som kallas utstick nu för tiden är ofta odds som, om man tar hänsyn till bolagens marginaler, har ett negativt värde.

För 10-15 år sen när man dammsög hos Centrebet så ratades odds som idag skulle kallas megautstick. Man var helt enkelt tvungen att gallra hårt för att slippa ha för mycket på kontot. Sen är det ju också bra med extra goda marginaler om man som jag inte kan väckas mitt i natten och rabbla Notts Countys startelva utan ser till det matematiska.

Exempel: Om riktmärket Unibet hade 2.00 ville man ha 2.50 på CB för att spela. 2.40 var för klent och fick ratas för att inte spelsäcken skulle svämma över.

Sa jag att det var bättre förr?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 10:12   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Alltså jag spelar bara då det är möjligt och göra ett arbitragespel. Ta tex ett DNB-spel, en tvåa. Marknaden håller på och sänker tvåan..bwin ligger kvar på låt oss säga 2,05...de övriga har sänkt så pass mycket så pinnacle, 188bet, sbobet mfl ligger på AH(0) på ettan på 2,0 och över...med andra ord så är det ju nån eller båda sidor som ligger fel...kan det vara så att bwin har rätt där för det mesta? Verkar skumt, men vad ska jag tro efter de senaste 700 spelen....tidigare var det lätt och vinna på bwin...men efter att jag skumt nog fick 15000 bonus på bwin..så har det verkligen vänt..har dom fått dit nån supercompiler eller sitter dom och styr marknaden...har för övrigt vänt på andra bolag också...men ja, spel är ju klurigt...kan vara en lång period som bara går dåligt helt naturligt eller så är det nåt lurendrejeri.....egentligen är det ju naturligt om man tar 700 spel på rött på rouletten och tar bort nollan att fördelningen kan vara tex. 375 röda och 425 svarta...spelar man då rött till överoddset 2,05 med hög insats har du ju gått back rejält ändå...spel kan vara fruktansvärt långsiktigt.....så mitt stora dillemma då...är marknaden manipulerad eller är det bara en lång dålig period?

Kan tillägga att oftast vid matchstart så är mitt lagda spel på bwin fortfarande överlägset högst..bwin har till slut sänkt själva dom också...fast det händer ju förstås titt som tätt också att marknaden vänder och mitt lagda odds inte är högst längre...

Tack alla snälla som är med och lägger inlägg! Mera kloka kommentarer tack!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 13:41   #15
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håll koll på spelen i liveodds. Om de fortsätter röra sig såsom innan matchstart, t.ex att underdogens odds fortsätter sjunka om det är underdogen du spelat på innan, så är ju det bekräftelse på att det fanns värde i spelet. Bwin kan ju inte påverka hela marknaden när matchen är live. Om oddset däremot vänder när matchen börjar och det spel visar sig vara oddsmässigt dåligt, då har du ju blivit "lurad" att spela på ett dåligt odds. Du kommer se att oddsen fortsätter röra sig såsom innan matchstart mycket oftare än att de vänder.

Senast redigerad av HL333982 den 2012-08-30 klockan 13:42.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:52   #16
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

nja...tror att oddsen när matchen väl har börjat är lite missvisande och jämföra med.....är ju en sak vilket odds matchen står i på förhand..sen när matchen väl är ingång kan det ju se ut helt annorlunda än beräknat...Men oddsen precis vid matchstart måste väl ändå vara de mest "rätta" med givna förutsättningar? Eller är marknaden manipulerad ibland? Behöver ju som sagt inte bara vara bwin som är inblandat heller.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 15:12   #17
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
nja...tror att oddsen när matchen väl har börjat är lite missvisande och jämföra med.....är ju en sak vilket odds matchen står i på förhand..sen när matchen väl är ingång kan det ju se ut helt annorlunda än beräknat...Men oddsen precis vid matchstart måste väl ändå vara de mest "rätta" med givna förutsättningar? Eller är marknaden manipulerad ibland? Behöver ju som sagt inte bara vara bwin som är inblandat heller.
Att jämföra med liveodds är det som är absolut minst missvisande, imo.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 15:45   #18
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Klart att liveoddsen ligger mer rätt just då än vad förtidsspelet säger, men då är det ju nya förutsättningar mot för innan matchen började...någonting har ju hänt....imo
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:30   #19
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Rasar på Zenit St petersburg imorgon...men bwin sänker inte och befinner sig i arbitrageposition....dom som drog igång sänkningnarna?? så småningom kommer även bwin sänka då de fått så mycket spel de vågar riskera....och imorgon kan man ge sig fan på att stpetersburg torskar.......kan det vara att det går till såhär? känns verkligen så..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:42   #20
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

