Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-28, 16:17   #61
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Japp 4timmar idag :/
OK,cheers mate. Tillbaka uppe nu så lite synd att jag var hetsig och redan har lagt mina spel på annat håll till sämre odds
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 22:38   #62
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var dock planerad downtime imorse och serverna brukar vara mindre stabila dagen efter. Nu funkar det ju bra så..
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-29, 16:16   #63
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

Angående Pinnacle och plikten att betala skatt, hur fungerar det?
Är det något som man själv ser till att göra eller kommer det som ett "brev på posten"?

Känns mer och mer som ett måste att ha Pinnacle men hittills är det just skattefrågan som gjort att jag inte spelar där..
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 00:29   #64
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Kommer inte in ordentligt på Pinnacle. Blir bara som när man väljer "Visa-Sidstil-Ingen" och när jag försöker logga in därifrån får jag felmeddelande. Har rensat historik, dns och provat 3 webläsare men lika överallt.

Har sett att andra har lagt spel på Pinnacle under tiden, så misstänker att det är något fel hos mig men vill få bekräftat. Så, vem som helst: funkar Pinnacle?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 00:38   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Kommer inte in ordentligt på Pinnacle. Blir bara som när man väljer "Visa-Sidstil-Ingen" och när jag försöker logga in därifrån får jag felmeddelande. Har rensat historik, dns och provat 3 webläsare men lika överallt.

Har sett att andra har lagt spel på Pinnacle under tiden, så misstänker att det är något fel hos mig men vill få bekräftat. Så, vem som helst: funkar Pinnacle?
ja, för mig funkar pinnacle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DamageINC (+1)
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 01:19   #66
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Segt, har rensat verkligen allt jag kan komma på. Det vill sig ändå inte...
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 06:13   #67
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Segt, har rensat verkligen allt jag kan komma på. Det vill sig ändå inte...
Testa en annan webläsare som tex google chrome.
Fungerar finfint här
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 08:56   #68
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

"Angående Pinnacle och plikten att betala skatt, hur fungerar det?
Är det något som man själv ser till att göra eller kommer det som ett "brev på posten"?"

Skulle någon vänlig och rutinerad sharpare vilja komma med ett litet, kort svar?

Tack!
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 10:59   #69
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Testa en annan webläsare som tex google chrome.
Fungerar finfint här
Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Kommer inte in ordentligt på Pinnacle. Blir bara som när man väljer "Visa-Sidstil-Ingen" och när jag försöker logga in därifrån får jag felmeddelande. Har rensat historik, dns och provat 3 webläsare men lika överallt.
Hjälper tyvärr inte Samma skit i Chrome, Explorer och Firefox.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 11:39   #70
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strateg Visa inlägg
"Angående Pinnacle och plikten att betala skatt, hur fungerar det?
Är det något som man själv ser till att göra eller kommer det som ett "brev på posten"?"

Skulle någon vänlig och rutinerad sharpare vilja komma med ett litet, kort svar?

Tack!
Spelar du för mindre summor / tar ut mindre summor är det inget att oroa sig för. Du kommer inte få något brev på posten och om du inte deklarerar det så betalar du ingen skatt.

Större summor är en annan sak och av juridiska skäl tror jag ingen rutinerad spelare kommer dela med sig detaljer kring detta på ett öppet forum (vissa lär inte göra det alls).
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strateg (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 11:59   #71
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Strateg tillägg i maddmax inlägg. Gör dina in/utbetalningar genom moneybookers till pinny/icke europeiska. Till moneybookers gör du en banköverföring. Detta för att minska antalet transaktioner från ditt konto till sidorna.

Sedan måste du veta att det är inte nettovinsten (vinster minus förluster) som ska beskattas. Det är enbart vinsterna (insatser räknas inte heller in). Du kan mao vara förlorande på Pinnacle men ändå bli beskattad. Tex du har vunnit 2 matcher med odds 2.0 insats 500 vardera. Du har då vunnit 2000kr varav du satsat 1000kr utav dessa. Du beskattas då för 2000 och inte 1000kr som är din nettovinst.
Du kan fortsätta spela och förlora dina 2000kr som du nu har på saldot. Detta bryr sig inte skatteverket om. Du ska fortfarande beskattas för 2000kr eftersom det var din vinst. Detta trots att du nu har 0kr kvar på saldot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strateg (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 12:00   #72
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Strateg tillägg i maddmax inlägg. Gör dina in/utbetalningar genom moneybookers till pinny/icke europeiska. Till moneybookers gör du en banköverföring. Detta för att minska antalet transaktioner från ditt konto till sidorna.

