Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-27, 12:18   #61
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cickola Visa inlägg
Spelade lite olika lappar inatt hos Unibet som jag haft som bolag i några år.

Spelade Magic -5,5 på ett par lappar för mindre summor och där satt de och jag fick min utbetalning.

Tyckte denna matchen känndes oerhört rätt så förutom dessa lappar lägger jag på den tredje lappen allt jag har på kontot dvs 530kr.

Vaknar upp idag och ser att jag knappt har något kvar på kontot, kollar spelhistoriken och där står det att jag la mina pengar på Indiana Pacers 5.5.

Jag är 110% säker på att jag inte gjorde detta och det är inte första gången det händer att det blir nåt skumt med mina spel på Unibet då jag spelar många lappar och för lite större summor (än vad jag brukar göra) .

Funderar på att ringa dom, men har ni några mer tips vad jag kan göra?
Antagligen ingenting, även om det mot förmodan är så att du la -5.5 så lär du gå bet på att försöka bevisa det utan print screen vilket du inte lär ha.

När det gäller förlorade bets som är avgjorda så har du inget att hämta. Nog bara att bita i äpplet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 12:43   #62
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det där en av anledningarna att jag ogillar och inte använder infogafunktionen på spreadsheet.se och här. Jag vill klistra in spelet direkt från bolagets betslip i spreadsheetet. På så vis kan jag vara helt säker på att jag inte spelat fel.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 12:59   #63
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cickola Visa inlägg
Spelade lite olika lappar inatt hos Unibet som jag haft som bolag i några år.

Spelade Magic -5,5 på ett par lappar för mindre summor och där satt de och jag fick min utbetalning.

Tyckte denna matchen känndes oerhört rätt så förutom dessa lappar lägger jag på den tredje lappen allt jag har på kontot dvs 530kr.

Vaknar upp idag och ser att jag knappt har något kvar på kontot, kollar spelhistoriken och där står det att jag la mina pengar på Indiana Pacers 5.5.

Jag är 110% säker på att jag inte gjorde detta och det är inte första gången det händer att det blir nåt skumt med mina spel på Unibet då jag spelar många lappar och för lite större summor (än vad jag brukar göra) .

Funderar på att ringa dom, men har ni några mer tips vad jag kan göra?
EXAKT! samma sak hände mig när jag spelade på deras livesida för sisodär 2år sedan. De ändrade mitt spel helt tvärtemot, jag var 100% säker på att jag inte tryckte fel. För de har även en Cash-in funktion och oddset/återbetalningen på cashin ju längre matchen gick kunde absolut inte spegla matchbilden samt slutresultatet.

Kontaktade kundtjänst och de skulle vidarebefordra de till teknikerna, svaret återkom och de fann inget fel eller något som tydde på att jag placerat på rätt lag. Jag bojkottade hela unibet i över 1,5år framtill oktober förra året då jag gav dom en till chans i någon månad sedan lämnade jag dom igen.
Skitsida som tar avgift för allt och alla.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:23   #64
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Någon som har erfarenhet av SBObet? Limiteringar, livespel, utbetalningar etc..
Skatteaspekten vet jag redan så det behöve vi inte ta här.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:38   #65
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Någon som har erfarenhet av SBObet? Limiteringar, livespel, utbetalningar etc..
Skatteaspekten vet jag redan så det behöve vi inte ta här.
Inga klagomål alls från min sida. Underbar och blixtsnabb mailsupport med, svar ALLTID inom ett par minuter. Go for it!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 18:12   #66
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Instämmer med KP, har haft dem ett tag och inge krångel alls.

Oddsmässigt så ligger de ju ofta väldigt bra till
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 09:38   #67
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Instämmer med KP, har haft dem ett tag och inge krångel alls.

Oddsmässigt så ligger de ju ofta väldigt bra till
Amen
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 21:39   #68
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 374
Standard

Hur gör storspelarna för att inte förlora för mycket i valutaförlust på dessa sidor som SBOBET osv. Jag menar vilken valuta väljer ni? Euron är väl stabilast?
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 04:39   #69
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ossian Visa inlägg
Hur gör storspelarna för att inte förlora för mycket i valutaförlust på dessa sidor som SBOBET osv. Jag menar vilken valuta väljer ni? Euron är väl stabilast?
Förlusten/vinsten gör du först när du tar ut pengar och jämför köpkurs med säljkurs. Sålänge de ligger i dollar så har du aldrig gjort någon förlust.
Mitt MB är i euro, jag känner den som minst svajig. Däremot är jag ingen valutaexpert. Men sålänge du överför sida->mb->sida2->mb så har du aldrig gjort en förlust. Det är när du gör mb->bankuttag som förlusten kommer om du får sämre kurs än din köpkurs.

Vissa sidor har jag öppnade i dollar samt de flesta i SEK. Vilket är dåligt upplägg egentligen, man ska ha allt i samma valuta. Är många gånger man inte fått in insatsen i bolag X, och måste då spela extra på bolag Y och då får man sitta med en överslagskurs för att iaf komma dit.
Samma sak om man ska säkra någongång tex, du får sitta med överslagskurser igen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 08:07   #70
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Man kan ju ha koll på marknaden och plocka ut till SEK när kursen är fördelaktig, om man nu har den möjligheten. Vanligtvis fluktuerar våran valuta ganska rejält så möjligheterna brukar vara goda.

Åtminstone innan vi blev Europas Tigerekonomi och vi har nu sett kronan stärkas under en lång period, ca 25 % mot Euron. Så den som köpte € för 11:50 får nog bita tag i det sura äpplet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 09:48   #71
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Man kan ju ha koll på marknaden och plocka ut till SEK när kursen är fördelaktig, om man nu har den möjligheten. Vanligtvis fluktuerar våran valuta ganska rejält så möjligheterna brukar vara goda.

Åtminstone innan vi blev Europas Tigerekonomi och vi har nu sett kronan stärkas under en lång period, ca 25 % mot Euron. Så den som köpte € för 11:50 får nog bita tag i det sura äpplet.
Problemet är ju att jag tycker alltid man blir fuckad av sidorna gällande valutakurser. Om man tycker Forex har en hög spread så är det fan inget gentemot spelbolagens spread.

Alla pokersidor har gett mig rekordusla kurser när jag cashat ut. DI's avistakurs my ass.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 10:23   #72
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Vet att många bolag kör efter http://www.xe.com/
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 12:12   #73
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Någon som har erfarenhet av SBObet? Limiteringar, livespel, utbetalningar etc..
Skatteaspekten vet jag redan så det behöve vi inte ta här.
Kan säga att jag nyss begärde min första utbetalning från SBObet.

Ett par minuter senare fick jag ett mail från Neteller att pengarna satt på mitt konto
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 20:31   #74
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Problemet är ju att jag tycker alltid man blir fuckad av sidorna gällande valutakurser. Om man tycker Forex har en hög spread så är det fan inget gentemot spelbolagens spread.
Jag önskar verkligen att jag i början av min spelkarriär hade sett till att öppna alla konton i samma valuta, helst euro. Nybörjarmisstag.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 20:45   #75
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jag har löst det med fler moneybookers konton i olika valutor
Dom flesta siter tar väl en egen spread på midrates eller slutkurserna när dom växlar pengarna.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td