räcker med och satsa några tusen på pinnen och sbobet, kanske nån till...sen är hela karusellen igång och alla arbitragespelare spelar och spelar och bwin räknar och räknar pengarna....och tjohej vad lurad man är...
Fast och andra sidan....om det nu visar vid matchstart att bwins odds som fanns fortfarande är klart högst så torde dom väl ha haft fel i sina oddsberäkningar...för nog borde väl marknaden justeras till dess? Eller? hmmm...jobbigt det här...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 19:46   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Om du pappersspelar och testar dina teorier samtidigt som du bokför och du finner positiva resultat så betyder det egentligen att du funnit en edge genom att spela på andra sidan som faktiskt stiger?

Det finns de som spelar raising odds och går plus och det finns de som spelar dropping odds och går plus. Marknaden överreagerar alltid och värde kan finnas på båda sidorna dock ej hos samma bolag dvs.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:02   #22
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:06   #23
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
Nej det är orimligt. Dessutom är 700 spel inte så mycket. Kom åter när du har 7000 spel och samma utfall.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:09   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
visst KP....om det inte räcker med 700 spel som jag lagt då? Fast som jag skrev tidigare så räcker det ju med vid 50-50 spel att det råkat bli tex 325-375 i utfall även fast man spelat till överoddset låt säga 2.10 så har du gått back.
Men tror du det är möjligt att bwin själva är så full i fan och lägger några tusen på pinnen och kanske några till för och få en massa spel på ett önskat odds?
Vad skulle de tjäna på att sälja odds hos sig som är högre än marknaden samtidigt som de säljer av på andra sidan? De uppnår ändå inte +100% själva.

Däremot kan det vara så att deras compiler anser sig ha satt korrekt odds och står fast vid det. Resultatet i portföljen har sedan visat att compilerns odds stämmer bättre överens än marknadens och har dessutom bidragit till ökade intäkter till bwin. Behöver inte vara lurt alls med det.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:35   #25
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Min tanke var då att dom inte behöver lägga så mycket utan att alla som ryggar sköter det. Sen är bwin riktigt stora och borde kunna få in bra mycket spel på det önskade oddset som täcker den lilla kostnaden för och få igång snöbollen.

Men det troligaste är nog som du säger att de har skaffat sig några riktigt skickliga compilers bara. För detta händer i alla möjliga ligor. Att dom ligger kvar mycket längre i arbitragesituation och att dom verkar tjäna på det.

Men det här med odds. Brukar inte marknaden till slut vara ganska skicklig och man borde kunna se oddsen vid matchstart som nåt slags facit?

Tack KP. Verkar skicklig du.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:12   #26
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Tigre-Argentinos i natt. Jag spelade Argentinos DNB på bwin till 2.35 då oddsen rasade men bwin stod kvar och det fanns närmare 1.77 på ah(0) på pinnen på 1:an. Vid matchstart gav pinnen ah(0) 1.80 på 1:an och 2,35 på DNB2 fanns inte någonstans och man får ju känslan av att man plockat ett kanonodds. Dock går som vanligt spelet inte in. Hela 4-1 till Tigre. Kan det vara så pass att det är de där 1,80 på pinnen då som är ett fruktansvärt bra odds? Borde inte marknaden ha fattat det och justerat sig? Bwin som tog emot en massa spel på 2.35 värderade kanske 2:an till 2.70 eller nåt.hmmm...känns så skumt...förr satt dom där bwinspelen.....har något hänt?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 08:14   #27
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kanske marknaden består till största del av en massa ryggare och är otroligt lättlurad?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 09:53   #28
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Om marknaden svänger så gör sig boken som stannar kvar en rejäl tjänst. Att vara marknadshögst ger mycket bra reklam och ju fler som spelar - desto mer deg till boken.

