Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-08, 20:28   #16
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tycker i vissa fall, när ett bolag ständigt medvetet jiddrar med oss spelare, att vi här på Sharps skulle agera solidariskt med den drabbade och stänga ner våra konton på de bolaget. Det måste vara slut på den tiden då bolagen alltid kan hänvisa till sin regelbok( som täcker allt).

Jag har ju tidigare förespråkat Kundkrafts upplägg. Samma roll skulle ju Sharps kunna ha. Behövs en motpol på marknaden tycker jag.

Vore så jävla skönt att få se Betsafe uppleva massupsägningar av konton.

Efter att haft konton på alla bolag sedan dom i princip startades är det 2 st jag är nöjd med. Det är Bet365 och Unibet.
Instämmer! Det är lätt för nätbolagen att utlova höga odds samt guld & gröna skogar (spreadsheets!) när man sedan hänvisar till ett luddigt regelverk för att förhindra utbetalning!

För att inte tala om när man får någon typ av bonus & sen måste omsätta cashen åtskilliga ggr till ett visst minimiodds innan man ens kan ta ut sin vinst (om man nu får ut den vill säga???)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 20:38   #17
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tycker i vissa fall, när ett bolag ständigt medvetet jiddrar med oss spelare, att vi här på Sharps skulle agera solidariskt med den drabbade och stänga ner våra konton på de bolaget. Det måste vara slut på den tiden då bolagen alltid kan hänvisa till sin regelbok( som täcker allt).

Jag har ju tidigare förespråkat Kundkrafts upplägg. Samma roll skulle ju Sharps kunna ha. Behövs en motpol på marknaden tycker jag.

Vore så jävla skönt att få se Betsafe uppleva massupsägningar av konton.

Efter att haft konton på alla bolag sedan dom i princip startades är det 2 st jag är nöjd med. Det är Bet365 och Unibet.
Kan tipsa dig om pinnacle om du inte har provat det bolaget. Aldrig krånglat för mig. Dock max ett avgiftsfritt uttag (per metod?) per kalendermånad men betydligt bättre odds. Har aldrig behövt kontakta kundsupport!
__________________
Rygga aldrig då jag är totalt usel.

OBS: EJ IRONSIKT!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 20:44   #18
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 3
Sharp$: 1630
Standard

Är Betsafe och Betsson samma bolag? Eller bara samma oddssättning? Har antingen samma odds eller skiljer 0.01 mellan bolagen när det kan skilja flera tiondelar gentemot andra bolag.

Tänker bara om Betsson är lika luriga framöver...
Spela är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 20:50   #19
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tråkigt när det strular, men jag är mer intresserad av hur era rekar såg ut och om spelen gick in?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:17   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spela Visa inlägg
Är Betsafe och Betsson samma bolag? Eller bara samma oddssättning? Har antingen samma odds eller skiljer 0.01 mellan bolagen när det kan skilja flera tiondelar gentemot andra bolag.

Tänker bara om Betsson är lika luriga framöver...
Lite offtopic men japp det är samma ägare och deras odds följer varann. Limiteras du på ena kan du räkna med att du limiteras på det andra med. Mer info kan du få om du söker på forumet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spela (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:44   #21
 
Golddiggers avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3836

VikingaGudens
Stats: 7315 - 13407 - 109
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 35.30%

Standard

För att återgå till vad "kriga" sade, så instämmer jag till 100%. Det vore skönt om man kunde få bolagen att ångra dylika beslut som detta.

För att citera: "Det måste vara slut på den tiden då bolagen alltid kan hänvisa till sin regelbok(som täcker allt)." I det här fallet verkade det ju inte ens finnas, en sektion i Betsafes regelverk som ger dem makt att göra som de gjort. Det kunde inte kundsupporten bevisa iaf. (Framgår från min konversation per email med dom på sida 1)
Golddigger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:52   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det finns högre instanser att vända sig till om man känner att man har blivit lurad av ett bolag, alla har en ansvarig utgivare för deras licenser och man kan vända sig dit med sitt ärende och eventuellt få hjälp.

Att vara solidarisk som spelare är ju en fin tanke, men jag iaf ser om mitt eget hus först, och skulle inte stänga ned ett fungerande olimiterat konto på t ex betsafe. Det är för värdefullt för att vara solidarisk imo. Spelarkooperativ som kundkraft låter ju bra, men då måste sanktionerna vara annorlunda anser jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 22:30   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Spelarkooperativ! Så djävla dumt att man storknar.

