Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-06, 11:31   #31
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Gällande in-play trading, så finns det ett intressant uttryck som efarna traders ofta kör enlig ; expect the unexpected!

Ett exempel är om det kommer ett tidigt mål så förväntar sig oftast spelarna(marknaden) att det skall trilla in massor med mål i matchen. Då är det läge att spela mot detta och sedan "greena" ut efter en tid om inget mål har kommit. Detta bara ett exempel från över/under marknaden....
Följande exempel hade resulterat i väldigt många röda siffror i matchen mellan BP-Helsingborg där målen kom efter varandra i en match som många förutspådde skulle sluta målsnålt.
BP på hemmaplan släpper in under 1mål/match tex. När BP tar ledningen i matchen så är det otroligt sällan de förlorar.

Självklart finns det undantag i allt men jag undrar om undantagen inte är väl många i detta?

Är väldigt ofta man även ser matcher där det sprutar in mål de sista 15minutrarna.

Har inga siffror eller statistik utan talar enbart från mina upplevelser från när jag tittar på matcher.

Häromdagen hände en till liknande mellan astonvilla och feyenord. Där astonvilla pumpade in 3 mål på en kort period.

Elfsborg spelade hemma mot ett soplag när de vann med 5-0 max 1 vecka sedan, från en målsnål 1a halvlek till en sprutglad andra där målen slutade komma efter 70e minuten istället.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:44   #32
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Det stämmer bra gällande de matcherna. Det finns alltid undantag och det är ingen 100 %:ig taktik. Det gäller att testa sig fram och ha x antal ticks som mål och då greenar man ut. Även exit strategin måste vara klargjord innan man börjar trada. Målet med detta är att hitta värdeodds eftersom marknaden oftast reagerar för starkt då ett mål kommer. T.ex. om ett lag leder med 2 mål i paus tror många nog att de gör minst 2 till i andra halvlek, vilket vi alla vet att så är ofta inte fallet.

Som med bettingen så gäller samma saker med tradingen gällande moneymanagement, statistik, hantering av förluster och sist men inte minst disciplin. Dessa saker kan EJ poängteras för många gånger.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:59   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1428
Standard

Det är helt korrekt att det görs fler mål sista 15 minuter om man jämför med övriga 15 minuters perioder under en match.
I tyska ligan är det närmare 40 % sannolikhet att det blir mål sista kvarten.
Premier league ligger på ca 28% sannolikhet för mål.
En sak man måste vara observant på är tilläggstiden som man aldrig vet förrän i 90:e minuten. Visst kan man kalkylera själv men domaren bestämmer.
Väldigt många spelar på att det inte ska bli ngt mål i slutet så där brukar det definitivt finnas värdespel.
Om man delar upp en match i 10 minutersperioder kan man se att perioden 40-50 minuten är klart underrepresenterad i antalet mål av självklara orsaker.
Här finns ofta guldodds att spela i den 40:e minuten och sedan boka runt 50 minuten.
Man bör sträva efter 17-18% avkastning för att det ska löna sig.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:09   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Använder mig av det vid över/under trade.

Vid matcher där man väntar sig få mål så hoppas man på ett tidigt ledningsmål och går in och backar under direkt. Sedan väntar man ett tag och grönar ut.

Eller motsatt, man väntar sig många mål men det dröjer 20-25 minuter innan det första kommer och då har oddset hunnit stiga så backar man över och förhoppningsvis kommer det ett mål innan paus och man kan gröna ut.
Väljer du matcher med omsorg kommer du plussa en hel del pengar Robin!

Det e galet, hur mycket oddset sänks 10-15 minuter efter ett mål.
Ofta sänks oddset från 2,40 ner till 1,90 väldigt snabbt!

Jag ska också prova att backa ÖVER efter ca 20-25 minuter av matchen om det e en en trolig övermatch. Marknaden överdriver oddsänkningen vid mål och man kan sälja till ca 1,35 från ca 2,40.


Vi borde samarbeta i chatten när det e många matcher igång, 16:00 lördagar, 15:00 och 17:00 söndagar...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:24   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Väljer du matcher med omsorg kommer du plussa en hel del pengar Robin!

Det e galet, hur mycket oddset sänks 10-15 minuter efter ett mål.
Ofta sänks oddset från 2,40 ner till 1,90 väldigt snabbt!