Det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur många som spelar och hur stor andel av dessa som är förlorande. Bökerna har bra marginaler och särskilt giganterna, så som exempelvis Bwin.

Bwin är dessutom inte bara en av de gamla rävarna utan även riktigt duktiga på att sortera ut sina kunder genom hårda limiteringar och generösa bonusar.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:14   #29
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kan ju inte vara bra och få på sig en massa spel om man stannar kvar och oddset är ett markant överodds? Om man förstås inte bjuder på det för att kunderna spelar bort pengarna till skitodds sen. Men då jag endast spelar dessa spel borde jag ju ha blivit limiterad för länge sen vilket jag också blivit på bwin med andra konton, men inte nu. Det är som att det här senaste året ligger dom rätt när dom stannar kvar med sina höga odds när marknaden svänger. Frågan är om dom helt enkelt är väldigt skickliga och ser att hela marknaden har fel när den svänger...eller så skulle dom kunna vara så full i fan så dom sätter igång hela svängningen själva.

Men vad säger ni experterna? Visar det sig att marknaden inte har svängt tillbaka till matchstart och bwins skyhögsta odds bara är ett minne blott...kan dom väl inte ha rätt?? Grymt störd på det här. Gick ju så bra förr om åren...:(

Kan inte du Analys ta dina bröst och komma över och trösta mig lite? ha,ha
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:17   #30
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Kan inte du Analys ta dina bröst och komma över och trösta mig lite? ha,ha
Det hänger lite på om Wagner fått ut tasken därifrån än.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:22   #31
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Kanske spelsättet som fungerar nu är och lira asienbookiesarna istället vid arbitragsituationer...är det där spelvärdet är? hmmm...rätta svaret borde ju ses genom och kolla oddsen vid matchstart....vet inte....
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 10:24   #32
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

ha,ha...men då finns det ju andra lediga ställen...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 11:13   #33
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Off topic, men jag är nyfiken på bonusen du pratar om. Att du skulle ha fått en 15.000 SEK bonus på Bwin?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:01   #34
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Det hänger lite på om Wagner fått ut tasken därifrån än.
Skulle inte tro det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:33   #35
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

2012-01-30 16:12 Kampanjbonus + 15000.00
2012-01-30 16:12 Inbetalning med VISA / Inbetalning med VISA + 15000.00
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:40   #36
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

visst var det en skum bonus och ge till nån som bara spelar arbitragesituationsspel....men det känns ju nu som dom vet vad dom gjorde...eftersom det gått så dåligt....hmmmmm
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:07   #37
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tigre-Argentinos i natt. Jag spelade Argentinos DNB på bwin till 2.35 då oddsen rasade men bwin stod kvar och det fanns närmare 1.77 på ah(0) på pinnen på 1:an. Vid matchstart gav pinnen ah(0) 1.80 på 1:an och 2,35 på DNB2 fanns inte någonstans och man får ju känslan av att man plockat ett kanonodds. Dock går som vanligt spelet inte in. Hela 4-1 till Tigre. Kan det vara så pass att det är de där 1,80 på pinnen då som är ett fruktansvärt bra odds? Borde inte marknaden ha fattat det och justerat sig? Bwin som tog emot en massa spel på 2.35 värderade kanske 2:an till 2.70 eller nåt.hmmm...känns så skumt...förr satt dom där bwinspelen.....har något hänt?
Nu gjorde ju Tigre ett av målen på straff och hela två mål på övertid så siffrorna är ju lite missvisande. Kollade du liveoddsen? Det gjorde nämligen jag. Vid ett tillfälle stod Tigre runt 1,93 och Argentinos runt 1,98 på pinnen på DnB. Det visar ju ändå att det fanns värde i spelet. Sen om det sitter eller inte kan man inte råda över.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:16   #38
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

hmm nee..känns ju som 2.35 borde ha vart bra i den matchen då ivaf....men 700 sådana där spel och rejält med back..känns konstigt...även fall vi kom fram till att 700 spel inte är så mycket då..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 16:35   #39
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Fan, har ni ett annat liv också?? inga svar..

