Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-22, 23:03   #1
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Jobbig bonus på NordicBet


Jag satte in 5000:- på NordicBet för nån månad sen, fick då en reloadbonus på 50% och max 300kr.
Problemet är bara att man endast får omsätta bonusar på tripplar med lägsta sammanlagda odds på 1.80 och minst 1.10 på varje enskilt odds.
Nu har jag drygt 6000:- på kontot och får inte ta ut ett öre pågrund av den där jävla 300kr bonusen, mailade till support och frågade om de kunde ta bort bonusen och dra av 300 från mitt saldo, men det gick inte.
Är det nån annan som har erfarenhet av det här, kommer bonushelvetet ligga kvar i all evighet tills jag omsatt det eller?
Hur kan hela summan man har på kontot låsas på grund av en så liten bonus?
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 23:37   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 240
Standard

Hur många gånger ska du omsätta bonusen då?
Du får väl helt enkelt kötta in några 300 krs tripplar.
Bullen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 23:58   #3
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Så här står det i deras regler:

Odds
Bonusen inklusive egen insättning måste omsättas minst tre (3) gånger på minimum tripplar med totalt odds 1,80 eller högre innan uttag eller överföring till annan produkt kan göras. Lägsta möjliga odds i alla tre objekt i trippeln är 1,10.

Eftersom bonusen var på 50% måste min insättning räknas som 600kr..då ska jag alltså omsätta 900*3=2700:- för att cleara bonusen Eller är jag helt ute och cyklar här?
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 06:04   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pejo Visa inlägg
Så här står det i deras regler:

Odds
Bonusen inklusive egen insättning måste omsättas minst tre (3) gånger på minimum tripplar med totalt odds 1,80 eller högre innan uttag eller överföring till annan produkt kan göras. Lägsta möjliga odds i alla tre objekt i trippeln är 1,10.

Eftersom bonusen var på 50% måste min insättning räknas som 600kr..då ska jag alltså omsätta 900*3=2700:- för att cleara bonusen Eller är jag helt ute och cyklar här?
Nej det stämmer nog. Jättemärklig bonus, den var ju i det extremaste laget...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 08:40   #5
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Med andra ord så kan Nordicbet ta sig i ärschlet,dom kommer inte få många nya kunder.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 08:48   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tvivlar på att de har rätt att låsa ditt kapital om du väljer att inte utnyttja bonusen, men jag kan ha fel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 09:30   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

På många sidor försvinner helt enkelt bonuspengarna om man försöker ta ut innan man har omsatt bonusen. Osäker på om det är så hos Nordicbet.

När jag registrerade mig valde jag att göra det utan den där skojarbonusen, och rekommenderar andra att göra likadant ...
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:03   #8
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Skumt detta. När jag reggade mig var det typ 100% insättningsbonus upp till 500:-. Omsättas minst 3 ggr totalbelopp för odds på minst 1.7 eller likn.

Men det var iofs ett tag sedan. Alla bonushorare har väl nött ut bonussystemet
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:07   #9
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Detta står också i NBs regler:

"Kundens egen insättning omsätts först och därefter bonusen. Om omsättningskravet för bonusen inte uppfyllts inom 60 dagar från insättningen förbehåller isg NordicBet rätten att dra tillbaka bonusen från kundens konto."

Om det är som jag hoppas försvinner alltså bonusen efter 60 dagar, fortfarande ganska irriterande men man slipper iaf spela tripplar.
Ska maila den där norrmannen i supporten igen och försöka få reda på exakt hur det hela ligger till.
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:13   #10
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Det var inte länge sedan dom ändrade sin bonus och i och med det även omsättningsreglerna gällande tripplar.

Dom hade ju även två andra bolag som dom ändrat sina bonus regler på nyligen.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 14:35   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Haha, måste vara sämsta bonusen någonsin. Sjukt att de vägrar ta bort den, fortsätt klaga.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 16:59   #12
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Jag mailade igen och frågade exakt hur mycket jag måste omsätta och om bonusen tas bort efter 60 dager, men fick bara ett standardsvar tillbaka där dom citerade det som står i reglerna.
Så det blir väl till att vänta och se vad som händer, om bonusen inte försvinner så får jag väl försöka krysta fram tripplar för 2700kr, om det nu är den summan som ska omsättas, inte ens det kan dom svara på.

/ Mailade igen med en lite mer irriterad ton den här gången och fick iaf bekräftat att det rör sig om 2700kr som ska omsättas, fan vilken bra bonus alltså.

Senast redigerad av pejo den 2010-04-23 klockan 17:09.
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 19:17   #13
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

förstår inte att de kan låsa kapital som överskrider det totala omsättningskravet. om du nu har satt in 5000kr och får sen bonus så har du ju mer på kontot än vad de kraver att du ska omsätta. det överstigande beloppet borde vara fritt för kunden att disponera.

tänk den stakarn som hade tänkt sätta in 500kr och av misstag satt in 5k... du borde kanske kört den rövarn första att du av misstag satt in med en nolla för mycket.
en väg kan va att gå via banken som utfärdat visa/mastercard om du använt det vid transaktionen så kanske banken kan voida det hela. bara att stimma på med dem från alla håll så ger de sig kanske till slut.
värt ett försök iaf.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 19:23   #14
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Känns lite mer som motsatsen till en bonus
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 19:43   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du har ett enkelt sätt att lösa det på, för det krävs konto på betfair helst där du kan boka spel. Men du kan även göra det på andra sidor dock lär du få lite sämre odds, men det är skitsamma.

Du ska spela på tvåvägsmarknader, helst tennis där du har en stor favorit.

Du sätter en lågoddsande trippel hos nordicbet, dina tre matcher ska helst inte spelas samma dag. Det kommer krävas lite tid att se och jämföra odds etc samt räkna på insatserna. Men du blir en erfarenhet rikare

Innan första matchen börjar så bokar du den matchen på betfair, du ska riskera den summan som din totala insats på nordicbet är på.
Spricker första matchen på din trippel hos nordicbet så spricker även din trippel, men då har du vunnit tillbaka din insats hos betfair. Sitter första matchen så måste gör du samma sak på match 2, försöker vinna tillbaka din insats hos nordicbet + din förlust från första matchen. Spricker andra matchen på din trippel så har du nu gått +-0 totalt sett men omsatt en del utav din bonus. Sitter däremot den andra matchen så gör du samma sak på match 3 nämligen bokar den tredje matchen igen på betfair+ dina två tidigare förluster du haft där för att gå +-0. Sitter din tredje match så har du satt din trippel och fått igen summan från din bokning.

Fördelen med att spela lågoddsare är att 1an som du bokar (dvs du spelar på 2) ger ett bra odds. Därmed behöver du inte riskera lika mycket.



Eller om det är krångligt så har du ett annat sätt och det är hitta en form utav surebet, helst på en lite större marknad och gå allin på den hos nordicbet. Samtidigt spelar du emot ditt spel hos ett annat bolag. Har du tur, så har du hittat ett surebet och går plus ur affären. Har du otur så förlorar du 2-10% på det hela affären. Tanken med detta är att du ska försöka gula hos nordicbet och få över dina stålar till ett annat bolag. Efter din allin så kan du ta ut stålarna från de andra bolaget och göra en ny insättning hos nordicbet utan någon bonus kvar

Jag skulle föredra plan B pga simpliciteten
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td