Den som fortfarande lever efter devisen - vi mot dom - bör ta sig en allvarlig funderare på vem som ska betala bolagens vinster (ofrånkomliga) och dina egna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+10)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 23:47   #24
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Nu har jag fått frisk luft och spinner vidare.

För att eventuellt få några pengar av kakan måste du gno hårt och själviskt. Men då du inte kan ta betalt av torskarna direkt behöver du en hallick.

Hallicken är både nyckfull och tolkar regelboken lite som han vill. Inte så konstigt då han skrivit den själv. Han lägger dessutom beslag på merparten av pengarna innan du, eventuellt, kan få en liten del.

Men trots dom lite vissna villkoren är han din enda chans. Börjar du istället tycka synd om torskarna och bjuda på dina tjänster kommer hallicken lacka till. Mindre pengar till honom betyder i förlängningen inga alls till dig.

Så att tusentals medlemmar på ett spelforum kan producera så lite i spelväg handlar mycket om instinktiv självbevarelsedrift.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
daders (+20), Juret (+10), SlimCharles (+5), mse (+10), Shell Peppe (+5)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 19:16   #25
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina damer och herrar cirkusen fortsätter!

Eftersom jag hade tipsat min vän om samma spel och inte han heller hade fått spelet rättat än bad jag honom kontakta supporten, och tror ni jag blev förvånad över hans konversation med dem?

Ehhh... ja det blev jag. Läs själva:
Spoiler:
Catherine: Hej, jag heter Catherine.
Min vän: Hej! Jag har en fråga angående följande spel: Kommer Påvens twitterkonto @pontifex att ha fler följare än Justin Bieber (@justinbieber) vid årsskiftet 2012-2013?
Min vän: Detta har inte blivit rättat ännu
Catherine: Har du kupong ID, så ska jag undersöka?
Min vän: 185261203
Catherine: Tack så mycket. Ett ögonblick.
Catherine: Nu är kupongen rättad och utbetald. Grattis till din vinst!
Min vän: tack så mycket


Han fick alltså sin kupong rättad inom loppet av några minuter. Jag loggade då in igen för att se om min kupong också hade blivit rättad, men nej det hade den inte.. Så jag kontaktade supporten igen och se nu hur konversationen gick denna gång:
Spoiler:
Hej, jag heter Catherine.
jaroiten: Hej
Catherine: Hur kan jag hjälpa dig jaroiten?
jaroiten: Jag har ett spel som är avgjort för några dagar sen som ännu inte är rättat
Catherine: Har du kupong ID, så ska jag undersöka?
jaroiten: 185594919
Catherine: Tack så mycket, ett ögonblick jaroiten.
jaroiten: Okej
Catherine: Den ansvarige oddssättaren finns inte här just nu, men jag har nu mailat honom och bett honom att rätta matchen. Så snart han är tillgänglig kommer spelet att rättas.
jaroiten: Jasså, rättar ni spelen olika för olika användare?
Catherine: Hur menar du?
jaroiten: En vän till mig har spelat samma spel (kupong id: 185261203)
jaroiten: och fått sitt spel rättat
Catherine: Okej, om han kontaktade supporten så var det mycket möjligt att spelet rättades. Jag hade en kund tidigare med samma marknad som fick spelet rättat då den ansvarige oddssättaren var här. Han är just nu inte tillgänglig och därför kan inte spelet rättas. Jag har som sagt mailat honom och så snart han är tillgänglig så kommer spelet att rättas jaroiten.
jaroiten: Okej, tack så mycket, räknar med att spelet rättas snart då. Kontaktade er nämligen redan igår med detta ärende, men det har inte blivit rättat under dagen
jaroiten: Varför fick denna kund sitt spel rättat innan mig när jag kontaktade er redan igår?
Catherine: Jag kan se att du talade med Josefin igår och att hon skickade ett mail till ansvarige oddssättare angående vad som var korrekt, om spelet gällde till den första januari 2013 eller om det var i slutet av 2013. Jag talade direkt med oddssättaren när han var här på vårt kontor.
Catherine: Vi har fortfarande inte mottagit ett svar på Josefins mail, men jag kunde få kupongen rättad direkt eftersom jag kunde ta tag i honom och be honom göra det.
jaroiten: Vad spelet gäller är väl rätt så uppenbart "årsskiftet 2012-2013" står det ju i spelet.
jaroiten: Okej, aja men rätta mitt spel så fort som möjligt skulle gärna lägga lite nya spel med pengarna.
jaroiten: Nu måste jag gå. Tack för hjälpen.