Klistra in från Youbetit tråden: Kanske fungerar dom som bwin just nu:

Youbetit spelar några tusen på en ah(0) 2:a på pinnen. Vips stiger ah(0) 1:an till låt säga 2.02. Sen erbjuder dom själva 2.06 på ah(0) 2:an. Vilket jäkla bra odds tänker alla och spelen rasar in.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 16:57   #40
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du snackar om att oddsen precis vid matchstart är det bästa facit. Det bästa facit är ju hur matcherna faktiskt slutat, över en lång tidsperiod med stor volym. Du kommer varken kunna bekräfta eller förkasta dina konspirationsteorier utan ett stort jäkla sample. Och så länge du inte har det finns det ingen anledning att ens diskutera saken för man kan ändå inte komma till en slutsats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 18:18   #41
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Instämmer till fullo. Är ju bara nån insideinformation som skulle kunna ge ett svar nu. Bara och acceptera att man får sväva i ovisshet.. Tack!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 18:38   #42
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Eller om många spelare börjar märka samma sak...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 18:44   #43
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Eller om många spelare börjar märka samma sak...
Nej om många börjar märka samma sak säger absolut ingenting eftersom de förmodligen kommer ha spelat på samma matcher.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:20   #44
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

jo..kan ju vara sant förstås...men det är ju inte så många matcher av alla som dyker upp som jag sitter vid datorn och kan spela ändå...fast dom som märker nåt kan ju ha spelat ungefär samma iofs..men det kanske finns många som inte märkt nåt också, och talar om det....ha,ha...inte lätt när man börjar snörja in sig i konspirationsteorier...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 21:39   #45
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

BWIN Montpellier 2.30 DNB...till synes kanonodds...men vete fan..BWIN vinner ju hela tiden...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 22:19   #46
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

undrar hur mycket bwin har i omsättning på en champions leauge match kontra bolag som pinnacle och 12bet och 188bet och dom.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 07:38   #47
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Omsättningen är ganska irrelevant. Skillnaden mellan de bolagen du nämner och Bwin är att Bwin i väldigt stor utsträckning drar till sig förlorande spelare. De som är vinnande buntas effektivt ihop och slängs i sjön - som oönskade hundvalpar.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 10:42   #48
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Verkar som bwin ligger mer rätt med oddsen ivaf..kan det vara så? Borde ju vara asienbookiesarna om det nu är så skickliga spelare där. Omsättningen kan dock vara intressant. Tänk om bwin omsatte miljarder (överdriver) på en match och asien bara en bråkdel...inga problem och lura marknaden då..är man riktigt riktigt stor så skulle man kunna ha en enorm makt över marknaden...undrar om inte bwin är riktigt, riktigt stora vid det här laget...hmm...troligaste dock att dom har grymt säkra compilers på bwin...riktigare odds än asien..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 11:00   #49
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Bwin är ju onekligen störst. Men att de, med sina limiteringar och begränsningar skulle omsätta "miljarder" medan asien omsätter bråkdelar... Nej, det stämmer inte. En asiat kan ju ensam spela för mer än vad 10, 20, 30 pers kan på Bwin.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 12:16   #50
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

visst..men samtidigt om en asiat lägger in så justeras oddsen på en gång...hur många spelare som spelat på bwin och vad det blir för belopp innan oddsjustering vet man inte...
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 12:20   #51
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Om Bwin hade haft skickligare oddssättare hade de inte jobbat med limiteringar som de gör.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 12:32   #52
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om Bwin hade haft skickligare oddssättare hade de inte jobbat med limiteringar som de gör.
Om Volvo haft bättre ingenjörer hade de haft snabbare bilar?