Jag ska också prova att backa ÖVER efter ca 20-25 minuter av matchen om det e en en trolig övermatch. Marknaden överdriver oddsänkningen vid mål och man kan sälja till ca 1,35 från ca 2,40.


Vi borde samarbeta i chatten när det e många matcher igång, 16:00 lördagar, 15:00 och 17:00 söndagar...
Absolut, jag är mycket intresserad av att lära mig mer. Har sedan jag börjat bokföra på sharps stått och stampat kring 0.

Var en period där det gick bra för att sedan vika av nedåt innan jag började bokföra. Nu har jag mest stått still och totalt är min trade rätt plus/minus.

Men som sagt det gäller att välja rätt och inte bli girig, mycket av mina "vinster" är borta för att jag inte är disciplinerad nog med min exit.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 15:53   #36
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med om disciplinen. Fan vad svårt det är att gröna ut när man egentligen borde.

Speciellt i tennis där det svänger snabbt, på bara 1-2 bollar kan det studsa 0.20-0.30 ibland. Då sitter man där och tar sig för pannan när det drar åt fel håll. Det är så att man får grå hår under ett game.

Fast det är ju lite av nöjet med Betfair.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 17:48   #37
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Det finns INGET facit, du kan få tips, råd och många fina idéer men du måste pröva dig fram och träna på grejer som passar dig. Gör det INTE för komplicerat, testa dig fram med småpengar, bokför etc.
[...]
Det måste det väl göra i specifika fall? Jag skulle vilja pröva för första gången att gröna ut en match på betfair idag. Jag är egentligen inte helt efterbliven, men ibland så.

Jag har satsat 5 u på ett AH -1 till oddset 2.35 (Dnipro vs Lech Poznan).
Det inverterade oddset är 1.741. I skrivande stund är det lägsta bokningsbara oddset 1.75 på betfair och om jag skriver in 5 som "insats" står det följande.
Citat:
Om Dnipro vinner med 2 eller mer...........-3.75
Om Dnipro vinner med 1.........................0.00
Om Dnipro inte vinner............................5.00
Edit: Nu är jag med. Hittade en mer passande tråd.
https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-bonustrading/

Senast redigerad av James den 2010-08-19 klockan 19:13.
James är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 17:42   #38
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 86

NFL 2010
Stats: 64 - 74 - 1
ROI: 95.36%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Hur stor är omsättningen på amerikanska sporter på Betfair? Verkar inte som om MLB är speciellt populärt, men hur är det med NFL/NBA/College? Finns det någon annan spelbörs än Betfair som är större i staterna?
Zatchi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 18:03   #39
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Matchbook Betting Exchange

Vet inte hur omsättningen ser ut där men den tar emot US.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 07:44   #40
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zatchi Visa inlägg
Hur stor är omsättningen på amerikanska sporter på Betfair? Verkar inte som om MLB är speciellt populärt, men hur är det med NFL/NBA/College? Finns det någon annan spelbörs än Betfair som är större i staterna?
Betfair: Where Is The Money?

Ändra i listan för att kolla annan sport.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 09:23   #41
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 86

NFL 2010
Stats: 64 - 74 - 1
ROI: 95.36%
Vinstprocent: 46.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Matchbook Betting Exchange

Vet inte hur omsättningen ser ut där men den tar emot US.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Betfair: Where Is The Money?

Ändra i listan för att kolla annan sport.
Tackar!
Zatchi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:29   #42
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av admin
När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 2.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.
När jag skriver in 1.39 i mitt spreadsheet och trycker på Inv. så blir det 3.564, istället för 2.564..=/ Är det Inv.-knappen det är fel på eller har jag missuppfattat något?
oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:35   #43
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Även jag har aldrig fått invert-knappen att räkna rätt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:38   #44
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oldschool Visa inlägg
När jag skriver in 1.39 i mitt spreadsheet och trycker på Inv. så blir det 3.564, istället för 2.564..=/ Är det Inv.-knappen det är fel på eller har jag missuppfattat något?
Du har rätt, det står fel i texten, Inv.-knappen räknar rätt. Ska ändra texten
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 12:49   #45
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Du har rätt, det står fel i texten, Inv.-knappen räknar rätt. Ska ändra texten
Jag riskerar 39$ för att vinna 100$
100/39=2.564

Fast jag är väldigt ny på betting, tänker troligtvis fel Hur ser en korrekt uträkning ut då?
oldschool är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td