Ganska otroligt att, min vän får sitt spel rättat så fort han skriver till supporten medan både jag och OP har fått strida en hel del för att få detta uppenbart vunna spel utbetalt. Men nu kan det inte vara långt borta antar jag..

Senast redigerad av jaroiten den 2013-01-09 klockan 19:46. Anledning: Edit: hade missat att censurera min väns namn på ett ställe.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 22:39   #26
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Region Örebro Län
Inlägg: 92
Sharp$: 273
Standard

Haha, vilken fars det utvecklar sig till detta! Jag lider med dig som inte får dina pengar som jag faktiskt tycker du har all rätt till!

För enligt mig så är årsskiftet 2012/2013 i början på januari 2013

Stå på dig eller kontakta IBAS
Farjkarlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 09:15   #27
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Någonstans i deras regler torde det stå att den engelska versionen är gällande oavsett vad det står skrivet på andra språk. Tyvärr går det inte att göra så mycket om man känner sig lurad mer än att ge fan i att spela hos dem. Det är diktatur som gäller.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 17:25   #28
 
Golddiggers avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 35
Sharp$: 3836

VikingaGudens
Stats: 7315 - 13407 - 109
ROI: 110.11%
Vinstprocent: 35.30%

Standard

Nu har jag äntligen fått spelet betalt efter ett tiotal mail (med långsamma svar) med kundsupporten. Här är en smakbit på slutet av den givande diskussionen;

Från Golddigger
Jag ber dej hänvisa till regeln som ger er rätt att göra såhär, om det finns någon. I mina ögon tappar ju hela Betsafe sin trovärdighet då ni väljer att inte betala ut ett vinnande spel efter att det avgjorts. Dessutom efter att jag har påpekat er om det. Jag lade spelet 20 dagar före det avgjordes, vilket jag anser vara en väldigt lång period, under vilken ni borde ha märkt ett eventuellt fel.
------------------------------------
Från kundtjänst (Josefine) 2013-01-08 05:40 PM
Hej Golddigger

Här kan du läsa om de regler och villkor vi har på vår hemsida https://customer-service.betsafe.com...illkor#Anchor5
Jag beklagar att det har blivit såhär, vad vi kan göra är att vi kan ge dig pengarna tillbaka annars så kommer detta spel att avslutas den 01/01/2014.

Med vänliga hälsningar,
Josefine
Betsafe Kundtjänst.
-------------------------------------
Tack för svaret, men jag har nog hittat "allmänna regler och villkor"-fliken på er sida tidigare också. Jag förväntade mig en specifik regel som antyder att ni har rätt att göra på detta viset!? Så skulle du gärna få hänvisa till en regel där ni framger att det är engelska språket som är det korrekta språket som alla spel skall utgås från? Annars tycker jag det låter som påhitt hela det här från er sida, att hänvisa till att man översatt spelet fel, enda stället som ni "översatt" fel på är ju 8st siffror. Vad jag har förstått så har alla västerländska staternas siffror samma värde..
---------------------------------------
Vi beklagar att detta fel har inträffat och det är inte alls vår mening att vilseleda våra kunder. Vi har tagit upp detta med vår oddsavdelning och de har kollat över detta. Som vi har sagt till dig i tidigare mail så så kan vi avsluta detta spel och du kan få pengarna tillbaka eller så avvaktar du tills spelet har avslutats.

Med vänliga hälsningar,
Josefine
Betsafe Kundtjänst.
-------------------------------------
(Jag svarade inget på det mailet)
-------------------------------------
Hei Golddigger,

Takk for din epost.

Jeg håper det går bra med et svar på norsk. Vi har hatt noen samtaler med vår oddsavdeling og har bestemt oss for å alikevel utbetalte gevinst på ditt spill angående 'Twitter - Pope vs Bieber'. Gevinsten på **** euro for dette spillet er nå på plass på din konto.

Vi beklager så meget at det tok litt tid å få ordnet opp i dette, men nå er ihvertfall gevinsten på plass. Jeg ønsker deg lykke til med dine framtidige spill, og en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen,
Ole
Betsafe Kundeservice.

Senast redigerad av Golddigger den 2013-01-12 klockan 17:27.
Golddigger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 18:00   #29
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Då återstår bara att tacka Betsafe för den tiden som varit och stänga kontot.
Oacceptabelt beteende som måste bestraffas.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 18:12   #30
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Då återstår bara att tacka Betsafe för den tiden som varit och stänga kontot.
Oacceptabelt beteende som måste bestraffas.
Bästa straffet, åtminstone som jag kan ge, är att spela där.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arizto (+1), RobinD (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td