Det handlar inte om någonting annat än att tjäna pengar. Olika företag har olika sätt att göra det på, men faktum är att Bwin är världsledande inom sin sektor och har gått från 12 anställda (-97) till över 3100 på bara 14 år.

Senast redigerad av Analys den 2012-09-19 klockan 12:33.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 13:11   #53
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Men limiterar verkligen bwin så mycket längre? Tidigare var det mycket lättare och vinna och dom limiterade mer...enligt min uppfattning har någonting hänt..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 13:30   #54
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Men limiterar verkligen bwin så mycket längre? Tidigare var det mycket lättare och vinna och dom limiterade mer...enligt min uppfattning har någonting hänt..
Kan det inte va så att det är du som blivit sämre och att de därför inte limiterar dig lika mycket?

Slutade spela på Bwin för flera år sen då de av någon sneborrad anledning fick för sig att limitera mig till endast en eller ett par matcher (singlar) per kupong.

Detta stank ju apa då jag varje dag satt å kryssa i kuponger med 30-40 spel (åter igen singlar) och nu skulle behöva göra det ett spel i taget. I övrigt fick jag spela på med åtminstone 1000:- per match om jag så vela.

Annorlunda och intressant typ av limitering i alla fall
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 15:18   #55
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Om Volvo haft bättre ingenjörer hade de haft snabbare bilar?

Det handlar inte om någonting annat än att tjäna pengar. Olika företag har olika sätt att göra det på, men faktum är att Bwin är världsledande inom sin sektor och har gått från 12 anställda (-97) till över 3100 på bara 14 år.
Det stämmer ju iofs inte, det är betydligt enklare att ha stora marginaler i sina odds, vara sena med sänkningar och sedan limitera de spelare som är bra not att utnyttja bristerna än att vara tighta i sina värderingar.

Bwin må vara världsledande men det säger ju inget om kunskapen hos deras oddssättare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 15:30   #56
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det stämmer ju iofs inte, det är betydligt enklare att ha stora marginaler i sina odds, vara sena med sänkningar och sedan limitera de spelare som är bra not att utnyttja bristerna än att vara tighta i sina värderingar.

Bwin må vara världsledande men det säger ju inget om kunskapen hos deras oddssättare.
Jo men du måste ju förstå att spelbolag, likt alla andra bolag, kan välja olika inriktningar.

Det känns ganska uppenbart att Bwin valt svennsongamblers och inte oljemiljardärer som kundkrets.

Ser du liknelsen Volvo/Ferrari så är det ett tydligt exempel på olika prioriteringar och metoder. Bwins primära mål är inte att sätta ett så korrekt odds som möjligt, deras mål är att locka spelare som matchar deras kundprofil.

Vad skulle Bwin tjäna på att bli "bättre" på oddsen och slopa limiteringarna?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 15:43   #57
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Jo men du måste ju förstå att spelbolag, likt alla andra bolag, kan välja olika inriktningar.

Det känns ganska uppenbart att Bwin valt svennsongamblers och inte oljemiljardärer som kundkrets.

Ser du liknelsen Volvo/Ferrari så är det ett tydligt exempel på olika prioriteringar och metoder. Bwins primära mål är inte att sätta ett så korrekt odds som möjligt, deras mål är att locka spelare som matchar deras kundprofil.

Vad skulle Bwin tjäna på att bli "bättre" på oddsen och slopa limiteringarna?
Har jag sagt emot något av ovanstående?

Det enda jag sa var; "Om Bwin hade haft skickligare oddssättare så hade de inte jobbat med limiteringar som de gör"

Som svar på påståendet att Bwin skulle ha några säkra oddssättare om är skarpae än asien vilket inte stämmer.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 15:58   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Jo men du måste ju förstå att spelbolag, likt alla andra bolag, kan välja olika inriktningar.