Sedan måste du veta att det är inte nettovinsten (vinster minus förluster) som ska beskattas. Det är enbart vinsterna (insatser räknas inte heller in). Du kan mao vara förlorande på Pinnacle men ändå bli beskattad. Tex du har vunnit 2 matcher med odds 2.0 insats 500 vardera. Du har då vunnit 2000kr varav du satsat 1000kr utav dessa. Du beskattas då för 2000 och inte 1000kr som är din nettovinst.
Du kan fortsätta spela och förlora dina 2000kr som du nu har på saldot. Detta bryr sig inte skatteverket om. Du ska fortfarande beskattas för 2000kr eftersom det var din vinst. Detta trots att du nu har 0kr kvar på saldot.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 12:01   #73
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Spelar du för mindre summor / tar ut mindre summor är det inget att oroa sig för. Du kommer inte få något brev på posten och om du inte deklarerar det så betalar du ingen skatt.

Större summor är en annan sak och av juridiska skäl tror jag ingen rutinerad spelare kommer dela med sig detaljer kring detta på ett öppet forum (vissa lär inte göra det alls).
Okej, tack!

Med andra ord ska det deklareras för vinsten - enligt skatteregler. Egentligen bör väl detta då räknas med vid tillfället som spelet spelas, vilket innebär att oddsen reduceras. Ett odds på 2.00 är ju egentligen sämre då en del av eventuell vinst ska skattas bort!?
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 12:08   #74
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Strateg tillägg i maddmax inlägg. Gör dina in/utbetalningar genom moneybookers till pinny/icke europeiska. Till moneybookers gör du en banköverföring. Detta för att minska antalet transaktioner från ditt konto till sidorna.

Sedan måste du veta att det är inte nettovinsten (vinster minus förluster) som ska beskattas. Det är enbart vinsterna (insatser räknas inte heller in). Du kan mao vara förlorande på Pinnacle men ändå bli beskattad. Tex du har vunnit 2 matcher med odds 2.0 insats 500 vardera. Du har då vunnit 2000kr varav du satsat 1000kr utav dessa. Du beskattas då för 2000 och inte 1000kr som är din nettovinst.
Du kan fortsätta spela och förlora dina 2000kr som du nu har på saldot. Detta bryr sig inte skatteverket om. Du ska fortfarande beskattas för 2000kr eftersom det var din vinst. Detta trots att du nu har 0kr kvar på saldot.
Tack, KP!

Detta verkar ju kanske inte speciellt optimalt egentligen, eller hur jag ska säga det!?
Får tänka över eventuell registrering på Pinnacle helt enkelt..

Ang. Moneybookers, när vi ändå har det på tråden:
Om jag använder Moneybookers vid överföring till och från spelbolag inom EU blir jag ej beskattad, väl? Eftersom det har huvudkontor i UK.
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 12:47   #75
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strateg Visa inlägg
Tack, KP!

Detta verkar ju kanske inte speciellt optimalt egentligen, eller hur jag ska säga det!?
Får tänka över eventuell registrering på Pinnacle helt enkelt..

Ang. Moneybookers, när vi ändå har det på tråden:
Om jag använder Moneybookers vid överföring till och från spelbolag inom EU blir jag ej beskattad, väl? Eftersom det har huvudkontor i UK.
Du blir inte beskattad för in/utbetalningar utanför EU heller. När du gör en överföring från mb->bankkonto kan skatteverket skicka ett brev till dig där de vill att du ska förklara vart pengarna kom ifrån. Du ska då kunna bistå med transaktionslistor/spelhistorik. MB är även registrerad bank har jag för mig i UK och därmed har även skatteverket rätt att få ut transaktionshistorik från dom också.

Dock handlar detta om småsummor för de flesta att det inte är aktuellt för tillfället. Den dagen de större omsättarna börjar åka dit en efter en kan småspararna börja fundera efter om det är värt eller ej. Dock anser jag att ska man någonsin spela på pinnacle under dessa omständigheter så är det i dagsläget och inte senare i framtiden såvida inte reglerna lättas.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td