Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-26, 12:28   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Vinnarum - Dubbel utbetalning


Tjena!

Har fått ett problem här, eller kanske inget problem men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vann ett antal kronor på freespins för några dagar sedan på Vinnarum och när dem skulle göra en utbetalning så fick jag samma summa två gånger. Så här lyder deras mail? som dem skickat till mig.

"På grund av ett tekniskt fel hos vår betalningsleverantör så har uttag som begärdes den 21 oktober betalats ut dubbelt. Detta är självklart mycket olyckligt och vi ber verkligen om ursäkt för detta!

Detta betyder att du har fått eller kommer att få xxxx kronor för mycket utbetalt till ditt bankkonto och vi måste därför be dig att betala tillbaka dessa pengar. För att betala tillbaka detta belopp så finns det två alternativ:

1.Du gör en banktransaktion till vårt postgironummer 69715-1 på xxxx SEK och skriver in ditt användarnamn eller kundnummer samt datum för ordinarie transaktion (ex. 101315685 21/10) som referens. Ta sedan en print screen/skärmdump på denna banktransaktionen så vi vet att den blivit gjord.

2. Du sätter in beloppet på ditt spelkonto och så debiterar vi helt enkelt det beloppet från ditt spelkonto.

Ta sedan kontakt med vår support (via mejl eller telefon) när du gjort ett av de två ovantstående alternativen. På så sätt kan vi se till så att detta blir löst så fort som möjligt

Vi vill poängtera att av säkerhetsskäl kommer vi tyvärr att behöva stänga ditt konto på måndag om vi inte fått tillbaka pengarna innan dess.

Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor kring detta.

Vi beklagar återigen det inträffade och väntar på ditt svar!"

Nå, vad ska jag göra? Vad tycker ni? Kan jag råka ut för problem om jag "missar" detta mail? Har ni varit med om något liknande?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 12:45   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Trollar du eller? Känns inte speciellt anonymt när du avslutar med MVH AndreasB1897

Men behåll pengarna du, om du känner för det. Är väl det som menas med turmetoder som dom skriver om. http://www.vinnarum.com/turmetoder
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 12:48   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Haha har ju gjort århundrades största tabbe när jag skriver anonymt för att sedan outa mitt namn.. Det är inget troll utan det är jag som skrev det, hoppas dem inte kikar in här
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+20)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 13:03   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Spelar ju mindre roll. Verum vet nog vem du är ändå.

Tänk att få extra pengar och samtidigt ett nedstängt konto. Måste vara det dom menar med Dubbeljackpot.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 13:05   #5
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Spelar ju mindre roll. Verum vet nog vem du är ändå.

Tänk att få extra pengar och samtidigt ett nedstängt konto. Måste vara det dom menar med Dubbeljackpot.
Hehe men kan man få problem om man inte betalar tillbaka det?
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 13:19   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Hehe men kan man få problem om man inte betalar tillbaka det?
hur menar du? står det i deras regler att du måste logga in och läsa din mail? jag skulle avvakta tills något mer händer (om det nu gör det)

börjar dem senare ringa eller ta kontakt via brev till din hemadress är det en annan femma
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 13:37   #7
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
hur menar du? står det i deras regler att du måste logga in och läsa din mail? jag skulle avvakta tills något mer händer (om det nu gör det)

börjar dem senare ringa eller ta kontakt via brev till din hemadress är det en annan femma
Det borde ju inte hända något, är ju egentligen samma sak som att jag skulle råka dubbelspela ett spel utan att det var meningen.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 13:49   #8
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 748

2012
Stats: 161 - 184 - 13
ROI: 133.21%
Vinstprocent: 46.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Det borde ju inte hända något, är ju egentligen samma sak som att jag skulle råka dubbelspela ett spel utan att det var meningen.
Jag själv hade behållt allt. Tror inte de orkar driva vidare med detta och om så händer är det enda som sker att de möjligtvis skickar ett brev och hotar lite med något som antagligen aldrig sker.

Jobbar själv i butik och när någon glömt ta betalt händer inget mer än att man kan kontakta personen och be dem komma tillbaka för att betala.

Om så inte sker så händer inte mycket, svårt att driva vidare småskit.

Behåll cashen... Spelsidor på nätet är så vinstudrivande utpressare att de gott klarar sig utan dubbelbetalningen.

Ignorera mailen och sidan hade jag själv gjort.

OM det skulle komma "stämning" eller annat så är det en annan sak, känns som det är 1 / 100 000 att något sånt händer. Oddsen är på din sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
eggge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 14:04   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Beror på summan med väl? Vågar/vill du ange på ett ungefär hur mkt cash det rör sig om
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 14:11   #10
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Beror på summan med väl? Vågar/vill du ange på ett ungefär hur mkt cash det rör sig om
Kan ju säga att det är knappt kaffepengar för Vinnarum, dem borde inte orka bry sig om det.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 17:00   #11
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 1002
Standard

Rent juridisk har de självklart rätt att kräva tillbaka pengarna av dig (condictio indebiti). Förhoppningsvis orkar de inte bry sig om det är en mindre summa, men om de börjar skicka kravbrev är det nog bäst att betala tillbaka.
rakuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td