Det känns ganska uppenbart att Bwin valt svennsongamblers och inte oljemiljardärer som kundkrets.

Ser du liknelsen Volvo/Ferrari så är det ett tydligt exempel på olika prioriteringar och metoder. Bwins primära mål är inte att sätta ett så korrekt odds som möjligt, deras mål är att locka spelare som matchar deras kundprofil.

Vad skulle Bwin tjäna på att bli "bättre" på oddsen och slopa limiteringarna?
Fast just oljemiljardärer är alla bookmakers och casinons våta dröm.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 16:57   #59
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Men behöver verkligen inte vara någon oljemiljardär för och styra asienbookiesarna ivaf....räcker ju med ett enda spel så ändras oddsen....däremot skulle man nog kunna bli miljardär om man styrde asienbookiesarna lite och hade ett spelbolag där det var enormt med spel på odds som stod i arbitrageläge kontra asien.

Jag har inte blivit sämre på spel. Spelar som jag gjort i åratal med god förtjänst. Dock har det resultatmässigt vänt rejält det senaste året och då till absolut största del på bwin.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 17:03   #60
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det stämmer ju iofs inte, det är betydligt enklare att ha stora marginaler i sina odds, vara sena med sänkningar och sedan limitera de spelare som är bra not att utnyttja bristerna än att vara tighta i sina värderingar.

Bwin må vara världsledande men det säger ju inget om kunskapen hos deras oddssättare.
spelar innan dessa sena sänkningar sker, men dom limiterar inte längre..
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 17:05   #61
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Kan det inte va så att det är du som blivit sämre och att de därför inte limiterar dig lika mycket?

Slutade spela på Bwin för flera år sen då de av någon sneborrad anledning fick för sig att limitera mig till endast en eller ett par matcher (singlar) per kupong.

Detta stank ju apa då jag varje dag satt å kryssa i kuponger med 30-40 spel (åter igen singlar) och nu skulle behöva göra det ett spel i taget. I övrigt fick jag spela på med åtminstone 1000:- per match om jag så vela.

Annorlunda och intressant typ av limitering i alla fall
bwin för flera år sen kontra nu är nog skillnad...tror dom är väldigt mycket större..kanske till och med väldigt mycket överlägset störst??
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 17:19   #62
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg

Det enda jag sa var; "Om Bwin hade haft skickligare oddssättare så hade de inte jobbat med limiteringar som de gör"
Mjaa, du skrev även: "Bwin må vara världsledande men det säger ju inget om kunskapen hos deras oddssättare."

Vilket är typ en motsägelse mot de jag skrev.

Citat:
Som svar på påståendet att Bwin skulle ha några säkra oddssättare om är skarpae än asien vilket inte stämmer.
Fast som den fria världens (har ingen vidare insyn i asien) ledande bolag lär de ju inte ha oddsättare som är helt feltillverkade i alla fall?

Jag vet inte vilka som är skarpast. Min insyn i asien är som sagt begränsad och för den delen har jag inga exakta Bwinsiffror i cachen heller - men som jag försökt påpeka: Att ha de bästa/säkraste/skarpaste oddsättarna är inte samma sak som att ha de riktigaste oddsen. En stor del av att vara oddsättare är att tillfredställa marknaden - oddsen spottas till den allra största delen ut av en dator, "oddssättarens" roll blir att sedan sälja dem bättre än konkurrenterna och maximera vinsterna. Hur de säljs beror på vilken kundprofil man har.


Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Fast just oljemiljardärer är alla bookmakers och casinons våta dröm.
Vetifan om Bwin har så många oljemiljardärer som kunder... Däremot finns det nog några bland aktieägarna.

Citat:
Ursprungligen postat av patte
Men behöver verkligen inte vara någon oljemiljardär för och styra asienbookiesarna ivaf....räcker ju med ett enda spel så ändras oddsen....däremot skulle man nog kunna bli miljardär om man styrde asienbookiesarna lite och hade ett spelbolag där det var enormt med spel på odds som stod i arbitrageläge kontra asien.
Det var du som började med tankegången att Bwin omsatt miljarder och asien en bråkdel - jag orkade inte flytta ribban efter dig

Senast redigerad av Analys den 2012-09-19 klockan 17:22.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 17:22   #63
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
bwin för flera år sen kontra nu är nog skillnad...tror dom är väldigt mycket större..kanske till och med väldigt mycket överlägset störst??
Nu gissar jag hej vilt, men Bwin kan mycket väl ha varit större förut. Åtminstone i relation till övriga marknaden.

Sen har det ju rent allmänt varit så att oddsen rent generellt blir mindre och mindre generösa. Quant'sen kommer på nya grejer och får mer och mer material att gå efter.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 15:14   #64
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Någon som med framgång har spelat på bwins utstick det senaste året? De utstick som hamnar i arbitrageläge då de sänker mycket senare än många andra.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 17:03   #65
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Jag har skickat av en hel del spel på bwin alla konton har inom 2 månader blivit limiterade till 1000 sek / spel.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 17:18   #66
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Jag har skickat av en hel del spel på bwin alla konton har inom 2 månader blivit limiterade till 1000 sek / spel.
Så dom håller fast vid tusenlappen ännu.

Det blev jag limiterad till för ca 10 år sen och med tanke på vad flatorna låg på i övrigt var det inte värt besväret att logga in. Innan limiteringen kunde man tänja på gränserna genom att slänga in ett stödben, så kallad dubbel, och då slog åtminstone inte jag i taket.

Det kanske funkar ännu. Testa att slänga med en "säker" på kupongen. Dom har ju ett stort utbud och det kan knappast vara mindre nu än för 10 år sen. Då var det värt risken men köttbenen är förmodligen inte i närheten av forna tiders byten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 17:28   #67
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Jag känner också igen tusenlappen på tidigare konton. Kanske har jag helt enkelt haft ett sanslöst missflyt detta året och bwin är dåliga på och kolla hur man spelat när man gått back mycket.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 17:30   #68
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Hur spelar du på för vis förresten kingofding?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 08:14   #69
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så dom håller fast vid tusenlappen ännu.

Det blev jag limiterad till för ca 10 år sen och med tanke på vad flatorna låg på i övrigt var det inte värt besväret att logga in. Innan limiteringen kunde man tänja på gränserna genom att slänga in ett stödben, så kallad dubbel, och då slog åtminstone inte jag i taket.

Det kanske funkar ännu. Testa att slänga med en "säker" på kupongen. Dom har ju ett stort utbud och det kan knappast vara mindre nu än för 10 år sen. Då var det värt risken men köttbenen är förmodligen inte i närheten av forna tiders byten.
De är ganska duktiga på att stryka favvosar med för låga odds
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 09:27   #70
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

På så vis. Jo det var bättre förr.

För ibland kan ju även 1.01 ha ett värde. Inte bara för man måste utan man vill verkligen ha med den på kupongen. Handbolls-vm där hcp ligger på 30 bollar för att ta ett exempel.

Man har gjort många komber på lången med två st 1.01-matcher. Både för trippeltvånget men även för att man ville krydda oddset. Minns en gång för länge sen då man inte var lika oddsmedveten som senare i livet. Det skulle byggas komber på lången och en kompis frågade en vis man - kan man ta med Ryssland till 1.05? Det var bandy-vm.

Man kan ta med dom till 1.00 blev svaret.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 11:49   #71
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

"Jo det var bättre förr"

Hade man vetat det man vet idag - för tio år sen hade man spenderat varenda dag i solstolen (och inte varannan, som nu)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 17:19   #72
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Går fan inte och vinna mot bwin längre. Dom är mycket bättre än asien verkar det som.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 21:16   #73
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
"Jo det var bättre förr"

Hade man vetat det man vet idag - för tio år sen hade man spenderat varenda dag i solstolen (och inte varannan, som nu)
Vad är det du vet idag då? utveckla gärna!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td